Gå til innhold

Når kunne ditt barn skrive navnet sitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter som blir 4 år i juni skrev plutselig hele navnet sitt her en dag. Jeg ble mektig imponert. Er bare 4 bokstaver i navnet hennes, men allikevel. Hvor gamle var deres?

Anonymous poster hash: a988c...791

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eldste jente skrev navnet sitt (5 bokstaver) og flere andre navn og kunne lese litt når vi var på 4-års kontroll. Helsesøster var imponert ar hun kunne nesten hele alfabetet. Så hun skrev faktisk navnet hennes også når vi sa bokstavene. Men min datter nr 2 hadde aldri interessen så tidlig,så hun er straks 6 år og skriver kun 5-6 navn og kan ikke hele alfabet. Det er veldig forskjell på barna....

Anonymous poster hash: 69f89...618

Skrevet

Storebror 5 år.

Lillebror er 4,5 og kan det også.

Anonymous poster hash: 4de3c...e0f

Skrevet

Hun var rundt fire år da hun kunne skrive navnet sitt, nå er hun fem og skriver flere navn 😊

Anonymous poster hash: 736f9...6c8

Skrevet

Da hun var tre år + en mnd skrev hun navnet sitt (seks bokstaver).

Er nå tre år + ni mnd og skriver de fleste bokstavene i alfabetet.

Kunne lese alfabetet til toårs-dagen.

Anonymous poster hash: 5d22d...40a

Skrevet

Onkelbarnet mitt på 2,5 skriver navnet sitt selv.

Anonymous poster hash: ee98f...9b8

Skrevet

Hun var 4 år. 8 bokstaver i navnet

Anonymous poster hash: 60fad...b30

Skrevet

Førstemann: kunne skrive navnet sitt når han var 3år og 9 mnd (7 bokstaver) han er 6år nå og både skriver og leser.

Andremann er 3 år og 7 mnd nå og kan ikke skive navnet sitt enda, men han kan alle bokstavene i alfabetet. ( lese de) Både stor og liten bokstav.

Skrevet

Min fireåring kan skrive en og annen bokstav, men tror ikke han har skjønt hvordan flere bokstaver etter hverandre blir til ord ennå.

Husker forresten at jeg grublet på hvordan jeg skulle lære meg å lese da jeg var liten. Jeg skjønte jo at det måtte være et system med trykte bokstaver, men jeg skjønte ikke hvordan jeg noensinne skulle lære meg å lese håndskrift. Der var jo ingenting likt! Skal sies at jeg fikk mye brev fra slektninger som hadde så uleselig håndskrift at de nærmest opererte med eget alfabet.

Skrevet

Er litt forskjell om man heter Nathaniel eller Tor også..

Her var det vel 5 år ca, 4 bokstaver i navnet.

Anonymous poster hash: cca79...6ba

Skrevet

4,5 skrev hun navnet sitt, nå er hun 5 og på grensen til å knekke lesekoden. Hun kan alle bokstavene , men vet ikke helt hvordan alle ser ut. Hun staver ord og kan ordlydene. Leser enkle ord som sol, le,is osv.

Første jenta var 3 da hun skrev sitt navn, hun heter Mia ,så det er endel enklere enn nr2 sitt😊 Lesekoden ble knekt første mnd på skolen.

Skrevet

Minstemor kunne skrive navnet sitt når hun var 2,5. Eldste var vel sikkert 5.

Skrevet

Største var 2,5 år, 8 bokstaver i navnet. Kunne hele alfabetet og.

Andre var 4 år, 6 bokstaver.

Skrevet

OK. Ser at det ikke er så tidlig. Men stolt mamma uansett Hehe. Mange flinke barn der ute 👍

Anonymous poster hash: a988c...791

Skrevet

Barn 1: rett før 3 årsdagen, 7 bokstaver

Barn 2: 3,5 år, 8 bokstaver

Barn 3: like etter 5 årsdagen, 8 bokstaver.

Anonymous poster hash: 00164...3fd

Skrevet

4 år på de to eldste....begge har 6 bokstaver i navnet sitt

Skrevet

3 år når hun kunne skrive navnet. Når hun passerte 4 kunne hun både lese og skrive forståelig. 

Anonymous poster hash: a229a...4e7
Skrevet

Eldste var vel 3,5. Veldig interessert og kunne de fleste bokstavene, og leste før han var fem. Yngste er snart 4 og kan knapt kjenne igjen sin egen bokstav (første bokstav i navnet) og er ikke veldig interessert.

Skrevet

Akkurat blitt 4 da hun skrev sitt navn og pappaen sitt ☺

Skrevet

Eldstejenta var 5. Hun kunne skrive forbokstaven sin en stund før, men var ikke veldig interessert i å lære resten av navnet. Hun heter Filippa, så ikke det letteste navnet å skrive. Mellomste lærte det like før 4-års dagen. Yngste er 3,5 og skriver forbokstaven sin. Men hun er veldig interessert i bokstaver og tall, så hun lærer det nok snart :)

Anonymous poster hash: 7aff0...9a0

Skrevet

Eldste skrev det på data da han akkurat var 3 år. Fem bokstaver. Skrev bokstavene for hånd noe senere.

Yngste var senere. Husker ikke når. Kanskje når han var nærmere 5.

Anonymous poster hash: 116b5...9ca

Skrevet

4 år 4mnd kunne sønnen min skrive navnet sitt på 6 bokstaver. Tok litt tid for han var ikke interessert i å lære bokstaver :P

Anonymous poster hash: e3bda...d02
Skrevet

Minste begynte å skrive navnet sitt da hun var 4, det er 8 bokstaver, og mitt på 5 bokstaver. Hun fylte nylig 5 og kan skrive de fleste bokstavene, men sliter med G og J hender det hun skriver feil vei ;)

Hun er glad i å skrive og regner litt enkel matte, men lesing har hun ikke vist noen interesse for. Men nå er det snart skolestart, så det kommer vel da :)

Anonymous poster hash: 70eb7...b47

Skrevet

min er overhode ikke intressert engang,men han kjenner igjen navnet sitt og bokstavene,men ikke intressert i og lære dem enda, han har akkurat fylt 3 år

Skrevet

Min var ca 3,5 år, men bokstavene var gjerne speilvendt i begynnelsen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...