Gå til innhold

Dere med skolebarn. Ang ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har krav på tre uker sammenhengende ferie i sommerperioden, så om du ikke klarer reise andre steder enn dyreparken og tusenfryd er det litt rart... Anonymous poster hash: 4f7e2...c2f

Joda, men "sommerperioden" går fra mai til ut september. Sist jeg fikk tre uker fri i juli var i 2008. Alle årene etter det har jeg fått mine tre uker enten i mai eller september, evt deler av dem i juni/juli og august/september. Så det er ikke så lett.

HI

Anonymous poster hash: f3988...3d9

Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Grunnen til at jeg ikke kan ta ut barna i juleferie, vinterferie eller påskeferie, er fordi jeg jobber i luftfarten. Jeg får svært sjelden innfridd ferie når alle andre skal ha ferie, nettopp fordi noen må få de avgårde. Når andre skal på ferie, må vi som jobber i luftfart stille opp. Sånn har det vært de siste ti årene, og sånn kommer det til å være de ti neste også.

Derfor lurer jeg på dette med å ta ut barna utenom de vanlige ferieukene. Hvis skolen kommer til å avslå søknaden om fri utenom ferien for mine barn, kommer de aldri til å se noe annet enn dyreparken og tusenfryd...

HI

Jeg har ferie i skoleferien, mens min mann har "vanlig" ferieordning. Vi klarer fint å reise og få sett det vi vil i løpet av hans ferie. Vi må jo også reise i skoleferien, jeg får ikke fri til ferie midt i skoleåret. Vi betaler også vanlig pris for flybilletter, der vil jeg tro du har bedre muligheter, så pris tviler jeg i alle fall på at du kan argumentere med.

Siden jeg er lærer selv, så ville det ikke falle meg inn å ta barna ut av skolen midt i skoleåret heller, siden jeg har førstehåndskunnskap om hvilke ulemper det kan ha.

Skrevet

Joda, men "sommerperioden" går fra mai til ut september. Sist jeg fikk tre uker fri i juli var i 2008. Alle årene etter det har jeg fått mine tre uker enten i mai eller september, evt deler av dem i juni/juli og august/september. Så det er ikke så lett.

HI

De tre ukene skal være sammenhengende. så har du i juni/juli eller august/september har også skolebarna ferie.

Anonymous poster hash: fa9ea...dec

Skrevet

De tre ukene skal være sammenhengende. så har du i juni/juli eller august/september har også skolebarna ferie. Anonymous poster hash: fa9ea...dec

Ok. Jeg kan forklare enda nærmere. Jeg fikk mine tre uker sammenhengende fra en tirsdag i juni til en mandag i juli. Dvs jeg hadde riktignok tre uker sammenhengende, men ikke i hele uker. Og skoleferien startet da det var igjen noe sånt som 6 dager av mine 21 dager. Tilsvarende var det den gangen jeg fikk mine tre uker i juli/august.

Det er et puslespill uten like å få ferie innad i luftfarten i primærperioden. Derfor spør jeg om det er mulig å ta ut ferie utenom.

HI

Skrevet

Jeg skjønner at dette er litt problematisk, men dere har vel tenkt litt på dette når dere fikk barna deres. Feriene er en kabal for mange par, og særlig for de som ikke får ferie i de tidene skolen har.

Jeg vil tro at det å søke barnet fri fra skolen noen dager rett før ferien ikke vil by på de store problemene, det skjer ikke så mye de siste ukene i juni. Så om du får en slik mai/juni ferie igjen kan det verre et alternativ. Samme med rett etter at skolen har begynt. Så sant det ikke er oppstart med ny klasse eller noe annet spesielt så vil de fleste skoler være mer velvillige til å gi en friuke rett etter ferien enn midt i året.

Midt i skoleåret er det mye som skjer, ofte prosjekter det jobbes med over flere uker. det er lite gunstig for barn å være borte et par uker i november for å si det slik.

Skrevet

De tre ukene skal være sammenhengende. så har du i juni/juli eller august/september har også skolebarna ferie.

Anonymous poster hash: fa9ea...dec

Så hvis hun har tre uker ferie fra midten av august, så har også skolen ferie? Hvilken skole går barna dine på egentlig?

Anonymous poster hash: e2ee5...cda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...