Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #26 Skrevet 22. mars 2016 Forresten, må bare få frem at en vegetarianer IKKE spiser fisk eller sjømat... Jeg er ikke noe vegetarpoliti men et begrep må brukes riktig. Om man spiser dyr fra tid til annen er man en som i hovedsak spiser vegetarisk, men ER ikke vegetarianer. Når det er sagt syntes jeg det er veldig positivt at man velger bort å spise dyr i all slags grad Som vegetarianer er det tungvindt å måtte overbevise skeptikere om at man faktisk ikke spiser noen dyr -og ikke bare velger bort noen typer. (Som feks når man kommer i bryllup og kokken mener at vegetarretten selvfølgelig er vegetarisk så lenge det er fisk og ikke "kjøtt".... Anonymous poster hash: 46501...e3a
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #27 Skrevet 22. mars 2016 Vi spiser alle vegetar hjemme, med noen få unntak (pizza og sånt). Ellers får de bestemme selv. Eldste spiser ikke kjøtt, mellomste gjør det. Men de spiser alle fisk i bhg/skole og borte. Pappaen er ikke vegetarianer. Synes det har gått helt fint her. Anonymous poster hash: 738a2...9d6
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #28 Skrevet 22. mars 2016 Det er fortsatt ikke noe barna selv har valgt. DU har valgt at barna dine ikke skal få tilstrekkelig med næringsstoffer fordi du bare spiser grønnsaker og mener at hele familien skal gjøre det samme. Anonymous poster hash: f601f...845 Barna mine får i seg tilstrekkelig av alt de behøver. Du snakker til bedre vitende med forutintatthet og det er trist. Jeg anbefaler deg å lese om barn og vegetarisk kosthold på helsenorge.no Anonymous poster hash: 8e21c...e9f
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #29 Skrevet 22. mars 2016 Det er ikke slik at vegetarianere spiser bare grønnsaker, da. Det finnes mye annet også. Frø, korn, nøtter, egg, melk. Det er fullverdige proteiner og kilder til B12. Så jeg tror egentlig ikke du vet hva du snakker om, du som er så imot dette. Anonymous poster hash: 738a2...9d6
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #30 Skrevet 22. mars 2016 Forresten, må bare få frem at en vegetarianer IKKE spiser fisk eller sjømat... Jeg er ikke noe vegetarpoliti men et begrep må brukes riktig. Om man spiser dyr fra tid til annen er man en som i hovedsak spiser vegetarisk, men ER ikke vegetarianer. Når det er sagt syntes jeg det er veldig positivt at man velger bort å spise dyr i all slags grad Som vegetarianer er det tungvindt å måtte overbevise skeptikere om at man faktisk ikke spiser noen dyr -og ikke bare velger bort noen typer. (Som feks når man kommer i bryllup og kokken mener at vegetarretten selvfølgelig er vegetarisk så lenge det er fisk og ikke "kjøtt".... Anonymous poster hash: 46501...e3a Du bruker det jo ikke riktig selv når du sier at du er vegetarianer og spiser egg. Anonymous poster hash: 5c1b5...b17
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #31 Skrevet 22. mars 2016 Du bruker det jo ikke riktig selv når du sier at du er vegetarianer og spiser egg. Anonymous poster hash: 5c1b5...b17 Egg er da ikke kjøtt. Anonymous poster hash: 8e21c...e9f
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #32 Skrevet 22. mars 2016 Her er hele familien lakto-ovo og får tilskudd av omega-3 og d-vit i vinterhalvåret. Alle er sunne og friske og har alltid topp verdier på alt om vi tar blodprøver. Jeg er helt sikker på at vårt kosthold er bedre balansert, mer fullverdig og sunnere enn veldig mange med et såkalt "normalt" kosthold. Anonymous poster hash: 88612...6bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå