Gå til innhold

Dere som tar t-bane, er dere reddere nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter terroren i Belgia?

Jeg er.

Anonymous poster hash: 2cebb...694

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ta tog fra Oslo S i morgen, kjenner det bekymrer meg mer enn jeg liker :(

Anonymous poster hash: 285d7...7a8

Skrevet

Helt siden London-terroren har jeg ikke vært spesielt komfortabel med "Mullah Krekar-figurer" med håndbagasje i samme vogn som meg. Vet det er latterlig, men det er vel ur-overlevelsesinstinkter som trumfer fornuft.

Skrevet

Helt siden London-terroren har jeg ikke vært spesielt komfortabel med "Mullah Krekar-figurer" med håndbagasje i samme vogn som meg. Vet det er latterlig, men det er vel ur-overlevelsesinstinkter som trumfer fornuft.

Og helt siden 22.juli har jeg vært ukomfortabel rundt blonde menn og politi.

Anonymous poster hash: 58824...3d4

Skrevet

Jeg og.. Jeg er ikke komfortabel rundt de stakkars mennene..

Anonymous poster hash: 58858...c37

Skrevet

Jeg er mer bekymret på det største knutepunktene i rushtiden, og på store ansamlingssteder som store kinosaler osv. 

Tar meg selv i å se etter nødutganger slik at jeg vet hvor rømningsveien - dette gjorde jeg ikke så mye av tidligere. 

På Oslo S går jeg helst ikke gjennom hovedhallen i rushen om jeg må, men benytter undergangen som går direkte til tbanen. 

Det er litt småtullette, men etter alt som har skjedd i det siste syns jeg er tidvis er svært ubehagelig

Anonymous poster hash: 22ddd...1bd
Skrevet

Sånn har jeg det også. Jeg har det skikkelig dårlig med disse følelsene, liker ikke at jeg tenker sånn. Stakkars menn! Men ser jeg en med skjegg og lang skjorte blir jeg nervøs :(

Så utrolig latterlig.

Dette kan ikke sammenlignes med menn som er blonde etter 22.juli. Han var én mann, disse er tusenvis, spredt i hele Europa. Jeg tror mange av de som sier at de ikke er bekymret, bor i områder terrorfaren ikke er stor.

Hvordan kan man ikke være bekymret? Det smeller i hytt og pine i hele verden, og det kommer nærmere for hver dag.

Politiet i Oslo væpnet? Vi vet alle at de ikke har noen verdens ting å stille opp med om det smeller :(

Skrevet

Nuvel, stakkars og stakkars. De er jo forrykt, hvis man spør hva de mener om likestilling og menneskerettigheter er det skremmende, men terrorister er de jo ikke. Men har ennå ikke opplevd at en av dem smiler tilbake.

Skrevet

Sånn har jeg det også. Jeg har det skikkelig dårlig med disse følelsene, liker ikke at jeg tenker sånn. Stakkars menn! Men ser jeg en med skjegg og lang skjorte blir jeg nervøs :(

Så utrolig latterlig.

Dette kan ikke sammenlignes med menn som er blonde etter 22.juli. Han var én mann, disse er tusenvis, spredt i hele Europa. Jeg tror mange av de som sier at de ikke er bekymret, bor i områder terrorfaren ikke er stor.

Hvordan kan man ikke være bekymret? Det smeller i hytt og pine i hele verden, og det kommer nærmere for hver dag.

Politiet i Oslo væpnet? Vi vet alle at de ikke har noen verdens ting å stille opp med om det smeller :(

For meg som ser utenlandsk ut så kan den frykten faktisk sammenlignes jo. Jeg er oftere stressa og redd hvis jeg går alene på gata og jeg ser en blond mann eller politi. Samme om jeg ser varebiler.

Og det med at de som ikke er bekymret er folk som bor der terrorfaren ikke er stor; jeg bor rett ved Pilestredet park i Oslo.

Skrevet

Jeg tenkte ganske mye på det, måtte ta t-bane i Oslo hver ukedag. Til slutt ville jeg ikke så kjøpte meg elbil, nå kjører jeg i stede.

Anonymous poster hash: 52c73...64b

Skrevet

For meg som ser utenlandsk ut så kan den frykten faktisk sammenlignes jo. Jeg er oftere stressa og redd hvis jeg går alene på gata og jeg ser en blond mann eller politi. Samme om jeg ser varebiler.

Og det med at de som ikke er bekymret er folk som bor der terrorfaren ikke er stor; jeg bor rett ved Pilestredet park i Oslo.

Du skriver jo at du er bekymret? Jeg skrev de som ikke var...

Eller mener du at du er redd for varebiler, men ikke selvmordsbombere?

Skrevet

Jeg er mer bekymra når det er store arrangementer. Hadde med meg barnet på en konsert hvor det var 15 000 tilskuere hvor alle som ville kunne komme og det kostet ingenting. Hvor det plutselig slo meg mitt i massen, enn hvis? 

Anonymous poster hash: 4b94c...a88
Skrevet

Du skriver jo at du er bekymret? Jeg skrev de som ikke var...

Eller mener du at du er redd for varebiler, men ikke selvmordsbombere?

Jeg er ikke bekymret eller redd for å ta t-bane. Som var spørsmålet i hi.

Og ja, jeg er mer redd for parkerte varebiler på rare steder, enn jeg er for at noen skal sprenge t-banen jeg er på.

Skrevet

Da synes jeg du bør rasjonere frykten din litt. Hvorfor være redd for noe som har skjedd EN gang, kontra det som skjer nærmest "daglig"?

Anonymous poster hash: 56153...ae3

Skrevet

Du er redd for blonde politi på grunn av EN mann, men ikke titusentalls av potensielle selvmordsbombere som ferdes i Europa(og kanskje Oslo?)

Unnskyld at jeg ler 😂

Anonymous poster hash: 24a13...38a

Skrevet

Da synes jeg du bør rasjonere frykten din litt. Hvorfor være redd for noe som har skjedd EN gang, kontra det som skjer nærmest "daglig"?

Anonymous poster hash: 56153...ae3

Fordi det er den eneste terrorhandlingen som har skjedd HER og fordi jeg vet at han har mange følgere.

Skrevet

Jeg er ikke bekymret eller redd for å ta t-bane. Som var spørsmålet i hi.

Og ja, jeg er mer redd for parkerte varebiler på rare steder, enn jeg er for at noen skal sprenge t-banen jeg er på.

Selvmordsbombere sprenger seg i luften daglig. Én varebil ble sprengt for fem år siden.

Jeg har ikke problemer med å forstå frykten din. Men jeg har problemer med å forstå at du er mer redd for noe som skjedde en gang for flere år siden, av én mann, enn noe som skjer omtrent daglig, og vi vet at det er tusenvis av mennesker som går rundt å ville sprenge seg selv i luften så de kommer til paradis.

Skjønner du meg?

Skrevet

Selvmordsbombere sprenger seg i luften daglig. Én varebil ble sprengt for fem år siden.

Jeg har ikke problemer med å forstå frykten din. Men jeg har problemer med å forstå at du er mer redd for noe som skjedde en gang for flere år siden, av én mann, enn noe som skjer omtrent daglig, og vi vet at det er tusenvis av mennesker som går rundt å ville sprenge seg selv i luften så de kommer til paradis.

Skjønner du meg?

Jeg skjønner hva du mener.

22.juli gikk veldig inn på meg, i og med at leiligheten min ligger veldig nær regjeringskvartalet. Derfor er dette noe som skremmer meg veldig.

Skrevet

Jeg tar toget til og fra Oslo S, flere dager i uken. Men er overhodet ikke mer bekymret. Tenker ikke over det engang. Tok toget dagen etter bombene i Brussel.

Anonymous poster hash: 22d6f...910
Skrevet

Du klarer å sammenligne en gal mann med hundretusenvis av fanatiske menn? Godt gjort.

Anonymous poster hash: fd51e...fe7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...