Gjest Antarctica Skrevet 14. mars 2016 #26 Skrevet 14. mars 2016 Få ungene med på å lage billig og morsom påskepynt, og så overrasker dere mormora i gips. Setter kyllinger og malte egg over alt og lager "påskefest" for pasienten.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #27 Skrevet 14. mars 2016 Du slipper ihvertfall sitte innestengt på sykehuset med en liten gutt på 3 som har blodkreft. Det blir en nitrist påske det 😥😥 Anonymous poster hash: 14873...3a0 Huff så trist😔 Håper det går bra med han. Anonymous poster hash: b5b4b...35b
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #28 Skrevet 14. mars 2016 får jo AAP om man blir permitert, så da får man da litt penger inn om ikke annet. Anonymous poster hash: f301c...a7a Nei det gjør man ikke, aap får man når man er syk og har brukt opp sykepengerettighetene sine. Når man blir permitert får man dagpenger. Anonymous poster hash: 4d9e4...18d
BøllefrøOgBolla Skrevet 14. mars 2016 #29 Skrevet 14. mars 2016 Skjønner godt det er kjedelig at alt ser ut til å gå litt på tverke nå rett før påske! Men påska kan fremdeles bli helt super den 😃 Masse gøy man kan gjøre hjemme, og som slett ikke trenger koste mye. Kanskje har barna noen venner som skal være hjemme, som dere kan ha akedag med grilling osv sammen med? Påskeeggjakt? Dere kan bake, male egg, grille, dra i fjæra eller på fjellet/skogen, ha kino i stua, ha ansiktsmaling hjemme, spille kort og spill, lese ei spennende bok sammen, sove i telt eller hytte på stua, ja - rett og slett bare finne på noe hyggelig sammen ❤️ Kjøp god mat, finn fram smilet, og gjør det beste ut av situasjonen, så skal du se det blir riktig så hyggelig 😃
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #30 Skrevet 14. mars 2016 Jøss! Med tanke på overskriften trodde jeg noen var døde eller alvorlig syke. Det du beskriver er livets små og litt større viderverdigheter som alle aboslutt er fiksbare. Hvis dette er med på å ødelegge påsken for deg, så må jeg si at du er heldig. Så lite er det ikke mange som opplever å bli så nedfor av som du beskriver. Vi har mange tøffere slag av den typen i løpet av et år som regel vi og det er selvsagt lov å rase litt over det, MEN så er det å bli løsningsorientert. Anonymous poster hash: 750fc...855
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #31 Skrevet 14. mars 2016 Hi, jeg skjønner du synes dette er kjipt. Man kan aldri måle livet sitt i de som har det verre, for da kan man aldri være trist eller lei, for noen har det verre... , og det er tross alt viktig å kjenne på følelsene sine og sortere de, få de ut, om så på et anonymforum (det betyr ikke at man ikke ser verden som den er og ikke skjønner at andre har det langt vondere), dette er det du føler nå, og det har du din fulle rett til å føle! Når du får dette litt på avstand vil du nok få det bedre At du skriver ut din nød på et anonymforum er HELT ok, denne siden er blandt annet for dette. Jeg har mange ganger fått støtte og svar her inne på ting jeg ikke vil ta opp med familie eller venner, og selv om man ikke kjenner noen her, føles det godt av og til å bli "sett" og støttet. Så, klem til deg, jeg tror du trenger den Anonymous poster hash: e15ff...9cf
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #32 Skrevet 14. mars 2016 Du slipper ihvertfall sitte innestengt på sykehuset med en liten gutt på 3 som har blodkreft. Det blir en nitrist påske det 😥😥 Anonymous poster hash: 14873...3a0 Kjempe trist å høre om din sønn, håper han vinner over kreften 💙💙 men, det er jo ikke slik at andre ikke kan ha det trist selvom noen andre har det verre. For det er garantert noen som har det verre enn deg, men det betyr jo ikke at du kan ha det vondt for det om... Bare til ettertanke.. Anonymous poster hash: 3b5ee...974
sotosmor Skrevet 14. mars 2016 #33 Skrevet 14. mars 2016 Du slipper ihvertfall sitte innestengt på sykehuset med en liten gutt på 3 som har blodkreft. Det blir en nitrist påske det Anonymous poster hash: 14873...3a0 Riktig god bedring til gutten din. Jeg ønsker dere en så god påske som omstendighetene kan gi dere.
Gjest Pusikatt Skrevet 14. mars 2016 #34 Skrevet 14. mars 2016 Hva har moren din med dette å gjøre egentlig? Skulle dere til henne i påsken, eller skulle hun til dere, men så ble det avlyst pga at hun brakk foten? Det er jo kjipt, men ikke verdens undergang. Lag trolldeig, kok kakao, mal egg og lag et påsketre ute i hagen, smågodtet er superbillig for tiden og på Nille har de billige påskeegg. Det går så bra så :-)
BareMas Skrevet 14. mars 2016 #35 Skrevet 14. mars 2016 Det var da litt vel mye svartmaling du brukte der? Dette er kjempepåske for meg: Tur i fjæra for å samle steiner, pinner og skjell. Kaffe på termos og pølser på bål. Maling av påskeegg, da kan du også bake kake 😊 Påskeeggjakt i Hagen. Nye lekeplasser. Vinkveld med venninner Kroneksempel på drittpåske: Svi av 10.000kr for å stå slalåm på et skiresort i Sverige. Så for min del passer det bra med påske etter at alle mars-regningene er betalt, påska er for meg den billigste og roligste høytiden, og dermed min favoritt.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #36 Skrevet 14. mars 2016 Du slipper ihvertfall sitte innestengt på sykehuset med en liten gutt på 3 som har blodkreft. Det blir en nitrist påske det 😥😥 Anonymous poster hash: 14873...3a0 God bedring til sønnen din ❤️ Varme tanker til dere i den tøffe tiden. Kjenner igjen din frusterasjon over folk som klager over bagateller når en selv står opp i verdens verste kamp.❤️ Folk Som ikke vet hva motgang er, klager over de minste bagatellene. De skulle fått kjent litt på hva skikkelig motgang er. Anonymous poster hash: f5581...972 Så fordi andre alltid har det verre skal man ikke få føle seg nedstemt? Fantastisk logikk. Selvsagt får jeg også vondt i hjertet av at et lite barn må tilbringe tid på sykehus pga alvorlig sykdom. Det må da være lov å føle som hi føler selvom det er syke barn på et sykehus. Anonymous poster hash: b55d4...726
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #37 Skrevet 14. mars 2016 Jeg skjønner absolutt at det er kjipt, men jeg må slenge meg på hun som mener at dette er litt bagateller. Selv har jeg en sønn som har vært syk de siste fire mnd og vi sitter inne dag etter dag. Likevel er selvsagt det også en bagatell kontra blodkreft. Anonymous poster hash: 4467f...618
februarprins2013 Skrevet 14. mars 2016 #38 Skrevet 14. mars 2016 Leit og høre,men er jo ikke så mye som koster penger hvis du planlegger
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #39 Skrevet 14. mars 2016 Leit og høre,men er jo ikke så mye som koster penger hvis du planleggerDet koster ikke mindre penger selv om man planlegger.Men at det er mye dere kan finne på som IKKE koster penger er sant Anonymous poster hash: e15ff...9cf
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #40 Skrevet 15. mars 2016 Kjøpte MASSE godis igår til 15 kr på rema! Appelsiner koster 3 kr kilo. Kvikk lunsj og brus på tilbud.. Trenger alt være så dyrt? Hva hadde du planlagt? Hyttetur med spa-helg? isåfall skjønner jeg jo det.. Turer ut i snøen er gratis. Jeg skal jobbe og derfor ikke bruke så mye penger uansett. Det blir hva man gjør det til. Kniper det SKIKKELIG har man rett på sosial stødnad fra nav. Anonymous poster hash: 4feef...1a3
Luksusdyret Skrevet 15. mars 2016 #41 Skrevet 15. mars 2016 I går så knuste guttungen bilruten på bilen vår selvsagt ved et uhell noe annet kan man vel ikke si. Måtte punge ut med 2000 i egenandel for ny rute. I dag får jeg melding om at samboer blir permitert pga lite jobb fremover. Dette betyr jo såklart mindre inntekt og jeg tjener ikke himla masse fra før. Også som ikke det var nok så har altså mamma knekt foten fordi hun nekter å bruke brodder på denne isholka ute som er. Jaja får drikke meg full og glemme hvor trist påsken 2016 var Anonymous poster hash: 4eacf...1d1 Beklager, men har påske blitt like kjøpehysterisk som jul nå? MÅ man bruke masse penger i påska? Her blir det påskeegg med noe billiggreier oppi, grilling i hagen, aketurer og tur i basseng. Hva i all verden bruker folk masse penger på i påska?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #42 Skrevet 15. mars 2016 Forstår at det kan føles kjipt med motgang, men med mindre dere hadde planlagt å reise til syden i påske sammen med mormor (eller noe i den dur), så forstår jeg ikke helt hva det økonomiske har å gjøre med at påsken i seg selv blir dårlig. En koselig påske betyr ikke nødvendigvis å bruke mye penger. Leser over her at du har fått mange gode tips på billige aktiviteter, men det er jo klart, at med den holdningen du viser i hi, så blir jo denne påsken dritt... Hvorfor er det at moren din brakk foten noe som påvirker deres påske i stor grad? Kjedelig selvsagt, men det hadde det vel vært om det ikke var påske? Er jo henne det er synd på. Barna kommer jo også til å merke denne labre stemningen dersom du ikke snur litt om her. Prøv heller å fokusere på tid sammen med familien og gjør det beste ut av det. Må også spørre, hvordan i all verden klarte guttungen å knuse bilvinduet? Skal ikke det veldig mye til for å klare?? Samtidig må jeg også si at å hele tiden skulle sammenligne seg selv med andre, og ikke ha "lov" å være trist og lei fordi andre har det verre, blir helt feil. Helt greit å få perspektiv på ting og å tenke over hvor godt man faktisk har det og hvor heldig man tross alt er, men det må likevel være lov å være nedfor av og til selv om man ikke er rammet av de store tragediene. Sånn helt på generell basis God påske Anonymous poster hash: 41e68...78c
Gjest Jigglewiggle Skrevet 15. mars 2016 #43 Skrevet 15. mars 2016 Tråden er ryddet for brukerdebatt/personangrep, samt siteringer av dette. JW, brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #44 Skrevet 15. mars 2016 Altså, vi er en familie på 4 som lever på 23 000 i mnd for tiden, med 16 000 i faste utgifter, trang økonomi? Ja, så klart, men vi får da en fin påske likevel Det går på egen holdning til det, og hva man klarer å klekke ut Anonymous poster hash: a77ee...fa7
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #45 Skrevet 15. mars 2016 Kjøpte MASSE godis igår til 15 kr på rema! Appelsiner koster 3 kr kilo. Kvikk lunsj og brus på tilbud.. Trenger alt være så dyrt? Hva hadde du planlagt? Hyttetur med spa-helg? isåfall skjønner jeg jo det.. Turer ut i snøen er gratis. Jeg skal jobbe og derfor ikke bruke så mye penger uansett. Det blir hva man gjør det til. Kniper det SKIKKELIG har man rett på sosial stødnad fra nav. Anonymous poster hash: 4feef...1a3 Turer i snøen er ikke gratis for alle. Har du hørt om at bensin eller buss koster penger? Ikke alle som bor i en landsdel hvor det er 1 meter snø nå!!! Anonymous poster hash: 9f545...7dc
Luksusdyret Skrevet 15. mars 2016 #46 Skrevet 15. mars 2016 Kjøpte MASSE godis igår til 15 kr på rema! Appelsiner koster 3 kr kilo. Kvikk lunsj og brus på tilbud.. Trenger alt være så dyrt? Hva hadde du planlagt? Hyttetur med spa-helg? isåfall skjønner jeg jo det.. Turer ut i snøen er gratis. Jeg skal jobbe og derfor ikke bruke så mye penger uansett. Det blir hva man gjør det til. Kniper det SKIKKELIG har man rett på sosial stødnad fra nav. Anonymous poster hash: 4feef...1a3 Turer i snøen er ikke gratis for alle. Har du hørt om at bensin eller buss koster penger? Ikke alle som bor i en landsdel hvor det er 1 meter snø nå!!! Anonymous poster hash: 9f545...7dc Må du ha snø for å ha påske?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #47 Skrevet 15. mars 2016 Kjøpte MASSE godis igår til 15 kr på rema! Appelsiner koster 3 kr kilo. Kvikk lunsj og brus på tilbud.. Trenger alt være så dyrt? Hva hadde du planlagt? Hyttetur med spa-helg? isåfall skjønner jeg jo det.. Turer ut i snøen er gratis. Jeg skal jobbe og derfor ikke bruke så mye penger uansett. Det blir hva man gjør det til. Kniper det SKIKKELIG har man rett på sosial stødnad fra nav. Anonymous poster hash: 4feef...1a3 Turer i snøen er ikke gratis for alle. Har du hørt om at bensin eller buss koster penger? Ikke alle som bor i en landsdel hvor det er 1 meter snø nå!!! Anonymous poster hash: 9f545...7dc Men tur på lekeplass eller i skogen er gratis Anonymous poster hash: d5998...6de
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #48 Skrevet 15. mars 2016 Såpass ja! Nei, da er det nok bare å legge på røret gitt!! Jeg hadde minst ventet meg brystkreft på deg, influensa på gubben, lus på ungene og diaré på bikkja, men vi har gudsjelov litt forskjellig oppfatning på trist påske! Anonymous poster hash: 40bb8...6e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå