Gå til innhold

Er planlagt ks noe å grue seg til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du må såpe deg inn med rensesåpe dagen Før og samme dag. Du blir barbert på området de skal skjære deg.

Du blir trillet inn på et rom hvor du får en slags drink. Husker ikke hvorfor

Deretter får du veneflon i begge hendene.

Og beina blir surret godt inn med kompresser.

Du får enten spinalbedøvelse eller epidural

Grudde meg voldsomt... epidural var j**

De setter inn kateter i urinrøret

Gjør deg klar med aparater og låser armene fast...

Selve operasjon tok 20 min..

Så skulle de sy meg igjen Anonymous poster hash: 53afc...318

Dette. "Epidural var jævlig. De låser armene fast."

Jeg opplevde ikke epidural som jævlig. Ei heller låste de armene fast. Klart det er skremmende når du bruker sånne ord. Det var det jeg mente med skremsel.

Anonymous poster hash: 81666...29c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt en vaginal fødsel og et planlagt KS, begge to var fine opplevelser på hver sin måte. Jeg ville jo føde vaginalt med nr 2, men fikk ikke lov pga stor baby. Gruet meg endel jeg også, men fikk fin opplevelse så jeg gjør det gjerne igen. Skien sykehus :)  

Anonymous poster hash: 01cb8...f11
Skrevet

Har to akutte og et planlagt. Aldri blitt surret fast. Spinalbedøvelse kjenner man ikke,man får lokalbedøvelse først,et lite stikk.

Anestesilegen sa til meg,nettopp fordi jeg grudde meg til spinal,at de som forteller skrekkhistorier om det lyver. Han sa at spinal ikke kan gjøre vondt fordi det er viktig at man sitter stille siden de skal inn i spinalrommet i ryggen.

Kjente at de tok på meg,men ingen smerter og ikke noe press/sug da de tok ut babyen.

Du får små sprøyter med blodfortynnende i mageskinnet et par dager etter. Hvordan smertene er,er individuelt. Jeg har vært heldig alle gangene,ikke hatt behov for smertestillende etter et par dager.

Lykke til

Skrevet

Du må såpe deg inn med rensesåpe dagen Før og samme dag. Du blir barbert på området de skal skjære deg.

Du blir trillet inn på et rom hvor du får en slags drink. Husker ikke hvorfor 😕

Deretter får du veneflon i begge hendene.

Og beina blir surret godt inn med kompresser.

Du får enten spinalbedøvelse eller epidural

Grudde meg voldsomt... epidural var j**

De setter inn kateter i urinrøret

Gjør deg klar med aparater og låser armene fast...

Selve operasjon tok 20 min..

Så skulle de sy meg igjen

Anonymous poster hash: 53afc...318

Det eneste som stemmer overens med min ks her er veneflon og spinal. Hvor hadde du ks?

Anonymous poster hash: 3e13d...da9

Skrevet

Har to akutte og et planlagt. Aldri blitt surret fast. Spinalbedøvelse kjenner man ikke,man får lokalbedøvelse først,et lite stikk.

Anestesilegen sa til meg,nettopp fordi jeg grudde meg til spinal,at de som forteller skrekkhistorier om det lyver. Han sa at spinal ikke kan gjøre vondt fordi det er viktig at man sitter stille siden de skal inn i spinalrommet i ryggen.

Kjente at de tok på meg,men ingen smerter og ikke noe press/sug da de tok ut babyen.

Du får små sprøyter med blodfortynnende i mageskinnet et par dager etter. Hvordan smertene er,er individuelt. Jeg har vært heldig alle gangene,ikke hatt behov for smertestillende etter et par dager.

Lykke til

Jeg fikk ikke lokalbedøvelse - jeg spurte, og anestesilegen sa det gjorde mer vondt å få lokalbedøvelsen enn selve spinalen. :P Men det var ikke vondt med spinalen, bare et lite stikk. Hele poenget er, som du sier, at man må sitte helt i ro.

Anonymous poster hash: bf429...c28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...