Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #1 Skrevet 17. mars 2016 Hjelp, dette blir dyrt synes jeg Vi er 26 stk. Anonymous poster hash: 0baf8...d07
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #2 Skrevet 17. mars 2016 Det tør jeg ikke begynne regne sammen engang Fordeler det på flere måneder da, dress og sko til konfirmanten er handlet allerede. Brus har jeg kjøpt inn en del av på tilbud nå (er jo veldig billig Solo og dagen, også tilbud på Fanta, Obs har salg på 2-litere med cola zero nå og Rema hadde tilbud på pepsi max for et par uker siden) Har også begynt å handle inn pynt, dukene er kjøpt, lys og servietter er kjøpt, blomster må jo vente til rett før, men mye annet kan handles på forhånd. Anonymous poster hash: bd66f...bb3
Snuppa09 Skrevet 17. mars 2016 #3 Skrevet 17. mars 2016 Vi hadde ca samme antall gjester og brukte ca 200.000,- inkl gave og bunad/sølv.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #4 Skrevet 17. mars 2016 Vi hadde ca samme antall gjester og brukte ca 200.000,- inkl gave og bunad/sølv. 200 000 Anonymous poster hash: 38ed2...932
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #5 Skrevet 17. mars 2016 200 000 ???!!! er vel ikke kongelige som skal konfirmeres !!! Hjelpes ... Anonymous poster hash: 0f7a7...c87
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #6 Skrevet 17. mars 2016 Vi hadde ca samme antall gjester og brukte ca 200.000,- inkl gave og bunad/sølv. Det er jo helt sykt. Anonymous poster hash: 603be...aff
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #7 Skrevet 17. mars 2016 Vi var vel 36 gjester og måtte leie oss et lokale. Med lokale og mat kom på tilsammen 22000. Bunaden som var gave fra oss kom på 30000, brukt som måtte syes om litt og nytt sølv. Anonymous poster hash: f0082...57a
Elina Skrevet 17. mars 2016 #9 Skrevet 17. mars 2016 Vi hadde ca samme antall gjester og brukte ca 200.000,- inkl gave og bunad/sølv. Begynner navnet ditt på M M og var det sønnen din som skulle konfirmeres som også har et navn som begynner på M?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #10 Skrevet 17. mars 2016 Vi hadde ca samme antall gjester og brukte ca 200.000,- inkl gave og bunad/sølv. Meningsløst! Her har dere sløst noe aldeles vanvittig! Anonymous poster hash: e78d2...c9f
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #11 Skrevet 18. mars 2016 Vi hadde ca samme antall gjester og brukte ca 200.000,- inkl gave og bunad/sølv. Det er jo mer enn vi brukte på bryllupet vårt! Hjelpe meg så bortkastet å bruke så mye på en konfirmasjon! Vi skal ha dåp til sommeren, 23 gjester, på restaurant og regner med å bruke rundt 20.000,- Anonymous poster hash: fa6f0...dc2
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #12 Skrevet 18. mars 2016 Forslag for å gjøre konfirmasjonen rimeligere: -Kjøp 5 meters rull stoff på for eksempel Jysk, som du bruker som duk. -Ikke kjøp blomsterdekorasjoner, men billigbuketter på matbutikk, så fyller du ut med rimelige grønne strå og blader kjøpt på blomsterbutikk. En annen mulighet er at du bruker oasis og lager lave dekorasjoner i små skåler, med blader mellom, sånn at det blir en festremse langs hele bordet. -Handle inn lang tid i forveien servietter, lys, godteri og drikke. Og som en annen sa, handle på salg. -Kakene baker som oftest familie og venner. Man trenger ikke overdrive her. -Mye forskjellig som kan brukes som blomstervaser, du kan evt. surre stoff rundt glass eller potteskjulere og knyte silkebånd rundt. For et røffere preg kan man bruke gråpapir. -Lag bordkort selv av for eksempel steiner. De fineste festbordene er de som er litt orginale. Personlig liker jeg ikke sterile hvite/lysblå eller hvite/lysrosa bord. Det viktigste er at det er rikelig med mat. Ellers så anbefaler jeg deg å tenke på konfirmasjonen som en trivelig familiesammenkomst, og ikke at det skal være så stivt. Forresten, det er vel INGEN som bruker 200.000 på et selskap? Vi brukte ca. 5000,- på mat og drikke, konfirmasjonskake, og litt godteri. Ellers bakte familie og venner de andre kakene. Anonymous poster hash: f05ff...670
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #13 Skrevet 18. mars 2016 Forslag for å gjøre konfirmasjonen rimeligere: -Kjøp 5 meters rull stoff på for eksempel Jysk, som du bruker som duk. -Ikke kjøp blomsterdekorasjoner, men billigbuketter på matbutikk, så fyller du ut med rimelige grønne strå og blader kjøpt på blomsterbutikk. En annen mulighet er at du bruker oasis og lager lave dekorasjoner i små skåler, med blader mellom, sånn at det blir en festremse langs hele bordet. -Handle inn lang tid i forveien servietter, lys, godteri og drikke. Og som en annen sa, handle på salg. -Kakene baker som oftest familie og venner. Man trenger ikke overdrive her. -Mye forskjellig som kan brukes som blomstervaser, du kan evt. surre stoff rundt glass eller potteskjulere og knyte silkebånd rundt. For et røffere preg kan man bruke gråpapir. -Lag bordkort selv av for eksempel steiner. De fineste festbordene er de som er litt orginale. Personlig liker jeg ikke sterile hvite/lysblå eller hvite/lysrosa bord. Det viktigste er at det er rikelig med mat. Ellers så anbefaler jeg deg å tenke på konfirmasjonen som en trivelig familiesammenkomst, og ikke at det skal være så stivt. Forresten, det er vel INGEN som bruker 200.000 på et selskap? Vi brukte ca. 5000,- på mat og drikke, konfirmasjonskake, og litt godteri. Ellers bakte familie og venner de andre kakene. Anonymous poster hash: f05ff...670 Takk for langt og fint svar, men mange gode ideer Anonymous poster hash: 0baf8...d07
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #14 Skrevet 18. mars 2016 Vi kjøpte en rull med hvitt stoff på jysk da mannen ble 40 år,bare klipte riktige lengder til bordene og sydde en rask søm over så det ikke skal rakne. De bruker vi til konfirmasjonen nå. Så jeg har kjøpt rimelige løpere i fargen konfirmanten har valgt som temafarge som jeg legger oppå den hvite duken. Bretter servietter i de to fargene han har valg sammen, som på dette bildet https://www.google.no/search?q=brette+servietter&espv=2&biw=1366&bih=643&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjxxcCgjcrLAhXjQpoKHYr2Cq4QsAQIGg#imgrc=W_H9CvZPh3zWyM%3A Kjøper potteplanter med blomster i riktig farge, i enkle hvite potter, to på hvert bord. Bruker ikke penger på blomsteroppsatser. Min tenåring er litt leken av seg, så han ønsker å pynte med ballonger, det har jeg kjøpt på Ebay. Har kjøpt prikkete og ensfargede ballonger i riktige farger, og slike små "binderser" til å sette de sammen så det blir blomster. http://www.ebay.com/itm/161855616309?_trksid=p2057872.m2749.l2649&var=460828070704&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Anonymous poster hash: bd66f...bb3
*Miss Marple* Skrevet 18. mars 2016 #15 Skrevet 18. mars 2016 Jeg tror de kom på ca 20-25 000. Pluss dress og bunad. Da hadde vi gratis lokale, hjemmebakte kaker og kjøpt koldtbord. Det kunne sikkert vært gjort billigere ved å lage maten selv, men når man tenker at man må kjøpe inn alle råvarene samt stå i timesvis og tilberede betaler jeg gjerne de ekstra kronene. For å komme opp i 200 000 må man vel ha minst treretters med vin på byens beste hotell?
Snuppa09 Skrevet 18. mars 2016 #16 Skrevet 18. mars 2016 Jeg tror de kom på ca 20-25 000. Pluss dress og bunad. Da hadde vi gratis lokale, hjemmebakte kaker og kjøpt koldtbord. Det kunne sikkert vært gjort billigere ved å lage maten selv, men når man tenker at man må kjøpe inn alle råvarene samt stå i timesvis og tilberede betaler jeg gjerne de ekstra kronene. For å komme opp i 200 000 må man vel ha minst treretters med vin på byens beste hotell? Vi hadde treretters hjemme med innleid "kjent" kokk og to servitører, samt god vin.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #17 Skrevet 18. mars 2016 Vi hadde ca samme antall gjester og brukte ca 200.000,- inkl gave og bunad/sølv. Nå representerer du ikke den normale delen av befolkningen heller da så jeg tenker det er greit du bare holder deg unna slike tråder. Anonymous poster hash: da35a...099
aanonym Skrevet 19. mars 2016 #18 Skrevet 19. mars 2016 Man kan nok få det veldig billig om man har tilgang til gratis lokaler, familie og venner som hjelper til og om man styrer og jobber slik ar man k alt har tid til å hilse på de tilreisende og gjestene eller få med seg konfirmasjonen. Dette orket ikke vi, så vi hadde konfirmasjon på hotell. Ca 30 gjester. Koster 30-40 000 inkl dress osv.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #19 Skrevet 19. mars 2016 Svigerinna mi brukte 15.000 på nr 1. Hadde selskap hjemme med innleid kokk. Veldig mye styr, stua var plutselig veldig trang likevel med 35 stykker. Masse arbeid i forveien, og en del etterpå. Iom mannen pendler fallt alt på henne. Hun har lært av det, med nr 2 leide de lokale og all mat derifra, hun fikset kun bordpynt. Samme antall gjester. Prislapp 40.000. Vel verdt det iflg henne. Anonymous poster hash: 3d5cf...ba9
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #20 Skrevet 19. mars 2016 Jeg skjønner ikke at det er mulig å bruke 20 000 på en konfirmasjon heller jeg...! Her kostet navnefesten med 40 gjester, som ble holdt hjemme, ca. 6000 inkludert mat, drikke, invitasjoner og blomsteroppsatser. Var aleneforelder, og lagde både blomsteroppsatsene og 70 % av maten alene. Det eneste jeg angrer på var at jeg ikke hadde ordnet med flere til å hjelpe til med serveringen, jeg rakk nesten ikke snakke med gjestene. Anonymous poster hash: 8d563...97f
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #21 Skrevet 19. mars 2016 Sweet baby jebus! Folk har for mye penger ass. Anonymous poster hash: b2fd1...3fe
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #22 Skrevet 19. mars 2016 Vi som brukte ca. 5000,- på mat, drikke, konfirmasjonskake fra bakeri og godteri; holdt selskapet hjemme, og bestilte ferdig koldtbord. Da var det selvbetjening, og tid til å snakke med gjestene. Rikelig med mat var det også, og vi er ikke småspiste Skjønner ikke Hvordan man kommer opp i 20.000-40.000. Man skal jo ha råd til å leve både før og etter en konfirmasjon. Anonymous poster hash: f05ff...670
Yellow Brick Road Skrevet 19. mars 2016 #23 Skrevet 19. mars 2016 Jeg har da planer om å både få med meg konfirmasjonen og kose meg med gjester og konfirmanten og masse god mat og det skal ikke koste mange tusenlappene likevel. Jeg skal kose meg med å forberede både pynting, mat og andre ting, vurderer å få et par venninner til å gjøre klart mens vi er i kirka, resten skal vi klare selv med hjelp av gjestene. Bunaden kan vi ikke gjøre så mye med prismessig, men det andre regner jeg med at vi kommer til å bruke en 5000-6000 kroner på og det uten å handle First-price (uten at det er noe galt med å bruke det.)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #24 Skrevet 19. mars 2016 Vi er en veldig liten familie. Så her blir det billig. Konfirmanten vil ha oksestek, jeg er heldig og har to ovner. Så da blir det oksestek med tilbehør. Og kaker baker jeg selv. Konfirmanten ønsker seg ikke bunad. Så blir vel bare en kjole til rundt 1000 kr. Gave fra meg blir på rundt 6000-8000. Anonymous poster hash: b128d...6b3
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #25 Skrevet 19. mars 2016 Det kom vel opp i 45000 inkludert gave vil jeg tro. Hun fikk bunad og 10.000 kr av oss. Leide kantinen på mannens jobb og bestilte mat. Brukte en god del på pynt og fine blomster. Anonymous poster hash: 3e921...632
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå