Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #26 Skrevet 30. mars 2016 Om han har samvær eller kontakt med barna på annen måte, så er han sikkert innkalt for å høre hans sin side eller versjon/forklaring til bekymringsmeldingen, slik at de har mer grobunn for hva de skal undersøke. Anonymous poster hash: 1dfd5...68e
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #27 Skrevet 30. mars 2016 Vi har aldri vært gift eller stått oppført som samboere. Anonymous poster hash: b5af8...594 Så dere har aldri hatt samme adresse? Anonymous poster hash: cf39d...476
Fullrulle86 Skrevet 30. mars 2016 #28 Skrevet 30. mars 2016 Har det noe å si??? Jeg hadde vært mye mer opptatt om sakens innhold enn hvem som fikk vite hva først?! Ear bagatell å henge seg opp i når det er viktigere ting å bekymre seg for!
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #29 Skrevet 30. mars 2016 Det er vel fordi han muligens får hovedomsorgen iom at barnehagen stiller spørsmålstegn ved dine evner som mor. Anonymous poster hash: 70539...b4c Det kan han ikke få dersom han ikke har foreldreansvar. Barnevernet kan heller ikke ta omsorgen fra den ene og gi til den andre. Når far ikke har foreldreansvar er han ikke part i saken. Heller ikke ved en omsorgsovertagelse. Han vil kun være part vedr. spørsmål om samvær. Om far vil ha hovedomsorgen må han først søke om foreldreansvar, få dette og så gå til sivil sak mot mor. Dersom mor feks. skulle miste omsorgen ved en barnevernssak må hun overføre hovedomsorgen, noe som igjen forutsetter at han har foreldreansvar, eller far må vinne denne i en sivil retssak før han eventuelt kan søke om tilbakeføring. Anonymous poster hash: 6b8e2...17d
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #30 Skrevet 30. mars 2016 Om han har samvær eller kontakt med barna på annen måte, så er han sikkert innkalt for å høre hans sin side eller versjon/forklaring til bekymringsmeldingen, slik at de har mer grobunn for hva de skal undersøke. Anonymous poster hash: 1dfd5...68e Det er sant. Han har samvær med barna. Henter og leverer i barnehagen gjør han også, men ikke like ofte som meg grunnet jobb. Anonymous poster hash: b5af8...594
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #31 Skrevet 30. mars 2016 Har det noe å si??? Jeg hadde vært mye mer opptatt om sakens innhold enn hvem som fikk vite hva først?! Ear bagatell å henge seg opp i når det er viktigere ting å bekymre seg for! For de fleste foreldre oppleves det som ydmykende, stressende, opprivende og ganske så fælt å bli satt spørsmålstegn ved. At noen skal vurdere din omsorgsevne kan være for mange være en stor belastning. Det er ikke underlig at HI føler at noen grenser ble tråkket på når hennes eks får vite om dette før hun får det. Det er også brudd på taushetsplikten når far ikke er part i saken. Det vil alltid være mest ryddig og forsvarlig at den det gjelder får vite om saken først. Jeg jobber i barneverntjenesten og har ingen problemer med å forstå at HI opplever dette som en ekstra belastning. Det er viktig at sakene blir undersøkt slik loven sier og at alle sine rettigheter blir ivaretatt. Anonymous poster hash: 6b8e2...17d
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #32 Skrevet 30. mars 2016 Har det noe å si??? Jeg hadde vært mye mer opptatt om sakens innhold enn hvem som fikk vite hva først?! Ear bagatell å henge seg opp i når det er viktigere ting å bekymre seg for! Forstår hva du mener. Men fikk inntrykk av at ting var litt rotete bare. Er heller ikke noe advokat i saken vår slik at ting blir gjort riktig... Tenker litt fremover i saken nå! Fikk beskjed om at far ikke får noe info om saken så lenge ikke jeg samtykker, men hvorfor har de lest opp alt til han da?! Hvis jeg må "samtykke"?! Derfor jeg lurer litt bare. Anonymous poster hash: b5af8...594
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #33 Skrevet 30. mars 2016 Godt mulig de trodde han hadde foreldreansvar. Og det har skjedd en stor feil. Må si jeg ikke er så veldig overasket. Anonymous poster hash: 6f035...792
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #34 Skrevet 30. mars 2016 For de fleste foreldre oppleves det som ydmykende, stressende, opprivende og ganske så fælt å bli satt spørsmålstegn ved. At noen skal vurdere din omsorgsevne kan være for mange være en stor belastning. Det er ikke underlig at HI føler at noen grenser ble tråkket på når hennes eks får vite om dette før hun får det. Det er også brudd på taushetsplikten når far ikke er part i saken. Det vil alltid være mest ryddig og forsvarlig at den det gjelder får vite om saken først. Jeg jobber i barneverntjenesten og har ingen problemer med å forstå at HI opplever dette som en ekstra belastning. Det er viktig at sakene blir undersøkt slik loven sier og at alle sine rettigheter blir ivaretatt. Anonymous poster hash: 6b8e2...17d Helt riktig! Og ja, er slik jeg føler det også. Anonymous poster hash: b5af8...594
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #35 Skrevet 30. mars 2016 Godt mulig de trodde han hadde foreldreansvar. Og det har skjedd en stor feil. Må si jeg ikke er så veldig overasket. Anonymous poster hash: 6f035...792 Men undersøker ikke barnevernet dette før de innkaller til møte da? Jeg kan ikke noe om slike ting jeg, men er dette "typisk" feil fra barnevernet med tanke på at du ikke var overtaket? Hehe! Anonymous poster hash: b5af8...594
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #36 Skrevet 30. mars 2016 Men undersøker ikke barnevernet dette før de innkaller til møte da? Jeg kan ikke noe om slike ting jeg, men er dette "typisk" feil fra barnevernet med tanke på at du ikke var overtaket? Hehe! Anonymous poster hash: b5af8...594 *Er Anonymous poster hash: b5af8...594
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #37 Skrevet 30. mars 2016 Hvis han har samvær har han jo også juridisk foreldreansvar. Han har vel vedkjent seg farskapet/skrevet under? Tror det er mange som blander litt begrep her. Du har hovedomsorg, men han har (mest sannsynlig) også foreldreansvar. Man må ikke ha vært gift eller samboere for å få dette! Anonymous poster hash: 069dc...d30
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #38 Skrevet 30. mars 2016 Hvis han har samvær har han jo også juridisk foreldreansvar. Han har vel vedkjent seg farskapet/skrevet under? Tror det er mange som blander litt begrep her. Du har hovedomsorg, men han har (mest sannsynlig) også foreldreansvar. Man må ikke ha vært gift eller samboere for å få dette! Anonymous poster hash: 069dc...d30 Det stemmer ikke. Man kan fint ha samvær uten å ha foreldreansvar. Å vedkjenne seg farskapet gir heller ikke automatisk foreldreansvar. HI skriver at han ikke har foreldreansvar. Vi kan tro henne når hun skriver det. Anonymous poster hash: 6b8e2...17d
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #39 Skrevet 30. mars 2016 Fikk også vite på første møtet at han ikke hadde innsynsrett i saken, så derfor jeg også begynte å lure da han allerede hadde fått lest opp hele bekymringsmeldingen før meg. Anonymous poster hash: b5af8...594 Da er det jo en saksbehandlingsfeil. Du kan klage. Anonymous poster hash: c21c6...bce
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #40 Skrevet 30. mars 2016 Dette er så typisk DIB. Hi forteller om det som synes å være en graverende feil fra barnevernets side, og den jevne tilbakemeldingen hun får er "er det så farlig da? Tenk heller litt gjennom hvorfor du er meldt du!". Blir dere alltid så lite opprørte når offentlige etater med relativt stor makt gjør feil? Anonymous poster hash: d1730...063
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #41 Skrevet 31. mars 2016 Da er det jo en saksbehandlingsfeil. Du kan klage. Anonymous poster hash: c21c6...bce Ok, men bør jeg klage? Må jeg kontakte advokat hvis jeg skulle ønske å klage? Hva kan evt skje etter jeg har klaget? Anonymous poster hash: b5af8...594
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #42 Skrevet 31. mars 2016 Er det vi IKKE har. Derfor jeg reagerte litt på dette. Han var i møte hos de før jeg selv hadde vært der. Anonymous poster hash: b5af8...594 Mulig deler av bekymringen handlet om ham? Ellers har de tydelig gjort en feil, mener jeg. Anonymous poster hash: 7cf24...eb3
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #43 Skrevet 31. mars 2016 Det er vel fordi han muligens får hovedomsorgen iom at barnehagen stiller spørsmålstegn ved dine evner som mor. Anonymous poster hash: 70539...b4c Hvilken fantasiverden lever du i...? Barnehagen har meldt en bekymring, det betyr ikke at de stiller spørsmålstegn ved hennes evner som mor, eller at det er snakk om omsorgsovertakelse. Og selv i mer alvorlige saker, der det er snakk om mulig omsorgsovertakelse, så må en forelder gå til rettssak for å kunne få overta omsorgen. Anonymous poster hash: 7cf24...eb3
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2016 #44 Skrevet 31. mars 2016 For de fleste foreldre oppleves det som ydmykende, stressende, opprivende og ganske så fælt å bli satt spørsmålstegn ved. At noen skal vurdere din omsorgsevne kan være for mange være en stor belastning. Det er ikke underlig at HI føler at noen grenser ble tråkket på når hennes eks får vite om dette før hun får det. Det er også brudd på taushetsplikten når far ikke er part i saken. Det vil alltid være mest ryddig og forsvarlig at den det gjelder får vite om saken først. Jeg jobber i barneverntjenesten og har ingen problemer med å forstå at HI opplever dette som en ekstra belastning. Det er viktig at sakene blir undersøkt slik loven sier og at alle sine rettigheter blir ivaretatt. Anonymous poster hash: 6b8e2...17d Dette var klokt. Og tenk så mange her inne som har hatt samarbeidsproblemer med, eller opplevd mishandling fra sine menn eller exer. Kan tenke meg de ikke hadde syntes det var så moro om eksen skulle uttale seg om dem, og i tillegg etterpå kunne sladre om bekymringsmeldingen som hadde kommet på eksen til sine venner, søsken og foreldre. Anonymous poster hash: 7cf24...eb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå