Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #1 Skrevet 15. mars 2016 Jenta er litt over 1 år. Er i barnehagen fra 7-15.30 hver dag om hun ikke er syk. Middag blir hun gitt kl 16, foreldrene spiser på kvelden siden moren jobber å er ikke hjemme før 19. Barnet får ofte pølser, karbonade, fiskekaker. Noen ganger uten tilbehør, ofte blir det bare brødskive eller boller! Ingen av foreldrene deltok på juleavslutning i barnehagen å heller ikke nå når det er påskeavslutning pga jobb. Anonymous poster hash: 97ac1...b08
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #2 Skrevet 15. mars 2016 Og all denne infoen har du om en annen familie fordi? Eller er det deg selv? Anonymous poster hash: 722f1...ca4
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #3 Skrevet 15. mars 2016 Tenker ikke så mye.. De fleste normale mennesker ute i den virkelige verden må ha barna i bhg fra 07.00 og til 15.30.. At mor jobber ettermiddag eller lange dager er heller ikke rart.. Ikke alltid man kan ta fri fra jobb for å delta på tilstelninger.. Selve kostholdet kan sikkert gjøres bedre.. Anonymous poster hash: 713f7...708
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #4 Skrevet 15. mars 2016 Høres ut som mye farsemat med salt og ikke ett godt kosthold for en voksende liten kropp. Anonymous poster hash: 1df6c...0b9
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #5 Skrevet 15. mars 2016 Tenker at jeg er glad jeg slipper å ha full jobb, og at jeg setter pris på å få være tilstede for barna mine. Kostholdet reagerer jeg ikke så mye på.. Mine har vært gjennom det samme, men nå har det løsna. Ikke alle barn som er så glad i varm mat 😊 Anonymous poster hash: e5b4e...87f
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #6 Skrevet 15. mars 2016 Helt vanlige dager i barnehagen. Kan være mange årsaker til at foreldrene ikke er der på avslutninger. Ikke de beste middagsrutinene foreløpig, men fint at hun får mat kort tid etter at hun kommer hjem. Typen mat er ok hvis hun får i seg det hun trenger på andre tider av dagen. Anonymous poster hash: 0aab3...647
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #7 Skrevet 15. mars 2016 Tenker at de har en dårlig venninne i deg. Anonymous poster hash: a2dab...328
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #8 Skrevet 15. mars 2016 Må le av deg over her. Dette er hverdagen til meg og ei venninne av meg. Vi la ut dette innlegget for å høre hva andre tenker om denne hverdagen. Takk for svar! Anonymous poster hash: 97ac1...b08
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #9 Skrevet 15. mars 2016 Jeg tenker at de burde ha tenkt seg om noen ganger før de fikk barn. De har ikke tid eller peiling. De burde kontakte noen som kan gi dem råd. Eller dere da. Jeg regner med det er dere selv dette handler om. Anonymous poster hash: c8752...af4
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #10 Skrevet 15. mars 2016 Må le av deg over her. Dette er hverdagen til meg og ei venninne av meg. Vi la ut dette innlegget for å høre hva andre tenker om denne hverdagen. Takk for svar! Anonymous poster hash: 97ac1...b08 Er du 14 år..? Anonymous poster hash: e5b4e...87f
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #11 Skrevet 15. mars 2016 Hva jeg tenker? At jeg er glad jeg ikke jobber så mye at jeg ikke rekker god tid med ungene mine etter bhg dagen Hva maten angår, kommer det jo litt an på hvor vidt ungene er vanskelig å få i annet, boller er det eneste jeg ville fjernet fra "middagen", da det ikke kan regnes som middag.. Utenom det, så ligner den maten en del av det vi har, da vi har en unge som synes alt smaker ekkelt, og den andre som hermer etter storebror.. Det vil nok gå seg til, vi serverer alltid all mat, så spiser de det de vil av det, de har normal høyde og vekt.. Null stress Anonymous poster hash: a5329...aaf
Gjest Antarctica Skrevet 15. mars 2016 #12 Skrevet 15. mars 2016 For 30 år siden ville dette ha vært en helt normal familie. I dag er det heeeeeelt tabu, krise og omsorgssvikt. Tenk å gå glipp av de kleine avslutningene i barnehagen som egentlig blir arrangert mest for foreldrenes skyld...
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #13 Skrevet 15. mars 2016 Hvis moren jobber til 19.00 hver dag, kan hun levere barnet senere enn 7.00? Når i all verden er det meningen at de skal se hverandre? Lengden på dagen er helt ok. Anonymous poster hash: e1449...23f
*Miss Marple* Skrevet 15. mars 2016 #14 Skrevet 15. mars 2016 For 30 år siden ville dette ha vært en helt normal familie. I dag er det heeeeeelt tabu, krise og omsorgssvikt. Tenk å gå glipp av de kleine avslutningene i barnehagen som egentlig blir arrangert mest for foreldrenes skyld... Mener du virkelig at påskefrokost, luciafrokost, høstfest osv er kleint og for de voksnes skyld? Alle ungene mine har alltid syns det var stor stas å stelle i stand til fest i barnehagen/skolen og at vi fikk være med. Jeg tror vi gledet oss like mye alle sammen. Det er påskefrokost for foreldrene nå på fredag og mini minner meg på det hver morgen. Derfor syns jeg det er litt synd for de ungene som sjelden har med seg foreldre på slike tilstelninger. Ellers reagere jeg ikke så mye på hi's innlegg. Jeg har selv et kresent barn som helst ikke vil ha middag og noen ganger lager jeg det jeg vet blir spist selv om det ikke står høyt på kostholdsstigen. Lange dager i barnehagen er det mange som har, og en ettåring sover jo en stor del av de timene den er der.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #15 Skrevet 15. mars 2016 Hvis moren jobber til 19.00 hver dag, kan hun levere barnet senere enn 7.00? Når i all verden er det meningen at de skal se hverandre? Lengden på dagen er helt ok. Anonymous poster hash: e1449...23f Kommer helt an på hva slags jobb man har, her jobber samboeren med anleggsarbeid, her vi bor, jobber 12 timer i døgnet.. Jeg starter på jobb klokka 8, tar 1,5 time å kjøre dit, men så jobber jeg ikke mange timene pr dag, så jeg kan hente ungene klokka 14.. Anonymous poster hash: a5329...aaf
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #16 Skrevet 15. mars 2016 Hvis moren jobber til 19.00 hver dag, kan hun levere barnet senere enn 7.00? Når i all verden er det meningen at de skal se hverandre? Lengden på dagen er helt ok. Anonymous poster hash: e1449...23f Kommer helt an på hva slags jobb man har, her jobber samboeren med anleggsarbeid, her vi bor, jobber 12 timer i døgnet.. Jeg starter på jobb klokka 8, tar 1,5 time å kjøre dit, men så jobber jeg ikke mange timene pr dag, så jeg kan hente ungene klokka 14.. Anonymous poster hash: a5329...aaf Hvis man jobber 12 timer i døgnet, så jobber man vel ikke 5 dager i uka? Anonymous poster hash: e1449...23f
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #17 Skrevet 15. mars 2016 Hvis moren jobber til 19.00 hver dag, kan hun levere barnet senere enn 7.00? Når i all verden er det meningen at de skal se hverandre? Lengden på dagen er helt ok. Anonymous poster hash: e1449...23f Kommer helt an på hva slags jobb man har, her jobber samboeren med anleggsarbeid, her vi bor, jobber 12 timer i døgnet.. Jeg starter på jobb klokka 8, tar 1,5 time å kjøre dit, men så jobber jeg ikke mange timene pr dag, så jeg kan hente ungene klokka 14.. Anonymous poster hash: a5329...aaf Hvis man jobber 12 timer i døgnet, så jobber man vel ikke 5 dager i uka? Anonymous poster hash: e1449...23f Han jobber 4 dager i uka. + 1 dag annenhver uke hvor han jobber 4 timer.. Da på morgenen.. Anonymous poster hash: a5329...aaf
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #18 Skrevet 15. mars 2016 Helt normalt, bortsett fra middagen som høres helt horribel ut. Hvorfor i all verden får ikke barnet grønnsaker til hvert måltid? For vanskelig? Trailer-trash. Anonymous poster hash: 6c86d...584
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #19 Skrevet 15. mars 2016 Jenta er litt over 1 år. Er i barnehagen fra 7-15.30 hver dag om hun ikke er syk. Middag blir hun gitt kl 16, foreldrene spiser på kvelden siden moren jobber å er ikke hjemme før 19. Barnet får ofte pølser, karbonade, fiskekaker. Noen ganger uten tilbehør, ofte blir det bare brødskive eller boller! Ingen av foreldrene deltok på juleavslutning i barnehagen å heller ikke nå når det er påskeavslutning pga jobb. Anonymous poster hash: 97ac1...b08 Høres veldig trist ut. Når ser mor barnet i hverdagen? Anonymous poster hash: fcd50...b25
Gjest Antarctica Skrevet 15. mars 2016 #20 Skrevet 15. mars 2016 (endret) For 30 år siden ville dette ha vært en helt normal familie. I dag er det heeeeeelt tabu, krise og omsorgssvikt. Tenk å gå glipp av de kleine avslutningene i barnehagen som egentlig blir arrangert mest for foreldrenes skyld... Mener du virkelig at påskefrokost, luciafrokost, høstfest osv er kleint og for de voksnes skyld? Alle ungene mine har alltid syns det var stor stas å stelle i stand til fest i barnehagen/skolen og at vi fikk være med. Jeg tror vi gledet oss like mye alle sammen. Det er påskefrokost for foreldrene nå på fredag og mini minner meg på det hver morgen. Derfor syns jeg det er litt synd for de ungene som sjelden har med seg foreldre på slike tilstelninger. Litt på siden av tråden, men ja, det er kleint. De arrangementene går jeg kun på fordi jeg syns jeg bør. Ungene mine har egentlig fått nok av barnehage/skole når dagen er over. Da vil de hjem og ha fritid, det er ikke så om å gjøre å være på "arrangementer" der voksne vagler på alt for små stoler og ungene er forvirra omkring hvem de skal spørre om lov til hva. Da de var så store som ettåringen i dette innlegget, skjønte de i alle fall ikke hvorfor de måtte tilbake dit på ettermiddagen. Den ene var sint og sjenert i alle Lucia-feiringer, nektet å holde lys eller gå i toget. Den andre syntes karneval og utkledning var flaut og litt skremmende (han likte f eks aldri at jeg sminket meg, det gjør han fortsatt ikke, eller har andre endringer i fjeset!). Når SFO har bursdagsfeiring vil min SFO-gutt hentes så tidlig som mulig, for da er det ballongsprenging og "disco" (slå av lyset, ha høy musikk og løpe rundt i salen), og det er masete og fremmedgjørende for ham. Grillfester i regn har vi også vært på, og basarer der ingen familier snakker med nabofamilien fordi barnehagens 75-80 barn kommer fra vidt forskjellige deler av kommunen. Men det er klart - jo mer de ansatte og de andre ungene pisker opp stemningen omkring disse "kosekveldene", desto viktigere er det å ha deltatt. Mest for ikke å føle at man gikk glipp av noe. Endret 15. mars 2016 av Pashla
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #21 Skrevet 15. mars 2016 Jeg tenker at de burde putte mer grønnsaker i den ungen, ellers ingenting. Anonymous poster hash: 7d519...26a
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #22 Skrevet 15. mars 2016 Hvis moren jobber til 19.00 hver dag, kan hun levere barnet senere enn 7.00? Når i all verden er det meningen at de skal se hverandre? Lengden på dagen er helt ok. Anonymous poster hash: e1449...23f Kommer helt an på hva slags jobb man har, her jobber samboeren med anleggsarbeid, her vi bor, jobber 12 timer i døgnet.. Jeg starter på jobb klokka 8, tar 1,5 time å kjøre dit, men så jobber jeg ikke mange timene pr dag, så jeg kan hente ungene klokka 14.. Anonymous poster hash: a5329...aaf Hvis man jobber 12 timer i døgnet, så jobber man vel ikke 5 dager i uka? Anonymous poster hash: e1449...23f Han jobber 4 dager i uka. + 1 dag annenhver uke hvor han jobber 4 timer.. Da på morgenen.. Anonymous poster hash: a5329...aaf Da hadde jeg sett meg om etter en annen jobb. Med et sånt regime er man jo I prinsippet bare helgeforelder. Anonymous poster hash: e1449...23f
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #23 Skrevet 15. mars 2016 Synes det er mye tid i barnehagen. Skjønner ikke hvorfor barnet er så mye i barnehagen/begynner så tidlig. Virker jo som mor begynner sent. Kostholdet blir jo ofte slik med en på ett år. Hadde nok ikke gitt boller selv. Anonymous poster hash: 0efe2...a6e
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #24 Skrevet 15. mars 2016 Hvis moren jobber til 19.00 hver dag, kan hun levere barnet senere enn 7.00? Når i all verden er det meningen at de skal se hverandre? Lengden på dagen er helt ok. Anonymous poster hash: e1449...23f Kommer helt an på hva slags jobb man har, her jobber samboeren med anleggsarbeid, her vi bor, jobber 12 timer i døgnet.. Jeg starter på jobb klokka 8, tar 1,5 time å kjøre dit, men så jobber jeg ikke mange timene pr dag, så jeg kan hente ungene klokka 14.. Anonymous poster hash: a5329...aaf Hvis man jobber 12 timer i døgnet, så jobber man vel ikke 5 dager i uka? Anonymous poster hash: e1449...23f Han jobber 4 dager i uka. + 1 dag annenhver uke hvor han jobber 4 timer.. Da på morgenen.. Anonymous poster hash: a5329...aaf Da hadde jeg sett meg om etter en annen jobb. Med et sånt regime er man jo I prinsippet bare helgeforelder. Anonymous poster hash: e1449...23f Hvorfor jobber han da i snitt 12.5 timer planlagt overtid? Er pengene virkelig verdt å gå glipp av hele barndommen deres? Anonymous poster hash: e1449...23f
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #25 Skrevet 15. mars 2016 Hvis moren jobber til 19.00 hver dag, kan hun levere barnet senere enn 7.00? Når i all verden er det meningen at de skal se hverandre? Lengden på dagen er helt ok. Anonymous poster hash: e1449...23f Kommer helt an på hva slags jobb man har, her jobber samboeren med anleggsarbeid, her vi bor, jobber 12 timer i døgnet.. Jeg starter på jobb klokka 8, tar 1,5 time å kjøre dit, men så jobber jeg ikke mange timene pr dag, så jeg kan hente ungene klokka 14.. Anonymous poster hash: a5329...aaf Hvis man jobber 12 timer i døgnet, så jobber man vel ikke 5 dager i uka? Anonymous poster hash: e1449...23f Han jobber 4 dager i uka. + 1 dag annenhver uke hvor han jobber 4 timer.. Da på morgenen.. Anonymous poster hash: a5329...aaf Da hadde jeg sett meg om etter en annen jobb. Med et sånt regime er man jo I prinsippet bare helgeforelder. Anonymous poster hash: e1449...23f Er virkelig ikke så lett for alle, han har best sjans innen anleggsarbeid, og for å si det slik, den type jobb vokser ikke på trær.. Samtidig har vi barn som trenger å se han jevnlig, andre steder kan han ende opp med å være borte 10-28 dager i strekk. Vi har testet ut den slags også, ungene har det best slik det er nå. Anonymous poster hash: a5329...aaf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå