Gå til innhold

Savner du å være gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva likte du best med denne tiden?

Anonymous poster hash: 464e5...ed4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Det er for meg veldig lett å gå gravid. Ingen plager og har holdt på som før til dagen jeg fødte.

Det ble jo litt lang ventetid når jeg gikk ut i permisjon.

Savner den fine struttende magen og kjenne den lille romstere rundt.

Anonymous poster hash: 61604...c7c

Skrevet

Jeg savnet det veldig etter fødsel. Var nok mye fordi jeg fødte prematurt og ikke fikk oppleve de siste ukene. Var rent vemodig å pakke ned graviditetsklærne.

Nå som.babyen er 11 mnd savner jeg det ikke mer :)

Anonymous poster hash: 4bb79...0ed

Skrevet

Nå er jeg gravid..

Men jeg har aldri savnet det (etter de andre svangerskapene). Når barnet er født er jeg sjeleglad for å ikke være gravid og dette blir siste svangerskap for meg - og det er jeg veldig glad for.

Savner ingen ting med å gå gravid, syns ikke det er noe koselig. Hadde jeg syns det var moralt innafor hadde jeg leid livmor i utlandet.

Anonymous poster hash: ad9cb...328

Skrevet

Nå er jeg gravid med nr 3, og venter nedkomst når som helst.

Jeg liker ikke så godt å være gravid rent fysisk. Men det er jo spennende. Gøy å kjenne bevegelser og spark. Og herlig å tenke på at det vokser en baby inni magen min. Som jeg allerede elsker veldig høyt!

Rent fysisk har jeg en del plager med bekkenet, luftsmerter og halsbrann. Men jeg har også vært veldig frisk. Ikke vært forkjølet eller noe. Og hud, hår og negler er friskere og vakrere enn ellers. Det kommer jeg til å savne!

Anonymous poster hash: d23ac...3e2

Skrevet

Nei, det kan jeg med hånden på hjertet si at jeg ikke gjør. Det var deilig å kunne gå i tettsittende klær og føle at man så fantastisk ut, men det var det. Mye av graviditeten var som tortur, selv om det var fantastisk å kjenne spark og alle forventningene. Hadde jeg sluppet å gå gravid ville jeg hatt mange barn :)

Anonymous poster hash: 73051...300
Skrevet

JAA! Elsket å være gravd og snart skal vi prøve på tredjemann :) Gleder meg!

Jeg vet ikke hva jeg likte akkurat, det var vel det å bære et lite menneske, kjenne sparkene og jeg likte magen, synes det var skikkelig koselig. Jeg hadde aldri vondt eller ubehag.

Anonymous poster hash: 83a1f...c8d
Skrevet

JA! Den flotte magen og romsteringene i magen.. Elsket det! Har 5 barn, så det får nok holde da ;)

Anonymous poster hash: 1db3f...792
Skrevet

Jeg savner ikke å være gravid. Jeg må ta 2 sprøyter daglig, svært smertefulle siden kroppen min er full av arr etter sprøyter, og får alltid bekkenløsning og humørsvingninger. Og kan ikke spise det jeg vil.

Det jeg liker best er følelsen etter fødselen av at man kan spise hva man vil.

Skrevet

Nei, eller til dels. Da har jeg en "unnskyldning" for å være feit. Men alle plagene som kom i tillegg til å være overvektig (min feil, men ja..) var helt grusomme.. Savner det ikke, men ønsker meg et barn til om noen år. Om jeg finner en det er verdt å få barn med da 😉

Anonymous poster hash: 00403...515

Skrevet

Jeg er gravid nå med barn nummer 2. Jeg nærmest hater det. Jeg har null tålmodighet og skulle ønske et svangerskap varte maks en måned. For meg er det tortur å vente på noe så lenge. 

Har bortsett fra det greie svangerskap. Men jeg liker ikke tanken på å konstant sette meg selv "først", må tenke på ditten og datten, passe på kroppen, passe på nok hvile, osv. Jeg syns det er vanskelig å ta vare på et barn i magen. Stress rett og slett. Man vet jo aldri hvordan barnet har det og jeg er konstant livredd for at noe skal skje. Fødsel er jo heller ingen dans på roser. 

Men men, premien i seg selv er jo virkelig verdt det. Jeg skal heldigvis ikke ha flere barn :) 

Anonymous poster hash: aaf4a...ccf
Skrevet

Både ja og nei.

Jeg savner IKKE de konstante smertene var bekkenet og det å ikke kunne bevege meg som jeg ville.

Men jeg savner sparkene, magen og all spenneingen :)

Anonymous poster hash: 317f4...c90

Skrevet

Nei, ikke nå. Jeg husker at jeg savnet det etter både nummer en og to, men nå har jeg gått gravid fire ganger og minstebarnet er nesten 7 år, så jeg er på en måte helt ferdig med den tiden av livet mitt for lenge siden. Både graviditet, babyer og småbarn. Det er bare deilig å være ferdig, og jeg savner ikke noe av det så mye som et sekund.

Det jeg likte med  være gravid var selvsagt sparkene, det å kjenne barnet inne i magen. Og så var det litt deilig å ikke tenke på å skulle ha flat mage i sommerhalvåret ;)

Anonymous poster hash: 9ba1a...dd0
Skrevet

Jeg savner det ikke. 

Jeg kan ikke husket et legebesøk siden 5 års alderen før jeg ble gravid. Da var jeg dårlig fra dag en. blodmangeanemi, lavt blodtrykk, masse vann, masse smerter, masse kvalme.

Alt var bare tungt, og jeg gråt hver kveld de tre siste ukene med sistemann.

Jeg er utrolig takknemlig som har fått oppleve det, og det var virkelig spesielt. Men jeg savner ikke selve svangerskapet, jeg var så utrolig dårlig. 

Heldigvis nesten meg selv igjen nå, men har fortsatt noe "slitasjeskader" etter både svangerskap og barseltid. 

Anonymous poster hash: 7e6af...7f8
Skrevet

Jeg er gravid nå (22 uker) og vil bare få det overstått.

Var kvalm halve døgnet fra uke 5 til uke 19, og det var blytungt å jobbe når man bare vil ligge i senga eller stå over do og brekke seg. Har nå fått høyt blodtrykk, og beskjed om å ta det med ro.

I forige svangerskap ble jeg innlagt på sykehus 6-7 ganger pga ulike komplikasjoner, og fikk til slutt svangerskapsforgiftning. Barnet måtte ut med keisersnitt en uke før termin, og jeg var utslitt i flere uker etterpå.

Jeg håper å komme gjennom dette svangerskapet uten å bli innlagt på sykehuset (bare for fødselen), så er jeg endelig ferdig med svangerskap for godt!

Anonymous poster hash: 4468b...ceb

Skrevet

Jeg savner det! Følelsen av at du har skapt et lite under som romsterte rundt. Bare kjenne sparkene. Spenningen av det som skal komme. Det å kunne slappe av med god samvittighet ;-) men så var vi prøvere i maaange år før spirene satt så mulig det også spilte inn? Og lite plaget annet enn at jeg var trøtt. Kunne gjerne gått gravid mange ganger men sliter litt med småbarnstiden :P

Skrevet

Har en nyfødt og med svangerskapsplagene friskt i minne savner jeg det IKKE 😬

Men om ett par, tre år savner jeg det sikkert..

Anonymous poster hash: 4ff1f...e0e

Skrevet (endret)

Ja

Alt likte jeg, med unntak av kvalme, oppkast og bekymringer/komplikasjoner.

Beste var å kjenne spark og bevegelse

Endret av klishe89
Skrevet

Nei det gjør jeg ikke. Kvalme i 4 måneder, og det hele døgnet. Ekstrem halsbrann, svangerskapskløe, svangerskapsdiabetes, og alt føltes tungt. Var overlykkelig hver gang det var over.😄

Men ja savner den koselige romsteringen og sparkene da😊

Gjest Antarctica
Skrevet

Ja. Var i kjempeform. Men blei litt overvektig hver gang, så det er nok greit jeg ikke skal gjennom det igjen.

Skrevet

Når jeg ikke er gravid så savner jeg det. Nå som jeg er det for tredje gang, skjønner jeg ikke helt hvorfor. Har mye plager, hatt det alle gangene. Men det er selvfølgelig mye fint. Spenningen og det å glede seg til aller første møte, osv osv. Gleder meg jo til å få babyen ut, og bli kjent med henne.

Skrevet

Hva likte du best med denne tiden?

Anonymous poster hash: 464e5...ed4

Sparkene ja. Men babytiden? Nei. Har en datter på 2 år nå, og det er DEILIG å være ferdig med mageknip og alt det der.. 

Anonymous poster hash: 3f21f...33d

Skrevet

Savner den fine magen. Og kjenne spark og bevegelse. Men savner ikke kvalmen

Anonymous poster hash: 019f2...538

Skrevet

Jeg savnet å være gravid, ha barnet mitt i magen som vokser, kjenne spark, at andre vil kjenne sparkene (fks min egen sønn), lese fra uke til uke på nettet, lese om utvikling, finne navn, være spent på kjønn, utseende, personlighet, glede seg til å møte og holde barnet sitt, osv osv.

Nå er jeg gravid igjen og alt det jeg nevne er utrolig hyggelig, men så er det jo ikke alt fint heller. Plages mye av kvalme og oppkast, svimmelhet, besvimelse, halsbrann, utrolig sliten, høy puls konstant, plagsomt lavt blodtrykk, smerter i bekkenet.ligger sykemeldt, klarer nesten ikke gjøre noe. Klarer nesten ikke spise Pga kvalme, hele tiden tett av forkjølelse, får hetetokter, blødninger, må innlegget på sykehus om ting blir værre (og det er ikke så gøy å vite), osv, osv, så selvom det er mye glede og spenning i å vente et barn, gleder meg egentlig mest til å bli ferdig med alt. Bare ca 17 uker igjen nå til jenta blir født :)

Anonymous poster hash: 9a0e6...ef1

Skrevet

Nei, absolutt ikke!!. Kvalm 24 timer i døgnet frem til 4-5. måned,så resten av svangerskapet sliten og lite overskudd, ikke orke noen ting, bare ligge på sofan og forfalle. Så savner ikke å være gravid!. Samt det man ikke kunne spise eller gjøre som gravid var også kjipt. Men syns det var gøy å kjenne babyen bevege seg i magen da. Glad jeg er ferdig med å gå gravid 😊

Anonymous poster hash: 39e52...ea9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...