Gå til innhold

Vil bare sjekke hvor urimelig jeg er.. (mannfolk problem ja)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du og samboeren hadde hatt små problemer en periode, men så fått snakket ut om det, og blitt enig om å få det til å funke. Han er borte på jobb i 11 dager, hvor du knapt hører fra han, men du tenker det er nok bare stressende periode på jobben. Når han så kommer hjem, så sover han første natta hjemme på sofaen fremfor å legge seg i senga, og virker nok så avvisende første morgenen sammen. Alt føles "off".. Så du, enda du vet det er helt på tryne, sjekker telefonen hans, han har da sendt masse meldinger med ei felles venninne (som er gift, men har en god del problemer i ekteskapet) hvor de også har nedtelling til han kommer hjem og de kan møtes...

Hadde du reagert med å be om en forklaring, eller hadde du tenkt det ikke er noe problem?

Anonymous poster hash: 36e10...c4f
Videoannonse
Annonse
Gjest Stjerneklart
Skrevet (endret)

Nå kjenner jeg verken deg, mannen din eller deres felles venninne, og jeg vet heller ikke hva problemene dere har går ut på. Men jeg syns det høres rart ut at du knapt hører fra han på 11 dager, og enda merkeligere at han har hatt masse kontakt med deres venninne. Toppen av det hele blir jo at de faktisk teller ned til de kan møtes. Men selvfølgelig, det kan også være helt uskyldig. Kanskje er de bare venner, og snakker ut sammen om at de begge har litt problemer i ekteskapet? Det er jo godt å snakke med noen som forstår! 

Om jeg var virkelig bekymret for om det var utroskap i bildet, så hadde jeg nok beklaget meg til mannen for å ha lest meldingene, men jeg ville nok konfrontert han med det. Å skulle gå å lure på dette hadde jeg ikke klart å leve med. Men om jeg aldri før hadde hatt mistanke, og min bekymringer var kun basert på disse meldingene i løpet av jobbreisen, så hadde jeg nok latt det ligge. Og kanskje vært litt obs i ettertid på hva mannen bruker tiden sin på. 

Endret av Stjerneklart
Skrevet

Forklaring. Og så ville jeg være med når de skal møtes.

Anonymous poster hash: 6d2dc...2e8

Skrevet

Ehm. Han er utro! Ikje ofte jeg slenger ut av meg dette her men..

-Du hørernikke fra han og han har hatt mye kontakt med hun andre.

-de har nedtelling til når de kan treffest igjen.

- han legger seg på sofaen.

Selvfølgelig krever du en forklaring! For en idiot!

Anonymous poster hash: 52056...33e

Skrevet

Dere har jo åpenbart et problem som mannen din forsøker å fixe med å treffe/bli forelsket i en annen.

Jeg hadde krevd n forklaring. Og blitt veldig veldig skuffet og lei meg.

Anonymous poster hash: f0832...6ac

Skrevet

For å utdype litt mer:

Problemene våre er basert på det økonomiske, som har ført til at vi begge har vært en del sur mot hverandre, men dette ble vi enige om at vi fint kan nøste opp i, bare vil går inn for det. Han og venninna vår har ikke hatt stort av kontakt på ca 1 år, men han besøkte henne og mannen sist han var hjemme.

At det har hendt noe mellom de er ikke sannsynlig i det heletatt, så jeg tenker at joda, det kan jo helt klart da være at de oppdaget hvor mye de har savnet vennskapet sitt, de var gode og nære venner frem til hun giftet seg for noen år siden, i starten av forholdet vårt var det ikke unormalt å ha henne sovende på sofaen vår. Men etter hvert dabbet kontakten av, da mannen hennes ganske så tydelig ikke har likt kontakten de i mellom..

Det er sårt at han ikke har gjort annet enn å sende en og annen natta melding til meg, mens han har sendt masse meldinger med henne.. Så jeg spurte hvorfor han har prioritert så mye kontakt med henne, mens jeg nesten ikke har hørt fra han. Noe han ikke svarte på, eneste svaret var "jeg har jo hatt kontakt med deg også" (det er da snakk om 7 natta meldinger og 3 meldinger type "hva har jeg på konto" og "kan jeg betale for dette nå, eller få det på regning"... Samt en videre sending av en regning han fikk på sms)

Prøvde å forklare at det er litt sårt for meg å oppdage at han prioriterer kontakt med henne, når vi har hatt problemer, og det endelig så ut til at vi kunne nøste opp i de :/ Men da gikk han bare fra meg, ville ikke snakke mer om det.

HI

Skrevet

Altså, alle deler av dette kan jo ha en veldig rasjonell forklaring, men det er nettopp det; en forklaring, alt jeg ber om :(

Sover på sofaen: kanskje han er så trøtt at han ikke orker tanken på å gå opp? Greit, men hvorfor ikke bare si det da?

At det føles "off": han er sliten etter jobbperioden sin...

Mye kontakt med henne: Savnet vennskapet, godt å kunne gjenopprette vennskapet, og det krever jo litt ekstra kontakt i starten for å danne et grunnlag.. Forstår den også, men hvorfor ikke bare si det?

Nedtelling med henne: Kan fint være de har avtalt noe mens de har snakket sammen på tlf, så det blir noe misvisende.. Men nok en gang, så er det jo en forklaring der i så fall..

Jeg sitter igjen uten noen forklaring, på noe som helst.

Joda, det kan være det viser seg at jeg over analyserte her, ser jeg også nå, men jeg mener jeg fortsatt burde kunne få en forklaring, og om det er samstemt med de jeg lister opp her, så burde det ikke være vanskelig :/

HI

Skrevet

Skjønner godt at du reagerer på dette. Det kan være helt uskyldig, men å ta opp økt kontakt med denne venninnen når forholdet deres er i krise er veldig lite lurt. Risikosport. Så hadde nok sagt til ham at han nå heller må prioritere forholdet til deg.

Litt off topic, men hvordan reagerte han på at du gikk på telefonen hans? Dette er ikke kritikk av deg, men vet med meg selv at jeg hadde blitt rasende om mannen hadde gått inn på min telefon, selv om jeg ikke har noe å skjule.

Gjest Karianne63
Skrevet

Men hvorfor spør du han ikke rett ut?? Er jo ikke noe noen her kan hjelpe deg med, eneste som kan klarere dette for deg er jo han!

Skjønner ikke, jeg hadde aldri klart å gått fem minutter engang hjemme med en mann jeg var usikker på var utro pga tekstmeldinger. Jeg hadde spurt han rett ut og konfrontert han med en gang!

Skrevet

Skjønner godt at du reagerer på dette. Det kan være helt uskyldig, men å ta opp økt kontakt med denne venninnen når forholdet deres er i krise er veldig lite lurt. Risikosport. Så hadde nok sagt til ham at han nå heller må prioritere forholdet til deg.

Litt off topic, men hvordan reagerte han på at du gikk på telefonen hans? Dette er ikke kritikk av deg, men vet med meg selv at jeg hadde blitt rasende om mannen hadde gått inn på min telefon, selv om jeg ikke har noe å skjule.

Er det jeg tenker også, at han burde hatt hovedvekt på forholdet, helt ok å gjenoppta vennskap, men om det er hva han gjør nå, og han gjør det mens vi har problemer å løse opp, så kunne han kanskje vært noe mer "ømfintlig" på kontaktfordelingen..

Mobilene våre har vært "fritt frem" for hverandre, brukt de om hverandre fra starten av forholdet, men dette er første gang jeg har sjekket om han har hatt kontakt med noen mens han har vært borte :/ Føler meg egentlig forferdelig for at jeg gjorde det, for enda det er fritt frem, så viser det jo tydelig at tillitten ikke er slik den burde nå :/ Han selv virket.. Vet ikke jeg, så ingen tegn til at han brydde seg videre med det, han virket langt mer oppgitt over at jeg tok opp det hele og ba om forklaring.. Forklaring som aldri kom :/

Skrevet

Men hvorfor spør du han ikke rett ut?? Er jo ikke noe noen her kan hjelpe deg med, eneste som kan klarere dette for deg er jo han!

Skjønner ikke, jeg hadde aldri klart å gått fem minutter engang hjemme med en mann jeg var usikker på var utro pga tekstmeldinger. Jeg hadde spurt han rett ut og konfrontert han med en gang!

Jeg gjorde jo det, jeg ba om en forklaring på den kontakten de imellom, men han ga ingen, han sa bare at vi har hatt kontakt vi to også, så gikk han.. Han må sove, siden han fortsatt er trøtt, samtidig er det ikke rett å ta denne samtalen med barn i rommet, så jeg må nesten bare smøre meg med tålmodighet til i kveld..

Gjest Antarctica
Skrevet

Nedtelling til han møter en dame som ikke er deg? Og du mener det skyldes "vennskapet"???

Narr meg ikke til å le.

Skrevet

Nedtelling til å møte noen tilsier at man enten er fryktelig barnslig eller gleder seg enormt. Så hva er det de skal som er så spennende? Ville hatt et svar på det.

Skrevet

Hun som sendte antall dager til han kom hjem, han viser ikke respons som automatisk kan ha med henne å gjøre.. Men mer type "ja, det blir bra det, godt med fri igjen" eller "Det blir bra, gleder meg med tid med ungene" og "ja, skal prøve å besøke dere med hele familien også"...

Er derfor jeg blir så usikker, og føler jeg overreagerer det hele :/ Men samtidig blir jeg frustrert over at han ikke bare kan gi en forklaring. Fremfor å prate det bort slik han bruker å gjøre, spesielt nå som vi hadde enighet om hva som måtte til for å få det bedre igjen.

HI

Skrevet

Hun som sendte antall dager til han kom hjem, han viser ikke respons som automatisk kan ha med henne å gjøre.. Men mer type "ja, det blir bra det, godt med fri igjen" eller "Det blir bra, gleder meg med tid med ungene" og "ja, skal prøve å besøke dere med hele familien også"...

Er derfor jeg blir så usikker, og føler jeg overreagerer det hele :/ Men samtidig blir jeg frustrert over at han ikke bare kan gi en forklaring. Fremfor å prate det bort slik han bruker å gjøre, spesielt nå som vi hadde enighet om hva som måtte til for å få det bedre igjen.

HI

Da høres det mer ut som om det er hun som er pådriveren og at mannen din prøver å omgå hintene hennes på en pen måte. Ville nok prøvd å prate med ham igjen, men kanskje uten å problematisere at han har hatt mer kontakt med henne enn med deg. Det kan jo være det er hun som har tatt mye kontakt, og at han har svart mer for å være høflig venn. Jeg ville fokusert på å få klarhet i hvor deres eget forhold er på vei.

Skrevet

Da høres det mer ut som om det er hun som er pådriveren og at mannen din prøver å omgå hintene hennes på en pen måte. Ville nok prøvd å prate med ham igjen, men kanskje uten å problematisere at han har hatt mer kontakt med henne enn med deg. Det kan jo være det er hun som har tatt mye kontakt, og at han har svart mer for å være høflig venn. Jeg ville fokusert på å få klarhet i hvor deres eget forhold er på vei.

Han har innledet de fleste av sms utvekslingene deres, er derfor det blir sårt at han har hatt mye kontakt med henne.. Hadde hun startet samtalen mest, hadde det vært noe annet, siden jeg ikke har kontaktet han så mye denne perioden, fordi han sa det var stressende tider nå, sa ifra at da fikk han sende på melding når han hadde tid til det.. Men den tiden han hadde, kontaktet han heller henne :/

Skrevet

Kan jo være høflighet som har gjort at han svarer henne? Men, jeg må innrømme at jeg hadde villet konfrontert han med meldingene, er jo sårt at han har hatt mer kontakt med henne. Meldinger han har sendt kan jo også være sletta...så har han latt de uskyldige stå igjen, fordi han vet du hadde ville sjekka.

Men uansett om jeg hadde stolt på mannen, så stoler jeg ikke på denne dama...

Anonymous poster hash: 30c20...32f

Skrevet

han er utro. jeg hadde sagt det til han helt ute av det blå.. jeg vet om henne det er snakk om her og bedt om en forklaring. evt reist på uanmeldt besøk til henne og sagt jeg hadde lest meldingene hans for å høre hva hun hadde å si. hun hadde sikkert nekta..men om du sier du har lest meldinger vet jo ikke henne hvem meldinger du har lest og dermed blir det vanskelig for henne å lyve...og tatt det med han etter jeg hadde vært hos henne.

Anonymous poster hash: d8ab3...b75
Skrevet

Konfrontert de begge to, samt snakket med mannen hennes også, vært noe klabb og babb kan man si om denne dagen, men det var jeg som har over analysert og lat frykten innhente meg igjen.. Mannen hennes viste om alle meldingene (ikke nedtellings delen, men han viste hun telte ned til noe, nok så hemmelighetsfull) Samboeren og hun har lagt planer for oss alle 4 pluss ungene våre for helga, skulle egentlig overraske oss med det i dag, men slik ble det jo ikke likevel.. Det meste tydet jo på noe muffins, men av og til kan man la seg lure ser jeg.. For mannen hennes ville jo ikke vite om all kontakten, og ha sett alt av meldinger (til og med de med nedtelling) om det var noe mellom de, og noe de skjulte.. Har blitt en del prat i dag om det hele, mellom meg og samboeren, meg og mannen hennes, meg og henne, og hun har gitt samboeren min en ille nok skjennepreken for at han ikke sa ting som det var, fremfor å la meg sitte slik jeg gjorde i dag..

Jeg ødela en overraskelse i dag, og laget en noe utrivelig stemning mellom oss alle 4 en liten stund, men kan ikke si jeg angrer heller, for når magefølelsen blir slik, så vil jeg heller følge den, og innrømme feil etterpå, enn å skulle sitte der uvitende og totalt utrygg.

HI

Skrevet

Konfrontert de begge to, samt snakket med mannen hennes også, vært noe klabb og babb kan man si om denne dagen, men det var jeg som har over analysert og lat frykten innhente meg igjen.. Mannen hennes viste om alle meldingene (ikke nedtellings delen, men han viste hun telte ned til noe, nok så hemmelighetsfull) Samboeren og hun har lagt planer for oss alle 4 pluss ungene våre for helga, skulle egentlig overraske oss med det i dag, men slik ble det jo ikke likevel.. Det meste tydet jo på noe muffins, men av og til kan man la seg lure ser jeg.. For mannen hennes ville jo ikke vite om all kontakten, og ha sett alt av meldinger (til og med de med nedtelling) om det var noe mellom de, og noe de skjulte.. Har blitt en del prat i dag om det hele, mellom meg og samboeren, meg og mannen hennes, meg og henne, og hun har gitt samboeren min en ille nok skjennepreken for at han ikke sa ting som det var, fremfor å la meg sitte slik jeg gjorde i dag..

Jeg ødela en overraskelse i dag, og laget en noe utrivelig stemning mellom oss alle 4 en liten stund, men kan ikke si jeg angrer heller, for når magefølelsen blir slik, så vil jeg heller følge den, og innrømme feil etterpå, enn å skulle sitte der uvitende og totalt utrygg.

HI

Altså: Mannen hennes har sett at det har pågått en nedtelling, men han har ikke vist hva hun/de tellet ned til.

Skrevet

Merker det brenner i sjela på dine vegne. kjenner meg enormt mye igjen i den med å ha en mann som er uinteressert. Vi har hatt myeeee smådritt på de 4 årene vi var sammen ( slutt for 2 uker siden ) Han kan ha sagt 1 ord til meg på 12 timer og så ringe noen å spør om han blir med ut og der løper han. Det at din mann ikke har snakket mye med deg, men med noen andre, har ingen annen forklaring enn at han har vært opptatt med å prate med henne. hvis man vil få noe til å funke, så klarer man det. uansett hvor stresset man er.

nesten så jeg hater gubben din, pga mine egne erfaringer :P

Anonymous poster hash: bafbf...bad
Skrevet

Merker det brenner i sjela på dine vegne. kjenner meg enormt mye igjen i den med å ha en mann som er uinteressert. Vi har hatt myeeee smådritt på de 4 årene vi var sammen ( slutt for 2 uker siden ) Han kan ha sagt 1 ord til meg på 12 timer og så ringe noen å spør om han blir med ut og der løper han. Det at din mann ikke har snakket mye med deg, men med noen andre, har ingen annen forklaring enn at han har vært opptatt med å prate med henne. hvis man vil få noe til å funke, så klarer man det. uansett hvor stresset man er.

nesten så jeg hater gubben din, pga mine egne erfaringer :P

Anonymous poster hash: bafbf...bad

Nå har vi ikke hatt problem over år, men de siste 6-7 mnd, først nå de siste ukene han ble så godt som stum ovenfor meg mens han var borte. Noe som tyder på at han sliter med å ta opp det han finner vanskelig, når jeg tok det med han sist han var hjemme, så var det opp til meg å "dra" samtalen, og det samme denne gangen også. Men slik har det vært med de mindre problemene vi har opplevd tidligere også (bagateller fremfor hva jeg trodde det var nå)

Men har fått fremstilt hvorfor jeg følte som jeg gjorde når han har hatt mer kontakt med venninna enn med meg, og han har lovt å bli flinkere til å "se meg" i slike situasjoner, spesielt når jeg ikke er der for å forklare det. Kommunikasjon er dessverre ikke noe som kommer "på en perlesnor" fra hans side, men med årene ble han langt flinkere, har bare mistet grepet på det nå kan det virke som, men enige om å fortsette å nøste opp i det vi har av problemer, da også med det nye.

Skrevet

Så... Du leste gjennom en masse meldinger men fant ingenting om at de planla noe???? DET var merkelig!

Anonymous poster hash: 1a115...24f

Skrevet

Den der overaskelsen; skulle ikke forundre meg om det var en dekkhistorie! Sorry...

Anonymous poster hash: 4609e...17d

Skrevet

Den der overaskelsen; skulle ikke forundre meg om det var en dekkhistorie! Sorry...

Anonymous poster hash: 4609e...17d

Hadde du latt mannen din lese om det ar du som var utro?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...