Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #26 Skrevet 10. mars 2016 Jeg mener helt seriøst at om begge skal bidra med 50% av inntekten må også begge bidra med 50% hjemme (husarbeid og oppfølging av barn)  Det mener mannen min også. Han jobber mer enn 100% og reiser en del i jobb så det er helt umulig for han å ta halvparten på hjemmebane.  Da vi ønsket flere barn måtte vi da ta et valg, enten måtte han finne en 8-16 jobb og ta sin del hjemme (og samtidig gå betydelig ned i lønn). Eller jeg måtte en periode av livet jobbe deltid for å ta mesteparten hjemme. Han betaler seg på en måte fri fra en del av sitt ansvar hjemme ved å betale mest inn til husholdningen.  Jeg jobber 60% og er mester over logistikken og arbeidet hjemme, han jobber langt mer enn 100% og tjener mest penger til oss.  Mannen din kan ikke forvente at du jobber 100% og samtidig tar 90% på hjemmebane mens han jobber 100% og tar 10% hjemme. Han har et like stort ansvar for jobben med hus og barn som du har for økonomien!  Anonymous poster hash: 2d658...2d6
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #27 Skrevet 10. mars 2016    Jobber 75% som spesialsykepleier med full ansiennitet. Utbetalt ca 23500 kr inkludert kvelds/natt/helgetillegg (og summen er jo regulert ifht til vår skatt mtp lån etc, så vil jo være veldig individuelt). Anonymous poster hash: d2c58...160 Det er veldig god lønn. Er dette representativt for sykepleierne i din situasjon?Anonymous poster hash: 97485...f93 Det er ikke god lønn! Hun hver 3.helg, netter og aftenvakter.. Anonymous poster hash: 578a4...e15  Jul og påske og helligdager.. Elendig lønn, spør du meg!! Anonymous poster hash: 578a4...e15 Jeg synes det er god lønn fremdeles, en full stilling her ville jo gitt nærmere 30000 utbetalt per måned. Det er jo ikke langt fra en legelønn? Eller mener dere at de også bør tjene mer sett i lys av at de jobber nærmere 20-40 timer per måned? Dere avspaserer vel før og etter helgevakt?  Anonymous poster hash: 97485...f93
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #28 Skrevet 10. mars 2016 Mannen min tjener godt, men han mener at jeg også skal bidra til fellesøkonomien. Selv om vi klarer oss, så syns han det er urettferdig at han skal stå for mesteparten av husholdningen alene.  Jeg har sagt til han at mange velger å jobbe deltid i en periode, men han syns det er tullete i dagens samfunn med lite jobber.  Så spørsmålet mitt burde vært vinklet en annen vei, ser jeg...  Jeg har ingen problemer med å greie meg med lite, for det har jeg vært vant til i hele mitt liv. Men mannen mener jeg også skal bidra omtrent 50% økonomisk. Jeg er bare så sliten.. Men det er sikkert han og.  Hi  Anonymous poster hash: b1652...349 Er i utgangspunktet enig i at begge skal bidra likt hvis mulig (om ikke i kroner, så i innsats), men synes jo det viktigste er hva som passer den enkelte familie. Må si jeg synes det er urimelig av han å kreve at du "bidrar likt" når han er borte 6 uker av gangen, og du må gjøre alt! Synes det er rart at han da ikke forstår at du blir sliten. Ikke akkurat kjekt for barna med en fraværende far og en utslitt mor. Man lever bare en gang, og skal da være lykkelig? Hvis du ikke møter noe forståelse fra mannen din bør han i det minste søke på alle mulige nye jobber der han ikke trenger å være borte så lenge. Selv om markedet er tøft får han prøve, i det minste.   Anonymous poster hash: 4764f...a42
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #29 Skrevet 10. mars 2016     Jobber 75% som spesialsykepleier med full ansiennitet. Utbetalt ca 23500 kr inkludert kvelds/natt/helgetillegg (og summen er jo regulert ifht til vår skatt mtp lån etc, så vil jo være veldig individuelt). Anonymous poster hash: d2c58...160 Det er veldig god lønn. Er dette representativt for sykepleierne i din situasjon?Anonymous poster hash: 97485...f93 Det er ikke god lønn! Hun hver 3.helg, netter og aftenvakter.. Anonymous poster hash: 578a4...e15 Jul og påske og helligdager.. Elendig lønn, spør du meg!! Anonymous poster hash: 578a4...e15 Jeg synes det er god lønn fremdeles, en full stilling her ville jo gitt nærmere 30000 utbetalt per måned. Det er jo ikke langt fra en legelønn? Eller mener dere at de også bør tjene mer sett i lys av at de jobber nærmere 20-40 timer per måned? Dere avspaserer vel før og etter helgevakt? Anonymous poster hash: 97485...f93 20-40 timer mer pr mnd enn spl, var poenget mitt.  Anonymous poster hash: 97485...f93
Mamma til 2 søte Skrevet 10. mars 2016 #30 Skrevet 10. mars 2016 Mannen min tjener godt, men han mener at jeg også skal bidra til fellesøkonomien. Selv om vi klarer oss, så syns han det er urettferdig at han skal stå for mesteparten av husholdningen alene.  Jeg har sagt til han at mange velger å jobbe deltid i en periode, men han syns det er tullete i dagens samfunn med lite jobber.  Så spørsmålet mitt burde vært vinklet en annen vei, ser jeg...  Jeg har ingen problemer med å greie meg med lite, for det har jeg vært vant til i hele mitt liv. Men mannen mener jeg også skal bidra omtrent 50% økonomisk. Jeg er bare så sliten.. Men det er sikkert han og.  Hi  Anonymous poster hash: b1652...349 Da får han finne seg en jobb der han er hjemme da... Slik at du har kapasitet til å faktisk jobbe 100%.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #31 Skrevet 10. mars 2016 Jobber ca. 23 % og får 7-8000 utbetalt, og studerer utenom med lån&stipend på 9500,-. Mannen jobber deltid og studerer også. Vi klarer oss fint, har 2.barn Anonymous poster hash: 94e8d...675
Love my kidz Skrevet 10. mars 2016 #32 Skrevet 10. mars 2016    Mannen din kan ikke forvente at du jobber 100% og samtidig tar 90% på hjemmebane mens han jobber 100% og tar 10% hjemme. Han har et like stort ansvar for jobben med hus og barn som du har for økonomien!  Anonymous poster hash: 2d658...2d6 Enig!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #33 Skrevet 10. mars 2016     Jobber 75% som spesialsykepleier med full ansiennitet. Utbetalt ca 23500 kr inkludert kvelds/natt/helgetillegg (og summen er jo regulert ifht til vår skatt mtp lån etc, så vil jo være veldig individuelt). Anonymous poster hash: d2c58...160 Det er veldig god lønn. Er dette representativt for sykepleierne i din situasjon?Anonymous poster hash: 97485...f93 Det er ikke god lønn! Hun hver 3.helg, netter og aftenvakter.. Anonymous poster hash: 578a4...e15 Jul og påske og helligdager.. Elendig lønn, spør du meg!! Anonymous poster hash: 578a4...e15 Jeg synes det er god lønn fremdeles, en full stilling her ville jo gitt nærmere 30000 utbetalt per måned. Det er jo ikke langt fra en legelønn? Eller mener dere at de også bør tjene mer sett i lys av at de jobber nærmere 20-40 timer per måned? Dere avspaserer vel før og etter helgevakt?  Anonymous poster hash: 97485...f93 Nei vi avspaserer ikke, vi har en vanlig fridag før helgen og en etter helgen. Det vil si at vi går glipp av to sammenhengende fridager, eller "helg" som enkelte kaller det.    Anonymous poster hash: 388fc...c51
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #34 Skrevet 10. mars 2016 Tenker mannen din kan få bidra med en prosentandel tilsvarende barnebidrag for tre barn mer enn deg jeg, i stedet for at dere skal bidra 50-50 hver økonomisk, men hjemmebanen er 100 % din.  Anonymous poster hash: f053f...4b1
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #35 Skrevet 10. mars 2016 Jeg jobber 30% og er 70% ufør, skulle ønske jeg hadde helsa til å kunne jobbe fullt. Har gått mye ned i inntekt. Her var altså deltidsjobb ikke noe valg, men resultat er redusert inntekt fordet. Mannen ser jo hver dag hvorfor det har blitt slik og har aldri bebreidet meg for det, han tar fremdeles sin del av ansvaret hjemme og vel så det.  Din mann er urimelig HI. Syns det er ganske frekt av han å overlate deg alt ansvaret hjemme i flere uker i strekk og samtidig forvente at du jobber 100%. Er det kanskje en idé å kjøpe f.eks. vaskehjelp og fortsette 100% jobb? Anonymous poster hash: 1e8e7...d04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå