Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #1 Skrevet 26. mars 2016 Menneskene har funnet opp mye rart og har en kollektiv forestilling om mange ting som egentlig ikke finnes. Har du tenkt på hvilke ting du tar for gitt, selv om de faktisk ikke finnes? Selv "tror" jeg på Gud, pengeverdi, aksjer, menneskerettigheteneat kjærlighet er viktigere enn penger og sikkert mye jeg ikke har tenkt over. Hva med dere? Anonymous poster hash: 1bb39...3ce
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #2 Skrevet 26. mars 2016 Det var jo et meget dumt spørsmål. Om man tror at ( si gud da ) finnes. Så kan man jo ikke samtidig si at jeg tror på gud, men gud finnes ikke. Tror ikke du kommer til å få noen svar på denne Anonymous poster hash: c4aa6...2fd
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #3 Skrevet 26. mars 2016 Det var jo et meget dumt spørsmål. Om man tror at ( si gud da ) finnes. Så kan man jo ikke samtidig si at jeg tror på gud, men gud finnes ikke. Tror ikke du kommer til å få noen svar på denne Anonymous poster hash: c4aa6...2fd Det tenkte jeg og.. "som egentlig ikke finnes", betyr jo at man ikke tror på det!? Anonymous poster hash: 0b20e...667
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #4 Skrevet 26. mars 2016 Det tenkte jeg og.. "som egentlig ikke finnes", betyr jo at man ikke tror på det!? Anonymous poster hash: 0b20e...667 Eksakt Anonymous poster hash: c4aa6...2fd
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #5 Skrevet 26. mars 2016 Det tenkte jeg og.. "som egentlig ikke finnes", betyr jo at man ikke tror på det!? Anonymous poster hash: 0b20e...667 Det betyr at man velger å tro på det og gjennom troen skaper man det. Så lenge mennesker tror finnes det. Anonymous poster hash: 1bb39...3ce
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #7 Skrevet 26. mars 2016 Jeg forstår hva du mener HI! Tror på Gud jeg og, har veldig Gudsfrykt. Men innerst inne, så vet jeg jo ikke om jeg tror på rett Gud... Kanskje jeg har feil religion? Jeg er jo bare født inn i Kristendommen... Tror på værmeldingene, de stemmer jo sjelden... Anonymous poster hash: c778c...4d9
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #8 Skrevet 26. mars 2016 Jeg forstår hva du mener HI! Tror på Gud jeg og, har veldig Gudsfrykt. Men innerst inne, så vet jeg jo ikke om jeg tror på rett Gud... Kanskje jeg har feil religion? Jeg er jo bare født inn i Kristendommen... Tror på værmeldingene, de stemmer jo sjelden... Anonymous poster hash: c778c...4d9 Gud er da ingenting å frykte 😊 Anonymous poster hash: ac8f4...7a7
tante grusom master of law Skrevet 26. mars 2016 #9 Skrevet 26. mars 2016 Jeg tror på vitenskapen og empirien. Altså ingen gud.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #10 Skrevet 26. mars 2016 Jeg tror at jeg og mannen er ment for hverandre, og at vi ville ha truffet hverandre på et eller annet tidspunkt om det ikke hadde blitt akkurat det øyeblikket det ble. Men samtidig så tror jeg virkelig ikke at skjebnen finnes, og jeg er realist på min hals. Akkurat som med kjærlighet. Vitenskapspersonen i meg tror fullt og helt på kjemikalier og instinkter osv osv. Mens romantikeren i meg føler det må være noe mer. Anonymous poster hash: 03be1...579
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #11 Skrevet 26. mars 2016 Jeg forstår hva du mener HI! Tror på Gud jeg og, har veldig Gudsfrykt. Men innerst inne, så vet jeg jo ikke om jeg tror på rett Gud... Kanskje jeg har feil religion? Jeg er jo bare født inn i Kristendommen... Tror på værmeldingene, de stemmer jo sjelden... Anonymous poster hash: c778c...4d9 Vi er født inn i mye annet også, uten å tvile på det. Anonymous poster hash: 1bb39...3ce
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #12 Skrevet 26. mars 2016 Forstår hva du mener, HI! Jeg tror på skjebnen, men innerst inne vet jeg at det bare er tull. Religion tror jeg overhodet ikke på, men jeg tror mange kristne tviler, altså mistenker at de tror på noe som ikke finnes. Anonymous poster hash: 00324...f94
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #13 Skrevet 26. mars 2016 Er det ingen av dere som tror på vanlige ting som pengeverdi, kapitalisme, menneskerettigheter, at det er galt å drepe osv? Anonymous poster hash: 1bb39...3ce
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #14 Skrevet 26. mars 2016 som egentlig ikke finnes... for meg betyr det noe som ikke lar seg bevise eller dokumentere faktamessig. jeg tror på et liv etter døden. jeg tror på reinkarnasjon. vi har vel alle truffet folk som er 'gamle sjeler'. jeg oppfatter det som mange reinkarnasjoner. jeg tror vi reinkarnerer til vi har lært det vi skal om å være gode mennesker. så tror jeg sjelen går videre. Anonymous poster hash: 3fe87...6cf
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #15 Skrevet 26. mars 2016 Vi er født inn i mye annet også, uten å tvile på det. Anonymous poster hash: 1bb39...3ce Hva tenker du på? Anonymous poster hash: c778c...4d9
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #16 Skrevet 26. mars 2016 Hva tenker du på? Anonymous poster hash: c778c...4d9 Vi er født inn i for eksempel demokratiet og opplært til å mene at det er den eneste riktige styreformen, eller i hvertfall den beste. Veldig få setter spørsmålstegn ved det.Vi lever i en verden der "penger" har verdi. De har jo egentlig ikke det. Det er bare noe vi kollektivt har bestemt oss for. Likevell stoler nesten alle 100% på at penger skal være et byttemiddel i fremtiden også. Det samme med eiendomsrett. Vi tar det for gitt, men retten gjelder bare så lenge alle er enige om at det skal være slik. Anonymous poster hash: 1bb39...3ce
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #17 Skrevet 26. mars 2016 Påskeharen Anonymous poster hash: beb45...a42
Gjest Antarctica Skrevet 26. mars 2016 #18 Skrevet 26. mars 2016 Er det ingen av dere som tror på vanlige ting som pengeverdi, kapitalisme, menneskerettigheter, at det er galt å drepe osv? Anonymous poster hash: 1bb39...3ce At det er galt å drepe, for eksempel, kaller ikke jeg en tro. Det kaller jeg en holdning eller en mening. Pengeverdi har jeg ikke trodd på på mange år...
skjotta Skrevet 26. mars 2016 #19 Skrevet 26. mars 2016 Drager og enhjørninger. Vet at de ikke finnes men tenk så fint det ville vært om de gjorde det?
Fandens Oldemor Skrevet 26. mars 2016 #20 Skrevet 26. mars 2016 Jeg er veldig overtroisk, og selv om jeg innerst inne sikkert innser at det bare er tull, så tør jeg ikke å ta noen sjanser.
Ophiophagus Hannah Skrevet 26. mars 2016 #21 Skrevet 26. mars 2016 Jeg tror på vardøger - uten at jeg kan forstå hvorfor. Har også alltid vært fascinert av woodoo, og synes det er skikkelig skummelt. Har en "forfar" fra et afrikansk land, og fikk høre skkkelig skumle historier om hekser og woodoo som barn - og må innrømme at jeg innerst inne fremdeles tror litt på dette, og grøsser ved tanken.
Pengetreet Skrevet 26. mars 2016 #22 Skrevet 26. mars 2016 Jeg glemmer meg bort i blant og tror at dette er mitt eneste liv og thats it, selv om jeg vet at det ikke stemmer. Slik blir det når kultur og oppdragelse er uforenlige med egne erfaringer.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #23 Skrevet 26. mars 2016 Jeg tror ikke på en dritt utenom fakta som kan bevises. Jeg tror ikke på gud eller kjærlighet. Jeg tror på forplantning. Og jeg tror vi mennesker er like mye verdt som rotter, når det kommer til det store bildet. Anonymous poster hash: 45b70...591
*Miss Marple* Skrevet 26. mars 2016 #24 Skrevet 26. mars 2016 Jeg tror på julenissen. Jeg vet at han ikke finnes, men jeg elsker konseptet og har derfor bestemt meg for å tro på han. Jeg og Ally McBeal🎅🎅🎅
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2016 #25 Skrevet 26. mars 2016 Jeg tror på nissen. Ikke den røde julenissen, men den vesle grå fjøsnissen. Dessverre har han trange kår i dagens moderne fjøs, men jeg tror han tilpasser seg. Dessuten har jeg utallige ganger opplevd vardøger, samt at enkelte døde går igjen. Men egentlig er jeg realist på min hals! Anonymous poster hash: 2f94a...e37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå