Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #26 Skrevet 1. april 2016 Er du pygme? Anonymous poster hash: a7941...efa Spørs jo om hun mener til seg selv eller generelt. En av mine veninner virker faktisk litt lubben i str 38. Hun er veldig sped, men de fleste er jo ikke det. Anonymous poster hash: b47f7...0ec
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #27 Skrevet 1. april 2016 Så godt det var at du kom her, for å få rettet på meg da....herlighet, så takknemlig jeg er. Takker og bukker for hjelpsomheten din Anonymous poster hash: a7941...efa Det bør du være. For ved å poste denne feilen her kommer du opp med et helt annet "ord" som betyr absolutt ingenting. Milevid forskjell på feilen din og ordet du åpenbart prøvde på. Anonymous poster hash: 18f97...daa
Monajenten Skrevet 1. april 2016 #28 Skrevet 1. april 2016 Det bør du være. For ved å poste denne feilen her kommer du opp med et helt annet "ord" som betyr absolutt ingenting. Milevid forskjell på feilen din og ordet du åpenbart prøvde på. Anonymous poster hash: 18f97...daa Men du skjønte jo hva hun mente? 🤔
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #29 Skrevet 1. april 2016 Men du skjønte jo hva hun mente? 🤔 Spiller ingen rolle. Måtte kommenteres. Anonymous poster hash: 18f97...daa
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #30 Skrevet 1. april 2016 Spiller ingen rolle. Måtte kommenteres. Anonymous poster hash: 18f97...daa Det måtte ikke det.............. Anonymous poster hash: a7941...efa
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #31 Skrevet 1. april 2016 Har en liten flis av en søster, og hun bruker 38/40. Slank, men med flotte former. Skjønner jo at om man er 150 og veier 40 kilo, så kommer man seg inn i barneklær, men å kalle 38 for stort virker ganske sykt. Anonymous poster hash: 7836e...d8b
❤lille stjerne❤ Skrevet 1. april 2016 #32 Skrevet 1. april 2016 Jeg tenker at 44 og oppover er ekstra stort.
Twintipp og himmelblå Skrevet 1. april 2016 #33 Skrevet 1. april 2016 Når du ikke lenger kan handle klær i normale klesbutikker er du unormalt stor i mine øyne. Ellers tenker ikke jeg på venninnene mine som bruker 40-44 i klær som store. De er normale.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #34 Skrevet 1. april 2016 Det måtte ikke det.............. Anonymous poster hash: a7941...efa Jo. Anonymous poster hash: 18f97...daa
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #35 Skrevet 1. april 2016 Når du ikke lenger kan handle klær i normale klesbutikker er du unormalt stor i mine øyne. Ellers tenker ikke jeg på venninnene mine som bruker 40-44 i klær som store. De er normale. Bare litt nysgjerrig på hva du regner som spesialbutikker? Anonymous poster hash: 7836e...d8b
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #36 Skrevet 1. april 2016 Mange av dere må ha et sykt syn på kroppen!! 38 er stort? Anonymous poster hash: fff2b...a17
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #37 Skrevet 1. april 2016 Str 40 for min del - jeg er 160 cm og har tidligere brukt 40-42 (hennes og Mauritz) jeg bruker nå str 36. Måtte oppi str 38 i en jeans fra zara, de er små på str.. Og en kjole i str S fra zara var så ufattelig trang at jeg aldri kunne gått i den. Fra hennes og Mauritz, new yorker osv bruker jeg 34-36 /xs-s Anonymous poster hash: 68e13...932
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #38 Skrevet 1. april 2016 Når jeg måtte opp i str 38 så var jeg fet. Så for meg og min kropp er 38 stort. Nå har jeg vekslet mellom str 34-36. Vil aldri opp i str 38 igjen. Men er fullt klar over at det sikkert finnes folk som bruker str 38-40 som er helt normalvektige. Alle har jo forskjellig kroppsfasong. Anonymous poster hash: 3ef35...955
