Gå til innhold

Kunne du tenkt deg å bo i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem er det du svarer?

Anonymous poster hash: 1d114...d0d

Noen som har slettet innlegget sitt, tydeligvis.

Anonymous poster hash: d1d3f...620

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei æsj! Trondheim er kaldt, skittent, alkoholisert og harry!

Neheeeiii! Trondheim er ikke harry!

Anonymous poster hash: fe754...038

Skrevet

Nei. Blir litt for støyete for meg. Trives her på bøgda i Bærum ;)

Anonymous poster hash: 50665...fba

Skrevet

Jeg skjønner godt at hun sier det slik fordi det kryr av folk fra hele landet som presterer å si ting som at (og jeg tuller ikke, dette er faktiske utsagn folk har sagt til meg)

- Oslo er bare en stygg betongby

- hvis man lar barna vokse opp der blir de jo garantert narkomane

- det finnes jo knapt et tre i hele Oslo utenom Frognerparken

- folk er så upersonlig og kalde der

Og en hel masse andre fascinerende utsagn som med all tydelighet beviser at de som sier det vet absolutt nada om Oslo, og om de har vært der så har de kun vært på Karl Johan og muligens Majorstuen.

Anonymous poster hash: 38ed0...3e5

Og jeg har truffet folk fra Oslo som knapt vet forskjell på Bergen og Stavanger.  Eller som like å omtale alle som ikke kommer fra Oslo som bønder (ikke mange bønder der jeg bor, men er glad for at noen produserer mat)...  Jeg tror nok det finnes fordommer i de fleste retninger.  Jeg trives forøvrig best i hjembyen min, og hvis jeg føler behov for storby så reiser jeg f.eks. til London som etter min mening har betydelig mer å tilby enn Oslo.  

Anonymous poster hash: e6c37...5fb

Skrevet

Også så deilig å slippe å gå rundt og være en ignorant smårasist lenger, å faktisk jobbe med og omgås en overvekt av ikke-etnisk norske, og ikke se på dem som fremmede lenger. Jeg flyttet 5 år frem i tid når jeg flyttet til Oslo.

Anonymous poster hash: 33807...b9c

Du mener da ikke seriøs at det er en fordel at majoriteten i et lands hovedstad er utlendinger? Der integrering er mislykket? (bare se på tallene, hvor mange migranter står utenfor arbeidslivet etter 10 år i Norge, hvor høy er fødselstall, andel kriminelle etnisk-norske mot ikke-etnisk norske).

Jeg er født og oppvokst i Berlin, jeg kom til Oslo som 17åring pga pappa endelig fikk viljen sin om å flytte tilbake. Har selvsagt vært mange ganger i Oslo før pga familiebesøk, men besøk når alle er i sommerferiemodus eller julestemning er ganske så annerledes enn å plutselig bo der. Syns fremdeles at Oslo er en småby men med all hovedstadsarroganse (Berlin er ikke annerledes, men det er da faktisk en storby) og problemer. Vi bodde på Vestkanten, jeg opplevde det som utrolig jålete.

Jeg flyttet en del innenfor Europa etter jeg ble ferdig med studier og til slutt fant jeg kjærligheten til en mann fra Stavanger. Han er mindre fleksibel hva gjelder bosted, og jeg trives her, til tross for klima og det alltid blåser. Kunne ikke falt meg inn å flytte til Oslo frivillig.

Anonymous poster hash: 412ee...89c

Skrevet

Og jeg har truffet folk fra Oslo som knapt vet forskjell på Bergen og Stavanger.  Eller som like å omtale alle som ikke kommer fra Oslo som bønder (ikke mange bønder der jeg bor, men er glad for at noen produserer mat)...  Jeg tror nok det finnes fordommer i de fleste retninger.  Jeg trives forøvrig best i hjembyen min, og hvis jeg føler behov for storby så reiser jeg f.eks. til London som etter min mening har betydelig mer å tilby enn Oslo.  

Anonymous poster hash: e6c37...5fb

Selvsagt finnes det folk fra Oslo som har de fordommene. Jeg har aldri sagt noe annet.

Anonymous poster hash: 38ed0...3e5

Skrevet

Du mener da ikke seriøs at det er en fordel at majoriteten i et lands hovedstad er utlendinger? Der integrering er mislykket? (bare se på tallene, hvor mange migranter står utenfor arbeidslivet etter 10 år i Norge, hvor høy er fødselstall, andel kriminelle etnisk-norske mot ikke-etnisk norske).

Jeg er født og oppvokst i Berlin, jeg kom til Oslo som 17åring pga pappa endelig fikk viljen sin om å flytte tilbake. Har selvsagt vært mange ganger i Oslo før pga familiebesøk, men besøk når alle er i sommerferiemodus eller julestemning er ganske så annerledes enn å plutselig bo der. Syns fremdeles at Oslo er en småby men med all hovedstadsarroganse (Berlin er ikke annerledes, men det er da faktisk en storby) og problemer. Vi bodde på Vestkanten, jeg opplevde det som utrolig jålete.

Jeg flyttet en del innenfor Europa etter jeg ble ferdig med studier og til slutt fant jeg kjærligheten til en mann fra Stavanger. Han er mindre fleksibel hva gjelder bosted, og jeg trives her, til tross for klima og det alltid blåser. Kunne ikke falt meg inn å flytte til Oslo frivillig.

Hun ga vel bare utrykk for at hun syns det var deilig å bli kvitt fordommene sine, og at hun selv var i miljøer der det var overvekt av "utlendinger".

Det er ikke et flertall av utlendinger i Oslo.

Skrevet

Det er viktig å være klar over at kriminaliteten blant innvandrere og ikke-etnisk norske er svært lav! Sammenlign det med hvem som helst, når som helst og hvor som helst annet enn "helnorske" nordmenn i de siste par tiårene, så er det svært lavt.

Dette er kanskje noe du ikke har tenkt så mye over?

Skrevet

Det er viktig å være klar over at kriminaliteten blant innvandrere og ikke-etnisk norske er svært lav! Sammenlign det med hvem som helst, når som helst og hvor som helst annet enn "helnorske" nordmenn i de siste par tiårene, så er det svært lavt.

Dette er kanskje noe du ikke har tenkt så mye over?

Anbefaler deg å sjekke SSB. Sitat: "Av alle innsatte per 1. januar 2014 med kjent statsborgerskap var over 68 prosent norske statsborgere. Videre hadde 19 prosent statsborgerskap fra et annet europeisk land enn Norge, og de med statsborgerskap fra land i Afrika utgjorde 7 prosent."

Med innsatte menes folk som har begått alvorlige forbrytelser som har fått fengselsstraff, det er ikke folk som nasker i butikken eller kjører 20 km/h for fort på motorveien. Iom ganske mange ikke etniske-nordmenn har norsk statsborgerskap betyr det at det er i hvert fall en tredjedel alvorlige forbrytere i Norge ikke er etniske nordmenn. Hvor høy andel av befolkningen er etniske nordmenn? Rund 90%. Capisce?

Skrevet

Ja, eneste byen jeg kan bo i dette landet. Har prøvd andre men holdt på å kveles.

Skrevet

Oppvokst i Oslo og bodde der helt til vi fikk vårt første barn sammen. Har aldri vært spesielt fan av byen, så det føles utrolig riktig å ha flyttet ut av den! Får klaus hver gang jeg er innom, og lengter hjem til skogen, stillheten og det barnevennlige miljøet vi har her oppe :)

Anonymous poster hash: 6d67b...c99

Skrevet

Nei. Jeg trives veldig godt på Sørlandet :)

Anonymous poster hash: 8af6e...3cf

Skrevet

Ja jeg bor her. Årsaken til det er først og fremst jobbmulighetene, men vi trives her.

Når det er sagt er jeg veldig fleksibel. Jeg kunne bodd de fleste steder i Norge og funnet meg til rette. Har vokst opp på landet.

Synes ikke det er byen det kommer an på, tenker at det har mye å gjøre med innstillingen.

Anonymous poster hash: 09f63...820

Skrevet

Det tviler jeg på.

Kommer fra en forblåst øy i havgapet på Sunnmøre, og har det fantastisk her jeg er. Kunne nok ikke byttet det å bo et steinkast fea havet havet, det skiftende og spennende været, de snøkledde fjelltoppene midt på sommeren og stemningen/lynnet her for noen by i hele verden.

Synes det er bra vi er så forskjellige.

Anonymous poster hash: f6cef...da6

Skrevet

Nei. Vokste opp der. Det er et upersonlig, forurensa og møkkete sted. Kommer aldri til å flytte tilbake.

Anonymous poster hash: b4550...9b3

Skrevet

Anbefaler deg å sjekke SSB. Sitat: "Av alle innsatte per 1. januar 2014 med kjent statsborgerskap var over 68 prosent norske statsborgere. Videre hadde 19 prosent statsborgerskap fra et annet europeisk land enn Norge, og de med statsborgerskap fra land i Afrika utgjorde 7 prosent."

Med innsatte menes folk som har begått alvorlige forbrytelser som har fått fengselsstraff, det er ikke folk som nasker i butikken eller kjører 20 km/h for fort på motorveien. Iom ganske mange ikke etniske-nordmenn har norsk statsborgerskap betyr det at det er i hvert fall en tredjedel alvorlige forbrytere i Norge ikke er etniske nordmenn. Hvor høy andel av befolkningen er etniske nordmenn? Rund 90%. Capisce?

Ja, men det er ikke fordi det er flere utlendinger her, det er fordi blant utlendingene er menn i overtall. Hvis du sammenligner den norske befolkningen med den utenlandske befolkningen, så er det høyere kriminalitet blant utlendingene, men hvis du sammenligner utenlandske menn med norske menn, er prosentandelen omtrent den samme. Grunnen til at det er flere utlendinger enn norske i fengsel er altså fordi det er flere utenlandske menn enn kvinner her. Det er menn som er roten til alt ondt. Ikke utlendinger.

Anonymous poster hash: b4550...9b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...