Gå til innhold

Jeg klarer ikke amme mer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør så vondt.

Nå har vi trøske for 5 gang, hver gang vi er ferdig med behandling kommer det tilbake på et par dager.

Jeg har hatt vondt i brystene i 7 mnd, jeg klarer ikke mer. Men hun vil jo ikke ha flaske! Hva gjør jeg?

Og nå dier hun annenhver time hele døgnet, og vondere og vondere blir det.

Hun spiser grøt til frokost og kvelds, og Lunsj/ middag midt på dagen- men det er alltid etterfulgt av mm.

Tårene spruter ved hver amming nå😭

Anonymous poster hash: eb0b0...3c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kopper min som også nekter flaske. Det er tidkrevende men helt ok.

Anonymous poster hash: 32802...2ca

Skrevet

Regner med du har fått lang kur med Diflucan siden dere sliter så fælt? Og mycostantin uten sukker? Bare sjekker i tilfelle det ikke er prøvd.

Skrevet

Hun er stor nok til å drikke av tutekopp med ventil nå. Lykke til 😃

Anonymous poster hash: 6cb2d...960

Skrevet

Regner med du har fått lang kur med Diflucan siden dere sliter så fælt? Og mycostantin uten sukker? Bare sjekker i tilfelle det ikke er prøvd.

Ja, jeg måtte overtale legen til å gi meg Diflucan til slutt- Skjønner ikke hvorfor han ikke ville gi det med en gang?

Er på 3. Flaska med mycostatin nå. 😓

Skrevet

Samme skjedde her.. Blandet grøten med mme eller pumpet melk og serverte vann ved siden av, etter anbefaling fra helsestasjonen.

Anonymous poster hash: 7b7e1...8e7

Skrevet

Hun er stor nok til å drikke av tutekopp med ventil nå. Lykke til 😃

Anonymous poster hash: 6cb2d...960

Og det gjør hun. Men jeg får henne ikke til å ta et helt mme-måltid- For hun vil bare ha puppen!

Skrevet

Prøvd tutkopp?

Anonymous poster hash: 21775...7b9
Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Du trenger ikke amme mer hvis du har holdt ut i 7 måneder! Gi grøt, frukt, middag og MME. Gi med skje om så. Ungen kommer ikke til å sulte. Avvenn ammingen og få det bedre.

Endret av Pashla
Skrevet

Prøvd tutkopp?

Anonymous poster hash: 21775...7b9

Ja, men jeg får ikke i henne et fullt mmemåltid med den..

Skrevet

Du trenger ikke amme mer hvis du har holdt ut i 7 måneder! Gi grøt, frukt, middag og MME. Gi med skje om så. Ungen kommer ikke til å sulte. Avvenn ammingen og få det bedre.

Vurderte om hun kunne være hos mormor et døgn, for å se om hun får i seg mer da, men er usikker på om det er litt slemt?!

Ps; Det høres ut som det er førstemann, men det er faktisk 3dje😂 De andre har tatt flaska uten problem.

Skrevet

Bytt ut vannet i grøten med mme 😊

Skrevet

Kan jeg gjøre det med all slags grøt?

Skrevet

Ja! Har du prøvd flere typer mme? Velling? Det fås i Sverige i slle fall. Sett teip på brystvorta.

Jeg var desperat til slutt og puttet eplejuice på flaska med litt mme. Fikk gradvis mer og mer mme og til slutt kun det. Han var 8 mndr, jeg mistet melk pga hyppige brystbetennelser og ab kur. Men det stoppet ikke mini...

Anonymous poster hash: 7f964...345

Skrevet

Ja det vil jeg tro. Jeg fikk ihvertfall det tipset av barnelege da mini la på seg for lite. Så da ammet jeg pluss at jeg lagde grøt av mme.

Skrevet

Når baby er 7 mnd så synes jeg godt du kan slutte når det er sånn.

Skrevet

Hvis ungen din er 7 mnd så er det helt greit å slutte å amme. Jeg sluttet når ungen var 3 uker uten at jeg gidder å fortelle den jævlige historien her. Om ungen ikke vil drikke mme så gi den mme i grøt. Dette går helt fint :) Det blir mennesker av barn som får noe mme og selv om mange tror at det er ensbetydende med barnemishandling. Du er en verdens beste mamma for ditt barn uansett :)

Anonymous poster hash: 77333...bc1

Skrevet

Hvis ungen din er 7 mnd så er det helt greit å slutte å amme. Jeg sluttet når ungen var 3 uker uten at jeg gidder å fortelle den jævlige historien her. Om ungen ikke vil drikke mme så gi den mme i grøt. Dette går helt fint :) Det blir mennesker av barn som får noe mme og selv om mange tror at det er ensbetydende med barnemishandling. Du er en verdens beste mamma for ditt barn uansett :)

Anonymous poster hash: 77333...bc1

Jeg er helt enig. Og jeg hadde sluttet å amme tvert hvis hun bare hadde tatt flaske. Er redd hun skal få for lite væske ila dagen..kan jo ikke spise grøt til alle måltider.

Gjest Antarctica
Skrevet

Vurderte om hun kunne være hos mormor et døgn, for å se om hun får i seg mer da, men er usikker på om det er litt slemt?!

Ps; Det høres ut som det er førstemann, men det er faktisk 3dje😂 De andre har tatt flaska uten problem.

Men kan hun ikke få de samme kaloriene inn på andre måter, om flaske er vanskelig? Ingen av mine var spesielt glade i flaske, de drakk vel kun vann av den. Så hvis hun får grøt med melk, og i tillegg vann fra kopp eller lign, bør det jo holde?

Har du prøvd med sugerør, forresten?

Skrevet

Tar barnet smokk? Du har kanskje prøvd alle typer flasker, men hvis du vil ha en som ligner på brystet så er Medela Calma riktig. Bruker du derimot Mam-smokk er det kanskje lettere å få mini til å ta flaske fra Mam som har flat tupp. Min klarer ikke ta bryst pga tungebånd så hun har fått morsmelk på flaske i 4 mnd nå, vi må bruke den flate tuten fra Mam som er den eneste hun får tak på. Og du vet sikkert at det er mycostantin uten sukker du har fått? Den med sukker hjelper ikke i det hele tatt. Diflucan kan tas som en lengre kur om ingenting hjelper, over 14 dager mener jeg å ha lest. Men der må du naturligvis snakke med lege eller hs som kan dette. Sopp er vanskelig å bli kvitt, man bør helst kokvaske (eller vaske på minst 60 grader) alt som kommer i nærheten av brystet og koke evt flaskeutstyr og smokk i minst 10-15 minutter pr dag. Du vet nok alt dette, men i tilfelle det er noe som har blitt glemt. Så lenge med sopp må være grusomt.

Skrevet

Tar barnet smokk? Du har kanskje prøvd alle typer flasker, men hvis du vil ha en som ligner på brystet så er Medela Calma riktig. Bruker du derimot Mam-smokk er det kanskje lettere å få mini til å ta flaske fra Mam som har flat tupp. Min klarer ikke ta bryst pga tungebånd så hun har fått morsmelk på flaske i 4 mnd nå, vi må bruke den flate tuten fra Mam som er den eneste hun får tak på. Og du vet sikkert at det er mycostantin uten sukker du har fått? Den med sukker hjelper ikke i det hele tatt. Diflucan kan tas som en lengre kur om ingenting hjelper, over 14 dager mener jeg å ha lest. Men der må du naturligvis snakke med lege eller hs som kan dette. Sopp er vanskelig å bli kvitt, man bør helst kokvaske (eller vaske på minst 60 grader) alt som kommer i nærheten av brystet og koke evt flaskeutstyr og smokk i minst 10-15 minutter pr dag. Du vet nok alt dette, men i tilfelle det er noe som har blitt glemt. Så lenge med sopp må være grusomt.

Mamtutene er de mest suksessfulle, og jeg får i henne 30-60 ml, men det virker som hun ikke liker innholdet- Selvom jeg har min egen mm oppi der tilogmed😳

Blir bare sint tilslutt og da er det umulig å få i henne noe mer.

Nå har hun begynt å bruke meg som smokk i tillegg, så nå er det ordentlig ordentlig vondt.

Hun tar ikke smokk.

Ja, mycostatin uten sukker.

Diflucan kur- 1 tabl. 1 gang i uka, 2-4 uker. Tok da 4 uker.

😓

Skrevet

Men kan hun ikke få de samme kaloriene inn på andre måter, om flaske er vanskelig? Ingen av mine var spesielt glade i flaske, de drakk vel kun vann av den. Så hvis hun får grøt med melk, og i tillegg vann fra kopp eller lign, bør det jo holde?

Tenker egentlig mest på væsken.. Hvor mye væske skal de ha ila et døgn?

Og hvordan få henne til å "glemme" puppen?

Gjest Antarctica
Skrevet

Tenker egentlig mest på væsken.. Hvor mye væske skal de ha ila et døgn?

Og hvordan få henne til å "glemme" puppen?

Det er jo væske i maten også, både i grøt, middag og frukt. De trenger ikke mange desiliter vann. Lag most frukt av saftige, "slaskete" frukter som pærer eller cantaloupemelon, for eksempel? Både næring og vann 😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...