Gå til innhold

Barnefar nekter bestemoren kontakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du må gjerne opplyse me om kva som ikkje er nynorsk i innlegget. Ser eg har skrive sønnen og ikkje sonen, usikker på om det er "tillatt" eller ikkje. Ser det uansett slik at eg skriv meir korrekt enn 95% her inne, og legg di klage i bunken for tøv.

Det er ikke hva du selv tror som er fasit da vet du ditt nek. Og bare på 2 innlegg her har du prestert å skrive feil og drite deg ut. Så gjør deg selv en tjeneste, slutt med pompøstøvet ditt !

Anonymous poster hash: 0ed6f...815

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er ikke hva du selv tror som er fasit da vet du ditt nek. Og bare på 2 innlegg her har du prestert å skrive feil og drite deg ut. Så gjør deg selv en tjeneste, slutt med pompøstøvet ditt !

Anonymous poster hash: 0ed6f...815

Kva er du for ein soddgjesp?  Har ikkje høyrt nynorsk omtala som pompøst før, og du gjer deg sjølv ei teneste ved å halde munn.  Det høyres ikkje ut som vitet sprengjer på i skallen!

(men "sønn" fortener ein raud strek under, stjerna ;) )

Men til saka; Veldig leit både for deg og bestemor dette, HI.  Eg tenkjer at eg ville ha sendt henne sporadiske oppdateringar om barnet likevel, for du veit jo at ho eigentleg set pris på det, sjølv om ho har fått forbod mot å svare.  Det vil vere svært verdifullt for barnet ditt å ha henne i livet sitt, og dermed ha ein kontakt med farssida av familien sin, og det kan hende de finn ein måte å forhalde dykk til kvarandre på etter kvart.

Endret av soleia
Skrevet

Huff for en vanskelig og kjip situasjon, viner nesten like langt på vei (jeg er en uke lenger) og vet ikke hva jeg hadde gjort om barnefar hadde nektet å ha noe med barnet å gjøre.

For å være sikker på at bestemoren eventuelt tar telefonen hadde jeg kanskje ringt med skjult nummer - de fleste mobiler kan man slå på det- og prøvd å få sagt det du føler når hun svarer. La det så være opp til henne å ta kontakt frem til babyen er født- da kan du jo sende bilde med vitale mål og gratulere henne som bestemor - tipper hun kommer til å være kry som bare det. Det kan jo også være andre ting som har skjedd som gjør at hun ikke har svart men for meg høres det ut som hun kanskje er blitt redd for noe.

Ifht eksen din tenker jeg at han oppfører seg som en dust. Og at måten han nå er på viser at du og babyen muligens har det bedre uten han, selv om babyen selvfølgelig hadde hatt godt av en farsfigur.

Håper bestemoren åpner seg opp igjen og at resten av svangerskapet blir fint. Det er jo helt fantastisk å ha en mini i magen :)

Anonymous poster hash: 7c34a...737

Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Det er ingen grunn til å gå til angrep og "kalle hverandre navn". Vis respekt og hold dere til temaet, videre avsporinger vil bli fjernet.

Sommerfuggel

Moderator

Skrevet

Det er heldigvis damers valg å ta abort eller ikke. Men han har jo sagt han ikke ønsker barn, og dermed har du valgt å beholde barnet og oppdra det alene.

Du kan ikke tvinge han til å bli far. Du kan håpe, men du må faktisk godta hans valg siden du gikk mot hans ønske om abort.

La moren hans være. Hun tar kontakt om hun ønsker. Jeg ville likevel sendt bilde etter fødselen med info om barnet og håpet hun hadde tatt kontakt igjen.

Hennes eneste sønn har ikke et ønske om å bli far, han ønsket abort. Da må nesten hun støtte han i en vanskelig tid der du har tatt valget mot hans ønske.

Anonymous poster hash: 51a79...90e

Støtte ham i hva da? Det er ikke lov å ta abort i uke 24. Så "støtten" for avgjørelsen om abort blir nå illusorisk. Og nei, ingen tvinger en mann til å bli far. Men da får han sørge for tilstrekkelige forholdsregler for å IKKE bli far. Å skrike ut om abort som om det var noe lettvint a la hoppe over frokosten, er bare umodent og barnslig.

Skrevet

Du må gjerne opplyse me om kva som ikkje er nynorsk i innlegget. Ser eg har skrive sønnen og ikkje sonen, usikker på om det er "tillatt" eller ikkje. Ser det uansett slik at eg skriv meir korrekt enn 95% her inne, og legg di klage i bunken for tøv.

Fortsett med nynorsken din, den er helt nydelig!

Eg skulle ynskt at eg var like stødig... Eller noe sånt 😊

Anonymous poster hash: 92c7c...6f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...