Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #26 Skrevet 1. april 2016 Men jeg syntes det var veldig merkelig at de ringte kl 10 Etterlyser barn, liksom... Anonymous poster hash: 8f411...815 Det er helt vanlig. Kanskje de skulle på tur og ville sørge for at de ikke reiste fra en som var på vei el Anonymous poster hash: 276a2...fab
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #27 Skrevet 1. april 2016 Barnehagen til sønnen min hadde en utrolig teit aprilsnarr idag og kjenner jeg er forbanna enda Bhg åpner kl 7.30 men vi er der alltid rundt 7.20 pga vi tar bussen så da venter vi utenfor i de 10minuttene. Idag når vi kom hang det en lapp på døren hvor det sto: " Planleggingsdag 1.april" De pleier alltid å henge opp disse lappene på dørene noen dager før det er planleggingsdag. Var en annen mor der også med ungen sin og hun hadde heller ikke fått det med seg, det var ikke lys på i barnehagen noe det pleier å være når vi kommer kl 7.20. Vi prøvde å ringe inn på kontoret ril bhg, men ingen svarte. Så jeg tok med meg guttungen og løp for å rekke bussen som går utenfor barnehagen kl 7.30. Hun andre damen kjørte også hjem igjen. Jeg ringte jobben og sa ifra at det var planleggingsdag i bhg og at jeg ikke hadde fått dette med meg og hørte om jeg kunne få ta en feriedag, har ingen andre som kunne være hjemme med sønnen min. Kl 10 ringer de fra barnehagen og spør om min sønn kommer, for de hadde ikke fått beskjed om at han ikke kom. Det viste seg at den lappen bare var en aprilsnarr, en jævlig dårlig aprilsnarr.. Så nå har jeg brukt en feriedag som jeg egentlig kunne ha spart til en annen dag jeg virkelig hadde trengt den. Kjenner jeg er skikkelig irritert. Har som de fleste andre 5 uker ferie i året, bhg er stengt 4 uker om sommeren så da må jeg ta ut 4 uker ferie også har bhg 5 planleggingsdager i løpet av året, 2 om våren og 3 om høsten. Så da bruker jeg de siste feriedagene når bhg har planleggingsdag. Men nå har jeg jo allerede brukt en dag, så det vil si at jeg må ta fri uten lønn ene dagen det er planleggingsdag til høsten, siden jeg da ikke har flere feriedager igjen.. Og det var heller ingen vits i å levere sønnen min i bhg når de ringte kl 10, for å så få på jobb, for da var vi ute i skogen, 30 min å gå fra der vi bor. Så jeg måtte ha gått hjem for å hente busskort og så tatt buss til barnehagen og deretter tatt 2 busser til for å komme meg på jobb, siden arbeidsbussen som går direkte fra bhg til jobben min bare har 3 avganger om morgenen. Anonymous poster hash: fc398...720 Det der hadde jeg på ingen måte godtatt uten videre av bhg. En slik spøk er ikke ok, når folk er avhengig av bhg, og må ta fri fra jobb dersom bhg er stengt. Anonymous poster hash: 468fd...794
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #28 Skrevet 1. april 2016 Det er helt vanlig. Kanskje de skulle på tur og ville sørge for at de ikke reiste fra en som var på vei el Anonymous poster hash: 276a2...fab Det tror jeg ikke er vanlig. Vi ringer ikke å etterlyser barn, med mindre de har vært vekke en stund uten at vi har fått beskjed. Anonymous poster hash: 2e105...ae2
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #29 Skrevet 1. april 2016 Er du litt kort? Hun SKULLE jo på jobb. Anonymous poster hash: f7790...07d Hun pleier jo ikke reiser før barnehagen åpner uansett, hun burde ventet til åpningstid. Dårlig spøk fra barnehagen, men du bør ikke forvente at barnehagen er åpen før åpningstid. Anonymous poster hash: 30f21...1e5
Marriet Skrevet 1. april 2016 #30 Skrevet 1. april 2016 Hun pleier jo ikke reiser før barnehagen åpner uansett, hun burde ventet til åpningstid. Dårlig spøk fra barnehagen, men du bør ikke forvente at barnehagen er åpen før åpningstid. Anonymous poster hash: 30f21...1e5 Hadde det ikke stått lapp på døren om at bhg var stengt hadde hun sikkert ventet til åpningstid
___ Skrevet 1. april 2016 #31 Skrevet 1. april 2016 Det var jo morsomt at noen gikk på spøken. Du gikk jo før de rakk å åpne for dagen. Du kan jo ikke regne med å nå en buss som går samtidig som barnehagen åpner. Litt tid tar det jo å si hodet og gå ut til bussen. Så lenge du forsøkte å levere barnet Før åpningstid synes jeg ikke synd på deg.
Superdolly Skrevet 1. april 2016 #32 Skrevet 1. april 2016 Hun pleier jo ikke reiser før barnehagen åpner uansett, hun burde ventet til åpningstid. Dårlig spøk fra barnehagen, men du bør ikke forvente at barnehagen er åpen før åpningstid. Anonymous poster hash: 30f21...1e5 Hun trodde at barnehagen var stengt og at hun ikke hadde fått det med seg. Da var det sikkert et poeng å nå bussen hjem, slik at hun fikk ringt til jobben og sagt fra. Hun forventet ikke at barnehagen skulle være åpen før åpningstiden, hun sier at hun pleier å stå utenfor og vente til de åpner. Det var jo morsomt at noen gikk på spøken. Du gikk jo før de rakk å åpne for dagen. Du kan jo ikke regne med å nå en buss som går samtidig som barnehagen åpner. Litt tid tar det jo å si hodet og gå ut til bussen. Så lenge du forsøkte å levere barnet Før åpningstid synes jeg ikke synd på deg. Morsomt? Seriøst? Morsomt at hun må ta ulønnet fri fra jobben og taper masse penger? En alenemor med dårlig råd. Du har jammen en underlig form for humor. Hun pleier for øvrig ikke å regne med å nå en buss som går samtidig som barnehagen åpner, hun pleier å ta en annen buss til jobb. I dag måtte hun rekke 07.30-bussen for å komme seg hjem og ringe jobben. Ikke forsøkte hun å levere før åpningstid heller, hun sier jo at hun pleier å stå der og vente til barnehagen åpner. Men i dag hang det lapp på døra om at det var stengt, og hun så ingenting av det hun pleier å se før åpningstid (lys etc.). I dag blir jeg skikkelig irritert over den dårlige leseforståelsen her inne.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #33 Skrevet 1. april 2016 Har litt vanskelig for å ha sympati med noen som leverer barnet før barnehagen åpner. Anonymous poster hash: da66d...e66
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #34 Skrevet 1. april 2016 Har litt vanskelig for å ha sympati med noen som leverer barnet før barnehagen åpner. Anonymous poster hash: da66d...e66 Hun leverer jo ikke før de åpner, men står på utsiden til de åpner Anonymous poster hash: 2e105...ae2
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #35 Skrevet 1. april 2016 Har litt vanskelig for å ha sympati med noen som leverer barnet før barnehagen åpner. Anonymous poster hash: da66d...e66 Les ordentlig. HI leverer aldri før åpningstiden,men kommer før pga. buss. Anonymous poster hash: fdfea...068
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #36 Skrevet 1. april 2016 Hadde blitt forbanna! Hadde fortalt dem at du nå har brukt en feriedager og gitt de skikkelig dårlig samvittighet. Den var overhodet ikke morsom engang. Gå til enhetsleder Anonymous poster hash: f7982...1bb
mamma_bergen Skrevet 1. april 2016 #37 Skrevet 1. april 2016 Har litt vanskelig for å ha sympati med noen som leverer barnet før barnehagen åpner. Anonymous poster hash: da66d...e66 Hvor står det at hun leverer før åpningstid?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #38 Skrevet 1. april 2016 Hun trodde at barnehagen var stengt og at hun ikke hadde fått det med seg. Da var det sikkert et poeng å nå bussen hjem, slik at hun fikk ringt til jobben og sagt fra. Hun forventet ikke at barnehagen skulle være åpen før åpningstiden, hun sier at hun pleier å stå utenfor og vente til de åpner. Morsomt? Seriøst? Morsomt at hun må ta ulønnet fri fra jobben og taper masse penger? En alenemor med dårlig råd. Du har jammen en underlig form for humor. Hun pleier for øvrig ikke å regne med å nå en buss som går samtidig som barnehagen åpner, hun pleier å ta en annen buss til jobb. I dag måtte hun rekke 07.30-bussen for å komme seg hjem og ringe jobben. Ikke forsøkte hun å levere før åpningstid heller, hun sier jo at hun pleier å stå der og vente til barnehagen åpner. Men i dag hang det lapp på døra om at det var stengt, og hun så ingenting av det hun pleier å se før åpningstid (lys etc.). I dag blir jeg skikkelig irritert over den dårlige leseforståelsen her inne. Jeg er helt enig med deg, men hvorfor må hun komme seg hjem for å ringe jobben? Er det noen som bare har fasttelefon i dag? Anonymous poster hash: fc2e2...13e
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #39 Skrevet 1. april 2016 Har litt vanskelig for å ha sympati med noen som leverer barnet før barnehagen åpner. Anonymous poster hash: da66d...e66 Hvor står det at hun leverer FØR bhg åpner?! Hun skriver at de pleier å stå utenfor å vente utenfor de ti minuttene det er fra de kommer til bhg, frem til bhg. åpner. Anonymous poster hash: 468fd...794
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #40 Skrevet 1. april 2016 Jeg er helt enig med deg, men hvorfor må hun komme seg hjem for å ringe jobben? Er det noen som bare har fasttelefon i dag? Anonymous poster hash: fc2e2...13e Hva i all verden har det med saken å gjøre? Kanskje spilte det ingen rolle om hun ventet til hun var hjemme, og det er litt greiere å snakke der enn på full buss med morragretten unge på slep? Anonymous poster hash: a64c6...2be
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #41 Skrevet 1. april 2016 Hva i all verden har det med saken å gjøre? Kanskje spilte det ingen rolle om hun ventet til hun var hjemme, og det er litt greiere å snakke der enn på full buss med morragretten unge på slep? Anonymous poster hash: a64c6...2be Fordi folk skriver at hun måtte forte seg hjem for å ringe jobben. Anonymous poster hash: fc2e2...13e
Gjest Darwinia:-) Skrevet 1. april 2016 #42 Skrevet 1. april 2016 Jeg var ganske så sint når de ringte fra bhg og etterlyste min sønn. Og jeg har sendt mail til styreren i bhg og forklart hva dette medførte for min del. Å tape en dagslønn pga jeg nå må ta fri uten lønn er mye penger for meg som er alenemor. Nesten som om jeg skulle krevd at bhg dekker det! Hi Anonymous poster hash: fc398...720 Jeg ville krevd at de kompenserte deg for tapt inntekt.
Superdolly Skrevet 1. april 2016 #43 Skrevet 1. april 2016 Fordi folk skriver at hun måtte forte seg hjem for å ringe jobben. Anonymous poster hash: fc2e2...13e Okei, det var jeg som skrev dette. Og greia er at jeg vet jo ikke HVORFOR hun måtte forte seg hjem. Jeg antok at hun syntes det var bedre å ringe hjemmefra enn fra en stappfull buss. Det kan jo være flere andre grunner, for eksempel kan det hende at hvis hun og barnet ikke rakk 07.30-bussen ville de måtte vente en, to eller tre timer på neste buss. Kanskje hun ikke hadde lyst til å stå utenfor en stengt barnehage i tre timer med en toåring. Kanskje hun var redd toåringen plutselig ville trenge et bleieskift eller måtte på do, og hun hadde ikke muligheter til å fikse det utenfor en stengt barnehage. Kanskje var det andre grunner. Jeg VET ikke nøyaktig hvorfor, men faktum er at hun TOK den bussen.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #44 Skrevet 1. april 2016 Jeg ville krevd at de kompenserte deg for tapt inntekt. Hun burde jo ventet til barnehagen egentlig skulle åpnet, for sikkerhets skyld Anonymous poster hash: 2e105...ae2
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #45 Skrevet 1. april 2016 Hun burde jo ventet til barnehagen egentlig skulle åpnet, for sikkerhets skyld Anonymous poster hash: 2e105...ae2 Hvorfor det. Det sto lapp om planleggingsdag. Ingen i bhg burde være så dumme at de tuller med noe slikt. Hilsen annen som jobber i bhg. Anonymous poster hash: 50eab...c8c
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #46 Skrevet 1. april 2016 Det er jo litt morsomt med en mamma som ikke skjønte at en lapp om planleggingsdag når det ikke er planleggingsdag er tull. Sånt blir man jo varslet om lenge i forveien, så det er jo ikke mulig å ikke få med seg det. Anonymous poster hash: f68ce...425
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #47 Skrevet 1. april 2016 Det er jo litt morsomt med en mamma som ikke skjønte at en lapp om planleggingsdag når det ikke er planleggingsdag er tull. Sånt blir man jo varslet om lenge i forveien, så det er jo ikke mulig å ikke få med seg det. Anonymous poster hash: f68ce...425 Er ufattelig mange stressa foreldre som ikke får med seg disse informasjonslappene om planleggingsdag hengende synlig. Anonymous poster hash: fdfea...068
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #48 Skrevet 1. april 2016 La oss si at hun bor i retning A og jobben er i retning B, altså er det ikke samme buss som går begge veier til samme klokkeslett, og kanskje eneste muligheten å komme seg hjem igjen. Kanskje derfor hun måtte stresse til bussen. Ville trukket av en dagslønning på neste faktura., og gitt beskjed til bhg. at de får ordne opp med økonomiansvarlig i kommunen. Spøken kunne vært god, om de "voksne" i bhg. holdt vakt og avslørte spøken med det samme. Anonymous poster hash: 94263...841
Løvetanner Skrevet 1. april 2016 #49 Skrevet 1. april 2016 La oss si at hun bor i retning A og jobben er i retning B, altså er det ikke samme buss som går begge veier til samme klokkeslett, og kanskje eneste muligheten å komme seg hjem igjen. Kanskje derfor hun måtte stresse til bussen. Ville trukket av en dagslønning på neste faktura., og gitt beskjed til bhg. at de får ordne opp med økonomiansvarlig i kommunen. Spøken kunne vært god, om de "voksne" i bhg. holdt vakt og avslørte spøken med det samme. Anonymous poster hash: 94263...841 Ja, og når de i tillegg vet at hun kommer 0720 hver dag burde de vært enda mer påpasselig!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #50 Skrevet 1. april 2016 Det er jo litt morsomt med en mamma som ikke skjønte at en lapp om planleggingsdag når det ikke er planleggingsdag er tull. Sånt blir man jo varslet om lenge i forveien, så det er jo ikke mulig å ikke få med seg det. Anonymous poster hash: f68ce...425 Det er nesten alltid 1 eller 2 foreldre som kommer i barnehagen når vi har planleggingsdag, selv om vi gir beskjed i månedsbrev, henger lapper på døra og de får sms. Så jo, det er ofte noen som ikke får det med seg Anonymous poster hash: 2e105...ae2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå