Gå til innhold

Hvilken telefon til åtteåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åtteåringen er (etter eget ønske) hjemme alene ca en time hver dag etter SFO (han går hjem tidlig). Begynner å tenke at han burde ha en telefon, slik at han får tak i oss. Han vil gjerne ha en smarttelefon, noe jeg tenker er greit, men jeg vil nok sperre den for mye (det meste). Hadde tenkt han kunne overta min iPhone 5, men så klarte jeg å ødelegge den, så det utgår dessverre... Tips til rimelige, og helst litt robuste, smarttelefoner til barn?

Anonymous poster hash: 462b5...624

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åtteåringen er (etter eget ønske) hjemme alene ca en time hver dag etter SFO (han går hjem tidlig). Begynner å tenke at han burde ha en telefon, slik at han får tak i oss. Han vil gjerne ha en smarttelefon, noe jeg tenker er greit, men jeg vil nok sperre den for mye (det meste). Hadde tenkt han kunne overta min iPhone 5, men så klarte jeg å ødelegge den, så det utgår dessverre... Tips til rimelige, og helst litt robuste, smarttelefoner til barn?

Kjøp en brukt? Mine unger har arvet mine iphoner og faren sine samsunger. Deres favoritter er Samsung galaxy, ikke at jeg vet hvorfor. :P

Anonymous poster hash: 0ea4c...402

Skrevet

Hustelefon!

Anonymous poster hash: 79c36...b9d

Skrevet

Min datter på syv år har fått min iphone 4S, funker veldig bra. Den er lagt inn som bruker på familiens icloud så alt som hun evnt. skulle finne på å ville kjøpe i app-store må godkjennes av oss foreldre. Sønnen vår på 9 skal få pappan sin iphone 5S når han kjøper 6S. Jeg har 6S pluss og solgte min gamle 5S når jeg handla den, fikk 3500 kr for den. Det finnes mange iphone 4 og 5 på finn til en billig penge. Jeg har kjøpt sånn taske til å ha på hennes, sånn at den ikke skal knuse om hun skulle være uheldig å miste den i bakken.

Anonymous poster hash: 11ec2...cd8
Skrevet

Her har 8 åringen iPhone. Funker fint :-)

Anonymous poster hash: e37ea...0ac

Skrevet

Kjøp en billig Samsung , feks young . Mer enn tilstrekkelig nok om dere ikke har hus telefon hjemme.

Skrevet

Nei, vi har ikke hustelefon, og tenker ikke å anskaffe det, heller. Skal sjekke Young. Jeg vil helst unngå å bruke flere tusen kroner på en brukt telefon, man vet jo aldri hva man får...

Skrevet

Min gamle Samsung galaxy s5 fungerer som hustelefon her. Den ligger her hjemme og 9 åringen bruker den når han kommer hjem fra skolen. Den er uten Internett, men kan ringe og sende sms.

Anonymous poster hash: c311a...72d

Skrevet

Du får smart telefon til rundt 1000 lappen På Clasolson.

Vi har kjøpt en telefon til 300 kr, med kontant kort som ligger hjemme som husleiekontrakt.

Anonymous poster hash: 55137...1f2

Skrevet

Nei, vi har ikke hustelefon, og tenker ikke å anskaffe det, heller. Skal sjekke Young. Jeg vil helst unngå å bruke flere tusen kroner på en brukt telefon, man vet jo aldri hva man får...

8 åringen her har Young. Kjøpte den til 299 inkl kontantkort på Expert. 

MEN det er en skikkelig møkkatelefon. 

Utrolig treg å låse opp, og selv jeg som alltid har hatt android sliter med å sende mld f eks. 

Angrer på at vi ikke la i litt mer og fikk en telefon som er enkel og rask å bruke til å ringe og sende mld. 

Det er det eneste jr her bruker tlf til, de er aldri på nett med den. 

Anonymous poster hash: 33e6c...715

Skrevet

Du får smart telefon til rundt 1000 lappen På Clasolson.

Vi har kjøpt en telefon til 300 kr, med kontant kort som ligger hjemme som husleiekontrakt.

Anonymous poster hash: 55137...1f2

Som husleiekontrakt? 😂😂

Anonymous poster hash: c311a...72d

Skrevet

Min 8-åring har en brukt "gammel" samsung s3 han. De kan du få tak i billig. Mer en bra nok, mye bedre enn young.

Skrevet

Min åtteåring har ikke telefon enda, og vi har ikke hustelefon, men han ringer oss fra FaceTime på iPad-en. :)

Anonymous poster hash: 20096...4a1

Skrevet

Min snart 9-åring har ingen telefon, han kan facetime eller sende iMessage med iPad/iPod

Anonymous poster hash: b7896...05e

Skrevet

Vår 8 åring har arvet min gamle samsung s4 og er fornøyd med det 😊

Anonymous poster hash: e18cf...2f0

Skrevet

8 åring alene hjemme??? Hadde jeg aldri turt. For noen år siden var nabogutten hjemme alene hver dag 2 timer etter skolen,det kunne endt i tragedie. Han ønsket å lage middag til foreldrene kom hjem og det tok fyr på komfyren som slo opp i ventilatorvifta. Full fyr på sekundet,mannen min var hjemme og hørte brannalarmen og skrikene til gutten som var handlingslammet av panikk. Mannen fant han stiv av skrekk på kjøkkenet.

Så ikke skjønner vi oss på foreldre som lar små barn være alene etter skoletid.

Anonymous poster hash: e8af7...f18

Skrevet

8 åring alene hjemme??? Hadde jeg aldri turt. For noen år siden var nabogutten hjemme alene hver dag 2 timer etter skolen,det kunne endt i tragedie. Han ønsket å lage middag til foreldrene kom hjem og det tok fyr på komfyren som slo opp i ventilatorvifta. Full fyr på sekundet,mannen min var hjemme og hørte brannalarmen og skrikene til gutten som var handlingslammet av panikk. Mannen fant han stiv av skrekk på kjøkkenet.

Her var 8-åringen og en venninne alene hjemme her hos oss mens jeg hentet lillesøster i barnehagen.

Da jeg kom hjem hadde de tent på fyrstikker på soverommet for de hadde prompa så det luktet vondt og hadde lært av bestefar at man kunne få vekk lukta ved å tenne en fyrstikk og blåse ut 😉

Måtte ha en liten prat da ja, men jeg lar fremdeles tredjeklassingen være alene litt mens jeg drar på butikken o.l jeg altså. Uhell kan skje uansett alder. Min 12-åring kuttet seg på saksa da han skulle lage hull i en dorullhylse han hadde en plan for. Kuttet seg skikkelig i det myke området mellom tommel og pekefinger og holdt på å svime av pga blodet. Han lå på gulvet og ringte meg. Kan jo ikke nekte han å være alene hjemme for det...

Anonymous poster hash: a399a...8d8

Skrevet

Du skjønner at det er forskjell på unger sant? Min eldste har vært alene hjemme noen timer fra han var 7. Ingen problem. Nr 2 i rekken må nok bli eldre før han kan være alene, han kan finne på å lage mat eller lignende...

Og jeg synest det er forferdelig med foreldre som ikke oppdrar barns sine til og bli selvstendige. Som ikke lar barns mestre og har tillit til at de kan. Dersom ungene må være tilnærmet myndig før de feks kan være alene hjemme, så skaper man udugelige voksne.

Skrevet

Du skjønner at det er forskjell på unger sant? Min eldste har vært alene hjemme noen timer fra han var 7. Ingen problem. Nr 2 i rekken må nok bli eldre før han kan være alene, han kan finne på å lage mat eller lignende...