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #39 Skrevet 1. april 2016 Fra str 40 og oppover. Anonymous poster hash: 5d671...811
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #40 Skrevet 1. april 2016 Når jeg måtte opp i str 38 så var jeg fet. Så for meg og min kropp er 38 stort. Nå har jeg vekslet mellom str 34-36. Vil aldri opp i str 38 igjen. Men er fullt klar over at det sikkert finnes folk som bruker str 38-40 som er helt normalvektige. Alle har jo forskjellig kroppsfasong. Anonymous poster hash: 3ef35...955 Nekter å tro at du var FET da du brukte 38. Var du med i slankekrigen siden du klarte å komme deg ned fra elefantstørrelse til normal? Anonymous poster hash: 7836e...d8b
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #41 Skrevet 1. april 2016 Nekter å tro at du var FET da du brukte 38. Var du med i slankekrigen siden du klarte å komme deg ned fra elefantstørrelse til normal? Anonymous poster hash: 7836e...d8b Hiver meg på denne. FET når man bruker 38 i bukser? Hvis du er veldig, veldig lav og spedbygd, så kanskje man er litt lubben om man bruker 38 i bukser. Kanskje! At man føler seg mer vel i en mindre størrelse, det er selvfølgelig mulig. Men fet? Neppe. Anonymous poster hash: 16500...c62
DramaMama Skrevet 1. april 2016 #42 Skrevet 1. april 2016 Fra 46 og oppover er store størrelser for meg.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #43 Skrevet 1. april 2016 40 og oppover Anonymous poster hash: 18265...93d
Twintipp og himmelblå Skrevet 1. april 2016 #44 Skrevet 1. april 2016 Bare litt nysgjerrig på hva du regner som spesialbutikker? Anonymous poster hash: 7836e...d8b På egne butikker for store størrelser. Når du er på et kjøpesenter og kun en av butikkene har klær som passer deg og det er stor mote. Det tipper jeg svært få synes er hyggelig.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #45 Skrevet 1. april 2016 Det kommer vel litt an på høyden også? Jeg er 175 cm og 60 kg. Ser på meg selv som slank. Lange ben, tynne armer og flat mage. Har litt brede hofter, men bruker str. 26/34 i jeans. Likevel må jeg bruke størrelse 38 og medium i overdeler. De blir alt for korte i armene og over magen hvis jeg prøver str 36 eller small. Må også ha str 38 i jeans fra billigkjedene. Str 36 er for trange over hoftene og alt for korte for meg. Så for meg er str 40 og opp stort. For ei slank dame på 160 cm kan jeg se for meg at hun synes str 38 er stort. Anonymous poster hash: 6b3a1...5f7
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #46 Skrevet 1. april 2016 Jeg lurer oppriktig på hvorfor du spør, Hi? (ingen kritikk, altså!) For meg så blir "størrelseshysteriet" helt intetsigende, og det viser alle svar i slike tråder. Her kommer det masse grums frem, alt fra saklige og ordentlige svar, til de som trolig har spiseforstyrrelser eller forstyrret kroppsbilde, til de som svarer på en måte som synes å kun ha den hensikt å få andre til å føle seg dårlig. En størrelse på et klesplagg i dag sier svært lite. Egentlig ingenting. I øyeblikket er jeg noen få kilo mer enn jeg normalt er, men bruker likevel ca samme størrelse som før, men kommer ikke inn i de aller minste plaggene mine. Men jeg har likevel noen bluser og gensere i str. 36 som jeg kan bruke. Jeg kommer ikke inn i en bukse som er størrelse 36. Det plagget jeg har som er størst størrelse er en bluse som er str. 42 - men den er så liten at jeg ikke har sjanse til å komme inn i den nå med mine 5 kg ekstra, selv om noen i str. 36 er helt greit. En annen bluse i 34 er jeg ikke så langt unna å bruke, men den i 42 er altså aaaltfor liten i øyeblikket. Andre merker må jeg ha 38-40 i i bluser og gensere. Noen ganger kjøper jeg S, som regel kjøper jeg M nå. Vinterens favorittgenser er i L, og den er den er mindre enn to andre i M. Buksestørrelser som går på tommer er mer logiske, en tomme er en tomme, så der er det en standard. Men str. 34-36-38-40, XS-S-M-L-XL osv., det er bare tilfeldig hvor store de er. Det kommer an på produsent, land, om plagget er riktig merket, riktig sydd, hvilken størrelsesprofil produsenten ønsker å ha osv. osv. osv. Så jeg er oppriktig nysgjerrig - hvorfor i all verden er så mange så opptatt av størrelser, og bruker størrelser til å sammenligne med. Det er umulig å sammenligne en 38 og en 38 når det kan være to vidt forskjellige størrelser (og selv om standarder liksom skal finnes så viser jo erfaring de fleste av oss har at det ikke stemmer). Skal man ta noen av svarene her på alvor så må jeg - når jeg kommer inn i min 42-str. bluse - være overvektig. Og når jeg nå er noen få kilo mer enn det så må jeg vel lide av fedme i deres øyne. Noe som bare blir latterlig! Min bmi er på 21, normalt så ligger den på 20, innimellom litt under. Ved normalvekten min kommer jeg inn i str. 34.... og denne 42 er da såvidt akkurat passende. En annen bluse fra samme land i str. 36 er litt for stor for meg nå også. Forstå det den som kan. Jeg gidder i hvert fall ikke å henge meg opp i størrelser som ikke sier noe som helst om meg eller min kropps størrelse. Damer - slutt å ville dere selv og andre så vondt, slutt å døm dere selv og andre ut fra størrelse! Se på hva som passer, kjøp det som passer uten å henge dere opp i en bitteliten, intetsigende merkelapp inni plagget! Jobb heller med å bli fornøyd med kroppen din. Om du er for stor, gå ned i vekt. Om du er for liten, gå opp i vekt. Tren for å gjøre kroppen sterk og utholdende, da formes den også som en positiv bivirkning. Men vær så snill - dropp det størrelseshysteriet mange driver med! Anonymous poster hash: 813e8...d28
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #47 Skrevet 1. april 2016 man er ganske begrenset i toppetasjen dersom man erklærer at (foreksempel) størrelse 40 er svæææært, og faktisk tror at det er sannheten. På min nærmeste venninne vil str 40 være digert, hun er 152 cm høy og veier kanskje 48 kg på en tung dag. Str 40 er derimot helt flott på min søster som er 179 cm høy, slank som et siv, men med runde hofter og store bryster. Hvorvidt størrelse 40 er stort kommer an på kroppen som skal inn i plagget. Det er like meningsløst å si at man er fet om man veier 75 kilo! Anonymous poster hash: 7e889...435
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #48 Skrevet 1. april 2016 Fra M og oppover, 38 og oppover. Anonymous poster hash: 10efc...b6b
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #49 Skrevet 1. april 2016 Hiver meg på denne. FET når man bruker 38 i bukser? Hvis du er veldig, veldig lav og spedbygd, så kanskje man er litt lubben om man bruker 38 i bukser. Kanskje! At man føler seg mer vel i en mindre størrelse, det er selvfølgelig mulig. Men fet? Neppe. Anonymous poster hash: 16500...c62 Nå vet vi ikke høyden, men tenker at en som er FET når hun bruker str. 38, umulig kan være høyere enn en meter. Anonymous poster hash: 7836e...d8b
Anonym bruker Skrevet 1. april 2016 #50 Skrevet 1. april 2016 Str 38 er for min del krise. Men det er på min kropp! Andre som bruker 38 synes jeg er slanke og fine ☺ Når jeg bikker 60 kg ser jeg tjukk ut dessverre. Sjelden jeg ser folk på 60 kg som er tjukk i mine øyne. Jeg har forholdsvis smal benbygning så jeg kler 54 kg best. Under ser jeg tynn ut over blir jeg smålubben. Generelt vil jeg si at 44 og oppover er store str. Når det er sagt klarer jeg heldigvis å se forbi størrelsen på folk 😊 Anonymous poster hash: 8c212...629
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå