Gå til innhold

Hva tenker dere om disse foreldrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis moren jobber til 19.00 hver dag, kan hun levere barnet senere enn 7.00? Når i all verden er det meningen at de skal se hverandre? Lengden på dagen er helt ok.

Anonymous poster hash: e1449...23f

Kommer helt an på hva slags jobb man har, her jobber samboeren med anleggsarbeid, her vi bor, jobber 12 timer i døgnet.. Jeg starter på jobb klokka 8, tar 1,5 time å kjøre dit, men så jobber jeg ikke mange timene pr dag, så jeg kan hente ungene klokka 14..

Anonymous poster hash: a5329...aaf

Hvis man jobber 12 timer i døgnet, så jobber man vel ikke 5 dager i uka?

Han jobber 4 dager i uka. + 1 dag annenhver uke hvor han jobber 4 timer.. Da på morgenen..

Da hadde jeg sett meg om etter en annen jobb. Med et sånt regime er man jo I prinsippet bare helgeforelder.

Hvorfor jobber han da i snitt 12.5 timer planlagt overtid? Er pengene virkelig verdt å gå glipp av hele barndommen deres?

Det er slik jobben er lagt opp, ikke noe han kan styre, inntekten trenger vi, arb.ledigheten rundt oss er høyere enn noen gang, vi er bare glad til han har fått den jobben han har, han har 3 fulle dager med ungene annenhver uke, og fredag annenhver uke, så er det farmor som er hos de, så de ikke har full dag i bhg når han har muligheten til å ha fri med de..

Må være kjekt for folk å vite eksakt hvordan de vil ha det osv, men realiteten er ikke alltid det samme som man ønsker.. Man gjør det beste ut av det man har muligheten med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For 30 år siden ville dette ha vært en helt normal familie.

I dag er det heeeeeelt tabu, krise og omsorgssvikt. Tenk å gå glipp av de kleine avslutningene i barnehagen som egentlig blir arrangert mest for foreldrenes skyld...

Mener du virkelig at påskefrokost, luciafrokost, høstfest osv er kleint og for de voksnes skyld?

Alle ungene mine har alltid syns det var stor stas å stelle i stand til fest i barnehagen/skolen og at vi fikk være med. Jeg tror vi gledet oss like mye alle sammen. Det er påskefrokost for foreldrene nå på fredag og mini minner meg på det hver morgen. Derfor syns jeg det er litt synd for de ungene som sjelden har med seg foreldre på slike tilstelninger.

Litt på siden av tråden, men ja, det er kleint. De arrangementene går jeg kun på fordi jeg syns jeg bør. Ungene mine har egentlig fått nok av barnehage/skole når dagen er over. Da vil de hjem og ha fritid, det er ikke så om å gjøre å være på "arrangementer" der voksne vagler på alt for små stoler og ungene er forvirra omkring hvem de skal spørre om lov til hva.

Da de var så store som ettåringen i dette innlegget, skjønte de i alle fall ikke hvorfor de måtte tilbake dit på ettermiddagen. Den ene var sint og sjenert i alle Lucia-feiringer, nektet å holde lys eller gå i toget. Den andre syntes karneval og utkledning var flaut og litt skremmende (han likte f eks aldri at jeg sminket meg, det gjør han fortsatt ikke, eller har andre endringer i fjeset!).

Når SFO har bursdagsfeiring vil min SFO-gutt hentes så tidlig som mulig, for da er det ballongsprenging og "disco" (slå av lyset, ha høy musikk og løpe rundt i salen), og det er masete og fremmedgjørende for ham. Grillfester i regn har vi også vært på, og basarer der ingen familier snakker med nabofamilien fordi barnehagens 75-80 barn kommer fra vidt forskjellige deler av kommunen.

Men det er klart - jo mer de ansatte og de andre ungene pisker opp stemningen omkring disse "kosekveldene", desto viktigere er det å ha deltatt. Mest for ikke å føle at man gikk glipp av noe.

Og du ser helt bort fra at andre har en annen oppfatning om dette en deg? At ingen oppriktig syns det er koselig?

Eneste som er etter barnehagetid hos oss er sommerfesten og det er årets høydepunkt. Det avhenger selvsagt at været er ok, men ellers er det veldig kjekt å treffe både de ansatte, unger og foreldre og ha litt bedre tid å skravle enn i hente og bringe situasjoner.

Det er godt vi er forskjellige.

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

For 30 år siden ville dette ha vært en helt normal familie.

I dag er det heeeeeelt tabu, krise og omsorgssvikt. Tenk å gå glipp av de kleine avslutningene i barnehagen som egentlig blir arrangert mest for foreldrenes skyld...

Mener du virkelig at påskefrokost, luciafrokost, høstfest osv er kleint og for de voksnes skyld?

Alle ungene mine har alltid syns det var stor stas å stelle i stand til fest i barnehagen/skolen og at vi fikk være med. Jeg tror vi gledet oss like mye alle sammen. Det er påskefrokost for foreldrene nå på fredag og mini minner meg på det hver morgen. Derfor syns jeg det er litt synd for de ungene som sjelden har med seg foreldre på slike tilstelninger.

Litt på siden av tråden, men ja, det er kleint. De arrangementene går jeg kun på fordi jeg syns jeg bør. Ungene mine har egentlig fått nok av barnehage/skole når dagen er over. Da vil de hjem og ha fritid, det er ikke så om å gjøre å være på "arrangementer" der voksne vagler på alt for små stoler og ungene er forvirra omkring hvem de skal spørre om lov til hva.

Da de var så store som ettåringen i dette innlegget, skjønte de i alle fall ikke hvorfor de måtte tilbake dit på ettermiddagen. Den ene var sint og sjenert i alle Lucia-feiringer, nektet å holde lys eller gå i toget. Den andre syntes karneval og utkledning var flaut og litt skremmende (han likte f eks aldri at jeg sminket meg, det gjør han fortsatt ikke, eller har andre endringer i fjeset!).

Når SFO har bursdagsfeiring vil min SFO-gutt hentes så tidlig som mulig, for da er det ballongsprenging og "disco" (slå av lyset, ha høy musikk og løpe rundt i salen), og det er masete og fremmedgjørende for ham. Grillfester i regn har vi også vært på, og basarer der ingen familier snakker med nabofamilien fordi barnehagens 75-80 barn kommer fra vidt forskjellige deler av kommunen.

Men det er klart - jo mer de ansatte og de andre ungene pisker opp stemningen omkring disse "kosekveldene", desto viktigere er det å ha deltatt. Mest for ikke å føle at man gikk glipp av noe.

Og du ser helt bort fra at andre har en annen oppfatning om dette en deg? At ingen oppriktig syns det er koselig?

Eneste som er etter barnehagetid hos oss er sommerfesten og det er årets høydepunkt. Det avhenger selvsagt at været er ok, men ellers er det veldig kjekt å treffe både de ansatte, unger og foreldre og ha litt bedre tid å skravle enn i hente og bringe situasjoner.

Det er godt vi er forskjellige.

Kan godt hende noen har moro av det. Men med en ettåring, som her, vil jeg anta at de som har mest moro er de voksne.

Og med mine barn, da. Som har et liv utenom barnehagen også, men det skal man jo ikke si høyt! (Forskjellighet er noe mange applauderer for, generelt. Men når forskjellighet gjør at f eks jeg holder meg og ungene hjemme fra liksom-sosialisering, da er det "dårlig gjort." Selv om ingen av oss har glede av det...)

Endret av Pashla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...