Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #26 Skrevet 26. mars 2016 Gud er da ingenting å frykte 😊 Anonymous poster hash: ac8f4...7a7 Det kommer da helt an på hvilken beskrivelse av Gud du tror på. Gud kan være en (unnskyld) hevngjerrig jævel om du tror på de rette skriftene. Anonymous poster hash: 74d4d...06e
Pengetreet Skrevet 26. mars 2016 #27 Skrevet 26. mars 2016 Jeg tror ikke på en dritt utenom fakta som kan bevises. Jeg tror ikke på gud eller kjærlighet. Jeg tror på forplantning. Og jeg tror vi mennesker er like mye verdt som rotter, når det kommer til det store bildet. Anonymous poster hash: 45b70...591 Dvs at rotter (og alle andre dyr) er like mye verd som mennesker? Eller var det en metafor for at mennesker kan være noen bedritne skapninger?
Gjest Antarctica Skrevet 27. mars 2016 #28 Skrevet 27. mars 2016 Dvs at rotter (og alle andre dyr) er like mye verd som mennesker? Eller var det en metafor for at mennesker kan være noen bedritne skapninger? Kanskje mente hun ingen av delene? Hvis man ikke tar høyde for åndelighet er et liv et liv. "Rotte" er sånn sett verken bedritent eller opphøyet. Ikke "menneske" heller.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #29 Skrevet 27. mars 2016 Sjelen, energien av en død. Jeg vet ikke om det egentlig finnes eller ikke, men jeg velger å tro på at det gjør det. Anonymous poster hash: 5ec76...aab
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #31 Skrevet 27. mars 2016 Gud er da ingenting å frykte 😊 Anonymous poster hash: ac8f4...7a7 Har du ikke lest bibelen? Gud er i grunn en forferdelig skapning! Anonymous poster hash: 2ea08...196
aanonym Skrevet 27. mars 2016 #32 Skrevet 27. mars 2016 Jeg tror på vitenskapen og empirien. Altså ingen gud. Vitenskap og empiri endrer seg stadig, du vet det?
Gjest Antarctica Skrevet 27. mars 2016 #33 Skrevet 27. mars 2016 Jeg tror på magefølelsen 😅 Den tror jeg også på. Ikke på en religiøs eller overnaturlig måte, da. Men jeg har erfart at det vi kaller magefølelse egentlig er hjernens arbeid. Sanseapparatet vårt fanger opp små signaler her og der. Underbevisstheten samler dem og bevarer dem, og setter dem sammen. Følelsene våre reagerer på dem, og gjør at man kjenner noe nesten fysisk - en uro, en kvalme, ett eller annet. Og så PING! en morgen våkner du, og det bevisste intellektet ditt har endelig fått opp i dagen det som følelser og underbevissthet har prøvd å si deg. Alle de små delene som passer sammen er blitt et bilde. Alle de små signalene du har merket, ser du nå samlet.
tante grusom master of law Skrevet 28. mars 2016 #34 Skrevet 28. mars 2016 Vitenskap og empiri endrer seg stadig, du vet det? Ja?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #35 Skrevet 28. mars 2016 Drager er vel det eneste, vet at de ikke fins men er fasinert at drager har symbolverdi fra mange hundre år siden i forskellige kulturer og verdensdeler. Anonymous poster hash: f24a2...28a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå