Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #1 Skrevet 22. mars 2016 Hva står de egentlig for? Å hvorfor driver de med terror? Det er kansje et dumt spørsmål... Men kan ingenting om det. Å har ikke lest noe.... Anonymous poster hash: 66bd7...cbc
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #2 Skrevet 22. mars 2016 https://snl.no/Den_islamske_stat_%28IS%29Kan glede deg over at vi har fått et par hundre, kanskje tusen av disse inn i Norge bland "flyktningene".http://www.dagbladet.no/2015/06/01/nyheter/innenriks/pst/is-terror/den_islamske_stat/39442669/ Anonymous poster hash: cbf7e...952
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #3 Skrevet 22. mars 2016 De er islamister . Som vil overta Europa . Anonymous poster hash: 07b9d...a16
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #4 Skrevet 22. mars 2016 https://snl.no/Den_islamske_stat_%28IS%29 Kan glede deg over at vi har fått et par hundre, kanskje tusen av disse inn i Norge bland "flyktningene". http://www.dagbladet.no/2015/06/01/nyheter/innenriks/pst/is-terror/den_islamske_stat/39442669/ Anonymous poster hash: cbf7e...952 Skjønner fortsatt ikke hvorfor de bedriver terror.. Leste det meste.. Men vanskelig å forstå.. Anonymous poster hash: 66bd7...cbc
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #5 Skrevet 22. mars 2016 De er islamister . Som vil overta Europa . Anonymous poster hash: 07b9d...a16 Åja.. Men hvorfor vil de egentlig det? Har de ikke et eget land?? Anonymous poster hash: 66bd7...cbc
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #6 Skrevet 22. mars 2016 Skjønner fortsatt ikke hvorfor de bedriver terror.. Leste det meste.. Men vanskelig å forstå.. Anonymous poster hash: 66bd7...cbc De vil drepe flest mulig vantroe og kristne folk for å fremme deres religion- som er islam. Og de vil ta over Europa med å bruke vold og drepe flest mulig på barbariske måter. Islam godtar ingen annen religion enn deres egen. Så en muslim kan ikke være venn med en kristen, når det står på sort og hvitt i koranen deres at alle kristne skal drepes. -Og de vil ennå ha det til å si at islam er "fredens religion", meget ironisk, eller hva. Anonymous poster hash: cbf7e...952
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #7 Skrevet 22. mars 2016 De vil drepe flest mulig vantroe og kristne folk for å fremme deres religion- som er islam. Og de vil ta over Europa med å bruke vold og drepe flest mulig på barbariske måter. Islam godtar ingen annen religion enn deres egen. Så en muslim kan ikke være venn med en kristen, når det står på sort og hvitt i koranen deres at alle kristne skal drepes. -Og de vil ennå ha det til å si at islam er "fredens religion", meget ironisk, eller hva. Anonymous poster hash: cbf7e...952 Takk for svar. Skjønte mere nå.. Huff trasig .. Kan vel gjøre det på andre måter... Fordeom jeg er kristen så er jeg jo ikke imot andre som ikke er kristen... Anonymous poster hash: 66bd7...cbc
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #8 Skrevet 22. mars 2016 Takk for svar. Skjønte mere nå.. Huff trasig .. Kan vel gjøre det på andre måter... Fordeom jeg er kristen så er jeg jo ikke imot andre som ikke er kristen... Anonymous poster hash: 66bd7...cbc Ja, er veldig trassig. Da jeg gikk på VGS i Oslo, og ble god venn med ei muslim jente der, så spurte alle de andre muslimene i klassa vår:"Hvorfor er du venn med henne(meg)? Hun er jo ikke muslim!",-den var veldig vond å høre. Ja, ikke sant. Ingen trenger å prøve å ta over noenting som helst og i hvert fall ikke påtvinge andre sin religion. Men nå er ikke alt en dans på roser heller. Nettopp! Kristendom har tilhengere som har litt mer åpne armer for alle som er forskjellige. Anonymous poster hash: cbf7e...952
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #9 Skrevet 22. mars 2016 De vil drepe flest mulig vantroe og kristne folk for å fremme deres religion- som er islam. Og de vil ta over Europa med å bruke vold og drepe flest mulig på barbariske måter. Islam godtar ingen annen religion enn deres egen. Så en muslim kan ikke være venn med en kristen, når det står på sort og hvitt i koranen deres at alle kristne skal drepes. -Og de vil ennå ha det til å si at islam er "fredens religion", meget ironisk, eller hva. Anonymous poster hash: cbf7e...952 Ja, for bibelen er jo bare en koselig god natt/historie... Like ille som ekstreme islamister og IS er anti-islamister som benytter seg av akkurat samme retorikk som IS og alle andre som bedriver terror i religionens navn. Dette er ikke ny oppførsel fra ekstreme terrorgrupperinger, uansett religion eller politisk ståsted. Historien gjentar seg stadig. Bare se på IRA og flere andre irske grupperinger, PLO, Bader Meinhof, Den Røde Armefraksjonen, Den røde Brigade, Svart September, ETA og en rekke høyreekstreme grupperinger. Det foregikk masse terrorangrep i Europa på 70- og 80-tallet. Anonymous poster hash: 38a8a...ef2
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #10 Skrevet 22. mars 2016 Ja, er veldig trassig. Da jeg gikk på VGS i Oslo, og ble god venn med ei muslim jente der, så spurte alle de andre muslimene i klassa vår:"Hvorfor er du venn med henne(meg)? Hun er jo ikke muslim!",-den var veldig vond å høre. Ja, ikke sant. Ingen trenger å prøve å ta over noenting som helst og i hvert fall ikke påtvinge andre sin religion. Men nå er ikke alt en dans på roser heller. Nettopp! Kristendom har tilhengere som har litt mer åpne armer for alle som er forskjellige. Anonymous poster hash: cbf7e...952 Det er jo rimelig naivt å si da. Det finnes en masse ekstremistgrupper som er kristne også. The Army of God finnes i USA, The Lords Resistance Army finnes i Uganda, den sentralsfrikanske republikk og Kongo, bare for å nevne noen. Og hvis vi ser historisk på det; hvordan ble Norge et kristent land? Jo, landet vårt ble kristnet med sverd. Anonymous poster hash: 38a8a...ef2
Hjertefru Skrevet 22. mars 2016 #11 Skrevet 22. mars 2016 (endret) De ønsker å skape hat mot muslimer blant oss andre, og dermed komme et skritt videre mot åpen væpna konflikt mellom muslimske grupperinger og oss andre. For å si det veldig enkelt. Hva som er målet deres i siste instans er jaggu ikke godt å si, tviler på at de vet det selv oppi de forvirrede hjernene sine. Å sammenligne dagens ekstreme jihadister med helt marginale kristne grupper som ingen har hørt om, for ikke å snakke om St. Olav på 900-tallet, blir for søkt. Ikke for det. Jihadistene greier nok sikkert å mobilisere potensielle gærninger med påstått kristent livssyn også, sånn som de holder på. Endret 22. mars 2016 av Hjertefru
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #12 Skrevet 22. mars 2016 De ønsker å skape hat mot muslimer blant oss andre, og dermed komme et skritt videre mot åpen væpna konflikt mellom muslimske grupperinger og oss andre. For å si det veldig enkelt. Hva som er målet deres i siste instans er jaggu ikke godt å si, tviler på at de vet det selv oppi de forvirrede hjernene sine. Jeg jobber med mange muslimer. Men de er veldig snille å inviterer meg på middag å hyggelige aktiviteter.. Så det finnes jo snille kristne å onde kristne.. å snille muslimer å onde... Blir helt lammet av å sitte å se på nyhetene... Hva kan man gjøre..? Anonymous poster hash: 66bd7...cbc
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #13 Skrevet 22. mars 2016 De ønsker å skape hat mot muslimer blant oss andre, og dermed komme et skritt videre mot åpen væpna konflikt mellom muslimske grupperinger og oss andre. For å si det veldig enkelt. Hva som er målet deres i siste instans er jaggu ikke godt å si, tviler på at de vet det selv oppi de forvirrede hjernene sine. Å sammenligne dagens ekstreme jihadister med helt marginale kristne grupper som ingen har hørt om, for ikke å snakke om St. Olav på 900-tallet, blir for søkt. Ikke for det. Jihadistene greier nok sikkert å mobilisere potensielle gærninger med påstått kristent livssyn også, sånn som de holder på. Hvorfor er det søkt? Terrorvirksomheten i Europe var mye mer utstrakt på 70- og 80-tallet enn den er nå. Det er ren fakta. Anonymous poster hash: 38a8a...ef2
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #14 Skrevet 22. mars 2016 Hvorfor er det søkt? Terrorvirksomheten i Europe var mye mer utstrakt på 70- og 80-tallet enn den er nå. Det er ren fakta. Anonymous poster hash: 38a8a...ef2 I tillegg var dette ikke en sammenligning, det var et svar til uttalelsen om hvor utrolig tolerante kristne er... Anonymous poster hash: 38a8a...ef2
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #15 Skrevet 22. mars 2016 De vil drepe flest mulig vantroe og kristne folk for å fremme deres religion- som er islam. Og de vil ta over Europa med å bruke vold og drepe flest mulig på barbariske måter. Islam godtar ingen annen religion enn deres egen. Så en muslim kan ikke være venn med en kristen, når det står på sort og hvitt i koranen deres at alle kristne skal drepes. -Og de vil ennå ha det til å si at islam er "fredens religion", meget ironisk, eller hva. Anonymous poster hash: cbf7e...952 Jeg håper virkelig ikke at HI tar det hun her skriver for god fisk. 1. Den største andelen av ofre for IS sine ekstreme handlinger er muslimer. 2. For IS er andre muslimer "uekte" muslimer. Og omvendt. 3. Jeg vil gjerne ha en kopi av koranen der det står at kristne og muslimer ikke kan være venner! I koranen står det skrevet om Jesus og at alle skriftreligionene henger sammen. Barn av Abraham er alle like mye verdt. Anonymous poster hash: 53537...fb5
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #16 Skrevet 23. mars 2016 Jeg håper virkelig ikke at HI tar det hun her skriver for god fisk. 1. Den største andelen av ofre for IS sine ekstreme handlinger er muslimer. 2. For IS er andre muslimer "uekte" muslimer. Og omvendt. 3. Jeg vil gjerne ha en kopi av koranen der det står at kristne og muslimer ikke kan være venner! I koranen står det skrevet om Jesus og at alle skriftreligionene henger sammen. Barn av Abraham er alle like mye verdt. Anonymous poster hash: 53537...fb5 Vet ikke hva jeg skal tro.. Ikke lett å bli klokt på.. Anonymous poster hash: 66bd7...cbc
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #17 Skrevet 23. mars 2016 Det er ikke religion som er hovedproblemet. Det er personlighetsforstyrrelser og andre psykiske problemer. Ganske sikker på at mange i IS er psykopater og lignende Anonymous poster hash: d8757...dc2
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #18 Skrevet 23. mars 2016 Vet ikke hva jeg skal tro.. Ikke lett å bli klokt på.. Anonymous poster hash: 66bd7...cbc Jeg tenkte det samme som deg. Jeg syns det var rart at en religion skulle være bygget kun på vold slik som folk framstiller den. Derfor valgte jeg å lese meg opp på både koranen og generelt islam. Anonymous poster hash: 53537...fb5
Gjest Stjerneklart Skrevet 23. mars 2016 #19 Skrevet 23. mars 2016 https://snl.no/Den_islamske_stat_%28IS%29 Kan glede deg over at vi har fått et par hundre, kanskje tusen av disse inn i Norge bland "flyktningene". http://www.dagbladet.no/2015/06/01/nyheter/innenriks/pst/is-terror/den_islamske_stat/39442669/ Anonymous poster hash: cbf7e...952 Om noen vil gjøre terrorangrep i Norge, så gjør de det, uavhengig om de kommer som flyktning eller om de sier de kommer på ferie. Vi kan ikke stenge grensene for alle. Hvis de vil inn i landet, så kommer det seg inn i landet. Risikoen ligger der likevel og det kan vi ikke gjøre noe med. Å sette "flyktninger" i hermetegn på den måten du gjør syns jeg er å latterliggjøre dem som faktisk kommer hit av ærlige årsaker, nettopp for å rømme FRA terroren og terroristene.
februarprins2013 Skrevet 23. mars 2016 #20 Skrevet 23. mars 2016 en ting : og skape frykt og skremme folk, og få folk til og gå og være redd i steden for og leve, det er deres mål
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #21 Skrevet 23. mars 2016 De vil drepe flest mulig vantroe og kristne folk for å fremme deres religion- som er islam. Og de vil ta over Europa med å bruke vold og drepe flest mulig på barbariske måter. Islam godtar ingen annen religion enn deres egen. Så en muslim kan ikke være venn med en kristen, når det står på sort og hvitt i koranen deres at alle kristne skal drepes. -Og de vil ennå ha det til å si at islam er "fredens religion", meget ironisk, eller hva. Anonymous poster hash: cbf7e...952 Det er det dummeste jeg har hørt. Kristne er "godkjent" innen islam, og de har lov til å gifte seg med kristne. Anonymous poster hash: cd63d...bd1
Gjest Antarctica Skrevet 23. mars 2016 #22 Skrevet 23. mars 2016 Her er to interessante artikler: http://www.politico.eu/article/why-the-arabs-dont-want-us-in-syria-mideast-conflict-oil-intervention/ http://www.dagbladet.no/2015/11/15/kultur/meninger/kronikk/utenriks/terror/41970158/
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #23 Skrevet 23. mars 2016 Det er det dummeste jeg har hørt. Kristne er "godkjent" innen islam, og de har lov til å gifte seg med kristne. Anonymous poster hash: cd63d...bd1 Har muslimer lov til å gifte seg med kristne? DET var nytt for meg🙈 Anonymous poster hash: 982fb...7d6
Gjest Stjerneklart Skrevet 23. mars 2016 #24 Skrevet 23. mars 2016 Har muslimer lov til å gifte seg med kristne? DET var nytt for meg Anonymous poster hash: 982fb...7d6 Det tror jeg kommer an på familien, og ikke nødvendigvis på religionen. Jeg kjenner to sterkt muslimske familier. I den ene er det ingen problem å gifte seg med en kristen (så lenge man faktisk gifter seg, samboerskap er ikke OK). I den andre er det ikke godkjent, punktum. Der skal barna gifte seg med noen foreldrene har funnet og godkjent.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #25 Skrevet 23. mars 2016 Har muslimer lov til å gifte seg med kristne? DET var nytt for meg🙈 Anonymous poster hash: 982fb...7d6 Muslimske menn kan, i følge koranen, gifte seg med kristne eller jødiske kvinner. Muslimske kvinner kan kun gifte seg med muslimske menn. Dette står i koranen Anonymous poster hash: d8757...dc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå