Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #1 Skrevet 14. mars 2016 I går så knuste guttungen bilruten på bilen vår selvsagt ved et uhell noe annet kan man vel ikke si. Måtte punge ut med 2000 i egenandel for ny rute. I dag får jeg melding om at samboer blir permitert pga lite jobb fremover. Dette betyr jo såklart mindre inntekt og jeg tjener ikke himla masse fra før. Også som ikke det var nok så har altså mamma knekt foten fordi hun nekter å bruke brodder på denne isholka ute som er. Jaja får drikke meg full og glemme hvor trist påsken 2016 var Anonymous poster hash: 4eacf...1d1
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #2 Skrevet 14. mars 2016 I går så knuste guttungen bilruten på bilen vår selvsagt ved et uhell noe annet kan man vel ikke si. Måtte punge ut med 2000 i egenandel for ny rute. I dag får jeg melding om at samboer blir permitert pga lite jobb fremover. Dette betyr jo såklart mindre inntekt og jeg tjener ikke himla masse fra før. Også som ikke det var nok så har altså mamma knekt foten fordi hun nekter å bruke brodder på denne isholka ute som er. Jaja får drikke meg full og glemme hvor trist påsken 2016 var Anonymous poster hash: 4eacf...1d1 Gjør det, det hjelper sikkert på økonomien........... Anonymous poster hash: d5998...6de
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #3 Skrevet 14. mars 2016 Ja, for det gjør jo alt bedre for barna dine... Anonymous poster hash: 00212...5ef
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #4 Skrevet 14. mars 2016 Hvordan klarer man knuse en bilrute med et uhell? Anonymous poster hash: c971f...379
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #5 Skrevet 14. mars 2016 Hvordan klarer man knuse en bilrute med et uhell? Anonymous poster hash: c971f...379 Ungen tok noen av mors flasker, ble full og knuste ruta. Anonymous poster hash: f6e62...18f
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #6 Skrevet 14. mars 2016 Forstår at det er trist da det ikke var det du hadde sett for deg. Spesielt forstår jeg at det er en utfordring at mannen din er permittert om det ikke er mange jobber som er relevant for han rundt dere. Da er det en usikkerhet som ikke er kjekk. Men jeg er helt sikker på at dere klarer å få en fin påske likevel når dere har fordøyet dette litt. En fin påske trenger ikke være noe dyrt. Hvis du ønsker litt perspektiv så er det nok mange som skulle gitt mye for din påske, meg inkludert. Vi har for tiden mye veldig alvorlig sykdom i familien (hos de fleste voksne), men vi skal vi nok få en fin påske likevel - krever bare litt annerledes planlegging Anonymous poster hash: 2efc2...319
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. mars 2016 #7 Skrevet 14. mars 2016 Aner ikke hvor du bor, men turer ut i lokalmiljøet trenger ikke koste all verden og kan være veldig hyggelig. Men klart om du har bestemt deg for at dette blir dritt, ja da blir det sånn.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #8 Skrevet 14. mars 2016 Du slipper ihvertfall sitte innestengt på sykehuset med en liten gutt på 3 som har blodkreft. Det blir en nitrist påske det 😥😥 Anonymous poster hash: 14873...3a0
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #9 Skrevet 14. mars 2016 får jo AAP om man blir permitert, så da får man da litt penger inn om ikke annet. Anonymous poster hash: f301c...a7a
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #10 Skrevet 14. mars 2016 Hvordan klarer man knuse en bilrute med et uhell? Anonymous poster hash: c971f...379 Ungen tok noen av mors flasker, ble full og knuste ruta. Anonymous poster hash: f6e62...18f Går faen meg an å vise et snev av sympati! Triste menneske. Anonymous poster hash: 76c59...5fa
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #11 Skrevet 14. mars 2016 Trenger alt å koste penger? Vi har tre barn og i påsken pleier vi dra på tur. Men da er det turer her vi bor...koster ikke en krone. Ut i naturen. Grill pølser. Lag eggjakt. Pinnebrød. Våre barn elsker det. Ikke gjør det verre en det er Anonymous poster hash: 3e6da...e67
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #12 Skrevet 14. mars 2016 Hvordan klarer man knuse en bilrute med et uhell? Anonymous poster hash: c971f...379 Ungen tok noen av mors flasker, ble full og knuste ruta. Anonymous poster hash: f6e62...18f Går faen meg an å vise et snev av sympati! Triste menneske. Anonymous poster hash: 76c59...5fa Aldri hørt om noen som knuser en rute med et uhell Anonymous poster hash: f6e62...18f
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #13 Skrevet 14. mars 2016 Jobber mannen din i oljebransjen? Det ordner seg som regel. Men vet hvor jævler detter når det står på. Tror meg det er deilig når dere kommer ut av det 😊 Anonymous poster hash: fe53e...6ea
Gjest ♡perla Skrevet 14. mars 2016 #14 Skrevet 14. mars 2016 Du slipper ihvertfall sitte innestengt på sykehuset med en liten gutt på 3 som har blodkreft. Det blir en nitrist påske det 😥😥 Anonymous poster hash: 14873...3a0 💙
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #15 Skrevet 14. mars 2016 I all verden.....du trenger da ikke gjøre det verre enn det er! Vi har heller ikke mye penger, men vi skal da for fader ha en fin påske lell, Mye kos sammen, turer i skog og mark, spille spill sammen, Lage hytte i stua. Nyte fridagnene uten stress og mas. Anonymous poster hash: d914e...3bb
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #16 Skrevet 14. mars 2016 Du slipper ihvertfall sitte innestengt på sykehuset med en liten gutt på 3 som har blodkreft. Det blir en nitrist påske det 😥😥 Anonymous poster hash: 14873...3a0 God bedring til sønnen din ❤️ Varme tanker til dere i den tøffe tiden. Kjenner igjen din frusterasjon over folk som klager over bagateller når en selv står opp i verdens verste kamp.❤️ Folk Som ikke vet hva motgang er, klager over de minste bagatellene. De skulle fått kjent litt på hva skikkelig motgang er. Anonymous poster hash: f5581...972
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #17 Skrevet 14. mars 2016 Jeg er rimelig sikker på at du og mannen har langt bedre råd selv når han blir permitert og dere må betale den egenandelen, enn det jeg har til hverdags, hele tiden pga. langvarig sykdom. Hva har din mors brukne fot med hvordan dere får det i påsken? Er du vant med at hun bruker å styre og stelle for dere? Det virker som om du er sur på henne fordi hun ikke brukte brodder... Hva med å tenke på hvor frustrerende det er for henne å bli bevegelseshemmet, og heller gjøre det hun normalt gjør for dere - eller noe helt annet - for at dere alle kan få en flott påske likevel? Påsken blir det dere gjør den til! Jeg vil ikke ha en krone til overs til noe som helst, men jeg håper på litt fint vær, da er påsken en flott tid, også hjemme. Jeg har fått låne en god bok jeg skal kose meg med også, for det er ikke så mye jeg greier pga. helsen. Når mannen din har fått permisjonsvarsel så får han ta følge av det. Han kan tjene 4 eller 6 tusen skattefritt fra ulike oppdragsgivere. Jeg er sikker på at det er pensjonister eller andre som trenger hjelp som f.eks. vil trenge hjelp til å skifte til sommerdekk, rydde i hagen etter vinteren, gjøre småreparasjoner osv. Garantert flere slike i nabolaget - så spørsmålet er hvor driftig mannen din er og hvor villig han er til å ta småjobber og andre jobber som han kanskje ikke synes er så morsomme? Snu om - bestem dere for å gjøre denne påsken bedre enn du trodde var mulig slik det lå an på forhånd. Og til deg som må være på sykehus med sønnen din - håper han kommer seg etter hvert og blir frisk! Sender deg og sønnen din gode og varme tanker <3 Anonymous poster hash: 108ea...b81
Nullstress;) Skrevet 14. mars 2016 #18 Skrevet 14. mars 2016 Da kjøper du inn litt ekstra snop nå som det er priskrig. Dere leier filmer, går turer, spiller spill og gjør andre "hytte-ting", bare hjemme . Lage telt i stua, male trolldeig osv. Mye man kan finne på som ikke koster stort.
Blubblubb Skrevet 14. mars 2016 #19 Skrevet 14. mars 2016 "Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det!" sa min mormor alltid. Livet hennes ble fylt med store tragedier, men hun bretta opp ermene, ga aldri opp og var positiv helt til det siste.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #20 Skrevet 14. mars 2016 Jeg har heller ikke så god råd, men vi skal jaggu kose oss i påsken likevel Trenger slett ikke bli nitrist selv om man ikke har flust med penger. Vi skal på tur i fjæra, gå på ski, spise appelsiner i hagen, sove lenge, se film, spille spill, gå turer og gjøre andre koselige ting sammen. Hurra! Vi er friske, vi har ferie og vi er sammen. Bare det i seg selv er supert ! Anonymous poster hash: 3d793...509
Guttaboys Skrevet 14. mars 2016 #21 Skrevet 14. mars 2016 Med mindre dere skal reise på ferie, så ser jeg ikke hvordan påsken skal koste mer penger enn vanlige dager gjør. Vi har aldri brukt mer penger i påsken. Kanskje litt ekstra på godteri, men det er alt. Det er forøvrig kjedelig det dere opplever for tiden, men påsken blir vel ikke ødelagt av den grunn..? Ut i naturen, grille, ski. Gratis.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #22 Skrevet 14. mars 2016 Ja, dette ble dessverre for sytete for meg - støtter de andre svarene du har fått - koselig påske trenger ikke koste mye penger. Bruk fantasien og kos dere med de enkle ting Du har fått mange gode forslag her, så jeg gjentar dem ikke Selv er jeg skilt og skal ha første del av påsken uten barna, og vet du hva - det kunne vært trist og leit og tenners gnissel, men jeg velger å se på det som jeg får litt ekstra tid til meg selv. Trives i eget selskap og har venner jeg kan oppsøke hvis jeg vil. Når ungene kommer reiser vi til Køben... det koster litt , jeg ser det - men hadde jeg ikke hatt råd hadde vi hatt hjemmepåske og funnet på noe her. Ingen krise Anonymous poster hash: 4c46c...5f4
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #23 Skrevet 14. mars 2016 Jeg er enslig mor til 2, og har veldig dårlig råd. Men som vi koser oss. Vi skal spille brettspill, ut å sykle, ut på lekeplassen, ut og gå i byen. Inviterer barn av vennene på besøk, baker og lager vafler. Masse godteri er kjøpt inn nå som det er så billig og. Og kose oss med filmer. Vi kommer til å få det så fint, bare kose oss med hverandre. Det trenger ikke å være dyrt å kose seg. Anonymous poster hash: ae80f...fcf
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 14. mars 2016 #24 Skrevet 14. mars 2016 Skjønner godt at du syns det er kjipt 😞 Sympati fra meg og en god klem 😉
ladygodiva Skrevet 14. mars 2016 #25 Skrevet 14. mars 2016 Ååå disse problemer man sliter med. Synes du burde ta en titt på verden rundt deg. Dere har et hus, mat,bil, friske barn, helsevesenet, og dere klarer fint å lage påske uten at det behøver å koste skjorta. Bare det å kunne dra ut sammen å kose seg i snø, på tur, grille pølser, fiskekaker osv. Bare være en familie er det du burde tenke på. Ikke det ekstravagante tullet som gule egg og lammestek. Det er familier hele verden rundt som bare kan drømme om å være dere. Uten pengene. Men bare med tryggheten. Kok opp litt kakao, lag en pinnebrøddeig og finn noe å grille i frysen, ta med mann og barn ut på tur med grilling og kos. Det er slikt barna husker. Ikke hvor stort påskeegget er, hvor stor og dyr lammesteika er. God påske
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå