Gå til innhold

Utslitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 11 mnd som ikke sover. Jeg er helt ødelagt nå som det er jobb, hverdag, minimalt med søvn og ingen pusterom. Han sover urolig og korte intervaller. Jeg er verdens verste mamma for all den tiden vi har sammen er jeg så utslitt at jeg knapt orker noe. Han har en pappa, men han kan ikke hjelpe til mer enn han gjør.

Han sover ikke på dagen heller annet enn tur og 20 min ute etterpå om vi er heldig.

Vi har spurt lege, helsesøster osv., men ikke fått noen tips som har hjulpet.

Sønnen min krever mer og mer også så nå er det kommet til et punkt hvor jeg ikke orker mer.

Anonymous poster hash: 6b9b9...812

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta helt fri minst et døgn hver.

Reis bort for å sove, ta inn på et hotell, overnatt hos foreldrene dine e.l. men la ungen bli igjen hjemme hos pappa.

Anonymous poster hash: 1ce0f...fae
Skrevet

Uff, det hørtes tøft ut! Er barnet undersøkt av lege slik at sykdom/plager kan utelukkes?

Anonymous poster hash: 1ea63...2e0

Skrevet

Ta helt fri minst et døgn hver.

Reis bort for å sove, ta inn på et hotell, overnatt hos foreldrene dine e.l. men la ungen bli igjen hjemme hos pappa.

Anonymous poster hash: 1ce0f...fae

Det er dessverre ikke mulig pga jobb

HI

Skrevet

Uff, det hørtes tøft ut! Er barnet undersøkt av lege slik at sykdom/plager kan utelukkes?

Anonymous poster hash: 1ea63...2e0

Vi har blitt fulgt opp hele veien, men lite annet enn overfladiske undersøkelser og konklusjonen at han bare er sånn. Han hadde kolikk til å begynne med, men tror ikke det er det nå lenger.

HI

Skrevet

HI

Har dere ikke fri, feks i helgen?

Få foreldre eller andre til å ta seg av ungen på dagtid nå i påsken og sov flere timer i strekk.

Samsoving hjelper det?

Ta senga hans inn ved siden av din seng?

Kutte ned på søvn på dagtid? Hold han våken ved å være aktive ute, gode kveldsrutiner (uten tv) og legg han tidligere enn du pleier. Legg deg samtidig med han og sov når han sover, selv om klokken er 18.

Anonymous poster hash: 28f0a...db4

Skrevet

Har dere ikke fri, feks i helgen?

Få foreldre eller andre til å ta seg av ungen på dagtid nå i påsken og sov flere timer i strekk.

Samsoving hjelper det?

Ta senga hans inn ved siden av din seng?

Kutte ned på søvn på dagtid? Hold han våken ved å være aktive ute, gode kveldsrutiner (uten tv) og legg han tidligere enn du pleier. Legg deg samtidig med han og sov når han sover, selv om klokken er 18.

Vi jobber annenhver helg.

Vi har ingen familie hjemme i påsken og ellers jobber de fulltid så trenger fri i helgene. Gutten vår er heller ikke spesielt glad i å bli passet av andre.

Vi samsover for å legge han alene er helt umulig.

Kjører samme rutine hver kveld. Han sover knapt på dagen, som regel maks en time fordelt på 2-3 lurer. Vi har ikke tv.

Legger meg når han legger seg de dagene jeg ikke jobber senvakt, men han våkner likevel så ofte at søvnen blir dårlig.

HI

Gjest Antarctica
Skrevet

HI

Jobben må jo vike hvis du blir syk. Da kan faren ta sykt-barn-dager. Det må han jo, hvis han vil unngå at det rabler for deg.

Skrevet

Jobben må jo vike hvis du blir syk. Da kan faren ta sykt-barn-dager. Det må han jo, hvis han vil unngå at det rabler for deg.

Vi kan ikke bare være borte fra jobb pga søvnmangel?

HI

Gjest Antarctica
Skrevet

HI

Nei, hvis du heller vil bli psykotisk av søvnmangel, så gjør gjerne det.

Skrevet

Nei, hvis du heller vil bli psykotisk av søvnmangel, så gjør gjerne det.

Det visste jeg ikke.

HI

Skrevet

Hvis det er så gale som du beskriver så spør legen om sykemelding..

Hvis ikke kan det virkelig gå gale med dere begge..

Han burde utredes også.

Masse lykke til

Anonymous poster hash: 39f0a...ba5

Skrevet

HI

Hi, da vi hadde det likedan med førstefødte så ble jeg sykmeldt 50% en måned for å sove meg inn mens barnet var i barnehagen. Startet faktisk med dette rett etter permisjonen. Gikk en uke på jobb i 100%, også gikk det ikke mer. Legens forslag. Den sykemeldingen var gull verdt for helsa mi. Og familien sett under ett.

Anonymous poster hash: 98e6e...ac4

Skrevet

Hvis det er så gale som du beskriver så spør legen om sykemelding..

Hvis ikke kan det virkelig gå gale med dere begge..

Han burde utredes også.

Masse lykke til

Anonymous poster hash: 39f0a...ba5

Takk for råd. Jeg er helt enig med utredning, legen derimot bare utsetter og utsetter. Hun mener skrikekur og vente til det går over er løsningen.

HI

Skrevet

Hi, da vi hadde det likedan med førstefødte så ble jeg sykmeldt 50% en måned for å sove meg inn mens barnet var i barnehagen. Startet faktisk med dette rett etter permisjonen. Gikk en uke på jobb i 100%, også gikk det ikke mer. Legens forslag. Den sykemeldingen var gull verdt for helsa mi. Og familien sett under ett.

Anonymous poster hash: 98e6e...ac4

Det var bra det løste seg for dere. Gutten vår er hjemme fulltid. Vi jobber på samme sted, og motsatt turnus slik at vi kan ha han hjemme, men dette går ikke i lengden.

Skrevet

Regner med at dere har prøvd kiropraktor/manualterapaut/naprapat for å sjekke Im det er forårsaket av løsninger.

Dere har sikkert prøvd å gi minimalt led oppmerksomhet på natten, gi et godt måltid på kvelden, sjekket om det ikke kan være pga magesmerter forårsaket av allergi eller være reaksjon på den melken.

Dere har sikkert også prøvd å legge en av dine brukte t-skjorter i sengen for at han skal kjenne duften av mamma og føle seg trygg, lagt puter ved siden av han før at sengen skal bli mindre, flyttet senga itilfelle det er noe der den står han reagerer på.

Sittet helt stille ved siden av senga mens du stryker han på ryggen til han sovner for du lister deg ut og veldig gradvis over 14 dager flytter stolen unna senga og ut av rommet.

Mitt eldste barn sov sin første natt da han var et år, han var sånn som din. Det siste tipset fikk jeg her inne for over 11 år siden da jeg holdt på å stryke med av søvnmangel og det virket!! Gutten sov gjennom natten og jeg fikk sove igjen,ble et helt nytt menneske etterpå!! Uansett, sender deg en veldig varm klem og dyp medfølelse. Snakk med legen din ang sykmelding for du kjøret deg selv i grøfta pga søvnmangel. Kanskje 14 dager er nok og alt som trengs. Lykke til😊

Anonymous poster hash: f2642...810

Skrevet

Det var bra det løste seg for dere. Gutten vår er hjemme fulltid. Vi jobber på samme sted, og motsatt turnus slik at vi kan ha han hjemme, men dette går ikke i lengden.

HI forresten

Skrevet

Regner med at dere har prøvd kiropraktor/manualterapaut/naprapat for å sjekke Im det er forårsaket av løsninger.

Dere har sikkert prøvd å gi minimalt led oppmerksomhet på natten, gi et godt måltid på kvelden, sjekket om det ikke kan være pga magesmerter forårsaket av allergi eller være reaksjon på den melken.

Dere har sikkert også prøvd å legge en av dine brukte t-skjorter i sengen for at han skal kjenne duften av mamma og føle seg trygg, lagt puter ved siden av han før at sengen skal bli mindre, flyttet senga itilfelle det er noe der den står han reagerer på.

Sittet helt stille ved siden av senga mens du stryker han på ryggen til han sovner for du lister deg ut og veldig gradvis over 14 dager flytter stolen unna senga og ut av rommet.

Mitt eldste barn sov sin første natt da han var et år, han var sånn som din. Det siste tipset fikk jeg her inne for over 11 år siden da jeg holdt på å stryke med av søvnmangel og det virket!! Gutten sov gjennom natten og jeg fikk sove igjen,ble et helt nytt menneske etterpå!! Uansett, sender deg en veldig varm klem og dyp medfølelse. Snakk med legen din ang sykmelding for du kjøret deg selv i grøfta pga søvnmangel. Kanskje 14 dager er nok og alt som trengs. Lykke til😊

Anonymous poster hash: f2642...810

Vi har prøvd det meste av tips og triks, metoder, nattamming/ikke nattamming, matutprøving, heve hodeenden, samsoving, sove alene, sove i vogn.. Alt tror jeg. Per nå er legging av han alene i egen seng umulig. Han hyler ustanselig i timesvis om han blir lagt i egen seng selv om vi er der. Det er ikke lett å legge han sammen med oss heller, men det går og er liksom den eneste tingen som er litt på plass.

Takk for godt svar. Skal ta en prat med legen.

HI

Skrevet

Er opp-ned metoden prøvd? Har du vært konsekvent over et par uker?

Kanskje sove alene er løsningen, dersom samsoving ikke løser problemet?

Har han pute?

Hva med pose som kan festes i sprinklene så han ikkefår turnet? Det hjalp vår til å finne roen en periode.

Jeg ville ha kuttet lurene, en lur er nok i den alderen. Kanskje han også sover bedre om det blir en lur?

All medfølelse forøvrig, og be om sykemelding før blir gal.

Skrevet

Hei, jeg tenker at dere kanskje kan ha nytte av litt hjelp utenfra. Hva med å sjekke ut sovekarin? Vet de har hjulpet mange foreldre og barn :)

http://www.sovekarin.no/sovnkon.html

Anonymous poster hash: 467bb...5b8

Skrevet

sutring burde være forbudt,du som har valgt og få barn

Anonymous poster hash: 27cd7...2db
Skrevet

Er opp-ned metoden prøvd? Har du vært konsekvent over et par uker?

Kanskje sove alene er løsningen, dersom samsoving ikke løser problemet?

Har han pute?

Hva med pose som kan festes i sprinklene så han ikkefår turnet? Det hjalp vår til å finne roen en periode.

Jeg ville ha kuttet lurene, en lur er nok i den alderen. Kanskje han også sover bedre om det blir en lur?

All medfølelse forøvrig, og be om sykemelding før blir gal.

Vi har prøvd flere metoder, bl.a oppned-metoden. Han vil ikke sove alene, det ender bare med at han ikke sover i det hele tatt. Vi har prøvd metodene i en uke. Det var det jeg fikk anbefalt. Det var overhodet ingen bedring.

Han har ikke pute, men det kan vi prøve.

Vi har prøvd å holde han på anbefaling, men han ble helt krakilsk så derfor ikke prøvd seler.

Vi har prøvd å kutte til en lur, men han sover fortsatt kun 20 minutter, så etter en uke med et verre styr enn noensinne gikk vi tilbake til mer dagsoving.

Takk for tips

Skrevet

Hei, jeg tenker at dere kanskje kan ha nytte av litt hjelp utenfra. Hva med å sjekke ut sovekarin? Vet de har hjulpet mange foreldre og barn :)

http://www.sovekarin.no/sovnkon.html

Anonymous poster hash: 467bb...5b8

Vi har snakket med henne per telefon. Vi fikk anbefalt skrikekur så det var de pengene ut av vinduet.

HI

Skrevet

Vi har prøvd flere metoder, bl.a oppned-metoden. Han vil ikke sove alene, det ender bare med at han ikke sover i det hele tatt. Vi har prøvd metodene i en uke. Det var det jeg fikk anbefalt. Det var overhodet ingen bedring.

Han har ikke pute, men det kan vi prøve.

Vi har prøvd å holde han på anbefaling, men han ble helt krakilsk så derfor ikke prøvd seler.

Vi har prøvd å kutte til en lur, men han sover fortsatt kun 20 minutter, så etter en uke med et verre styr enn noensinne gikk vi tilbake til mer dagsoving.

Takk for tips

HI forresten

Skrevet

Hva med å søke barnehage og heller bruke mer tid på familietid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...