februarprins2013 Skrevet 29. mars 2016 #26 Skrevet 29. mars 2016 synes det er helt greit sånn de har det, der får de velger mellom 5 retter med mat, og gjort veldig stas på, tror gutten min på 3, synes det er mye bedre enn godteri og kaker
TPK Skrevet 29. mars 2016 #27 Skrevet 29. mars 2016 Nei, de kan velge mellom smoothie og yoghurt. Ingen av barna som har klaget på det! De får godteri på juletrefesten og andre helt spesielle anledninger.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #28 Skrevet 29. mars 2016 I fjor gikk hun da ikke i barnehage moroklumpen! Jeg synes det er kjedelig. De har bursdag en dag i året, da kan de vel bli gjort litt stas på med barnehagevennene sine. Hadde det vært en total sukkerfri barnehage ville det jo vært greit liksom, men de serverer jo masse sukker utenom bursdager og forventer at disse dagene skal være "sunne". Anonymous poster hash: e1cac...1d5 Må de få sukker for å bli satt stas på? Kake kan du gi barnet hjemme. Er aldri noen som har sagt de syns fruktsalat/smoothie el er kjedelig i de årene jeg har jobbet i bhg. Er ikke du som skal synes det er moro, det er barna. Anonymous poster hash: 8b1e1...83a
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #29 Skrevet 29. mars 2016 I fjor gikk hun da ikke i barnehage moroklumpen! Jeg synes det er kjedelig. De har bursdag en dag i året, da kan de vel bli gjort litt stas på med barnehagevennene sine. Hadde det vært en total sukkerfri barnehage ville det jo vært greit liksom, men de serverer jo masse sukker utenom bursdager og forventer at disse dagene skal være "sunne". Anonymous poster hash: e1cac...1d5 Men at du synes det er kjedelig spiller jo ingen som helst rolle siden du ikke skal være der. Ditt barn har bursdag en gang i året, men du vet vel at de andre barna og har bursdag? Hos oss holder barnehagen all maten og foreldre har ikke lov til å ha med noe som helst spiselig til bursdager. Det er ikke det de spiser som er viktig for barna, men hele rammen rundt. Det å bli gjort stas på, få krone, sunget bursdagssang for, sitte på trone osv. Vi lager smoothie til alle bursdager på småbarnsavdelingen. Når de hører blenderen setter i gang, så forstår de hva som skal skje, noen har bursdag og de blir kjempegira med en gang (blenderen brukes aldri til noe annet). Anonymous poster hash: 0fda2...d22
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #30 Skrevet 29. mars 2016 Det er vel ikke noe forbud, men det er ingen som gjør det. Ellers får de både prim, gomme og syltetøy på brødskiva. De får med kakao på tur, er det få unger en dag baker de av og til noe/lager vafler og de varmeste dagene på sommeren hender det de skeier ut med en is. Anonymous poster hash: 901c9...064
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #31 Skrevet 29. mars 2016 Pleier ikke slenge rundt meg med floksler, men nå fikk jeg en sterk trang til akkurat det - snakk om i- landsproblem... Anonymous poster hash: cbfc6...9d9
Gjest Kira Skrevet 29. mars 2016 #32 Skrevet 29. mars 2016 Mine har gått i en såkalt sukkerfri barnehage. Når det er bursdag forventes det at foreldrene tar med noe til lunsj, men kake, is og gele er ikke lov. Det finnes mye forskjellig man kan ta med, og det trenger ikke være kjedelig. Jeg har feks lagd pasta- og kyllingsalat, innbakte pølser, pizzaboller, fruktfat og horn med ost og skinke. Vet også om flere som har tatt med pølser, matmuffins, grove vafler med brunost eller fiskepinner. I tillegg får bursdagsbarnet sitte på kongestol, få krone og velge en lek. De får også en liten gave av barnehagen som et av de andre barna gjemmer.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #33 Skrevet 29. mars 2016 Nei, ingen får ta med noe til bursdager, dett ordner barnehagen med. Det er fruktspyd eller frukt med youghurt. Helt greit syns jeg, for da er det ting absolutt alle kan spise uavhengi av allergier. Variasjon klarer de fint, selv om ungene velger fruktspyd ti ganger etter hverandre. Barnehagen er ikke sukkerfri, men bursdager vil de ikke ha kake som tradisjon. Har barnehagen lyst på kake, boller, vaffel osv så baker de det uansett når det måtte være. Dette er ikke så ofte, men barnehagen vil ha den muligheten. Om det regner og er skikkelig ruskevær ute kan det være veldig kos å steke vaffler ute og ha kakao. Anonymous poster hash: 084c0...df9
hilde og gutta Skrevet 29. mars 2016 #34 Skrevet 29. mars 2016 Her hvor jeg bor i Stockholm,så har ingen med seg noe når et barn fyller år. For at det blir så mye kaker og sukker om alle skal ta med seg noe. Syns jeg er helt perfekt.
<3 mine søte små<3 Skrevet 29. mars 2016 #35 Skrevet 29. mars 2016 Bhg jeg har mi jente i feirer de ikke bursdag med kake osv. Synest det er heilt greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå