Yellow Brick Road Skrevet 24. mars 2016 #26 Skrevet 24. mars 2016 Den var fin. Keep calm and carry on. Eneste riktige å gjøre. Anonymous poster hash: 2dfe0...46e Det er det eneste riktige å gjøre, men likevel mener jeg at det er normalt å tenke litt mer over at slike ting kanskje enn vi gjorde for 10 eller kanskje 5 år siden. Jeg går ikke rundt og er redd hver dag, men jeg kjenner at jeg likevel tenker over det når jeg er i store folkemengder, kjører tog eller t-bane eller går inn på et kjøpesenter. Jeg er ikke så redd at jeg lar være å gjøre det, og lar det heller ikke styre livet mitt, man ja - jeg tenker over det og føler en tidsvis frykt for hva som kommer til å skjer framover.
Gjest Antarctica Skrevet 24. mars 2016 #27 Skrevet 24. mars 2016 Du klarer å sammenligne en gal mann med hundretusenvis av fanatiske menn? Godt gjort. Anonymous poster hash: fd51e...fe7 Hundretusenvis...? De har visst lyktes når det gjelder deg. For et av målene er jo å framstille seg selv som mektige og tallrike.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #28 Skrevet 24. mars 2016 Du klarer å sammenligne en gal mann med hundretusenvis av fanatiske menn? Godt gjort. Anonymous poster hash: fd51e...fe7 Frykt er frykt. Jeg beklager at jeg ikke er redd for det samme som deg. Anonymous poster hash: 58824...3d4
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #29 Skrevet 24. mars 2016 Det er det eneste riktige å gjøre, men likevel mener jeg at det er normalt å tenke litt mer over at slike ting kanskje enn vi gjorde for 10 eller kanskje 5 år siden. Jeg går ikke rundt og er redd hver dag, men jeg kjenner at jeg likevel tenker over det når jeg er i store folkemengder, kjører tog eller t-bane eller går inn på et kjøpesenter. Jeg er ikke så redd at jeg lar være å gjøre det, og lar det heller ikke styre livet mitt, man ja - jeg tenker over det og føler en tidsvis frykt for hva som kommer til å skjer framover. Jeg som vokste opp på 70- og 80-tallet husker den gangen da terroraksjoner var nesten ukentlige. Så hvis du tenkte mindre på dette før, må det være fordi du er yngre enn meg. Jeg skulle til og med studere i Belfast, men da satte pappa foten ned. Han fikk panikk ved tanken. Anonymous poster hash: 2dfe0...46e
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #30 Skrevet 24. mars 2016 Jeg tok båten til Danmark på tirsdag. Likte ikke den folkemengden da vi skulle ombord fra Danmark. Anonymous poster hash: 51321...a92
the amazing spidermamma Skrevet 24. mars 2016 #31 Skrevet 24. mars 2016 Nei. Men jeg ble litt bekymret en gang, da det var en ganske stor gjeng med menn av utenlandsk utseende som gikk inn på banen og stilte seg opp rundt i hele vogna. Sivil billettkontroll var det, så der fikk jeg fordommene mine rett i fleisen.
Ylva og Mathilde Skrevet 24. mars 2016 #32 Skrevet 24. mars 2016 Nei. Men jeg ble litt bekymret en gang, da det var en ganske stor gjeng med menn av utenlandsk utseende som gikk inn på banen og stilte seg opp rundt i hele vogna. Sivil billettkontroll var det, så der fikk jeg fordommene mine rett i fleisen. Hahaha, akkurat det samme skjedde kjæresten min!! 😂😂😂
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2016 #33 Skrevet 24. mars 2016 http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Terror-er-helt-forkastelig_-men-ikke-noe-a-vare-redd-for--Arnstein-Mykletun-8405342.html Godt innlegg, prøver å tenke rasjonelt oppi det hele. Takk, den var fin! Anonymous poster hash: d9a45...86d
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #34 Skrevet 25. mars 2016 Nei, det bekymrer meg ikke. Jeg var heller ikke bekymret på 70- og 80-tallet. Anonymous poster hash: ab25a...9ca
Mamma_til_2 Skrevet 25. mars 2016 #35 Skrevet 25. mars 2016 Nei orker ikke gå rundt og bekymre meg for ting jeg ikke har kontroll over.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #36 Skrevet 25. mars 2016 Tok fly før jul og en mann med arabisk utseende satt i samme fly som meg. Var dødsnervøs... Synd jeg tenkte slik Anonymous poster hash: 3b185...60c
Yellow Brick Road Skrevet 25. mars 2016 #37 Skrevet 25. mars 2016 Jeg som vokste opp på 70- og 80-tallet husker den gangen da terroraksjoner var nesten ukentlige. Så hvis du tenkte mindre på dette før, må det være fordi du er yngre enn meg. Jeg skulle til og med studere i Belfast, men da satte pappa foten ned. Han fikk panikk ved tanken. Anonymous poster hash: 2dfe0...46e Joda, det var terror da også og flykapringer var om ikke vanlig,så var det noe som skjedde av og til. Men det var stort sett i bestemte områder / land det skjedde, og vi her oppe i Norge var temmelig forskånet for sånne ting. Dessuten var selvmordsbombere langt mindre vanlig. Så jo, jeg tenker mer på det nå.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #38 Skrevet 25. mars 2016 Jeg er mer redd, er mer oppmerksom på om noe eller noen ser "mistenkelig" ut, tar ikke t-bane daglig, kjøret oftest bil. Jeg er muslim, terrorister skremmer meg like mye, i tillegg er jeg redd for rasister/høyreekstreme. Men man må jo prøve å leve som vanlig. Hva skal vi vanlige folk ellers gjøre? Anonymous poster hash: 7b769...00b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå