Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #1 Skrevet 15. mars 2016 En mor ignorerte sitt barn som skulle reise bort noen dager totalt. Hun var opptatt av mobilen og skulle bare si hei (for første gang den dagen) og levere noe bagasje, men gadd altså ikke se opp fra mobilen. Barnet spør så om den ene bagen var gjenglemt hjemme, hvorpå moren i full offentlighet fyrer seg opp og roper til datteren at det for faen ikke kan være så vanskelig å sjekke bagasjerommet på bilen før man maser. Så ringte ett av hennes andre barn på tlf og hun svarer med hva i helvete er det nå? Jeg har for faen ikke tid til det jævla maset ditt! Ikke helt ordrett, men noe slik og skikkelig høyt så alle krympa seg der de sto. Barnet fikk til avskjed beskjed om å skjerpe seg og oppføre seg som folk. Hun fikk heller ikke ei krone til noe på veien (som alle andre hadde). Barna skulle etter ent opphold hentes av foreldrene hvorpå denne moren kommer med sin kjæreste og får noen andre til å kjøre datteren sin hjem for i kjæresten sin bil var det visst bare to seter 😳 Kjenner meg litt sjokkert kjenner jeg! Nå hever også jeg stemmen til mine barn og jeg har nok også banna, men sånn som dette er jeg ikke vant til. Bør jeg gjøre noe? Tror kanskje hun trenger avlastning eller noe kanskje... Anonymous poster hash: a7e13...a27
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #2 Skrevet 15. mars 2016 Haha! Dette er bare en mamma som er dritt lei maset til barna. Anonymous poster hash: e2e49...0fd
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #3 Skrevet 15. mars 2016 Haha! Dette er bare en mamma som er dritt lei maset til barna. Anonymous poster hash: e2e49...0fd Jøss, er det vanlig å oppføre seg slik da? 😳 Aldri opplevd før i slike situasjoner! Hi Anonymous poster hash: a7e13...a27
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #4 Skrevet 15. mars 2016 Haha! Dette er bare en mamma som er dritt lei maset til barna. Anonymous poster hash: e2e49...0fd Jøss, er det vanlig å oppføre seg slik da? 😳 Aldri opplevd før i slike situasjoner! Hi Anonymous poster hash: a7e13...a27 Tja.. Jeg har aldri bannet foran barna, men kan forstå at det tipper over noen ganger. Anonymous poster hash: e2e49...0fd
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #5 Skrevet 15. mars 2016 Så lenge dette ser ut til å være eneste gang du opplever slikt, kan det være enkel grunn for det: Barn som har mast overdrevent mye den dagen? Mor som er overstresset? Syk? han være så mangt, ang henting: Kan være de mente de hadde bedre tid, til å hente bilen hennes, så oppstår det noe som tilsvarer at det rakk de vist ikke, så de prøvde å finne en funksjonell løsning på det der og da, hadde det ikke gått, kanskje en av de hadde blitt igjen med ungen, mens den andre hentet bilen? Hvem vet, siden det ordnet seg. Men om dette er en "vanesak" fra den kanten, altså du har hørt lignende, men kanskje ikke så ekstremt før? da ville jeg nok forhørt meg med lærer/trener eller hvem som arrangerte dette, og tatt det videre der ifra.. Helt ærlig, jeg har vært (nesten) der hun var da hun leverte.. To unger som røsker i armene og maser ustoppelig, for så å gi litt ro i 10 minutter, og mase om det samme på ny, angrer jeg utbruddet mitt? ja, kanskje ikke der og da, men når jeg roet meg følte jeg at jeg krympet 10 cm gitt.. Og etter det har jeg holdt meg fra å nå dette punktet, starter ungene å mase, sier jeg ifra at det ikke hjelper å mase, om de roer seg litt ned, og heller prater om det, enn å mase, så er det lettere for oss alle.. Føler jeg det blir for mye, sier jeg ifra at mamma trenger en minipause på gangen, så kommer jeg straks tilbake for å svare.. Av og til kan det bli for mye for en, er det rett å få slike utbrudd? nei, er det menneskelig? ja, dessverre.. Men som sakt, gå etter om dette er eneste gangen eller ei. Anonymous poster hash: 2fc61...1a8
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #6 Skrevet 15. mars 2016 Så lenge dette ser ut til å være eneste gang du opplever slikt, kan det være enkel grunn for det: Barn som har mast overdrevent mye den dagen? Mor som er overstresset? Syk? han være så mangt, ang henting: Kan være de mente de hadde bedre tid, til å hente bilen hennes, så oppstår det noe som tilsvarer at det rakk de vist ikke, så de prøvde å finne en funksjonell løsning på det der og da, hadde det ikke gått, kanskje en av de hadde blitt igjen med ungen, mens den andre hentet bilen? Hvem vet, siden det ordnet seg. Men om dette er en "vanesak" fra den kanten, altså du har hørt lignende, men kanskje ikke så ekstremt før? da ville jeg nok forhørt meg med lærer/trener eller hvem som arrangerte dette, og tatt det videre der ifra.. Helt ærlig, jeg har vært (nesten) der hun var da hun leverte.. To unger som røsker i armene og maser ustoppelig, for så å gi litt ro i 10 minutter, og mase om det samme på ny, angrer jeg utbruddet mitt? ja, kanskje ikke der og da, men når jeg roet meg følte jeg at jeg krympet 10 cm gitt.. Og etter det har jeg holdt meg fra å nå dette punktet, starter ungene å mase, sier jeg ifra at det ikke hjelper å mase, om de roer seg litt ned, og heller prater om det, enn å mase, så er det lettere for oss alle.. Føler jeg det blir for mye, sier jeg ifra at mamma trenger en minipause på gangen, så kommer jeg straks tilbake for å svare.. Av og til kan det bli for mye for en, er det rett å få slike utbrudd? nei, er det menneskelig? ja, dessverre.. Men som sakt, gå etter om dette er eneste gangen eller ei. Anonymous poster hash: 2fc61...1a8 Du missforsto noe. Sikkert klønete forklart, men mor hadde ikke sett barnet den dagen tingene skulle overleveres pga jobb/skole. Jeg tenker sånn at når du ser barnet ditt 5 min på tre dager klarer du svelge all annen irritasjon og bare se den ene ungen de 5 min og ønske god tur. Men vel, det er meg Ellers tok de kjærestens bil fordi den var bedre å kjøre. Kan hende barnet følte seg litt overset, kan selvfølgelig også hende det ikke betyr noe. Hi Anonymous poster hash: a7e13...a27
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #7 Skrevet 15. mars 2016 Så lenge dette ser ut til å være eneste gang du opplever slikt, kan det være enkel grunn for det: Barn som har mast overdrevent mye den dagen? Mor som er overstresset? Syk? han være så mangt, ang henting: Kan være de mente de hadde bedre tid, til å hente bilen hennes, så oppstår det noe som tilsvarer at det rakk de vist ikke, så de prøvde å finne en funksjonell løsning på det der og da, hadde det ikke gått, kanskje en av de hadde blitt igjen med ungen, mens den andre hentet bilen? Hvem vet, siden det ordnet seg. Men om dette er en "vanesak" fra den kanten, altså du har hørt lignende, men kanskje ikke så ekstremt før? da ville jeg nok forhørt meg med lærer/trener eller hvem som arrangerte dette, og tatt det videre der ifra.. Helt ærlig, jeg har vært (nesten) der hun var da hun leverte.. To unger som røsker i armene og maser ustoppelig, for så å gi litt ro i 10 minutter, og mase om det samme på ny, angrer jeg utbruddet mitt? ja, kanskje ikke der og da, men når jeg roet meg følte jeg at jeg krympet 10 cm gitt.. Og etter det har jeg holdt meg fra å nå dette punktet, starter ungene å mase, sier jeg ifra at det ikke hjelper å mase, om de roer seg litt ned, og heller prater om det, enn å mase, så er det lettere for oss alle.. Føler jeg det blir for mye, sier jeg ifra at mamma trenger en minipause på gangen, så kommer jeg straks tilbake for å svare.. Av og til kan det bli for mye for en, er det rett å få slike utbrudd? nei, er det menneskelig? ja, dessverre.. Men som sakt, gå etter om dette er eneste gangen eller ei. Anonymous poster hash: 2fc61...1a8 Du missforsto noe. Sikkert klønete forklart, men mor hadde ikke sett barnet den dagen tingene skulle overleveres pga jobb/skole. Jeg tenker sånn at når du ser barnet ditt 5 min på tre dager klarer du svelge all annen irritasjon og bare se den ene ungen de 5 min og ønske god tur. Men vel, det er meg Ellers tok de kjærestens bil fordi den var bedre å kjøre. Kan hende barnet følte seg litt overset, kan selvfølgelig også hende det ikke betyr noe. Hi Anonymous poster hash: a7e13...a27 Er du ikke sikker, så snakk med arrangør av turen f.eks, h*n/de kjenner nok mor godt nok til å vite litt mer.. Anonymous poster hash: 2fc61...1a8
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #8 Skrevet 15. mars 2016 Selvfølgelig ikke optimalt, men hvis dette er første og eneste gangen du har observert dette ville jeg latt det gå. Du vet ikke hvorfor hun drev med telefonen. Ingen oppfører seg eksemplarisk bestandig, vi har alle tøffe øyeblikk. for everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Hva tenkte du egentlig å gjøre? Oppsøke henne? Melde til bv? Anonymous poster hash: 628e5...0eb
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #9 Skrevet 15. mars 2016 Eg syntes dette var helt hårreisende. Mor høres psykisk ustabil ut og som en dårlig omsorgsperson. Anonymous poster hash: d8cf1...7a7
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #10 Skrevet 15. mars 2016 Syns du vet utrolig mye om denne familien. Hvor mye de har snakket sammen den dagen, hvorfor de tok kjærestens bil, hvem hun snakker med osv. Anonymous poster hash: 387fd...14f
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #11 Skrevet 15. mars 2016 Jeg vokste opp med en mor som ofte kjeftet høylydt på oss barna ute blant folk, kastet ting etter oss og ydmyket oss med alt dramaet. Skulle ønske noen som så det brydde seg. Hun var virkelig ikke helt god. Slo og ristet meg for filleting. Ble rasende forbanna ut av det blå. Så kunne hun ha dager hvor hun var snill og smiskete. Ser ikke sin egen oppførsel i det hele tatt. Snakker om at alt er alle andres feil og alle er gale og syke i hodet. Setter seg selv i offerrollen og snakker høylydt om alt det forferdelige alle har gjort mot henne i løpet av livet. Tror ikke den dama liker noen. Og når hun snakker om barndommen vår og alt det morsomme hun gjorde med oss kjenner jeg det ikke igjen i det hele tatt.. Jeg skjønner ikke hvordan hun klarer å sitte å lyve til meg om ting hun jo egentlig burde skjønne at jeg vet sannheten om Anonymous poster hash: 1f9bd...a3f
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #12 Skrevet 15. mars 2016 Jeg vokste opp med en mor som ofte kjeftet høylydt på oss barna ute blant folk, kastet ting etter oss og ydmyket oss med alt dramaet. Skulle ønske noen som så det brydde seg. Hun var virkelig ikke helt god. Slo og ristet meg for filleting. Ble rasende forbanna ut av det blå. Så kunne hun ha dager hvor hun var snill og smiskete. Ser ikke sin egen oppførsel i det hele tatt. Snakker om at alt er alle andres feil og alle er gale og syke i hodet. Setter seg selv i offerrollen og snakker høylydt om alt det forferdelige alle har gjort mot henne i løpet av livet. Tror ikke den dama liker noen. Og når hun snakker om barndommen vår og alt det morsomme hun gjorde med oss kjenner jeg det ikke igjen i det hele tatt.. Jeg skjønner ikke hvordan hun klarer å sitte å lyve til meg om ting hun jo egentlig burde skjønne at jeg vet sannheten om Anonymous poster hash: 1f9bd...a3f Det er leit å høre, og selvfølgelig finnes det slike foreldre. Da håper jeg de som omgås dem regelmessig har vett til å ta tak i det. Noen få minutter av et liv sier lite. Anonymous poster hash: 628e5...0eb
Gjest Antarctica Skrevet 15. mars 2016 #13 Skrevet 15. mars 2016 Meggemamma. Dårlig gjort. Og hun driter seg ut.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #14 Skrevet 15. mars 2016 Eg syntes dette var helt hårreisende. Mor høres psykisk ustabil ut og som en dårlig omsorgsperson. Anonymous poster hash: d8cf1...7a7 Enig! Anonymous poster hash: 719df...166
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #15 Skrevet 16. mars 2016 herregud, barnet dør sikkert at mamma bruker mobil, hold deg unna saker som ikke angår deg Anonymous poster hash: 3f10b...422
Nullstress;) Skrevet 16. mars 2016 #16 Skrevet 16. mars 2016 Jeg er helt enig med deg, og skjønner godt at du reagerte. Når det er sagt vet vi ikke helt hva som var grunnen til mors oppførsel, men syntes alikevel at hun som voksen Kunne spart seg for noen av svarene hun kom med og gitt datteren en myehygfeligere start på dagen.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #17 Skrevet 16. mars 2016 Oj, dette hadde jeg også reagert på. Høres veldig ustabil og hissig ut hun moren. Stakkars barn. Uansett hvor stresset man er, eller hva annet som kan være i veien, behandler man ikke et barn på den måten. Anonymous poster hash: d4a3c...f90
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #18 Skrevet 16. mars 2016 En mor ignorerte sitt barn som skulle reise bort noen dager totalt. Hun var opptatt av mobilen og skulle bare si hei (for første gang den dagen) og levere noe bagasje, men gadd altså ikke se opp fra mobilen. Barnet spør så om den ene bagen var gjenglemt hjemme, hvorpå moren i full offentlighet fyrer seg opp og roper til datteren at det for faen ikke kan være så vanskelig å sjekke bagasjerommet på bilen før man maser. Så ringte ett av hennes andre barn på tlf og hun svarer med hva i helvete er det nå? Jeg har for faen ikke tid til det jævla maset ditt! Ikke helt ordrett, men noe slik og skikkelig høyt så alle krympa seg der de sto. Barnet fikk til avskjed beskjed om å skjerpe seg og oppføre seg som folk. Hun fikk heller ikke ei krone til noe på veien (som alle andre hadde). Barna skulle etter ent opphold hentes av foreldrene hvorpå denne moren kommer med sin kjæreste og får noen andre til å kjøre datteren sin hjem for i kjæresten sin bil var det visst bare to seter Kjenner meg litt sjokkert kjenner jeg! Nå hever også jeg stemmen til mine barn og jeg har nok også banna, men sånn som dette er jeg ikke vant til. Bør jeg gjøre noe? Tror kanskje hun trenger avlastning eller noe kanskje... Anonymous poster hash: a7e13...a27 http://www.askyourdadblog.com/2015/07/dear-crappy-parent.html Anonymous poster hash: d3d30...c6a
anonomous Skrevet 16. mars 2016 #19 Skrevet 16. mars 2016 Ikke greit og forstår ikke noen av svarene du har fått her. Kanskje enkelte følte seg truffet? Ja det et lov at det tipper over en gang i blant. Men du står ikke å banner og rakker ned på barnet. Om hun kan snakke slik foran andre,hvordan snakker hun hjemme da!? Og hvorfor komme å hente barnet i en bil med to seter - med en person, slik det ikke er plass til barnet!? Poenget med det da? Men hva du skal gjøre med det,vet jeg ikke. Det kan være engangstilfelle, og det kan ikke være det. Hadde latt det gå denne gang, men forstår du reagerer på dette..
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #20 Skrevet 16. mars 2016 Huff, enkelte av svarene deres 😳 Er dere fulle eller værre??? 😔 Jeg er på ingen måte noen helgen jeg heller! Jeg bruker også mobil og må innimellom overse barna mine. Jeg har også bedt de klappe igjen og lete bedre feks, men dette var som de observante leserne fikk med seg i en litt spesiell situasjon. Hadde jeg reist på jobb på morningen før mine barn sto opp for så å se de igjen 5 min på ettermiddagen før de skulle reise bort flere dager med feks sin far hadde jeg søren meg klart å legge vekk tlf og gitt de en hyggelig avskjed. De 5 min klarer man oppføre seg som folk selv om hele verden raser! Etter flere dager borte hadde jeg heller aldri kommet i en bil ungen ikke fikk plass i, om det ikke var av svært gode grunner som at min havarerte på veien, men denne moren gjorde det altså slik for å få være i fred med sin kjæreste. Hvorfor jeg vet alt dette? Hun fortalte det selv! Ellers kjenner jeg henne ikke videre og ser henne svært sjeldent så jeg aner dessverre ikke hvordan hun er til vanlig. Bare fikk så vondt av denne ungen som så så trist ut 😔 Hi Anonymous poster hash: a7e13...a27
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #21 Skrevet 16. mars 2016 Hvis det blir en neste gang, håper jeg du melder bekymring til bv. Og at du sender med ungen noen kroner. Tenk så ydmykende, sårt og trist for barnet. Å stå der alene, mens alle de andre ser på. Huff, blir lei meg jeg... Anonymous poster hash: 50e18...e23
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #22 Skrevet 16. mars 2016 Sjokkert over en god del av svarene her burde jeg kanskje ikke bli, men blir det allikevel. Er dere helt skrudd?!?! Jeg ser lett for meg situasjonen du beskriver og det er ikke greit. Den moren høres ut som et hespetre som hadde behøvd et realt spark i ræven. Eller ti. Får helt vondt av den lille jenten som skulle på tur og dro avgårde med en potte sur mamma som ikke hadde tid til å snakke på normal måte en gang. Uff! Håper det var noen andre voksne med på turen som stakk i henne litt lommerusk, slik at hun ikke ble den eneste uten tursnacks. Fy fader, enkelte altså.... Anonymous poster hash: 45e78...fd5
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #23 Skrevet 16. mars 2016 Jeg er enig i at det høres ille ut. Hva mener du selv du burde gjort, hi? Anonymous poster hash: 628e5...0eb
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #24 Skrevet 17. mars 2016 Jeg er enig i at det høres ille ut. Hva mener du selv du burde gjort, hi? Anonymous poster hash: 628e5...0eb Nei, jeg vet ikke! Jeg var med som ekstra voksenressurs på turen, så hun fikk snacks av meg på stoppen der de andre handlet og mitt barn fikk... Jeg avbrøt moren litt ved avreise ved å "pushe" barnet raskere inn i transportmiddelet og jeg så ekstra til barnet på turen, men kjære vene! Jeg klarer ikke helt å slutte tenke på at moren kanskje hadde trengt avlastning eller noe 😔 Veldig fin balanse mellom å bry seg om og med, for jeg ønsker de virkelig ikke noe vondt! Hi Anonymous poster hash: a7e13...a27
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2016 #25 Skrevet 17. mars 2016 Dette er grunn for en bekymringsmelding, og det håper jeg du tar alvorlig. Anonymous poster hash: 7624e...a31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå