Gå til innhold

Hvem sitt etternavn får barnet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får det bare ett, eller får det begge foreldre sitt navn?

Synes det er så vanskelig. Har to etternavn selv, men bruker kun det ene, og skulle alltid ønsket at jeg hadde kun det ene. Vet ikke hvorfor, men synes det er litt stiligere :-)

Anonymous poster hash: f306d...de4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig mener jeg at barn som har to fornavn bør ha ett etternavn. Og motsatt, barn som har ett fornavn bør ha to etternavn. Dette for å unngå at det er flere som heter det samme.

Anonymous poster hash: acf62...6a0

Skrevet

Ett fornavn, ett etternavn på eldste.

Yngste er oppkalt, og vi fant ikke et brukendes fornavn å bruke, så hun har etternavnet til en oldefar som mellomnavn. Der er det ett fornavn, to etternavn der kun ett er i bruk.

Anonymous poster hash: 52cf3...64f

Skrevet

livet mitt ble sånn at jeg fra barna var født har hatt ansvar for de alene. jeg har derfor valgt at alle har mitt etternavn - så er vi en enhet og en familie.

de har sin fars etternavn som mellomnavn.

Anonymous poster hash: ae0b7...7e9

Skrevet

Et fornavn et etter navn. Jeg tar tyngden ved graviditet så de får mitt navn. Mannen har et veldig vanlig etternavn er flere som heter akkurat det samme her i byen. Mens mitt navn har bare slekta.

Anonymous poster hash: 86829...299

Skrevet

Hun har mitt etternavn som mellomnavn og fars etternavn. Det klinger bedre. I tillegg har hun en halvsøster med fars etternavn så på denne måten får de alle samme etternavn. Jeg tar hans navn når vi gifter oss og han tar mitt etternavn som mellomnavn. 

Skrevet

Her også har hun mitt etternavn som mellomnavn, og farens sitt etternavn. Så lenge vi ikke er gift, vil jeg ha med mitt etternavn også😊

Skrevet

Vi har alle i familien mitt gamle etternavn som mellomnavn og mannens gamle etternavn som etternavn.

Ville ha felles etternavn på oss alle, kunne skrive familien ettellerannet..

Og rekkefølgen ble bestemt av hva som klang best.

Anonymous poster hash: a0014...820

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Eldste har faren sitt navn, de to yngste har vårt. Er gift

Skrevet

Barna og jeg har mitt etternavn som mellomnavn og mannens etternavn som etternavn, om det var noen som forsto 😆😉

Skrevet

Her fikk barnet sin fars etternavn. Jeg angrer i dag, skulle ønske han hadde mitt i stedet. Vet det kan gjøres om, men da jeg luftet det ble jeg møtt med et NEEEIII 😂

Anonymous poster hash: cf669...ed7

Skrevet

De fikk fars. 

Skrevet

Var gift da barnet ble født, så vi alle har samme etternavn. Men barnet fikk mitt slektsnavn som mellomnavn fordi mitt er mye mer sjeldent enn mannens slektsnavn som han har som mellomnavn.

Anonymous poster hash: 657e7...531

Skrevet

Kun mitt etternavn

Anonymous poster hash: 099f4...d47
Skrevet

Først fikk sønnen min mitt etternavn og faren vakker i bilde men hadde uansett blitt mitt. Når jeg møtte mannen min og vi skulle gifte oss og få barn ville jeg at alle skulle ha felles etternavn. Siden jeg forlengst hadde bestemt meg for å ta familiebarnehage istedet for navnet mine hadde tatt men glemt å sende inn papirene, så tok jeg mannen min sitt. Hadde vi ikke hadd felles etternavn hadde det blitt mitt uten tvil!

Anonymous poster hash: 90869...556

Skrevet

Mine har mitt etternavn, og farens etternavn som mellomnavn. Jeg hadde faktisk ikke gjort meg opp noen mening om rekkefølgen, bare at de skulle ha begges. Faren ønsket at mitt etternavn skulle være det som stod sist fordi han syns det er finest. Og slik ble det.

Skrevet

Ehh.... hææ?

Anonymous poster hash: 020a1...1af

Skrevet

100% alene, ungen har fars som mellomnavn og mitt som etternavn.

Anonymous poster hash: 5608c...40d
Gjest ♡perla
Skrevet

Mine barn har fått sin fars etternavn fordi det har føltes mest naturlig.... angrer på dette nå da jeg har fire barn og de tilsammen har tre forskjellige etternavn... 😕

Skrevet

Barnet mitt har to fornavn og fikk bare etternavnet til faren. Så får jeg bare vente til vi finner ut at vi skal gifte oss. :)

Anonymous poster hash: 005a2...bde

Skrevet

Jeg tok mannens navn da vi giftet oss.

Da barna ble født, fikk de også dette navnet. Navnene våre var umulig å kombinere.

Anonymous poster hash: 494f8...583

Skrevet

Mitt som mellomnavn, hans som etternavn :) Vi er ikke gift.

Anonymous poster hash: 70147...d35
Skrevet

Mine barn har fars etternavn, ettersom vi begge har sen-navn. For meg er det naturlig at de da har fars etternavn. Hadde jeg hatt et annet etternavn som hadde passet, hadde de hatt to etternavn.

Skrevet

Har et særkullsbarn som har min sitt fars etternavn. Jeg angrer som pokker siden far ikke har stillt opp i det hele tatt siste fem åra.

Er gift og har to nye barn, og begge de har mitt etternavn, og mannens etternavn som mellomnavn. Nå skal også mannen endre navn, så heter vi alle det samme.

Eldstemann kan være med på å bestemme etternavn selv når han fyller 12 👍🏻

Anonymous poster hash: cc23b...9c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...