Gå til innhold

Hadde dere reist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi på jobb har vunnet en ukes sydentur. Allt inkludert. Vi er da ellve jenter som reiser om alle blir med.

Men jeg har en femåring og en åtte mnd baby hjemme. Føler det blir så lenge. Men det er virkelig en once in a lifetime kjangse.

Barns blir da eventuelt hjemme med sin far. Jeg heller mot å reise, men hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: 68476...ab4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig hadde jeg reist!

Anonymous poster hash: c1887...733

Skrevet (endret)

Hadde reist. Har barna en god far hjemme ser jeg ikke problemet. De som sier at de ikke hadde gjort det har sikkert en mammadalt til mann (så sant de ikke ammer da, da blir det noe annet)

Endret av Øyne som ser!!
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det, rett og slett fordi jeg ikke ønsker å være så lenge borte fra et så lite barn.

Far hadde ordnet hjemme uten problemer, men jeg hadde lengtet meg ihjel etter få dager og ikke hatt utbytte av ferien.

Skrevet

Barna hadde klart seg fint hos far, men jeg hadde ikke villet være en uke borte fra et barn på under et år så lenge det ikke er helt nødvendig.

Anonymous poster hash: bc4cf...28e

Skrevet

Jeg vet rett og slett ikke om jeg hadde klart å slappe av og kost meg om jeg hadde dratt.En uke er lenge borte fra en baby.Og en sydentur får man tatt igjen siden.

Anonymous poster hash: 7b177...3cf

Skrevet

Hvis ikke du ammer, ville jeg dratt!

Skrevet

Hadde reist. Har barna en god far hjemme ser jeg ikke problemet. De som sier at de ikke hadde gjort det har sikkert en mammadalt til mann (så sant de ikke ammer da, da blir det noe annet)

Hva er det med mennesker som deg som føler de må rakke ned på de som velger annerledes?

Min mann er mer enn kapabel til å ta seg av barna i ukesvis, men jeg tror ikke et så lite barn har godt av å være så lenge borte fra primæromsorgspersonen, som mor ofte er i den alderen, så lenge. I tillegg hadde jeg ikke kost meg uten barna i så mange dager.

Derfor hadde jeg takket nei til å reise.

Anonymous poster hash: e19d1...db9

Skrevet

I all verden?! Min mann er høyst kapabel, mer enn meg vil jeg påstå. Jeg hadde likevel ikke klart å dratt fra min baby på 8mnd i ei uke. På den alderen klarer jeg ikke ei helg en gang.

Ikke fordi babyen ikke overlever uten meg, men fordi jeg fysisk savner babyen min sånn at kun det å være på jobb er nok.

Hadde det vært en 18mnd-toåring og en femåring hadde jeg dratt på sekundet.

Alle valg vi tar gjør vi ikke fordi vi tenker at vi er uunnværlig for barna, noen valg tar vi fordi vi føler at barna er uunnværlig for oss.

Det å blande inn at da må min mann være en mammadalt synes jeg er temmelig spesielt

Anonymous poster hash: a4e6d...c44

Skrevet

Jeg hadde ikke reist. Pga den yngste er så liten . Far hadde nok klart seg helt supert med barna uten meg der, men selv hadde jeg aldri kost meg . Pluss jeg ammer når mine er så liten.

Anonymous poster hash: 4555c...032

Skrevet

Hadde selvsagt ikke vært så lenge borte fra en så liten baby!

Sjokkert over hvor mange som ikke bryr seg om tilknytning.

Anonymous poster hash: 4aee1...80e

Skrevet

Blitt hjemme. Ville ikke dratt fra så lite barn så lenge

Anonymous poster hash: 3afd0...0b3

Skrevet

Hadde jeg ammet ville jeg ikke dratt. Kunne vurdert det ellers. Mannen er superflink med barna og jeg ville følt meg helt trygg på at det ville gått fint uten meg. Vurderingen ville blitt om jeg greide å være en uke borte...

Anonymous poster hash: 7f856...0eb

Skrevet

Er det virkelig så mange som tror at dette kun handler om fars omsorgsevne og om mor klarer å være borte fra baby? Kan dere ingenting om tilknytning?

Anonymous poster hash: 4aee1...80e

Skrevet

Hadde ikke reist. Hadde ikke hatt en hyggelig tur.

Skrevet

Jeg hadde reist. Ungene kan kose seg hjemme med pappan og mest sansynlig blir det såpass full timeplan at dagene flyr avgårde der nede.

Dra, kos deg, senk skulderene og ha en flott tur :) er din mann som min mann så kommer ungene til å ga en super uke :) jeg hadde storkost meg, vell viten om at ungene har det flott sammen med far.

Anonymous poster hash: 1c139...d61

Skrevet

Jeg ville ikke reist. Hadde savnet babyen for mye, og synes det er for tidlig. Mannen kan selvfølgelig passe, men handler om tillnytning også. Ammer fortsatt, og, selv om man kan pumpe ut noe. Men synes det kommer an på situasjonen. Hvis man har dårlig økonomi, aldri får vært i "Syden" og virkelig trenger det/ønsker det, så kanskje. Jeg vil heller bruke feire sammen med mannen og babyen min, jeg, da. Det gir meg mest glede:)

Anonymous poster hash: cbc9d...e3e

Skrevet

Hvordan vant dere turen?

Anonymous poster hash: 53719...665

Skrevet

Gjør det som passer for deg!

Min mor var en uke i syden da jeg var 4/5 måneder - og jaggu er jeg både glad i, og knytta til henne. 

Anonymous poster hash: 6eb34...cac
Skrevet

Gjør det som passer for deg!

Min mor var en uke i syden da jeg var 4/5 måneder - og jaggu er jeg både glad i, og knytta til henne.

Anonymous poster hash: 6eb34...cac

Min mor røykte under svangerskap og amming og jeg har hverken astma eller kreft.

Anonymous poster hash: e19d1...db9

Skrevet

Jeg hadde reist 😄 er ikke verdens undergang at man er borte fra barnet i en uke 😅

Skrevet

REIS! herregud hadde ikke tvilt et sekund. Med hilsen firebarnsmor som har reist mye og har trygge og flotte unger:-) 

Anonymous poster hash: 1d968...9f1
Skrevet

Jeg hadde nok ikke reist fra et barn på under 1 år så lenge.

Ikke hadde det vært once in a lifetime chance for meg heller.

Det er dessuten mye jobb å ha to små alene i ei uke. Hadde ikke hatt samvittighet til å late meg med pina coladã meanwhile mannen min hadde sjonglert tilværelsen hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...