Gå til innhold

Hadde dere ringt å snakket med foreldrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på 8 år har hatt besøk av en venninne. Så viser det seg at dem har gått I påskeegget til lillebroren og spist opp mye av godteriet. Jeg spør hvem som spiste det og ingen vet selvfølgelig. .. Etterpå forteller min datter at hun hadde sagt at dem kan ta en hver men ikke fler, hvorpå venninna sa at får jeg ikke ta flere får du ikke komme på besøk I morgen ( som planlagt). Så jeg spør min datter hvorfor hun ikke sa nei til det, men da var hun redd for at venninna skulle bli sur og ikke vil leke med henne.

Anonymous poster hash: 66bce...224

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det hadde jeg ikke. Mine barn er ansvarlige for egne handlinger. Jeg er mindre opptatt av hva andre unger gjør.

Anonymous poster hash: b0307...729

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Jeg ville ringt og fortalt at datteren bruker slike ting som pressmiddel. Det er jo rett og slett ikke greit. Hvis ingen sier ifra vil det mest sannsynlig eskalere og bli brukt på andre arenaer.

Skrevet

Nei, tanken hadde ikke slått meg en gang.

Skrevet

Hadde ikke giddet å ringe foreldrene for en så uskyldig ting.

Anonymous poster hash: 595c3...999

Skrevet

Jeg hadde i alle fall ønsket å vite det hvis jeg var moren til venninnen. Da skulle hun fått betale tilbake med sitt eget påskeegg.

Anonymous poster hash: 46137...6bc

Skrevet

Nei det hadde jeg ikke

Anonymous poster hash: 3dead...1c9
Skrevet

Jeg hadde i alle fall ønsket å vite det hvis jeg var moren til venninnen. Da skulle hun fått betale tilbake med sitt eget påskeegg.

Seriøst?

Skrevet

Nei hadde ikke gjort det men hadde bit meg merk i at ting som jeg tror ville forsvinne i "sultne" mager må gjemmes bedre unna til neste gang ;)

Anonymous poster hash: b3001...884
Skrevet

Jeg hadde ville visst det om det var mitt barn. Da kunne vi ha tatt oss en alvorsprat om både stjeling, lyving og det å tvinge andre til noe de ikke vil.

Anonymous poster hash: 9b115...36f

Skrevet

Jeg ville også ha visst det! Ikke greit.

Anonymous poster hash: 35e50...ef5

Skrevet

At de raidet lillebrors påskeegg var de to om. Det hadde ikke jeg ringt foreldrene om. Men, jeg tror nok at ved en passende anledning så hadde jeg snakket med dei ang pressmiddelet jenta brukte...

Anonymous poster hash: 23b99...7f2

Skrevet

Jeg ville tråkket varsomt. Du har kun hørt din datters side av saken, det er ikke sikkert det hun sier er 100% riktig fremstilling av historien. Jeg hadde ikke ringt, men kanskje heller vært mer observant neste gang dette barnet var på besøk.

Anonymous poster hash: ccc7e...7af

Skrevet

Aller først; hvorfor sa datteren din at de kunne få ta én ting hver av brorens godteri i første omgang?

Jeg hadde ikke ringt for å fortelle det, men kunne fint ha nevnt det for foreldrene ved en annen anledning. Spesielt om dette ikke er uvanlig oppførsel fra venninna (dette med "trusler").

Anonymous poster hash: fc1c7...808

Skrevet

Seriøst?

Selvsagt! Man oppfører seg bare ikke sånn, og det har jeg da virkelig tenkt å lære barna mine om det blir nødvendig.

Skrevet

Det hadde aldri falt meg inn å ringe foreldrene nei. Støtter meg på en annen som sier at du kun har hørt din datters versjon.

Skrevet

Herregud. Alltid to sider av en sak. Hadde blitt irritert om jeg hadde fått en slik unødvendig telefon.

Unger truer og diskuterer seg i mellom... ville heller ha tatt tak i det om det skjer gjentatte ganger.

Anonymous poster hash: 2e0b1...c13

Skrevet

Da skal du få ta mange telefoner fremover tenker jeg. Spar telefonen til noe viktig og ikke rop ulv, ulv🐣

Skrevet

Nei, det tviler jeg på at jeg hadde ringt foreldrene om, men datteren min hadde måttet erstatte både det hun og venninnen stjal.

Anonymous poster hash: 296cd...9e3

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Nei, det tviler jeg på at jeg hadde ringt foreldrene om, men datteren min hadde måttet erstatte både det hun og venninnen stjal.

Anonymous poster hash: 296cd...9e3

Skal datteren straffes for å ha blitt presset?

Skrevet

Jenta på 8 år har hatt besøk av en venninne. Så viser det seg at dem har gått I påskeegget til lillebroren og spist opp mye av godteriet. Jeg spør hvem som spiste det og ingen vet selvfølgelig. .. Etterpå forteller min datter at hun hadde sagt at dem kan ta en hver men ikke fler, hvorpå venninna sa at får jeg ikke ta flere får du ikke komme på besøk I morgen ( som planlagt). Så jeg spør min datter hvorfor hun ikke sa nei til det, men da var hun redd for at venninna skulle bli sur og ikke vil leke med henne.

Hvorfor sa datteren din at de kunne spise av brorens påskeegg?

Hvordan kan du være sikker på at datteren din sin versjon er riktig? Hva om venninna har en annen versjon?

Hadde datteren din latt brorens påskeegg være i fred, ville ikke dette skjedd. Hvorfor spiste de ikke av datteren din sitt påskeegg?

Jeg ville selvsagt ikke ringt foreldrene. Hadde dette vært min datter måte hun gitt av sitt påskeegg til broren. Neste gang hun har venninner på besøk holder de seg kanskje unna andre sine ting.

Anonymous poster hash: d058e...0cc

Skrevet

Jeg er enig med deg.

Men jeg mener også at datteren til HI skal stå for egne handlinger. Det kan være vanskelig å si nei, men det er noe barna bær lære så tidlig som mulig.

Jeg mener begge barna bør erstatte godteriet, og at foreldrene til jenta skal få beskjed om hva som har skjedd.

Anonymous poster hash: 1bd54...27d

Skrevet

Jeg kommer til å navnet det neste gang jeg møter foreldrene, jeg kjenner dem godt. Bare si det sånn som jeg fikk det fortalt og samtidig si at jeg ikke vet om det stemmer. Vil tro dem vil vite det om det stemmer. Har Vært samme tendensen mange ganger. Først og fremst må min datter lære seg til å si nei om det er noe hun ikke er enig I.

Skrevet

På den ene siden ville jeg ønsket å vite det hvis det var min datter. På den andre siden synes jeg ikke det er nødvendig hvis det er en enkelthendelse. Kanskje var hun bare så veldig fristet av godteriet, kanskje sulten. Men jeg ville kanskje snakket litt med min egen datter, og spurt om denne jenta stadig bruker slike "trusler". Og uansett, hvis det skjer flere ganger ville jeg snakket litt med foreldrene hennes. På en litt ydmyk og forsiktig måte, man vet tross alt bare én side.

Anonymous poster hash: 79c20...7d6

Skrevet

Selvsagt! Man oppfører seg bare ikke sånn, og det har jeg da virkelig tenkt å lære barna mine om det blir nødvendig.

Men du ødelegger vel ikke påsken til barnet ditt pga litt godis? De var jo tydeligvis to om det. Og ja, tar du bort påskeegget fra barnet blir påsken ødelagt...ihvertfall fra barnets syn. Det er ihvertfall det mine gleder seg mest til. 

Jeg lurer på hva slags straff du vil gi om hun gjør noe virkelig galt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...