Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #26 Skrevet 30. mars 2016 Flyttet fra Oslo for tre år siden og det går ikke en dag uten at jeg savner Oslo. Byen i mitt hjerte💜 Anonymous poster hash: 8755c...30a
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #27 Skrevet 30. mars 2016 Definitivt. Beste hovedstaden å bo i. Anonymous poster hash: 38ed0...3e5
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #28 Skrevet 30. mars 2016 Har bodd her i 40 år og har tenkt til å fortsette med det. Her har vi jo alt: familie, venner, jobb, alle muligheter til både byliv og friluftsliv. Bor i hus med hage, har skolebarn som stortrives, nabolaget er trygt og stille og rolig. Å bo i Oslo er ikke nødvendigvis synonymt med å bo i en trang leilighet på Grønland. Ut fra noen av svarene virker det som om noen tror Oslo bare er området rundt Oslo S... Anonymous poster hash: 51ddb...0d4
Førstemann Skrevet 30. mars 2016 #29 Skrevet 30. mars 2016 Oh yes. Bor her og skal fortsatt bo her:) har bodd i småby noen få år, ikke noe for meg. Vi bor i villastrøk med store friområder, god skole, kort vei til marka og 12 minutter med t-banen til sentrum. Legg til alle jobbmulighetene så kan det ikke bli bedre:)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #30 Skrevet 30. mars 2016 Bor her og trives veldig godt. Flyttet hit pga jobb og har nå en jobb jeg ikke kunnet hatt andre steder, så vil bli. Nabolaget vårt ser ut som et hvilket som helst nabolag i en by i Norge, med eneboliger, hager, rekkehus og lavblokker. Med banen suser jeg inn til sentrum og jobb på et kvarter. Barnehage og skole i umiddelbar nærhet av hjemmet og kommunikasjon. Oslo er trygt, det ser man på statistikkene. Jeg går ikke langs Akerselva alene, men alle byer har områder man ikke bør ferdes alene. Når det gjelder oppvekstmiljø, ser vi jo stygge eksempler på lukkede ungdomsmiljø med mye drikking og dop og mer eller mindre frivillig sex. Dette skjer i de mest homogene og ressurssterke områdene av Oslo. Nevner det bare som en motvekt til at det alltid er innvandrerfortettede områder som får mest pes, selv om det selvsagt også er store utfordringer med integrering. Jeg liker å ha blandingen av nærmiljøet mitt, der jeg kjenner mange, men ikke alle, og byen, der jeg kan være anonym. Anonymous poster hash: 97d92...36e
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #31 Skrevet 30. mars 2016 Nei takk, og jeg er så heldig at jeg slipper å vurdere det også. Anonymous poster hash: ada58...0db
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #32 Skrevet 30. mars 2016 Bodde i Oslo i 15 år, både studerte og jobbet der. Går ikke en dag uten at jeg lengter tilbake.... Dårligste valget vi noen gang har tatt er å flytte fra byen i mitt (vårt) hjerte. Av og til tar livet vendinger som gjør at det blir vanskelig å flytte tilbake, men en gang i fremtiden skal jeg flytte tilbake til Oslo. Anonymous poster hash: 12dca...543
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #33 Skrevet 30. mars 2016 Jeg er født og oppvokst i Oslo, kunne ikke tenkt meg å bo noe annet sted. Anonymous poster hash: 73dd1...46d
hilde og gutta Skrevet 30. mars 2016 #34 Skrevet 30. mars 2016 Nei. Har bodd i Oslo for 7 år siden,nå syns jeg byen er stygg og lite varm. Vär gang jeg er på besök i Norge så syns jeg byen blir styggere og styggere. Men elsker Stockholm. En fantastisk by.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #35 Skrevet 30. mars 2016 Ja, bor her nå, har bodd her i hele mitt liv. Kunne ikke tenke meg å flytte, men må kanskje ut av byen etterhvert for å få råd til noe større 😭 Anonymous poster hash: 636ad...e7b
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #36 Skrevet 30. mars 2016 Kunne ikke tenkt meg å bo noe annet sted! Bor supersentralt i en perle av et område; masse unger i blokka vår, superhyggelige naboer, park som nærmeste nabo, trenger ikke bil, kort vei å gå til skolen. Love it! Anonymous poster hash: bf7a1...9df
Gjest Antarctica Skrevet 30. mars 2016 #37 Skrevet 30. mars 2016 Hahaha! Mye kriminalitet? Du er ikke sann. Finn en by på den størrelsen med mindre! Hvis du synes det er mye utlendinger i Oslo, så bør du virkelig holde deg unna utlandet, iallefall. Der er det milliarder av dem! Anonymous poster hash: d1d3f...620 Hun skal jo ikke ut av Odal'n vet du vel. Der oppe i skogbrynet slipper de brysomme utlendinger, der de sitter og fargelegger seg inn i solnedgangen.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #38 Skrevet 30. mars 2016 Nei. Jeg har bodd i en del storbyer i utlandet, ellers foretrekker jeg Bergen :-) Anonymous poster hash: e6c37...5fb
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #39 Skrevet 30. mars 2016 Nei. Har prøvd, men ikke noe for meg. Anonymous poster hash: 3dd42...09f
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #40 Skrevet 30. mars 2016 Trives kjempegodt i Oslo. Avhengig av hva du er ute etter vil du alltid finne en bydel som tilfredstiller dine behov. Vi bor på Jeriko ved Lindeberg og det er en perle for byfolk med små barn. Bilfritt, t-bane hvert 7 minutt til sentrum, slalåmbakke med gratis utlån av ski, lysløyper og turområder rett utenfor døra. Supre naboer i et trygt bomiljø. Vi har årlig gatefest med arrangementer for barn og voksne. Skolen er liten grndeskole med én klasse per trinn. Lærere som trives på jobben og som får knallgode resultater. Vi bor så nært skolen at våre barn får plass uavhengig av lange ventelister ved Jeriko skole. Oslo er ikke bare indre by. Det er masse fine områder i og rundt Oslo. Anonymous poster hash: 14dec...df2
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #41 Skrevet 30. mars 2016 Trives kjempegodt i Oslo. Avhengig av hva du er ute etter vil du alltid finne en bydel som tilfredstiller dine behov. Vi bor på Jeriko ved Lindeberg og det er en perle for byfolk med små barn. Bilfritt, t-bane hvert 7 minutt til sentrum, slalåmbakke med gratis utlån av ski, lysløyper og turområder rett utenfor døra. Supre naboer i et trygt bomiljø. Vi har årlig gatefest med arrangementer for barn og voksne. Skolen er liten grndeskole med én klasse per trinn. Lærere som trives på jobben og som får knallgode resultater. Vi bor så nært skolen at våre barn får plass uavhengig av lange ventelister ved Jeriko skole. Oslo er ikke bare indre by. Det er masse fine områder i og rundt Oslo. Anonymous poster hash: 14dec...df2 Oi, dette var interessant. Vi bor ikke så langt fra dere, i Østensjø, og det er så dyrt med rekkehus her, og vi sliter litt med å slå oss helt til ro i fireroms. Men er så fornøyd med å sogne til god skole at jeg ikke liker tanken på å flytte. Ungene går dog fortsatt i bhg, så vi kan flytte.. Hvor må man bo for å sogne til Jeriko skole? Anonymous poster hash: 97d92...36e
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #42 Skrevet 30. mars 2016 Mange fine boligområder der, da, man må ikke bo i sentrum. For høye priser til at jeg kan få et hus jeg ønsker i et område jeg liker, ellers kunne det nok vært aktuelt. Anonymous poster hash: 14925...bcb
munken Skrevet 30. mars 2016 #43 Skrevet 30. mars 2016 Bodd der i ti år, aldri mer🤓Trives aller best på små steder,fant ut det først som voksen.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #44 Skrevet 30. mars 2016 Bor i Oslo på 18. året - midt i storbyen med barn og mann. Her er det idyllisk og trygt, aldri opplevd noe skummelt/kriminelt. Ressursterke og flotte mennesker og foreldre som bor her, har aldri opplevd slike rare "eksemplarer" som jevnlig beskrives her på dib😜 ELSKER det urbane livet, og barna likeså. Vi har tilgang til absolutt alt innen veldig kort avstand, inkl sjøen, slalåmbakke, skiløyper, innsjø, marka, og shopping så klart. 💙Oslo💙 Anonymous poster hash: 296f7...fd1
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #45 Skrevet 30. mars 2016 Heller Trondheim! Der har du historie,folka er gøy og mer åpen,det er mer ren,varm og gøy! Men Oslo har sine kvaliteter også da! Anonymous poster hash: fe754...038
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #46 Skrevet 30. mars 2016 Heller Trondheim! Der har du historie,folka er gøy og mer åpen,det er mer ren,varm og gøy! Men Oslo har sine kvaliteter også da! Anonymous poster hash: fe754...038 Nei æsj! Trondheim er kaldt, skittent, alkoholisert og harry! Anonymous poster hash: d1d3f...620
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #47 Skrevet 30. mars 2016 Nei æsj! Trondheim er kaldt, skittent, alkoholisert og harry! Anonymous poster hash: d1d3f...620 Typisk Oslo-folk å kategorisere alt som ikke er Oslo-relatert som harry 😂 Og virkelig HATE at andre norske byer enn Oslo får skryt. Selv bor jeg på et lite sted utenfor Oslo, på Romerike. Trives med det beste fra to verdener: nærheten til Oslo (20 min med tog) og det å bo i mer landlige og rolige omgivelser der du alltid møter kjentfolk på butikken og det er mindre trafikk og mas. Ikke minst trives jeg med å ikke ha betalt dustete mange millioner for huset vårt 😊 Anonymous poster hash: 52712...347
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #48 Skrevet 30. mars 2016 Typisk Oslo-folk å kategorisere alt som ikke er Oslo-relatert som harry 😂 Og virkelig HATE at andre norske byer enn Oslo får skryt. Anonymous poster hash: 52712...347 😂 Nei, det som er typisk er at folk som ikke liker Oslo også ELSKER å overtolke alle slike tilbakemeldinger og tillegge Oslo-folk en masse negative meninger og holdninger som de ikke har. Jeg elsker for lvrig både Oslo, Trondheim og hjembyen min. Anonymous poster hash: 38ed0...3e5
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #49 Skrevet 30. mars 2016 Jeg bodde mine første 28 år i Oslo, og er så utrolig glad for at jeg flyttet derfra for 6 år siden. Jeg skal aldri flytte tilbake til Oslo igjen! Anonymous poster hash: 808f8...be0
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2016 #50 Skrevet 30. mars 2016 😂 Nei, det som er typisk er at folk som ikke liker Oslo også ELSKER å overtolke alle slike tilbakemeldinger og tillegge Oslo-folk en masse negative meninger og holdninger som de ikke har. Jeg elsker for lvrig både Oslo, Trondheim og hjembyen min. Anonymous poster hash: 38ed0...3e5 Men jeg liker jo Oslo, så hvordan forklarer du det da...? 😂 Du generaliserer jo like mye som meg. Anonymous poster hash: 52712...347
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå