Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker ca. 25000,- inkl gave og dress. Vi har tilgang til gratis lokaler, men bestiller tapas buffé. Bestiller 1 marsipankake, og familien hjelper til med baking til resten av kakene. ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå representerer du ikke den normale delen av befolkningen heller da så jeg tenker det er greit du bare holder deg unna slike tråder.

Anonymous poster hash: da35a...099

Ahh, så det er kun interessant å høre fra de nærmest gjennomsnittet?

Nå brukte vi "bare" halvparten på konfirmasjonen her i huset, men man kan da ikke ekskluderes fra et spørsmål selvom summen er langt over gjennomsnittet.

Hos oss kom herligheten på ca 100 tusen tenker jeg inkludert komplett bunad, "lappen" i gave fra oss samt selskapet. Synes det er mer enn nok, men likevel fornuftige gaver. Bunad kom på ca 60 og lappen regner jeg med kommer på mellom 20 og 30.

Anonymous poster hash: b1209...c50

Skrevet

Ahh, så det er kun interessant å høre fra de nærmest gjennomsnittet?

Nå brukte vi "bare" halvparten på konfirmasjonen her i huset, men man kan da ikke ekskluderes fra et spørsmål selvom summen er langt over gjennomsnittet.

Hos oss kom herligheten på ca 100 tusen tenker jeg inkludert komplett bunad, "lappen" i gave fra oss samt selskapet. Synes det er mer enn nok, men likevel fornuftige gaver. Bunad kom på ca 60 og lappen regner jeg med kommer på mellom 20 og 30.

Kjøpte du gavekort på en kjøreskole? Lurer på lappen selv. Men vet ikke hvordan jeg skulle gitt den.

Anonymous poster hash: ce772...8e5

Skrevet

Nå har ikke jeg konfirmant før om to år, men har allerede booket lokale og vet at det, pluss mat og dress til konfirmanten, kommer på ca 8-10 000. Kaker baker vi selv. Ellers kommer jeg til å opprette en "sertifikatkonto" som pengegavene blir satt inn på etterpå. Lappen er konfirmantens største ønske, og også en flott gave synes jeg!

Anonymous poster hash: 4d58f...24b

Skrevet

Jeg skjønner ikke at det er mulig å bruke 20 000 på en konfirmasjon heller jeg...!

Her kostet navnefesten med 40 gjester, som ble holdt hjemme, ca. 6000 inkludert mat, drikke, invitasjoner og blomsteroppsatser.

Var aleneforelder, og lagde både blomsteroppsatsene og 70 % av maten alene.

Det eneste jeg angrer på var at jeg ikke hadde ordnet med flere til å hjelpe til med serveringen, jeg rakk nesten ikke snakke med gjestene.

Anonymous poster hash: 8d563...97f

Jeg brukte 20k på dåp, er man mange koster det mer

Anonymous poster hash: 522cf...418

Skrevet

Man kan nok få det veldig billig om man har tilgang til gratis lokaler, familie og venner som hjelper til og om man styrer og jobber slik ar man k alt har tid til å hilse på de tilreisende og gjestene eller få med seg konfirmasjonen.

Dette orket ikke vi, så vi hadde konfirmasjon på hotell. Ca 30 gjester. Koster 30-40 000 inkl dress osv.

Ja, det er selvfølgelig noen familier der sykdom, funksjonshemming eller liknende Gjør at de orker veldig lite. I deres tilfelle var det jo fint at dere hadde muligheten til å sette bort alt slik at konfirmanten kunne få en fin dag selv om mor og far har liten kapasitet.

Anonymous poster hash: e0e9b...1ba

Skrevet

Nå har ikke jeg konfirmant før om to år, men har allerede booket lokale og vet at det, pluss mat og dress til konfirmanten, kommer på ca 8-10 000. Kaker baker vi selv. Ellers kommer jeg til å opprette en "sertifikatkonto" som pengegavene blir satt inn på etterpå. Lappen er konfirmantens største ønske, og også en flott gave synes jeg!

Vet du allerede nå dato for konfirmasjon om 2 år?

Anonymous poster hash: 1b5bd...fcf

Skrevet

Vet du allerede nå dato for konfirmasjon om 2 år?

Anonymous poster hash: 1b5bd...fcf

Nei, det vet jeg ikke. Bor på et lite sted, så alle konfirmeres i samme kirke på samme dag. Har derfor mulighet til å booke etter årstall selv om datoen selvsagt ikke er satt. Har faktisk booket på samme sted til søsknene også, selv om det er enda lengre til😊 Flott lokale med god service, og ligger bare fem min fra kirken.

Skrevet

Ja, det er selvfølgelig noen familier der sykdom, funksjonshemming eller liknende Gjør at de orker veldig lite. I deres tilfelle var det jo fint at dere hadde muligheten til å sette bort alt slik at konfirmanten kunne få en fin dag selv om mor og far har liten kapasitet.

Så frekk du er. Jeg orker ikke styret med å ha det hjemme, det vil ikke si at jeg har lite kapasitet.

Eller er det bare de med sykdom/funksjonshemming som er fritatt fra dette?

Anonymous poster hash: b0d0e...075

Skrevet

Så frekk du er. Jeg orker ikke styret med å ha det hjemme, det vil ikke si at jeg har lite kapasitet.

Det vil si at du enten har liten kapasitet, er lat eller egoistisk. Uansett årsak er det fint for konfirmanten at du har penger nok til å "veie opp" for dine mangler.

Skrevet

Det vil si at du enten har liten kapasitet, er lat eller egoistisk. Uansett årsak er det fint for konfirmanten at du har penger nok til å "veie opp" for dine mangler.

Enig.

Anonymous poster hash: da35a...099

Skrevet

Det var jo du som begynte med å være frekk, som påstår at vi som velger å ha det hjemme styrer og steller så vi knapt får hilst på gjestene eller få med seg konfirmasjonen...

De fleste normalt oppegående personer klarer nemlig både å ha selskap hjemme, snakke med gjestene og nyte konfirmasjonen!

Anonymous poster hash: bd66f...bb3

Skrevet

Jeg skjønner ikke at det er mulig å bruke 20 000 på en konfirmasjon heller jeg...!

Her kostet navnefesten med 40 gjester, som ble holdt hjemme, ca. 6000 inkludert mat, drikke, invitasjoner og blomsteroppsatser.

Var aleneforelder, og lagde både blomsteroppsatsene og 70 % av maten alene.

Det eneste jeg angrer på var at jeg ikke hadde ordnet med flere til å hjelpe til med serveringen, jeg rakk nesten ikke snakke med gjestene.

Anonymous poster hash: 8d563...97f

Du skjønner ikke hvordan man kan bruke 20000 når du selv i samme setning sier at det blir billig av å gjøre alt selv? Da skal det vel ikke så mye til for å skjønne at det koster mer å leige inn hjelp?

Anonymous poster hash: feb72...441

Skrevet

Det var jo du som begynte med å være frekk, som påstår at vi som velger å ha det hjemme styrer og steller så vi knapt får hilst på gjestene eller få med seg konfirmasjonen...

De fleste normalt oppegående personer klarer nemlig både å ha selskap hjemme, snakke med gjestene og nyte konfirmasjonen!

Anonymous poster hash: bd66f...bb3

Vet at det er vanskelig å skille anonymkoder og nick fra hverandre, men mitt innlegg nr 1 starter med Så frekk du er... Jeg har ikke påstått noe av det du nevner i innlegget ditt.

Skrevet

Fikk bunad i gave fra besteforeldre

Leie av lokale: 1500

Mange hadde med kake: 750 for marsipankaka

Spekemat og snitter: kjøpt litt her og der, ca 1500-2000

I tillegg kom kaffe, brus, to ruller hvit duk, servietter, på høsten så vi pyntet med erica, telys og litt småtteri

Totalt ca 5-6000

Anonymous poster hash: 0ad48...de9

Skrevet

Det det var en utrolig spydig og frekk kommentar. Det feiler oss overhodet ingenting. Om du absolutt føler du trenger en nærmere forklaring: vi bor i en by langt unna slekta. Huset var fullt av tilreisende gjester hele konfirmasjonshelga, og vi serverte mat fra morgen til kveld i flere dager. Hyggelig og helt greit, men selve selskapet hadde vi altså på et hotell. Hadde satt av penger god tid i forveien. Det handler om prioritering.

Håper du er hakket hyggeligere i RL enn du fremstår som her. God påske.

Skrevet

Kjøpte du gavekort på en kjøreskole? Lurer på lappen selv. Men vet ikke hvordan jeg skulle gitt den.

Anonymous poster hash: ce772...8e5

Hun fikk et "gavekort" på fullført førerkort fra en av kjøreskolene her. Vi betaler først etterhvert som hun tar førerkortet.

Spør hos kjøreskolene, de har sikkert en lignende løsning.

Dette var nok den gaven hun ble desidert mest glad for (i tillegg til alle pengene😂)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...