Gå til innhold

Hvorfor dreper IS uskyldige mennesker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for svar alle som har svart :)

Anonymous poster hash: 66bd7...cbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De vil drepe flest mulig vantroe og kristne folk for å fremme deres religion- som er islam. Og de vil ta over Europa med å bruke vold og drepe flest mulig på barbariske måter. Islam godtar ingen annen religion enn deres egen. Så en muslim kan ikke være venn med en kristen, når det står på sort og hvitt i koranen deres at alle kristne skal drepes.

-Og de vil ennå ha det til å si at islam er "fredens religion", meget ironisk, eller hva.

Anonymous poster hash: cbf7e...952

Feil. De fleste mennesker som ble drept av IS,er faktisk muslimer.

Anonymous poster hash: 5b5e8...41c

Skrevet

Feil. De fleste mennesker som ble drept av IS,er faktisk muslimer.

De dreper flest muslimer det er rett, men de ser på dem som vantro, de praktiserer ikke religionen islam på korrekt måte som de selv påstår de gjør så i følge dems og deres definisjonen er ikke vanlige muslimer muslimer, men vantro.
Skrevet

De er en gjeng kriminelle fra hele verden som samles på ett plass og derfra lager sitt eget land og på den andre siden terroriserer alle andre,først og fremst de som bor i nærheten,så de som bor lengre bort. Som du kan se utifra disse selvmordsbombere,alle dem har vært kriminelle. De tror ikke på noe,de har ikke nødvendigvis politisk standpunkt. Men kanskje enda viktigere enn disse selvmordsbombere er folka som står bak dem. De er onde folk og vi vet ingenting om dem. Tenk hvor stor gjennomslagskraft ett slikt menneske har til at han kan overtale disse til å sprenge seg selv.

Skrevet

De dreper flest muslimer det er rett, men de ser på dem som vantro, de praktiserer ikke religionen islam på korrekt måte som de selv påstår de gjør så i følge dems og deres definisjonen er ikke vanlige muslimer muslimer, men vantro.

De har laget sine egne regler som har liten connection med livet,verden,mennesker,religion,noe som helst. De har laget regler slik at det er tillatt å voldta kvinner. Jeg har nettopp lest en artikkel i NYT om kvinner som ble sistematisk voldtatt av disse. Forferdelig.

Skrevet

De har laget sine egne regler som har liten connection med livet,verden,mennesker,religion,noe som helst. De har laget regler slik at det er tillatt å voldta kvinner. Jeg har nettopp lest en artikkel i NYT om kvinner som ble sistematisk voldtatt av disse. Forferdelig.

Enig! Is har ingenting med religion å gjøre, men i følge dem selv er det jo det. Og at de praktiserer på rett måte i allahs ånd. Det er både forferdelig og forkastelig. Tragisk også hvordan de rettferdiggjør sine handlinger. Skal lese den srtikkelen du nevner. Er den nylig utgitt?

Skrevet

IS/Daesh er i høyeste grad skrifttro og "gode" muslimer på samme måte som Sarah Palin og det amerikanske ekstrem-høyre er skrifttro og "gode" kristne.

Hvorfor denne sammenligningen?

Jo, og dette er viktig for å forstå IS:

Begge deler representerer ENDETIDSKULTER.

IS vil egge til åpen konflikt mellom muslimer og romerne slik det er beskrevet i koranen, slik at messias kan komme.

"Romerne" blir tolket som vesten.

Dette er årsaken til at terroren og overgrepene blir gjort på en så bestialsk og maksimalt moralsk forargelig måte.

Målet er å egge til krig!

På samme måte oppfyller også en slik konflikt mange endetidstegn i bibelen, så endetidskultene innen kristendommen er også interresert i denne konflikten, og ser på den som viktig og naturlig. Disse har stor innflytelse på amerikansk utenrikspolitikk.

Så ja, konflikten er i aller høyeste grad basert på bokstavtro helt ekte religion, men de aller fleste av oss, enten vi er ateister, kristne eller muslimer, ser ikke helt endetidstegnene og er ikke interresert i å sette fart på armaggeddon, og ser helst verden og universet rulle videre i et par milliarder år til. Vi er ikke interresert i den religiøse historietuklingen.

Den jevne muslim er forøvrig omtrent like interresert i å fremprovosere armaggeddon som det den jevne kristne er. Svært lite, mao. Men det er viktig å ikke frikjenne religion her.

Anonymous poster hash: 05ace...49b

Skrevet

Så de som hisser seg opp og mener at vi må ta alle muslimene, går rett på limpinnen til IS/Daesh?

Anonymous poster hash: c0c02...391

Skrevet

Enig! Is har ingenting med religion å gjøre, men i følge dem selv er det jo det. Og at de praktiserer på rett måte i allahs ånd. Det er både forferdelig og forkastelig. Tragisk også hvordan de rettferdiggjør sine handlinger. Skal lese den srtikkelen du nevner. Er den nylig utgitt?

Jeg leste det i dag og har ikke sett det før så jeg synes det burde vært nylig. Av de som ble voldtatt ble veldig få/ingen gravid. Disse kvinnene rømte og ble tatt vare på av leger i UN (eller noe i den duren). Og det var rart siden de ble så brutalt og systematisk missbrukt. Leger fant ut at IS har en merkelig regel at BARE gravide kan ikke bli voldtatt,hårreisende. Så de var veldig strenge med å gi kvinner ppiller. Forferdelig og verdt å lese om disse kvinnene som klarte å rømme og overleve. Ca48 kvinner lot seg intervjue.

Skrevet

Så de som hisser seg opp og mener at vi må ta alle muslimene, går rett på limpinnen til IS/Daesh?

IS vil ikke "ta over" vesten, de vil ha krig med vesten, det er det som stemmer overens med "manus" i form av endetidsberetningen, så ja. RETT på limpinnen. Uten at vi i midten er redde og skuler på hverandre har hverken IS eller de ekstrem-kristne noe makt over oss.

Det dør langt flere av å dette ned fra gardintrapper i europa enn av terror og det er vel ingen som påstår for ramme alvor at gardintrapper truer vårt demokrati, vår sikkerhet og vår kulturtradisjon?

Skrevet

De ønsker å skape hat mot muslimer blant oss andre, og dermed komme et skritt videre mot åpen væpna konflikt mellom muslimske grupperinger og oss andre. For å si det veldig enkelt.

Hva som er målet deres i siste instans er jaggu ikke godt å si, tviler på at de vet det selv oppi de forvirrede hjernene sine.

Å sammenligne dagens ekstreme jihadister med helt marginale kristne grupper som ingen har hørt om, for ikke å snakke om St. Olav på 900-tallet, blir for søkt. Ikke for det. Jihadistene greier nok sikkert å mobilisere potensielle gærninger med påstått kristent livssyn også, sånn som de holder på.

Her har du et diagram som viser antall personer som er drept i terrorist-aksjoner i Vest-Europa fra 1970 til 2015:

https://www.statista.com/chart/4093/people-killed-by-terrorist-attacks-in-western-europe-since-1970/

Er det fremdeles "søkt" å trekke frem terrorist-grupperinger "folk" (les: du) ikke har hørt om?

Anonymous poster hash: 38a8a...ef2

Skrevet

Her har du et diagram som viser antall personer som er drept i terrorist-aksjoner i Vest-Europa fra 1970 til 2015:

https://www.statista.com/chart/4093/people-killed-by-terrorist-attacks-in-western-europe-since-1970/

Er det fremdeles "søkt" å trekke frem terrorist-grupperinger "folk" (les: du) ikke har hørt om?

Ja, å bruke IRA og Bader-Meinhof som eksempler på representanter for "kristen" terrorisme er ikke bare søkt, det er helt meningsløst. Hvis det var snakk om prolife-terrorister hadde jeg forstått det. Men det er vel ikke så mange av dem i den statistikken din, siden det dreier seg om Europa og ikke USA?
Gjest Antarctica
Skrevet

Ja, å bruke IRA og Bader-Meinhof som eksempler på representanter for "kristen" terrorisme er ikke bare søkt, det er helt meningsløst. Hvis det var snakk om prolife-terrorister hadde jeg forstått det. Men det er vel ikke så mange av dem i den statistikken din, siden det dreier seg om Europa og ikke USA?

IRAs prosjekt var like religiøst som enhver al-Qaida-aksjon. Like deler politikk og religion er en potent blanding. Det er ikke tilfeldig at irsk nasjonalisme boblet og kokte i katolske bydeler.

Skrevet

IRAs prosjekt var like religiøst som enhver al-Qaida-aksjon. Like deler politikk og religion er en potent blanding. Det er ikke tilfeldig at irsk nasjonalisme boblet og kokte i katolske bydeler.

Ikke enig. Den rebublikanske hærens prosjekt var frigjøring fra det de oppfattet so britenes åk, de hadde ingen intensjon om å spre ekstrem katolisisme. At de var katolikker og fienden protestanter var en historisk tilfeldighet. Nasjonalisme altså, men såklart med religiøse islett.
Gjest Antarctica
Skrevet

Ikke enig. Den rebublikanske hærens prosjekt var frigjøring fra det de oppfattet so britenes åk, de hadde ingen intensjon om å spre ekstrem katolisisme. At de var katolikker og fienden protestanter var en historisk tilfeldighet. Nasjonalisme altså, men såklart med religiøse islett.

Ingen tilfeldighet i det. De dyrket sin katolisisme fordi den var en skillelinje mellom dem og de andre. Nasjonalisme på irsk er nemlig ikke så lett. Også den protestantiske befolkningen i Nord-Irland definerer seg som irske, ikke som f eks engelske. Det er heller ikke språklige skillelinjer. Så religion ble dobbelt viktig.

Skrevet

IS/Daesh er i høyeste grad skrifttro og "gode" muslimer på samme måte som Sarah Palin og det amerikanske ekstrem-høyre er skrifttro og "gode" kristne.

Hvorfor denne sammenligningen?

Jo, og dette er viktig for å forstå IS:

Begge deler representerer ENDETIDSKULTER.

IS vil egge til åpen konflikt mellom muslimer og romerne slik det er beskrevet i koranen, slik at messias kan komme.

"Romerne" blir tolket som vesten.

Dette er årsaken til at terroren og overgrepene blir gjort på en så bestialsk og maksimalt moralsk forargelig måte.

Målet er å egge til krig!

På samme måte oppfyller også en slik konflikt mange endetidstegn i bibelen, så endetidskultene innen kristendommen er også interresert i denne konflikten, og ser på den som viktig og naturlig. Disse har stor innflytelse på amerikansk utenrikspolitikk.

Så ja, konflikten er i aller høyeste grad basert på bokstavtro helt ekte religion, men de aller fleste av oss, enten vi er ateister, kristne eller muslimer, ser ikke helt endetidstegnene og er ikke interresert i å sette fart på armaggeddon, og ser helst verden og universet rulle videre i et par milliarder år til. Vi er ikke interresert i den religiøse historietuklingen.

Den jevne muslim er forøvrig omtrent like interresert i å fremprovosere armaggeddon som det den jevne kristne er. Svært lite, mao. Men det er viktig å ikke frikjenne religion her.

Du har mye rett i dette, og IS ønsker å fremprovosere et hat mot muslimer, fordi det da vil bli lettere å rekruttere folk til IS.

Men at de er helt bokstavtro er feil. Koranen godkjenner ikke massevoldtekter eller terror på denne måten.

Anonymous poster hash: 13a27...927

Skrevet (endret)

De vil drepe flest mulig vantroe og kristne folk for å fremme deres religion- som er islam. Og de vil ta over Europa med å bruke vold og drepe flest mulig på barbariske måter. Islam godtar ingen annen religion enn deres egen. Så en muslim kan ikke være venn med en kristen, når det står på sort og hvitt i koranen deres at alle kristne skal drepes.

-Og de vil ennå ha det til å si at islam er "fredens religion", meget ironisk, eller hva.

Anonymous poster hash: cbf7e...952

IS dreper flere muslimer enn kristne, men dette blir det selvfølgelig ikke nyhetsoppslag av. Så nei, det stemmer ikke at de er imot kristne og vantro. De er imot alle som ikke er dem selv.

Endret av Pobie
Skrevet

Det er langt mellom innleggene her inne, som inneholder noe man faktisk lærer noe av. Langt mellom gode diskusjoner...

Takk Pashla og Hjertefru (og et par til jeg ikke husker navnet på)

:)

Anonymous poster hash: 1c317...ba3

Skrevet

Ja, for bibelen er jo bare en koselig god natt/historie...

Like ille som ekstreme islamister og IS er anti-islamister som benytter seg av akkurat samme retorikk som IS og alle andre som bedriver terror i religionens navn.

Dette er ikke ny oppførsel fra ekstreme terrorgrupperinger, uansett religion eller politisk ståsted. Historien gjentar seg stadig. Bare se på IRA og flere andre irske grupperinger, PLO, Bader Meinhof, Den Røde Armefraksjonen, Den røde Brigade, Svart September, ETA og en rekke høyreekstreme grupperinger. Det foregikk masse terrorangrep i Europa på 70- og 80-tallet.

Og siden det finnes andre idiotiske grupperinger så skal vi la være å fordømme salafister?

Logisk...,

Anonymous poster hash: 9569d...b9a

Skrevet

Og siden det finnes andre idiotiske grupperinger så skal vi la være å fordømme salafister?

Logisk...,

Anonymous poster hash: 9569d...b9a

Hvor har jeg skrevet det?

Skrevet

Nå har Pashla tatt det meste allerede, så jeg vil i tillegg til det hun sa bare poengere at jeg ikke brukte IRA og Bader Meinhof som representanter for kristen terrorisme. Hvis du oppfattet det vil jeg anbefale å lese innlegget mitt igjen.

Skrevet

Nå har Pashla tatt det meste allerede, så jeg vil i tillegg til det hun sa bare poengere at jeg ikke brukte IRA og Bader Meinhof som representanter for kristen terrorisme. Hvis du oppfattet det vil jeg anbefale å lese innlegget mitt igjen. Anonymous poster hash: 38a8a...ef2

Da vil jeg gjerne at du nevner noen eksempler på ren "kristen" terrorisme, gjerne utenfra den statistikken din. Den er jo irrelevant for det vi diskuterer, all den tid den ikke spesifiserer hvilke grupperinger som står bak terroren. Den viser jo bare at mange mennesker ble drept i terroristangrep i Europa for et par tiår siden, og ingenting annet.

Skrevet

Denne artikkelen av Jan Guillou  er ganske opplysende og ikke minst urovekkende.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article11511163.ab

...skriver Jan Guillou. Men hvor er kildehenvisningen hans? Hvordan kan vi vite at dette er "sannheten," og ikke noe han dikter opp?

Jeg kom over denne artikkelen i Dagbladet nettopp:

http://www.dagbladet.no/2016/03/25/nyheter/utenriks/terror/terrorisme/krig_og_konflikter/43646711/

Skrevet

Da vil jeg gjerne at du nevner noen eksempler på ren "kristen" terrorisme, gjerne utenfra den statistikken din. Den er jo irrelevant for det vi diskuterer, all den tid den ikke spesifiserer hvilke grupperinger som står bak terroren. Den viser jo bare at mange mennesker ble drept i terroristangrep i Europa for et par tiår siden, og ingenting annet.

Du, det har jeg allerede gjort, Hjertefru, men jeg kan gjerne gjenta meg selv for din skyld: Et eksempel på ren kristen terrorisme er Joseph Kona og hans The Lord's Army. Jeg anbefaler deg å lese littpn ham.

Ellers kan jeg bidra med en el interessante linker hvor

- en belyser det med hvor stor andel av terrorist-angrep som faktisk er religiøst forankret; inkludert de som media ynder å fremheve som forankret i Islam:

http://tjomlid.com/2015/01/16/islamistisk-motivert-terror-utgjor-bare-to-prosent-av-alle-terrorangrep-i-eu/

-en annen peker på forholder mellom den Serbiske ortodokse kirke og en mann som i Domstolen i Hag er dømt for utryddelsen av 120 Bosniere

http://hanadbowele.com/?p=178

-siden Anders Behring Breivik er nevnt både i denne og relaterte tråder på forumet i disse dager, vil jeg også ta med denne artikkelen om han som kristen terrorist (spesielt synes jeg det er betimelig å peke på det at ABB er like mye en kristen terrorist som Osama bin Laden er en muslimsk terrorist).

Det finnes et utall artikler som peker på at terrorisme i liten grad er religiøst forankret, men at media ynder å fremstille enhver slik aksjon som på noe som helst vis kan linkes til Islam som nettopp det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...