Og jeg synest det er forferdelig med foreldre som ikke oppdrar barns sine til og bli selvstendige. Som ikke lar barns mestre og har tillit til at de kan. Dersom ungene må være tilnærmet myndig før de feks kan være alene hjemme, så skaper man udugelige voksne.

Enig... Nå er han hjemme i underkant av en time etter SFO, og det har aldri vært et eneste tilfelle av trøbbel. Vi utvider gradvis tiden han er alene, og lar ham styre det, slik at det ikke blir for mye/skummelt. Skal man ikke la ungene være hjemme alene før de blir 18? Regner med han vil slutte på SFO i løpet av andre halvår i tredjeklasse, men vi får se. Poenget med denne tråden var ikke synsing om når barn skal kunne være alene hjemme, men at jeg vil at han skal ha mulighet til å få tak i meg hvis han trenger det. Har funnet noen Samsung Galaxy som ikke var så dyre nye. Synes det var altfor dyrt med brukte iPhoner på Finn, selv 4, og man vet aldri hva man får. Da betaler jeg heller et par hundrelapper mer og kjøper en litt gammel Samsung-modell.

Skrevet

Jeg har 4 barn fra 7 til 15 år og de har prøvd litt av hvert når det kommer til arvetelefoner og gamle modeller kjøpt på salg

Her har ingen vært fornøyd med gamle samsungtelefoner, det som har vært mest vellykket her er experia-telefoner fra sony. 9-åringen har en arvet experia z1 compakt, den fungerer supert.

Første iphone har de kjøpt for egne penger på ungdomsskolen

Anonymous poster hash: a399a...8d8

Skrevet

Nå har jeg unger i alder 25 til 2 år,så har erfart et og annet. Mine barn er selvstendige og trygge,uten at vi foreldre har latt de være i situasjoner de er for unge til. "Uhell kan skje".. Ja visst,men en av oppgavene som forelder er vel nettopp å passe på de så det ikke skjer. 8 år er altfor tidlig til å være alene hjemme.

Skrevet

Hustelefon!

Anonymous poster hash: 79c36...b9d

Tullete å investere i fasttelefon når det er på vei ut. 

Anonymous poster hash: 9a392...56f

Skrevet

Nå har jeg unger i alder 25 til 2 år,så har erfart et og annet. Mine barn er selvstendige og trygge,uten at vi foreldre har latt de være i situasjoner de er for unge til. "Uhell kan skje".. Ja visst,men en av oppgavene som forelder er vel nettopp å passe på de så det ikke skjer. 8 år er altfor tidlig til å være alene hjemme.

Klarer ikke helt å skjønne om du er seriøs eller ei nå...men da jeg var 7 år var jeg alene MINST en time etter skoletid... Man må selvfølgelig se at hvert enkelt barn men å si at INGEN 8-åringer er klar for å være alene hjemme en liten time...? Her er snart 8-åringer gjerne hjemme mens jeg henter søsken i bhg,har instruert han i hva han kan få gjøre/ikke gjøre og det har gått aldeles utmerket så langt.

Anonymous poster hash: 10aa3...266

Skrevet

LG har billige men gode smarttelefoner. Veldig enkle å bruke, vår åtteåring har LG G3.

Anonymous poster hash: 6a0ed...bfa

Skrevet

Barn er så forskjellige,mine har blitt oppfordret til å være selvstendige fra de var ganske så små. Min eldste ville ikke slutte sfo før slutten av 4. men over halvparten sluttet i 2. klasse og gikk hjem selv fra skolen. Min yngste kuttet vi plassen til helt i 3. og alle var fornøyd med det. Men jeg vet at andre i klassen der knapt nok var alene mens mor var i butikken eller kjørte eldre søsken på trening.

Når det gjelder tlf så kjøpte vi en young til den eldste og det var en skit tlf, begge fikk en billig men mye bedre (A3 tror jeg den heter) med ung 21 abo.

Anonymous poster hash: 225c2...c0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...