Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #1 Skrevet 1. april 2016 En pedagog på avdelingen til sønnen min er så "ekkel" at jeg klarer ikke å forholde meg til henne. Hun har høy utdannelse og ser ned på alle andre virker det som. Hun kommer med slengbemerkninger til alt. Og hun prøver å "oppdra" oss foreldre, lære oss hvordan vi skal oppdra våre barn. Eksempel: En pappa leverer ofte samtidig som meg. Datteren gråter alltid og vil at pappan skal bli der. Når pappan sier "pappa kommer og henter deg etter jobb, jenta mi" eller lignende, så avbryter denne pedagogen og sier at man skal si feks "pappa ser at du er lei deg, og det er lov til å gråte når pappa drar" osv... Jenta roer seg når han sier at han henter henne etter jobb. Pedagogen skal alltid blande seg, jeg skjønner at man kan få veiledning hvis man er på bærtur, men denne pedagogen bruker jo utdannelsen som sin religion! Eksempel: En nybakt mamma leverer datteren sin i bhg, og lar babyen ligge i bilstolen utenfor avdelingen. Stolen står i gangen, døra er åpen inn til avdelingen med trappegrind foran. Mange voldsomme barn på småbarnsavd. så hun vil ikke ha med babyen inn. Jeg kommer til å gjøre det samme når min kommer til sommeren. Men pedagogen slenger ut "åja, du lar henne ligge alene der". Og en gang hun tok med babyen inn: "å, du tar henne med deg i dag"... Hva er vitsen???? Eksempel: min sønn mistet et familiemedlem han var knyttet til. Han tok det tungt og jeg tok ferie for å kunne ha han hjemme fra bhg en uke. Et par dager etter at han er tilbake i bhg spør jeg hvordan det går med han i bhg. Om de merker noe på han, eller om han er blid og glad som alltid. Svaret fra pedagogen: det er svært bekymringsverdig med barn som er glade hele tiden. Jeg ble bare stående der, helt stum. Han er flink til å vise følelser, vi snakker om følelser og tar de på alvor. Jeg spurte hvordan han hadde det i bhg!?!? Jeg klarer henne ikke... Vet ikke om jeg bare kan ignorere henne heller, da melder hun meg vel til barnevernet. Oppgitt.... Anonymous poster hash: 08878...519
Marriet Skrevet 1. april 2016 #2 Skrevet 1. april 2016 Dersom du opplever dette som uutholdelig tenker jeg at du kan be om et møte med styrer og snakke om dette. Høres vanvittig slitsomt ut og det er hvert fall ikke med på å skape et godt foreldresamarbeid fra barnehagens side. Er hun pedagogiskleder? Hvis hun ikke er det kan du jonbe om å få snakke med pedagogisleder istedet for. Det kan hende at det holder at hun bare får en heads up angående dette. Hun høres jo ut som en veldig dyktig pedagog, men hun skal jo også være profesjonell i møte med dere foreldre så hun bør jenke seg ned noen hakk. En ting er hvert fall sikkert, skal du komme noen vei med dette må du snakke med noen i barnehagen om ikke du tar opp problemet med vedkommende selv. Lykke til!
Mamma_til_2 Skrevet 1. april 2016 #3 Skrevet 1. april 2016 Dette må d6 ta opp på ett møte med styrer så tar styrer det alene med den pedagogiske det er snakk om, du trenger ikke være med om du ikke vill og styrer kan snakke anonymt om du ønsker det.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #4 Skrevet 1. april 2016 Lord. Denne dama høres ekstremt slitsom ut. Provoserende dame spør du meg. Hun må være ny utdannet og barneløs som tror alt skal gjøres pedagogisk riktig hele tiden. Jeg ville tatt dette med styrer i barnehagen helst face to face. Man skal ikke være "redd" for å levere fra seg barnet i barnehagen fordi man ikke er pedagogisk riktig eller redd for å bli meldt til bv pga det. Ta det videre. Anonymous poster hash: fef90...aff
Gjest Muji81 Skrevet 1. april 2016 #5 Skrevet 1. april 2016 Oj, snakk om å undergrave foreldreferdigheter ved å rettlede dem foran ungen. Dét må da gjøre den gråtende jenta enda mer usikker.. Jeg ville snakket med styrer. Misforstått snillhet fra denne pedagogen.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #6 Skrevet 1. april 2016 Dersom du opplever dette som uutholdelig tenker jeg at du kan be om et møte med styrer og snakke om dette. Høres vanvittig slitsomt ut og det er hvert fall ikke med på å skape et godt foreldresamarbeid fra barnehagens side. Er hun pedagogiskleder? Hvis hun ikke er det kan du jonbe om å få snakke med pedagogisleder istedet for. Det kan hende at det holder at hun bare får en heads up angående dette. Hun høres jo ut som en veldig dyktig pedagog, men hun skal jo også være profesjonell i møte med dere foreldre så hun bør jenke seg ned noen hakk. En ting er hvert fall sikkert, skal du komme noen vei med dette må du snakke med noen i barnehagen om ikke du tar opp problemet med vedkommende selv. Lykke til! Synes du virkelig at hun virker som en "veldig dyktig pedagog"? I så fall er det morsomt hvor forskjellig vi kan tolke en tekst Mitt inntrykk er at dette er en besserwisser som kommer med oppgulp hun har pugget, men at hun mangler innsikten i faget sitt. I eksemplet fra Hi selv så svarer hun ikke på spørsmålet, hun tar ikke høyde for at Hi hadde barnet sitt hjemme da han trengte det pga. sorgreaksjonen. Måten hun svarer på virker mer som en hersketeknikk overfor Hi enn en god faglig kommentar. Dessuten er det en kommentar som på ingen måte sier noe om hvordan gutten har det. Nei, den personen der mener jeg ikke er noen god fagperson. Før hun kan bli må hun få bedre innsikt og forståelse for sitt eget fagfelt, og også innse at fagfeltet hennes også omfatter god kommunikasjon med foreldre, og at hersketeknikker ikke er god pedagogikk. Kan hende hun kan bli en god pedagog, men da må hun bli langt mer ydmyk og tilstede i det hun gjør, etter min mening. Hi, jeg ville gått til lederen til denne personen. Anonymous poster hash: ef0f2...373
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #7 Skrevet 1. april 2016 Lord. Denne dama høres ekstremt slitsom ut. Provoserende dame spør du meg. Hun må være ny utdannet og barneløs som tror alt skal gjøres pedagogisk riktig hele tiden. Jeg ville tatt dette med styrer i barnehagen helst face to face. Man skal ikke være "redd" for å levere fra seg barnet i barnehagen fordi man ikke er pedagogisk riktig eller redd for å bli meldt til bv pga det. Ta det videre. Anonymous poster hash: fef90...aff Nå lærte jeg noe nytt.... alle barnløse tror alt må gjøres pedagogisk riktig. Ja, det er jo fornuftig, for vettet kommer med fødselen... Ikke mye pedagogisk riktig i måten denne ansatte gjør ting på, etter min mening. Anonymous poster hash: ef0f2...373
anel84 Skrevet 1. april 2016 #8 Skrevet 1. april 2016 Ohooo for et slitsomt menneske. Hun der hadde gått meg på nervene iallefall. Ta det opp med barnehagen du. Kan jo evt høre om andre foreldre oppfatter henne på samme måte.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #9 Skrevet 1. april 2016 Lord. Denne dama høres ekstremt slitsom ut. Provoserende dame spør du meg. Hun må være ny utdannet og barneløs som tror alt skal gjøres pedagogisk riktig hele tiden. Jeg ville tatt dette med styrer i barnehagen helst face to face. Man skal ikke være "redd" for å levere fra seg barnet i barnehagen fordi man ikke er pedagogisk riktig eller redd for å bli meldt til bv pga det. Ta det videre. Anonymous poster hash: fef90...aff Hvorfor må hun være barnløs? Anonymous poster hash: 2c36b...cea
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #10 Skrevet 1. april 2016 Slitsomt! Varsle leder, denne pedlederen bør få veiledning selv.... Anonymous poster hash: df1b7...b2f
Gjest Stjerneklart Skrevet 1. april 2016 #11 Skrevet 1. april 2016 (endret) Hun der hørtes innmari slitsom ut. Det høres ut som at hun handler etter boka og ikke har egne barn. Dermed har hun ikke fått erfare at det som står i skoleboka hennes ikke alltid er den beste løsningen. Hadde denne dama møtt meg, hadde hun nok sluttet i jobben for å ha en real opplæring med meg i "hvordan være en forelder i følge boka". Jeg jobber selv i barnehage og prøver å handle pedagogisk riktig i jobbsituasjoner, men jeg kunne aldri avbrutt foreldre eller fortelle dem hvordan de skal handle rundt barna deres (om de ikke er helt på villspor selvfølgelig, men det har jeg til gode å oppleve). Hjemme er jeg like lite pedagogisk som de fleste foreldrene i barnehagen. Det hender det glipper på jobb også. Endret 1. april 2016 av Stjerneklart
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #12 Skrevet 1. april 2016 Hun der hørtes innmari slitsom ut. Det høres ut som at hun handler etter boka og ikke har egne barn. Dermed har hun ikke fått erfare at det som står i skoleboka hennes ikke alltid er den beste løsningen. Hadde denne dama møtt meg, hadde hun nok sluttet i jobben for å ha en real opplæring med meg i "hvordan være en forelder i følge boka". Jeg jobber selv i barnehage og prøver å handle pedagogisk riktig i jobbsituasjoner, men jeg kunne aldri avbrutt foreldre eller fortelle dem hvordan de skal handle rundt barna deres (om de ikke er helt på villspor selvfølgelig, men det har jeg til gode å oppleve). Hjemme er jeg like lite pedagogisk som de fleste foreldrene i barnehagen. Det hender det glipper på jobb også. Spør deg og, hvorfor må hun være barnløs? Er det sånn at man ikke forstår noen ting før man får barn, eller hva er greia? Anonymous poster hash: 2c36b...cea
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #13 Skrevet 1. april 2016 Hun der hørtes innmari slitsom ut. Det høres ut som at hun handler etter boka og ikke har egne barn. Dermed har hun ikke fått erfare at det som står i skoleboka hennes ikke alltid er den beste løsningen. Hadde denne dama møtt meg, hadde hun nok sluttet i jobben for å ha en real opplæring med meg i "hvordan være en forelder i følge boka". Jeg jobber selv i barnehage og prøver å handle pedagogisk riktig i jobbsituasjoner, men jeg kunne aldri avbrutt foreldre eller fortelle dem hvordan de skal handle rundt barna deres (om de ikke er helt på villspor selvfølgelig, men det har jeg til gode å oppleve). Hjemme er jeg like lite pedagogisk som de fleste foreldrene i barnehagen. Det hender det glipper på jobb også. Du også?? Hvorfor i all verden har du og flere dette synet på barnløse??? Jeg har mer fornuft når det kommer til barn enn denne ansatte har. Ikke har jeg barn og ikke er jeg førskolelærer. Men det betyr da ikke at jeg ikke har sunn fornuft, empati, forståelse av at teori må tilpasses den virkeligheten man møter og de menneskene man møter, at empati er en fin ting og at hersketeknikk sjelden gjør at folk får tillit til meg som fagperson. Jeg er riktignok barnløs, men har en stooor familie og har vært omgitt av barn i alle aldre i over 20 av mine første leveår bare i nærmeste familie, har vært trillepike, barnevakt, avlastet venner m.m. Å være barnløs betyr ikke nødvendigvis mangel på erfaring, slik du og andre tydeligvis tror! For alt vi vet kan denne dama ha en hel ungeskokk hjemme og derfor mene at hun er verdensmester av den grunn... Til alle dere som mener barnløse ikke har peiling på noe - tenk dere om! Anonymous poster hash: ef0f2...373
Marriet Skrevet 1. april 2016 #14 Skrevet 1. april 2016 Synes du virkelig at hun virker som en "veldig dyktig pedagog"? I så fall er det morsomt hvor forskjellig vi kan tolke en tekst Mitt inntrykk er at dette er en besserwisser som kommer med oppgulp hun har pugget, men at hun mangler innsikten i faget sitt. I eksemplet fra Hi selv så svarer hun ikke på spørsmålet, hun tar ikke høyde for at Hi hadde barnet sitt hjemme da han trengte det pga. sorgreaksjonen. Måten hun svarer på virker mer som en hersketeknikk overfor Hi enn en god faglig kommentar. Dessuten er det en kommentar som på ingen måte sier noe om hvordan gutten har det. Nei, den personen der mener jeg ikke er noen god fagperson. Før hun kan bli må hun få bedre innsikt og forståelse for sitt eget fagfelt, og også innse at fagfeltet hennes også omfatter god kommunikasjon med foreldre, og at hersketeknikker ikke er god pedagogikk. Kan hende hun kan bli en god pedagog, men da må hun bli langt mer ydmyk og tilstede i det hun gjør, etter min mening. Hi, jeg ville gått til lederen til denne personen. Anonymous poster hash: ef0f2...373 Veldig dyktig var kanskje å ta litt hardt, jeg kan ikke uttale meg på så tynt grunnlag. Men ja, hun virker veldig selvsikker og tydelig. Jeg skriver jo samtidig at det ikke åpner for noe godt foreldresamarbeid så hun er jo ikke spesielt dyktig i jobben sin, da den innebærer nettopp en god del foreldresamarbeid også.Men vedkommende bør uansett få beskjed og veiledningbi forhold til dette, det er jo ikke sånn det skal være.
kristinehufine Skrevet 1. april 2016 #15 Skrevet 1. april 2016 Jeg hadde satt henne på plass. Det er mange riktige måter å gjøre ting på, så hvorfor hun skal rette på alt ser jeg ikke poenget med. Da er hun en dårlig pedagog! Å undergrave foreldrene foran ungene er jo virkelig flott...
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #16 Skrevet 1. april 2016 Du også?? Hvorfor i all verden har du og flere dette synet på barnløse??? Jeg har mer fornuft når det kommer til barn enn denne ansatte har. Ikke har jeg barn og ikke er jeg førskolelærer. Men det betyr da ikke at jeg ikke har sunn fornuft, empati, forståelse av at teori må tilpasses den virkeligheten man møter og de menneskene man møter, at empati er en fin ting og at hersketeknikk sjelden gjør at folk får tillit til meg som fagperson. Jeg er riktignok barnløs, men har en stooor familie og har vært omgitt av barn i alle aldre i over 20 av mine første leveår bare i nærmeste familie, har vært trillepike, barnevakt, avlastet venner m.m. Å være barnløs betyr ikke nødvendigvis mangel på erfaring, slik du og andre tydeligvis tror! For alt vi vet kan denne dama ha en hel ungeskokk hjemme og derfor mene at hun er verdensmester av den grunn... Til alle dere som mener barnløse ikke har peiling på noe - tenk dere om! Anonymous poster hash: ef0f2...373 Du mener man får like mye erfaring av å være trille pike som å ha egne barn? Joa....😂 Anonymous poster hash: 22f07...535
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #17 Skrevet 1. april 2016 Veldig dyktig var kanskje å ta litt hardt, jeg kan ikke uttale meg på så tynt grunnlag. Men ja, hun virker veldig selvsikker og tydelig. Jeg skriver jo samtidig at det ikke åpner for noe godt foreldresamarbeid så hun er jo ikke spesielt dyktig i jobben sin, da den innebærer nettopp en god del foreldresamarbeid også. Men vedkommende bør uansett få beskjed og veiledningbi forhold til dette, det er jo ikke sånn det skal være. Veldig enig i at hun trenger veiledning. Men jeg tolker den besserwisserholdningen hennes motsatt av deg (det er jo litt morsomt... ikke noen kritikk). Jeg tenker at en person som er selvsikker og sikker på det faglige ville opptrått på en helt annen måte. Jeg synes hun avslører usikkerhet som hun prøver å skjule bak en tilsynelatende selvsikker maske og at hun bruker sin "pedagogikk" som en hersketeknikk for å gjøre foreldrene usikre slik at de ikke skal avsløre hennes usikkerhet. Ikke aner jeg hvem av oss som har rett, men det er litt morsomt hvor forskjellig man kan tolke samme informasjon Om hun slapper av og får veiledning og mer sikkerhet i sin yrkesutøvelse så vil jeg tro all teorien hun kan vil gjøre henne til en god pedagog, for da vil hun ikke lenger ha behov for å markere seg så mye overfor foreldrene. Anonymous poster hash: ef0f2...373
Gjest Stjerneklart Skrevet 1. april 2016 #18 Skrevet 1. april 2016 Spør deg og, hvorfor må hun være barnløs? Er det sånn at man ikke forstår noen ting før man får barn, eller hva er greia? Anonymous poster hash: 2c36b...cea Oi, ser ut som at denne ble tolket på en litt annen måte enn jeg mente den. Selvfølgelig kan man forstå masse før man får barn, og man kan være utrolig dyktige på det man gjør uten å ha barn. Det var ikke det jeg mente Men jeg tror at mange (Les: Ikke alle) som har lite erfaring med barn har en tendens til å være litt i overkant pedagogiske. Og når disse får egne barn, så oppdager man at det ikke er alle situasjoner som kan og bør håndteres etter boka. Man blir kjent med sitt eget barn og erfarer fort at å være pedagogisk riktig ikke er det riktige i enhver situasjon. Det ser jeg også i barnehagen jeg jobber i. De barnløse er på generelt basis mer pedagogiske, mens de med egne barn håndterer diverse situasjoner på litt andre måter. Sier ikke at det er feil å være pedagogisk, men tilfellet som HI beskriver er jo ekstremt. Og jo, kanskje har hun en hel ungeskokk hjemme som hun over sa. Men ut i fra det HI sier, så må jeg innrømme at det ikke høres ut som det. Jeg tviler på at hun snakker til ungeflokken sin slik som HI sier at hun snakker i barnehagen (og avbryter foreldrene for å lære dem opp til å snakke).
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #19 Skrevet 1. april 2016 Oi, ser ut som at denne ble tolket på en litt annen måte enn jeg mente den. Selvfølgelig kan man forstå masse før man får barn, og man kan være utrolig dyktige på det man gjør uten å ha barn. Det var ikke det jeg mente Men jeg tror at mange (Les: Ikke alle) som har lite erfaring med barn har en tendens til å være litt i overkant pedagogiske. Og når disse får egne barn, så oppdager man at det ikke er alle situasjoner som kan og bør håndteres etter boka. Man blir kjent med sitt eget barn og erfarer fort at å være pedagogisk riktig ikke er det riktige i enhver situasjon. Det ser jeg også i barnehagen jeg jobber i. De barnløse er på generelt basis mer pedagogiske, mens de med egne barn håndterer diverse situasjoner på litt andre måter. Sier ikke at det er feil å være pedagogisk, men tilfellet som HI beskriver er jo ekstremt. Og jo, kanskje har hun en hel ungeskokk hjemme som hun over sa. Men ut i fra det HI sier, så må jeg innrømme at det ikke høres ut som det. Jeg tviler på at hun snakker til ungeflokken sin slik som HI sier at hun snakker i barnehagen (og avbryter foreldrene for å lære dem opp til å snakke). Som barnløs pedagogisk leder med 10 år på småbarnsavdeling blir jeg både lei meg, provosert, frustrert og oppgitt over sånne holdninger. Akkurat som jeg ikke eier en hjernecelle siden jeg ikke har barn selv. "De barnløse er på generelt basis mer pedagogiske, mens de med egne barn håndterer diverse situasjoner på litt andre måter." Hva baserer du dette utsagnet på? Anonymous poster hash: 2c36b...cea
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #20 Skrevet 1. april 2016 Du mener man får like mye erfaring av å være trille pike som å ha egne barn? Joa.... Anonymous poster hash: 22f07...535 Du leste ikke resten av det jeg skrev, eller kanskje du bare ikke forstod det. Poenget er at jeg har erfaring med (små)barn fra jeg selv var barn. Opp gjennom årene har jeg sittet mye barnevakt, også over langhelger, har avlastet venner som har trengt det, og har bodd sammen med noen med småbarn og litt større barn, vært på ferieturer med barn, omgått venner med barn flere dager i uken. Jeg har jobbet med barn i tøffe livssituasjoner og helsesituasjoner, jobbet med utviklingshemmede barn, barn utsatt for overgrep, barn med kroniske diagnoser, barn som er mobbet m.m. Et vennepar har forespurt meg om jeg er villig til å overta deres tre barn om de av en eller annen grunn begge skulle falle fra - tviler på at de ville gjort det om de mente jeg ikke var bedre skikket enn deres nærmeste familie. Man kan tilegne seg god og bred erfaring på mange måter annen enn å føde barn selv. Jeg er så godt voksen at det begynner å bli mange års erfaring på de ulike områdene. Vis at du har litt større leseforståelse neste gang du svarer Anonymous poster hash: ef0f2...373
Gjest Stjerneklart Skrevet 1. april 2016 #21 Skrevet 1. april 2016 Som barnløs pedagogisk leder med 10 år på småbarnsavdeling blir jeg både lei meg, provosert, frustrert og oppgitt over sånne holdninger. Akkurat som jeg ikke eier en hjernecelle siden jeg ikke har barn selv. "De barnløse er på generelt basis mer pedagogiske, mens de med egne barn håndterer diverse situasjoner på litt andre måter." Hva baserer du dette utsagnet på? Anonymous poster hash: 2c36b...cea Uffameg, dette ballet bare på seg. Det jeg sa baserer jeg på erfaring fra arbeidsplassen min hvor jeg omgås barn, førskolelærere og andre pedagoger daglig. Det kan selvfølgelig være annerledes andre steder, og dette gjelder selvsagt ikke alle. Sjefen min er barnløs og har lang utdanning innen som både førskolelærer og innen pedagogikk. Hun er en av de flinkeste, godeste og mest omtenksomme menneskene jeg kjenner, så som sagt, dette gjelder ikke alle. Det var ikke ment som kritikk av deg
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #22 Skrevet 1. april 2016 Uffameg, dette ballet bare på seg. Det jeg sa baserer jeg på erfaring fra arbeidsplassen min hvor jeg omgås barn, førskolelærere og andre pedagoger daglig. Det kan selvfølgelig være annerledes andre steder, og dette gjelder selvsagt ikke alle. Sjefen min er barnløs og har lang utdanning innen som både førskolelærer og innen pedagogikk. Hun er en av de flinkeste, godeste og mest omtenksomme menneskene jeg kjenner, så som sagt, dette gjelder ikke alle. Det var ikke ment som kritikk av deg Da er det og drøyt å komme med den påstanden om at hun kan jo ikke ha egne barn, ut i fra det hi skriver Anonymous poster hash: 2c36b...cea
Gjest Stjerneklart Skrevet 1. april 2016 #23 Skrevet 1. april 2016 Da er det og drøyt å komme med den påstanden om at hun kan jo ikke ha egne barn, ut i fra det hi skriver Anonymous poster hash: 2c36b...cea Jeg skrev ikke at hun ikke kan ha barn, jeg skrev at det høres ut som at hun ikke har det. Og det står jeg for. Måten hun snakker til foreldrene i barnehagen til HI tyder på en som ikke har erfart å ha egne barn. Som sagt, ikke ment som kritikk av deg og jeg mener ikke at alle som ikke har barn er som den ansatte HI beskriver, men at JEG erfarer at FLERTALLET av dem som oppfører seg slik ikke har egne barn. Nå er jeg ferdig å diskutere i denne tråden, kjenner jeg Og once again, ikke ment som kritikk av deg. For alt jeg vet er du like fantastisk som sjefen min!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #24 Skrevet 1. april 2016 Jeg skrev ikke at hun ikke kan ha barn, jeg skrev at det høres ut som at hun ikke har det. Og det står jeg for. Måten hun snakker til foreldrene i barnehagen til HI tyder på en som ikke har erfart å ha egne barn. Som sagt, ikke ment som kritikk av deg og jeg mener ikke at alle som ikke har barn er som den ansatte HI beskriver, men at JEG erfarer at FLERTALLET av dem som oppfører seg slik ikke har egne barn. Nå er jeg ferdig å diskutere i denne tråden, kjenner jeg Og once again, ikke ment som kritikk av deg. For alt jeg vet er du like fantastisk som sjefen min! Håper du holder de tankene for deg selv, og ikke deler de med dine barnløse kollegaer Anonymous poster hash: 2c36b...cea
Gjest Muji81 Skrevet 1. april 2016 #25 Skrevet 1. april 2016 Håper du holder de tankene for deg selv, og ikke deler de med dine barnløse kollegaer Anonymous poster hash: 2c36b...cea Nå er du lite raus. Hun har flere ganger understreket at hun ikke mente å fornærme barnløse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå