Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #26 Skrevet 22. mars 2016 Slik du beskriver det hadde hund B, eller eieren da, ansvaret, men jeg tror likevell du burde tenke på å melde hunden din på kurs eller liknende for å bli mer trygg på andre hunder. Urtygge hunder kan være skumle hvis de føler seg angrepet og de kan sende signaler til andre hunder som gjør en slosskamp mer sansynlig. Anonymous poster hash: 8868d...7fc Hadde du bare visst hvor mange kurs vi har tatt. Vi trener også hver uke med klubben og han har null problemer med hunder han kjenner og stoler på. Etter å ha blitt vurdert av ekspert har de konkludert med at han trenger å bli kjent i trygge og kontrollerte former. (Slik de fleste hunder bør introduseres for andre hunder) han kommer overens med alle hunder om han får tid. Først gå tur sammen uten å hilse så slippe de sammen mens vi fortsatt går. Uansett, i denne situasjonen vil vel de fleste hunder forsvare seg. Og det at han er usosial med andre hunder er en del av hans personlighetstrekk og det kan man ikke trene bort. Det var uansett ikke det spørsmålet mitt handlet om. Jeg spurte ikke om råd for å klare å håndtere min hund. Jeg var usikker på om jeg faktisk burde betale noe her. Anonymous poster hash: 0b427...3cc
klg,2 boys now:) Skrevet 22. mars 2016 #27 Skrevet 22. mars 2016 Klassisk eier av små plen drittere som jeg kaller disse småhundene.la hun bare anmeld,om hun velger og ikke følge båndtvang er det hennes ansvar
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #28 Skrevet 22. mars 2016 Hadde du bare visst hvor mange kurs vi har tatt. Vi trener også hver uke med klubben og han har null problemer med hunder han kjenner og stoler på. Etter å ha blitt vurdert av ekspert har de konkludert med at han trenger å bli kjent i trygge og kontrollerte former. (Slik de fleste hunder bør introduseres for andre hunder) han kommer overens med alle hunder om han får tid. Først gå tur sammen uten å hilse så slippe de sammen mens vi fortsatt går. Uansett, i denne situasjonen vil vel de fleste hunder forsvare seg. Og det at han er usosial med andre hunder er en del av hans personlighetstrekk og det kan man ikke trene bort. Det var uansett ikke det spørsmålet mitt handlet om. Jeg spurte ikke om råd for å klare å håndtere min hund. Jeg var usikker på om jeg faktisk burde betale noe her. Anonymous poster hash: 0b427...3cc [/acronym Beklager såååå mye at jeg forsøkte å gi deg et godt råd. (Ironi) Anonymous poster hash: 8868d...7fc
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #29 Skrevet 22. mars 2016 Beklager såååå mye at jeg forsøkte å gi deg et godt råd. (Ironi) Anonymous poster hash: 8868d...7fc Strengt tatt et råd jeg ikke trengte. Er så lei av folk som faktisk ikke kan svare på det som det blir spurt om. Å komme med råd om hvordan håndtere min hund blir jo bare tøysete da du ikke vet noe om mitt hundehold utover den korte beskrivelsen av han for å illustrere at han ikke er en slåsskjempe. Anonymous poster hash: 0b427...3cc
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #30 Skrevet 22. mars 2016 Strengt tatt et råd jeg ikke trengte. Er så lei av folk som faktisk ikke kan svare på det som det blir spurt om. Å komme med råd om hvordan håndtere min hund blir jo bare tøysete da du ikke vet noe om mitt hundehold utover den korte beskrivelsen av han for å illustrere at han ikke er en slåsskjempe. Anonymous poster hash: 0b427...3cc Jeg svarte på det du spurte om. Hvis du tar deg så nær av et råd for å ungå liknende situasjoner i fremtiden tror jeg det er fler enn hunden din som trenger hjelp til å tolke artsfrender. Anonymous poster hash: 8868d...7fc
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #31 Skrevet 22. mars 2016 Jeg svarte på det du spurte om. Hvis du tar deg så nær av et råd for å ungå liknende situasjoner i fremtiden tror jeg det er fler enn hunden din som trenger hjelp til å tolke artsfrender. Anonymous poster hash: 8868d...7fc Og der kom personangrepet. Når man er tom for argumenter angriper man direkte om at mennesket er ustabil. Nei, jeg er ikke det. Jeg er en ansvarlig hundeeier med godt innblikk i hunden min. Vi havnet i en lei situasjon i dag og min ansvarsfølelse fikk meg til å lure på om jeg burde betale noe. Fornuften sier nei, men det er ikke hyggelig at en annen hund blør, uavhengig av hvem som angrep hvem. Det er provoserende at du konkluderer med at hunden min bør kurses når du ikke har noen informasjon å bygge det opp på. Jeg har en veldig spesiell hund og han er ikke til fare for noen annet om han angripes først. Jeg er så lei folk som deg som uten kjennskap til hunden konkluderer med at han må kurses, herunder at jeg ikke har fulgt han opp godt nok. Og så litt halvkveda viser om at det er min hund som "ber om bank" fordi han er usikker på andre hunder. Vi har truffet så mange hunder opp gjennom årene og hunder som angriper min hund hører til unntakene. Så hunder som angriper utrygge hunder er hunden som trenger kurs. Ferdig diskutert. Takk for svar alle. Dere bekrefter at jeg har tenkt riktig. Om hun dukker opp med regning får jeg vurdere hva jeg skal gjøre. Anonymous poster hash: 0b427...3cc
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #32 Skrevet 22. mars 2016 Og der kom personangrepet. Når man er tom for argumenter angriper man direkte om at mennesket er ustabil. Nei, jeg er ikke det. Jeg er en ansvarlig hundeeier med godt innblikk i hunden min. Vi havnet i en lei situasjon i dag og min ansvarsfølelse fikk meg til å lure på om jeg burde betale noe. Fornuften sier nei, men det er ikke hyggelig at en annen hund blør, uavhengig av hvem som angrep hvem. Det er provoserende at du konkluderer med at hunden min bør kurses når du ikke har noen informasjon å bygge det opp på. Jeg har en veldig spesiell hund og han er ikke til fare for noen annet om han angripes først. Jeg er så lei folk som deg som uten kjennskap til hunden konkluderer med at han må kurses, herunder at jeg ikke har fulgt han opp godt nok. Og så litt halvkveda viser om at det er min hund som "ber om bank" fordi han er usikker på andre hunder. Vi har truffet så mange hunder opp gjennom årene og hunder som angriper min hund hører til unntakene. Så hunder som angriper utrygge hunder er hunden som trenger kurs. Ferdig diskutert. Takk for svar alle. Dere bekrefter at jeg har tenkt riktig. Om hun dukker opp med regning får jeg vurdere hva jeg skal gjøre. Anonymous poster hash: 0b427...3cc Om hun dukker opp med regning tar du ikke i mot, men sier at dere får ta det gjennom politiet som hun sa hun skulle ta kontakt med Anonymous poster hash: 9a969...2e2
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #33 Skrevet 22. mars 2016 Og der kom personangrepet. Når man er tom for argumenter angriper man direkte om at mennesket er ustabil. Nei, jeg er ikke det. Jeg er en ansvarlig hundeeier med godt innblikk i hunden min. Vi havnet i en lei situasjon i dag og min ansvarsfølelse fikk meg til å lure på om jeg burde betale noe. Fornuften sier nei, men det er ikke hyggelig at en annen hund blør, uavhengig av hvem som angrep hvem. Det er provoserende at du konkluderer med at hunden min bør kurses når du ikke har noen informasjon å bygge det opp på. Jeg har en veldig spesiell hund og han er ikke til fare for noen annet om han angripes først. Jeg er så lei folk som deg som uten kjennskap til hunden konkluderer med at han må kurses, herunder at jeg ikke har fulgt han opp godt nok. Og så litt halvkveda viser om at det er min hund som "ber om bank" fordi han er usikker på andre hunder. Vi har truffet så mange hunder opp gjennom årene og hunder som angriper min hund hører til unntakene. Så hunder som angriper utrygge hunder er hunden som trenger kurs. Ferdig diskutert. Takk for svar alle. Dere bekrefter at jeg har tenkt riktig. Om hun dukker opp med regning får jeg vurdere hva jeg skal gjøre. Anonymous poster hash: 0b427...3cc Snakk om å overfortolke! Hvis det denne andre damen har sakt til deg var like lite agresivt som det jeg skrev i første innlegg og du reagerte like krast som du gjør til meg forstår jeg at det blir krangel av det. De færreste er egentlig ute etter å ta deg selv om de sier noe du ikke er 100% enig i eller forsøker å gi deg et tips uten å kjenne hele livshistorien din. Anonymous poster hash: 8868d...7fc
Skiqueen Skrevet 22. mars 2016 #34 Skrevet 22. mars 2016 Om hun dukker opp med regning tar du ikke i mot, men sier at dere får ta det gjennom politiet som hun sa hun skulle ta kontakt med Anonymous poster hash: 9a969...2e2 Helt enig!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #35 Skrevet 22. mars 2016 Helt enig! Skal uansett ta kontakt i morgen og høre hvordan hunden hennes har det. Jeg håper det gikk bra. Liker ikke at en annen hund har blitt skadet. Kan være hun har roet seg da og selv ser at hun var urimelig siden hun hadde sin hund løs. Anonymous poster hash: 0b427...3cc
SuperFries Skrevet 22. mars 2016 #36 Skrevet 22. mars 2016 Hadde en hund på 65 kg. Den gikk alltid i bånd. En liten fjert av en hund gikk ofte løs i nabolaget. Den fløy alltid på min hund, trodde sikkert den var like stor og skummel. Tilslutt fikk min hund nok, tok et skikkelig grep rundt hele hodet til den lille og slang den flere meter unna. Eieren gikk fullstendig i fistel, med det var jammen på tide at den lille hunden lærte noen manerer. Det var litt blod, men ingen skader å snakke om. Møtte de aldri igjen, gitt ☺ Har man hund som ikke er 100% lydig, skal den gå i bånd. Uansett størrelse.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #37 Skrevet 22. mars 2016 Anbefaler deg å notere ned alt som skjedde i dag, Hi. Da har du dokumentert det før det ev. blir flere diskusjoner med den andre hundeeieren, du får trolig med flere detaljer om hva som skjedde, hvem som sa hva osv. om du skriver det ned i detalj i dag. Uansett hvordan man snur og vender på dette så er det den andre hundeeierens skyld at dette skjedde! 1. Hun hadde ikke hunden i bånd i et område det er båndtvang. 2. Hun har ikke kontroll på hunden sin, den lystrer ikke på innkalling. 3. Hun har en aggressiv hund som angriper andre hunder uprovosert. At hunden hennes er liten har ingen betydning, den kan likevel forårsake skade, den kan provosere til farlige situasjoner uansett størrelse. En hund man ikke har kontroll på SKAL etter loven gå i bånd - selv når det er båndtvang. Hundeeier har alt ansvar for å holde kontroll på hunden. At din hund, som gikk i bånd, forsvarte seg når den ble angrepet slik den ble, det er en naturlig situasjon og ikke noe du eller hunden din skal kritiseres for, Hi. Så skriv ned alt som skjedde i dag helt saklig. Gjerne klokkeslett, detaljer. Hvor langt unna deg og din hund var den andre hunden og eieren når den kom mot din hund? Hvor langt unna var den da du ropte til eieren at hun måtte kalle inn. At hunden hennes ikke reagerte på innkalling osv. Hvordan eier og hunder reagerte i etterkant. Alt du husker av detaljer, men saklig. Synes det er fint av deg at du vil sjekke hvordan hunden har det i morgen. Forhåpentligvis har den andre hundeeieren innsett at dette var hennes egen feil og at det bare var frykten for at hennes egen hund var såret som gjorde at hun overreagerte i dag. Frykt skaper ofte sinne, og da er det lettere å få ut dette med å skylde på deg enn å kjefte på seg selv og gi seg selv skylden Om hun i morgen gjentar det at du bør dekke kostnadene, da ber du henne bare ta det med politiet, for her er det hun som har gjort feil som ikke har kontroll på hunden sin. Ikke hiss deg opp i så fall, bare vær rolig da også.... og så går du og noterer hva som har skjedd i morgen også om hun blir urimelig. Rådet du fikk ang. kurs er det den andre hundeeieren som bør få Anonymous poster hash: 53585...dc8
Gjest Antarctica Skrevet 22. mars 2016 #38 Skrevet 22. mars 2016 Jeg svarte på det du spurte om. Hvis du tar deg så nær av et råd for å ungå liknende situasjoner i fremtiden tror jeg det er fler enn hunden din som trenger hjelp til å tolke artsfrender. Anonymous poster hash: 8868d...7fc Du har da virkelig ikke peiling. Det finnes ikke den hund i verden, trygg eller utrygg, som ville ha taklet et angrep mens den er bundet på en "bedre" måte.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #39 Skrevet 22. mars 2016 Hvis en hund jager eller angriper tamrein eller husdyr som beiter lovlig, kan det utsatte dyrets eier gjøre det inngrep mot hunden som fremstår som nødvendig for å avverge skade. Inngrepet kan imidlertid ikke gå lenger enn det som er nødvendig og ikke utover det forsvarlige. De samme regler gjelder når en hund uprovosert angriper en annen hund http://www.paragrafen.no/?id=177 Anonymous poster hash: 6f8cb...f02
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #40 Skrevet 23. mars 2016 Har du snakket med den andre hundeeieren hi? Anonymous poster hash: d6e8a...24b
FML Skrevet 23. mars 2016 #41 Skrevet 23. mars 2016 Jeg vill anmeldt eier B i morgen, og meld eier B til Mattilsynet for gjennomgang
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #42 Skrevet 23. mars 2016 Dette har jeg selv stått oppe i. Jeg hadde min i bånd, den andre gikk løs.. Det er helt klart, eier av hund B som har skylden. Her ble også hund b bitt til blods, for jeg har også en nervøs liten hund som ved en tidligere anledning ble angrepet av en løs rottweiler, som dessverre måtte bøte med livet fordi eieren ikke hadde vett nok til å passe på den. Anonymous poster hash: 4588d...2c0
Superdolly Skrevet 23. mars 2016 #43 Skrevet 23. mars 2016 Jeg lurer på hvordan det gikk da du snakket med eieren av hund b. Vil du oppdatere? For øvrig er det helt klart eier av hund b som har skylden.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #44 Skrevet 23. mars 2016 Snakk om å overfortolke! Hvis det denne andre damen har sakt til deg var like lite agresivt som det jeg skrev i første innlegg og du reagerte like krast som du gjør til meg forstår jeg at det blir krangel av det. De færreste er egentlig ute etter å ta deg selv om de sier noe du ikke er 100% enig i eller forsøker å gi deg et tips uten å kjenne hele livshistorien din. Anonymous poster hash: 8868d...7fc Jeg oppfatter TS sine svar til deg ikke som krasse i det hele tatt, du virker derimot over gjennomsnittet hårsår. Anonymous poster hash: f1c85...82b
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #45 Skrevet 23. mars 2016 Hei. Oppdatering. Jeg kontaktet eieren. Hun var ikke like sint i dag. Hunden hadde en bittskade i nakken, hun har fått medisiner og ingen øvrig behandling. Hun sa ikke noe om at jeg skulle betale. Hun ba vel ikke om unnskyldning men takket for at jeg brydde meg nok til å kontakte henne. Tror hun har lært leksa si angående å ha villstyringen sin løs. Jeg påpekte til henne at det er risikosport på hundens vegne å ha den løs da den er en liten hund og tror den er en løve. Hadde den flydd på feil hund så kunne den faktisk blitt drept. Hun var enig og vi var begge enig om at det tross alt gikk bra. Anonymous poster hash: 0b427...3cc
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2016 #46 Skrevet 23. mars 2016 Så bra, HI! Jeg vil tro hun både har tenkt seg om selv og kanskje fått høre noen sannhetsord hos veterinæren Godt du sa tydelig fra om at hun driver risikosport på egen hunds vegne! Anonymous poster hash: 53585...dc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå