Mumua Skrevet 19. mars 2016 #26 Skrevet 19. mars 2016 Du kan også blande mme eller morsmelk i maten. Jeg bruker å tilsette litt morsmelk i grønnsaksmosene til jenta mi, og det kan du gjøre med mme også om du føler behov for det. Når jeg lager fruktmoser så koker jeg ofte noe av frukten først, da tar jeg vare på vannet jeg kokte det i og fryser det ned i isbitposer. Mye god smak og næring som mini kan drikke, det kan være ett tips Prøvde forgjeves å lage grøt med morsmelk, men det må jeg bare finne meg i at ikke går pga enzymene, men med mme kan du lett lage grøt.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #27 Skrevet 19. mars 2016 Min har fått mme fra starten, men aldri vært en som har slukt mme. Ved 5 mnd. drakk han lite mme. Nå er han 8 mnd. og drikker bare 2 ganger i døgnet. Ca. 200 ml. og 100 ml. Men det er mme i grøt også. Legen og hs sier det er helt greit. Han er ikke glad i melk. Han får da ellers vann til alle måltider. Jeg ville ikke blandet mme i grøten uten beskjed fra noen, fordi grøten allerede inneholder melk. Anonymous poster hash: 8d1d7...d6c
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #28 Skrevet 19. mars 2016 Altså nå skrev jeg om de grøtpulverpakkene. Anonymous poster hash: 8d1d7...d6c
Mumua Skrevet 19. mars 2016 #29 Skrevet 19. mars 2016 Min har fått mme fra starten, men aldri vært en som har slukt mme. Ved 5 mnd. drakk han lite mme. Nå er han 8 mnd. og drikker bare 2 ganger i døgnet. Ca. 200 ml. og 100 ml. Men det er mme i grøt også. Legen og hs sier det er helt greit. Han er ikke glad i melk. Han får da ellers vann til alle måltider. Jeg ville ikke blandet mme i grøten uten beskjed fra noen, fordi grøten allerede inneholder melk. Anonymous poster hash: 8d1d7...d6c Ikke alle grøter inneholder melk, kan eks. bruke grøtene fra Holle
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #30 Skrevet 19. mars 2016 Ja det vet jeg, men nå tenkte jeg på de som allerede inneholder mme. Da burde man ikke blande med mer mme før lege eller hs sier det ☺ Anonymous poster hash: 8d1d7...d6c
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #31 Skrevet 19. mars 2016 Hun tar nok flaske når det blir det eneste alternativet. Ingen babyer som blir tilbudt mat sulter.. lykke til! Anonymous poster hash: 4c799...6d5
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #32 Skrevet 20. mars 2016 Tusen takk for mange fine tips og råd. Vi prøver oss fram 😊 Hi Anonymous poster hash: eb0b0...3c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå