Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #26 Skrevet 14. mars 2016 Mitt basalbehov er ca 1500-1700 kalorier (tatt fra tiden jeg var student og satt 14 timer for dag). Er 160 høy og var rundt 63 kg på den tiden. Nå vet jeg ikke helt hvor mye jeg ligger på, vil tippe 1200-2000 avhengig av dagen Anonymous poster hash: 04da4...eb6
beef sister Skrevet 14. mars 2016 #27 Skrevet 14. mars 2016 Mellom 3-4000.. Da klarer jeg å holde vekta på 60 kg, går jeg under det raser jeg ned i vekt. Er nesten 180 cm, så jeg er tynn, men jeg klarer ikke spise så mye mer enn det, jeg! Sjekka alt som sjekkes kan hos lege, det er ikke noe galt med meg, jeg forbrenner bare mye. Slitsomt å hele tiden prøve og få i seg nok. Anonymous poster hash: 557f6...3e9 Hei. Jeg trenger også å innta iallefall 3000 kaloriee pr dag for å holde vekta men jeg sliter med å få i meg nok.. Har du noen tips? Anonymous poster hash: 234d0...997 Tilsett kalorier der du ikke merker dem så godt - smør/majones/pesto på brødskive, for eksempel. Ellers kan du tilsette nøtter i mye, alltid ha nøtter tilgjengelig (det er enkelt å få i seg), avokado, småspise ost og alltid velge fete produkter. Det er den enkleste måten å få i seg mye kalorier, selv når man ikke sulten.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #28 Skrevet 15. mars 2016 Mellom 5-900. Anonymous poster hash: 09ccf...c20 Går du ned da?? Vil ikke kroppen gå i sparebluss? Anonymous poster hash: 62a54...c3b Den vil vel heller gå i koma.Ærlig talt - dette er en syk, syk tråd! Det er jo ikke noe galt med tråden, men anonym c20 som tydeligvis har spiseforstyrrelser Anonymous poster hash: ff0d5...dfe Og hun er ikke alene, for å si det slik... Et normalt hvilestoffskifte er på 2000 kcal/døgn, og ikke mange her klarer å få i seg såpass. Akkurat den påstanden der er nok en del av årsaken til at mange ikke klarer å gå ned i vekt! Man regner med at man trenger 2000 kalorier uansett, og det er ikke nødvendigvis sant. http://nhi.no/forside/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/beregning-av-kaloribehov-37101.html For meg som er 160 høy og 60 kg er basalbehovet (hvis jeg hadde vært sengeliggende) 1300 kalorier. Hvis jeg har stillesittende arbeid, 1800-1900. Nå er dette tatt ut fra en formel, og alle formler har feilmarginer, men det er mye mer "korrekt" enn et flatt estimat på 2000 uavhengig av høyde og vekt. Anonymous poster hash: 04da4...eb6
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #29 Skrevet 15. mars 2016 For første gang på mange år har jeg sluttet å telle kalorier og kastet ut badevekta. Veldig befriende. Jeg ligger kanskje rundt 1600 tror jeg Anonymous poster hash: ed672...e69
Elina Skrevet 15. mars 2016 #30 Skrevet 15. mars 2016 2500-3000, men teller aldri kalorier. Spiser til jeg er mett.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #31 Skrevet 15. mars 2016 2500-3000, men teller aldri kalorier. Spiser til jeg er mett. Hvordan vet du det, hvis du aldri teller? Anonymous poster hash: ff0d5...dfe
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #32 Skrevet 15. mars 2016 Har ikke den ringeste anelse. Jeg slet med spiseforstyrrelser tidligere (og det henger nok igjen litt enda, en seig faen det der..) og talte jeg alt. Utrolig slitsomt og altoppslukende. Jeg er fremdeles obs på hva jeg putter i meg, men badevekten er ute av huset for lenge siden og jeg teller som sagt ikke kalorier lenger. Veldig befriende Anonymous poster hash: 75501...77a
Elina Skrevet 15. mars 2016 #33 Skrevet 15. mars 2016 2500-3000, men teller aldri kalorier. Spiser til jeg er mett. Hvordan vet du det, hvis du aldri teller? Anonymous poster hash: ff0d5...dfe Jeg har lært meg til hvor mye kallorier ting har, så når jeg tenker meg om så kan jeg finne et estimat. Dette er fordi jeg er redd for å få i meg for lite kalorier for da fungerer ikke kroppen min optimalt. Ser det så ofte på folk som teller kalorier, vekta er helt jojo. Jeg spiser så mye jeg vil, tenker aldri på at jeg spiser for mye. Jeg spiser sunt og får i meg det jeg trenger. Når du tenker på det så er det ingen dyr som setter kalorirestruksjoner for seg selv, de spiser til de er mett. De spiser den maten som er ment for sin art, de spiser så mye de vil men blir ikke overvektige. Det som er med oss mennesker er at vi har sluttet å spise den maten som er ment for vår art (et plantebasert kosthold) og vi får da problemer med både vekta og helsa. Nesten alle damene i familien er overvektig, men de teller kalorier og er på diett etter diett. Vekta går ned litt og så opp igjen, ofte blir den mer enn den var før de begynte dietten. Slik hadde jeg det før, men nå etter jeg la om kostholdet så holder vekta seg helt stabil, jul/påske/sommerferie ingen hindring. Pluss jeg er aldri sulten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå