Gå til innhold

Til dere som har opplevd SA..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan utartet dette seg?

 

Jeg er utrolig kvalm og alt det. Jeg har blødd litt gjennom hele svangerskapet (er ca 8 uker på vei) og sjekker derfor hver morgen om jeg blør. I dag tidlig hadde jeg ikke blødd noe, men mens jeg satt på toget til skolen kjente jeg at jeg var "bløt" i underlivet. Kom meg på do på skolen og så at jeg hadde blødd gjennom trusa og buksa..det rant også mye friskt blod ned i do..

 

 

 

Anonymous poster hash: 75eeb...3ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen smerter eller noe, men det har vel ikke mye å si..:(?

 

Anonymous poster hash: 75eeb...3ff

Skrevet

Jeg var vel rundt uke 7-8 (men tror det egentlig skjedde noe før, bare tok et par uker før det kom ut).

 

Begynte med bittelitt brun utflod på papiret av og til, så oftere, et par dager. Deretter litt rødt. Lå så i sengen en dag, ingen ting kom. Begynte å håpe at det skulle gå bra. Neste dag kom det litt mer rødt på morgen. Så fikk jeg mensmurringer og mer blod. Dro og tok UL, men mens jeg ventet fikk jeg kjempevondt, sterkere menssmerter enn jeg noen gang har kjent. Så kom det masse blod. Tok blodprøver denne dagen og et par dager etter, og HCG gikk betydelig ned. Så ingen tvil.

 

Var i grunn greit at det var så vondt, så jeg ikke klarte å tenke for mye;) Turde ikke å ta smertestillende i tilfelle det ikke var SA.

 

Ikke sikkert det er SA, siden du ikke har vondt. Noen blør under svangerskapet uten at det er noe. Du får nok bare vente og se, eller be legen om tidlig UL eller blodprøver.

 

Lykke til!

 

Anonymous poster hash: 49afd...202

Skrevet

Huff er så vondt å gå å være redd.

Jeg mistet i uke 13.

Det begynte med slim med litt blod i..

Og i tillegg måtte jeg bruke truseinnlegg.

Kom alltid litt i innlegget og når jeg tørket meg

Smertene ble mer og mer intens.

Helt på slutten,etter 2 døgn var smertene sinnssykt og jeg styrt blødde og fosteret kom ut.

😨😢

 

Anonymous poster hash: de53e...5e6

Skrevet

Begge mine SA har begynt med helt plutselig blødning, uten smerter i forkant. Uke 6 og 7. 

 

Men jeg har også hatt blødning uten SA, og har hørt om andre som har blødd en god del uten at det har vært SA.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen:)

 

Merker at jeg blir veldig bekymra ja. Det rare er at blødningen nå har stoppet helt opp. Lurer nesten på om det er pga at jeg samboer hadde sex i går..men da skal vel ikke blødningen komme så lenge etterpå? Og være så kraftig?

 

Anonymous poster hash: 75eeb...3ff

Skrevet

Hatt en sa med kraftige smerter og blødninger. Visste ikke jeg var gravid og var ung, så vet ikke hvor langt på vei jeg var.

 

En sa som begynte med svakt rosa, ingen smerter. Så tok blødningen seg opp. Uke 6.

 

Hatt et par små blødninger dette svangerskapet også, men har gått bra likevel. 22 uker nå

Skrevet

De har vært som vanlige mensblødninger. Både i varighet og mengde. Ingen spesielle smerter. Så ut som vanlig mensblødning og, bortsett fra at det alle ganger kom en ganske stor klump også. (SA i uke 8,5-10.)

Har en venninne som i alle sine svangerskap har blødd daglig gjennom hele svangerskapet, og det gikk helt fint. Ønsker deg lykke til.

 

Anonymous poster hash: 933ec...69c

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen:)

 

Merker at jeg blir veldig bekymra ja. Det rare er at blødningen nå har stoppet helt opp. Lurer nesten på om det er pga at jeg samboer hadde sex i går..men da skal vel ikke blødningen komme så lenge etterpå? Og være så kraftig?

 

Anonymous poster hash: 75eeb...3ff

Masse lykke til. Håper alt er bra 😃😃

 

Anonymous poster hash: de53e...5e6

Skrevet

Min SA skjedde ganske tidlig. Jeg hadde ingen symptomer i forkant. Hadde mensmurringer dagen før, men jeg har hatt to normale svangerskap hvor mensmurringer har vært et graviditetssymptom også. 

 

Jeg våknet en morgen og syns det kjentes litt vått ut "der nede". Var i halvsøvne og tok hånda ned, kjente det var vått mellom lårene.  Så det var blod og sprang på do. Smertene kom med en gang. Blodet fosset ut mens jeg satt på do og smertene var så intense at jeg trodde livmoren skulle falle ut. Gråt og ropte på mannen som måtte rett på butikken for å kjøpe de største bindene han fant. Det rant så mye blod at jeg bare måtte sitte der til han kom tilbake. Fikk tørket opp og karret meg på soverommet, hvor jeg lå i noen dager med håndduk under rompa og vrei meg i smerte. Var ikke i tvil om at det gikk galt og aksepterte det fra jeg satte meg på do, men klarte liksom ikke tenke så mye mens det pågikk. Blødde ekstremt i et par dager, men så gikk det over til en mye mildere mensblødning. Var over i løpet av litt over en uke. 

Ble litt langt dette her, beklager det. 

 

Ingen smerter er et godt tegn tror jeg! Har du sjekket med ultralyd om det enda er liv? 

Å blø sånn litt etter litt over så mange uker tror jeg også er et ganske godt tegn i forhold til en stor fossblødning. Jeg har lest veldig mange historier om kvinner som har småblødd i svangerskapet. Det er i hvertfall ikke helt unormalt!

 

Lykke til, kjære deg. Ikke en lett situasjon i det hele tatt. 



Anonymous poster hash: 55d21...7a6
Skrevet

Har hatt flere SA og en graviditet med konstant blødning! hadde ganske vondt de fleste SA, mens to av de merket jeg ikke utenom blødning.

Krysser fingrene for deg og håper det ikke er en SA

 

Anonymous poster hash: 0fee6...8b1

Skrevet

 

Min SA skjedde ganske tidlig. Jeg hadde ingen symptomer i forkant. Hadde mensmurringer dagen før, men jeg har hatt to normale svangerskap hvor mensmurringer har vært et graviditetssymptom også.

 

Jeg våknet en morgen og syns det kjentes litt vått ut "der nede". Var i halvsøvne og tok hånda ned, kjente det var vått mellom lårene. Så det var blod og sprang på do. Smertene kom med en gang. Blodet fosset ut mens jeg satt på do og smertene var så intense at jeg trodde livmoren skulle falle ut. Gråt og ropte på mannen som måtte rett på butikken for å kjøpe de største bindene han fant. Det rant så mye blod at jeg bare måtte sitte der til han kom tilbake. Fikk tørket opp og karret meg på soverommet, hvor jeg lå i noen dager med håndduk under rompa og vrei meg i smerte. Var ikke i tvil om at det gikk galt og aksepterte det fra jeg satte meg på do, men klarte liksom ikke tenke så mye mens det pågikk. Blødde ekstremt i et par dager, men så gikk det over til en mye mildere mensblødning. Var over i løpet av litt over en uke.

Ble litt langt dette her, beklager det.

 

Ingen smerter er et godt tegn tror jeg! Har du sjekket med ultralyd om det enda er liv?

Å blø sånn litt etter litt over så mange uker tror jeg også er et ganske godt tegn i forhold til en stor fossblødning. Jeg har lest veldig mange historier om kvinner som har småblødd i svangerskapet. Det er i hvertfall ikke helt unormalt!

 

Lykke til, kjære deg. Ikke en lett situasjon i det hele tatt.

 

Anonymous poster hash: 55d21...7a6

Oi, er det vanlig med så sterke smerter? Kan ikke ha vært godt nei:(

 

Jeg har ikke vært på første legetime engang..jeg har fått time om en uke, så da tror jeg at jeg kommer til å be om en tidlig ultralyd.

 

Jeg er fortsatt kvalm og har ømme pupper, men det er vel sånt som forsvinner etterhvert hvis det er en SA..:(

 

Anonymous poster hash: 75eeb...3ff

Skrevet

Har hatt flere SA og en graviditet med konstant blødning! hadde ganske vondt de fleste SA, mens to av de merket jeg ikke utenom blødning.

Krysser fingrene for deg og håper det ikke er en SA

 

Anonymous poster hash: 0fee6...8b1

Tusen takk! Håper virkelig selv at det ikke er snakk om en SA..

 

Anonymous poster hash: 75eeb...3ff

Skrevet

Jeg har 0 smerter og det samme med MA i uke 10. Sliter du slik vil jeg ha kontakta lege vedr oppfølging. Ta stikk prøver på hcg og Ul.



Anonymous poster hash: 78843...4e3
Skrevet

Tusen takk for mange svar folkens:)

 

Det har nok ikke gått min vei..blødningen stoppet opp i ca en dag og siden har den bare fortsatt. Jeg har brukt bind, men det rare er at blødningen ikke har lagt seg i et eneste bind, men kun kommer når jeg sitter på do. Jeg er også fortsatt svært kvalm og har ømme pupper..

 

Når forsvant symptomene på graviditet etter at dere mistet?

 

Hi.

 

Anonymous poster hash: 75eeb...3ff

Skrevet

Tusen takk for mange svar folkens:)

 

Det har nok ikke gått min vei..blødningen stoppet opp i ca en dag og siden har den bare fortsatt. Jeg har brukt bind, men det rare er at blødningen ikke har lagt seg i et eneste bind, men kun kommer når jeg sitter på do. Jeg er også fortsatt svært kvalm og har ømme pupper..

 

Når forsvant symptomene på graviditet etter at dere mistet?

 

Hi.

 

Anonymous poster hash: 75eeb...3ff

Er du sikker på at du har mistet da?

Jeg mistet jo ganske sent. Blødde i 3 uker etterpå

Og hadde samme reaksjon som med mine andre fødsler,svettet voldsomt på nettene og var generelt følsom

 

Anonymous poster hash: de53e...5e6

Skrevet

Tusen takk for mange svar folkens:)

 

Det har nok ikke gått min vei..blødningen stoppet opp i ca en dag og siden har den bare fortsatt. Jeg har brukt bind, men det rare er at blødningen ikke har lagt seg i et eneste bind, men kun kommer når jeg sitter på do. Jeg er også fortsatt svært kvalm og har ømme pupper..

 

Når forsvant symptomene på graviditet etter at dere mistet?

 

Hi.

 

Anonymous poster hash: 75eeb...3ff

Ta kontakt med lege og få henvisning til ul.

 

Hos meg startet det med blødning, deretter spotting og svake mensmurringer.

Etter noen dager fikk jeg skikkelig mensvondt, og frisk blødning med koagler. Ul viste ikke liv, og ble innlagt pga var i uke 10, og fikk cytotec tabl. Fullførte aborten på sykehus, så hjem.

 

Anonymous poster hash: 1e29d...d72

Skrevet

Er du sikker på at du har mistet da?

Jeg mistet jo ganske sent. Blødde i 3 uker etterpå

Og hadde samme reaksjon som med mine andre fødsler,svettet voldsomt på nettene og var generelt følsom

 

Anonymous poster hash: de53e...5e6

 

Nei, jeg er ikke helt sikker. Jeg har ikke legetime før på mandag. Men jeg syns det er rart at jeg blør såpass mye..

 

Anonymous poster hash: 75eeb...3ff

Skrevet

 

Nei, jeg er ikke helt sikker. Jeg har ikke legetime før på mandag. Men jeg syns det er rart at jeg blør såpass mye..

 

Anonymous poster hash: 75eeb...3ff

Det er vondt uansett. Lykke til

 

Anonymous poster hash: de53e...5e6

Skrevet

Jeg hadde litt vondt nederst i ryggen. Blødde litt, men nesten bare når jeg var på do. Mistet i uke seks. Blør fremdeles, fire uker senere. Men ikke så mye at jeg trenger bind.

Skrevet

Hvordan går det hi?

 

Anonymous poster hash: de53e...5e6

Skrevet

Symptomene på graviditet forsvant ca etter to uker for min del.

Skrevet

Kvifor går du ikkje til legen for å få UL. Da har du svar.

 

Ingen her inne kan gi deg eit svar som er 100 % sikkert.



Anonymous poster hash: 78843...4e3
Skrevet

 

Kvifor går du ikkje til legen for å få UL. Da har du svar.

 

Ingen her inne kan gi deg eit svar som er 100 % sikkert.

 

Anonymous poster hash: 78843...4e3

Hvis du leser hva jeg har svart så skal jeg til legen på mandag!

 

Anonymous poster hash: 75eeb...3ff

Skrevet

Hvordan går det hi?

 

Anonymous poster hash: de53e...5e6

Jeg blør fortsatt, men ikke så mye..men har fortsatt ingen smerter..og er ekstremt kvalm..men ser at noen har hatt symptomer i to uker etter,så..

 

Anonymous poster hash: 75eeb...3ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...