Gå til innhold

Hadde dere ringt å snakket med foreldrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg snakker et språk som unger forstår, så jeg trenger ikke gå via andre voksne for å snakke med unger som ferdes i mitt hus.  I alle fall ikke for sånn bagateller.

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Nei, jeg hadde ikke ringt for å fortelle noen andre voksne at jeg er en helt inkompetent forelder og voksenperson. Er det noen konflikter, så løses de av dem som er til stede. Foreldrene til gjesten skal ikke fjernstyre datteren. (Og dessuten tror jeg ikke helt på den lille moralistiske gribbenillen som påstår at hun kun lovet bort én til hver....)

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke ringt for å fortelle noen andre voksne at jeg er en helt inkompetent forelder og voksenperson. Er det noen konflikter, så løses de av dem som er til stede. Foreldrene til gjesten skal ikke fjernstyre datteren. (Og dessuten tror jeg ikke helt på den lille moralistiske gribbenillen som påstår at hun kun lovet bort én til hver....)

Oj den var drøy, inkompetent foreldre??! Regner med du anser deg selv som meget kompetent da;)

Jeg fikk ikke hele historien før etter at hun var reist og det er ikke første gang min datter dekker for hva den andre gjør. Dessuten ville aldri min datter gått I påskeegget til sin bror om hun var alene om det, hun har sitt eget som nesten ikke er ratt av siden hun nesten ikke liker godterier.

Anonymous poster hash: 66bce...224

Gjest Muji81
Skrevet

Da jeg var liten hadde en av mine venninner en tidlig curling-mamma som skulle ordne opp i enhver fillekonflikt som trekløveret vårt hadde.

Som barn føltes det veldig urettferdig fordi to av oss alltid fikk "skylden". Som voksen tenker jeg det var fryktelig overdrevent og ødeleggende for vennskapet at mammaen blandet seg inn.

Det er en del av utviklingsprosessen å lære å håndtere små konflikter.

Skrevet

Men du ødelegger vel ikke påsken til barnet ditt pga litt godis? De var jo tydeligvis to om det. Og ja, tar du bort påskeegget fra barnet blir påsken ødelagt...ihvertfall fra barnets syn. Det er ihvertfall det mine gleder seg mest til. 

Jeg lurer på hva slags straff du vil gi om hun gjør noe virkelig galt?

Nå er det ikke meg du diskuterer med, men hvis du mener at et barns påske blir ødelagt av å bli fratatt godterier, hvorfor er det greit at lillebrors påske blir ødelagt men ikke hun som stjal av godteriet hans? For han var da virkelig helt uskyldig oppi dette.

Til hi: Jeg ville ikke ringt foreldrene, og jeg ville tenkt at her har jeg bare en side av saken og det kan godt hende den er noe skjevt framstilt. For lillebrors skyld ville jeg passet langt bedre på når din datter har besøk heretter.

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Trippelpost er fjernet.

JW, brukermoderator

Skrevet

Nei. Hadde ikke nei

Anonymous poster hash: ac517...ddf

Skrevet

Hadde ikke giddet å ringe foreldrene for en så uskyldig ting.

Anonymous poster hash: 595c3...999

Ikke jeg heller, og det kan jo hende det ikke er helt sant heller.

Her sa datteren at de kunne ta en bit hver av lillebrorens påskeegg. Er her feilen ligger.

Anonymous poster hash: 4b891...e17

Skrevet

Hvis det går igjen at datteren din skylder på venninen når hun har gjort noe galt så tror jeg. At du burde si til dattera di at hun ikke får leke med vennina før hun lærer seg å si nei.

Jeg sluttet fort å gi skylda på mine venninner og ta ansvar for egne handlinger når mamma gjorde det.

Veldig lett å skylde på noen som har dratt når ugangen oppdages.

Anonymous poster hash: 342d5...0df

Skrevet

Oj den var drøy, inkompetent foreldre??! Regner med du anser deg selv som meget kompetent da;)

Jeg fikk ikke hele historien før etter at hun var reist og det er ikke første gang min datter dekker for hva den andre gjør. Dessuten ville aldri min datter gått I påskeegget til sin bror om hun var alene om det, hun har sitt eget som nesten ikke er ratt av siden hun nesten ikke liker godterier.

Erdu sikker på at din datter dekker over for andre eller dekker hun over for seg selv?

Hvorfor var de i broren sitt påskeegg om hun har et selv hun ikke har spist av? Hvorfor sa hun ikke at brorens egg skulke være i fred og så kunne de spise av hennes påskeegg (som hun ikke likte)?

Hvorfor har hun fått et påskeegg fullt av godteri hun ikke liker? Kanskje hun ville ha de få bitene hun liker fra brorens påskeegg og skylder på venninnen?

Jeg tror ikke alltid på barn som er "engler" og alltid dekker opp for alle andre. Kanskje du tror for mye på ditt eget barn og at venninnen har en helt annen historie?

Kanskje du skal ta en telefon til foreldrene til venninnen din. Spør om de kan høre med venninnen hva som skjedde med påskeegget til broren, hvorfor de spiste det og ikke i din datters påskeegg (som var fullt!). Ikke legg noen føringer, hør hvilken versjon venninnen forteller. Kanskje dette er den rette?

Anonymous poster hash: d058e...0cc

Skrevet

Da måtte min datter gitt fra sitt egg. Jeg hadde aldri ringt foreldrene! Din datter åpnet muligheten for å ta av lillebror.. 

Skrevet

Erdu sikker på at din datter dekker over for andre eller dekker hun over for seg selv?

Hvorfor var de i broren sitt påskeegg om hun har et selv hun ikke har spist av? Hvorfor sa hun ikke at brorens egg skulke være i fred og så kunne de spise av hennes påskeegg (som hun ikke likte)?

Hvorfor har hun fått et påskeegg fullt av godteri hun ikke liker? Kanskje hun ville ha de få bitene hun liker fra brorens påskeegg og skylder på venninnen?

Jeg tror ikke alltid på barn som er "engler" og alltid dekker opp for alle andre. Kanskje du tror for mye på ditt eget barn og at venninnen har en helt annen historie?

Kanskje du skal ta en telefon til foreldrene til venninnen din. Spør om de kan høre med venninnen hva som skjedde med påskeegget til broren, hvorfor de spiste det og ikke i din datters påskeegg (som var fullt!). Ikke legg noen føringer, hør hvilken versjon venninnen forteller. Kanskje dette er den rette?

Anonymous poster hash: d058e...0cc

Det hun sa. Ikke at man ikke skal tro på sine egne barn, men noen er dessverre litt for blinde når det gjelder sine egne små. Det kan faktisk være at det er din datter HI som er problemet her og ikke venninnen hennes.

Anonymous poster hash: 40536...868

Skrevet

Nei, hadde ikke ringt. Jeg hadde heller fulgt ekstra med neste gang og spurt datteren min om dette er noe som har skjedd flere ganger, altså trusler.

Anonymous poster hash: 536fb...d67
Gjest Antarctica
Skrevet

Hvorfor spanderte hun ikke av sitt eget da? I stedet for å hente brorens? Historien din henger ikke på greip. Alt er de slemme naboungene, liksom...

Skrevet

Lurer litt på hva mannen din tenker om dette, hvis du har spurt ham? 

Anonymous poster hash: eb20c...a62
Skrevet

Nå legger du hele skylden på det andre barnet, tviler på at din datter er så uskyldig som du selv tror

Anonymous poster hash: 547ee...096

Skrevet

Ikke rart det er mange frekke unger ut der når dere ikke ønsker å oppdra dem og følge med på dårlig oppførsel. Det er vi som må oppdra dem vet dere så de ikke blir små monstre som mobber og presser andre unger. jeg skulle ha likt å vist om min 8 åring var så frekk hjemme hos andre.

Anonymous poster hash: 433db...d74

Skrevet

Nå er det ikke meg du diskuterer med, men hvis du mener at et barns påske blir ødelagt av å bli fratatt godterier, hvorfor er det greit at lillebrors påske blir ødelagt men ikke hun som stjal av godteriet hans? For han var da virkelig helt uskyldig oppi dette.

Til hi: Jeg ville ikke ringt foreldrene, og jeg ville tenkt at her har jeg bare en side av saken og det kan godt hende den er noe skjevt framstilt. For lillebrors skyld ville jeg passet langt bedre på når din datter har besøk heretter.

Nei jeg tenker at  jeg hadde gitt lillebror nytt godis og sagt i fra til min egen datter at sånt er det ikke lov til å gjøre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...