Gå til innhold

Vurderer å bli avholds

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid sagt at alkohol, fyll og fanteri er noe jeg kom til å holde på med så lenge jeg ikke hadde barn. Nå er 1 gull på vei. Og jeg kan ikke se for meg at jeg kommer til å sette bort ungen for å drikke. Eller at det er så viktig for meg med alkohol at jeg bare måååå ha det ene glasset. Min plan er at nå er den delen av livet over.

Jeg kan selvsagt ikke se fremtiden, så jeg kan ikke vite om mitt syn endrer seg. Men det er slik det er nå. Så jeg er pr dags dato avholds. Og planlegger å være det.

Anonymous poster hash: 04c62...456

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe problem - da blir det mer vin til meg :)

Det var et nyttig innspill - det hjalp meg mye å få høre litt om deg og ditt.

Anonymous poster hash: 827d6...ffd

Du gikk åpenbart glipp av poenget mitt ... som er:

JEG LEGGER MEG IKKE OPP I OM FOLK DRIKKER ALKOHOL ELLER IKKE SÅ LENGE FOLK IKKE LEGGER SEG OPP I OM JEG DRIKKER ALKOHOL :D

Hvorfor brøler du til henne?

Anonymous poster hash: 13563...2be

Skrevet

Ikke noe problem - da blir det mer vin til meg :)

Det var et nyttig innspill - det hjalp meg mye å få høre litt om deg og ditt.

Du gikk åpenbart glipp av poenget mitt ... som er:

JEG LEGGER MEG IKKE OPP I OM FOLK DRIKKER ALKOHOL ELLER IKKE SÅ LENGE FOLK IKKE LEGGER SEG OPP I OM JEG DRIKKER ALKOHOL :D

Poenget ditt var klinkende klart, det var bare ikke et svar på mitt spørsmål i det hele tatt. Vi har alle fått med oss at du liker vin.

Ellers, tusen takk for mange fine svar. Jeg er ikke ofte i en situasjon der det forventes at jeg skal drikke. Det er mer det at det er viktige begivenheter i folk sine liv, for eksempel utdrikningslag og bryllup. Føler at folk synes det er dårlig gjort av meg å ikke ville "ofre meg", at det blir for tynt å bare si at jeg ikke har lyst til å drikke alkohol.

Jeg liker ikke å drikke fordi jeg kjenner at jeg er alt for glad i det. Det får meg til å ha lyst til å drikke hele tiden, noe som igjen gjør meg deprimert. Derfor synes jeg det enkleste hadde vært å bare si det sånn at jeg er avholdsmenneske, og så slutter jeg med å leke med ilden. Ja, det er kanskje bare noen ganger i året, men jeg vet ikke hvor lenge jeg er sterk nok til å holde det sånn. Jeg føler at det kan skli ut igjen hvis jeg ikke er veldig streng med meg selv.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...