Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #1 Skrevet 10. mars 2016 Hva har dere utbetalt i mnd? Og går det rundt? Jeg har tre små barn, og med mann som jobber borte 6 uker av gangen har jeg lyst til å redusere arbeidsmengden. Jeg er helt utslitt... Full jobb, aktiviteter 4-5 dager i uka, kronisk sykt barn som krever mye, og stort sett alene. Orker snart ikke mer... Må legge til at mannen hadde 2-4 turnus da barna kom, men måtte bytte da han mistet jobben i oljebransjen. Nå er han 6 uker borte, og jobber mye på land når han er hjemme i 6 uker og.  Anonymous poster hash: b1652...349
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #2 Skrevet 10. mars 2016 Hva har dere utbetalt i mnd? Og går det rundt? Jeg har tre små barn, og med mann som jobber borte 6 uker av gangen har jeg lyst til å redusere arbeidsmengden. Jeg er helt utslitt... Full jobb, aktiviteter 4-5 dager i uka, kronisk sykt barn som krever mye, og stort sett alene. Orker snart ikke mer... Må legge til at mannen hadde 2-4 turnus da barna kom, men måtte bytte da han mistet jobben i oljebransjen. Nå er han 6 uker borte, og jobber mye på land når han er hjemme i 6 uker og.  Anonymous poster hash: b1652...349 Jeg jobber ca. 70% og har ca. 16 700 utbetalt etter skatt. Har kronisk sykdom og valgte sammen med mannen å jobbe mindre for å få en bedre hverdag for alle. Går helt fint økonomisk.  Anonymous poster hash: 11000...8ff
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #3 Skrevet 10. mars 2016  Hva har dere utbetalt i mnd? Og går det rundt? Jeg har tre små barn, og med mann som jobber borte 6 uker av gangen har jeg lyst til å redusere arbeidsmengden. Jeg er helt utslitt... Full jobb, aktiviteter 4-5 dager i uka, kronisk sykt barn som krever mye, og stort sett alene. Orker snart ikke mer... Må legge til at mannen hadde 2-4 turnus da barna kom, men måtte bytte da han mistet jobben i oljebransjen. Nå er han 6 uker borte, og jobber mye på land når han er hjemme i 6 uker og.  Anonymous poster hash: b1652...349 Jeg jobber ca. 70% og har ca. 16 700 utbetalt etter skatt. Har kronisk sykdom og valgte sammen med mannen å jobbe mindre for å få en bedre hverdag for alle.Går helt fint økonomisk.  Anonymous poster hash: 11000...8ff Mannen har ca. 30 000 kr utbetalt  Anonymous poster hash: 11000...8ff
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #4 Skrevet 10. mars 2016 Ok, jeg ser at dersom jeg jobber 50% så har jeg utbetalt rundt 15000,-. Er det veldig lite..? Mtp at jeg har tre barn? Barnetrygden går rett inn på barnas konto.  Anonymous poster hash: b1652...349
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #5 Skrevet 10. mars 2016 Ok, jeg ser at dersom jeg jobber 50% så har jeg utbetalt rundt 15000,-. Er det veldig lite..? Mtp at jeg har tre barn? Barnetrygden går rett inn på barnas konto.  Anonymous poster hash: b1652...349 Kommer vel an på hva mannen tjener. Og hvor store utgiftene deres er.  Anonymous poster hash: ce262...2af
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #6 Skrevet 10. mars 2016 Jeg jobber deltid, ca 70%, tjener 80.-85.000 i måneden i den stillingen. Føler meg heldig.  Anonymous poster hash: e3d14...36d
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #7 Skrevet 10. mars 2016 Om det er lite? Kommer vel helt an på deres utgifter og mannens lønn.... de merkeligste ting folk spør om... newsflash, alle har ulik økonomi.  Anonymous poster hash: 2799e...877
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #8 Skrevet 10. mars 2016 Ok, jeg ser at dersom jeg jobber 50% så har jeg utbetalt rundt 15000,-. Er det veldig lite..? Mtp at jeg har tre barn? Barnetrygden går rett inn på barnas konto.  Anonymous poster hash: b1652...349 Jeg over har to barn og barnetrygden blir brukt.  Anonymous poster hash: 11000...8ff
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #9 Skrevet 10. mars 2016 Selvfølgelig kan du jobbe deltid! Du må bare sette utgiftene etter inntektene. Sett opp budsjett sammen med mannen! Helse går foran luksus. Prioriter egen helse og familien!  Anonymous poster hash: 9d076...c96
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #10 Skrevet 10. mars 2016 Bruk barnetrygden da vel:)  Jeg jobber 80% og har 22.000 utbetalt. for min del utgjorde det enorm forskjell å jobbe 80 eller 70. 70% var lite gunstig mtp. skatt osv. Anonymous poster hash: 87918...773
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #11 Skrevet 10. mars 2016 Må da være mye bedre å bruke barnetrygden enn at du skal slite vettet av deg?  Ungene trenger en oppvekst med en tilstedeværende, opplagt og kjærlig mor. Det er mye viktigere enn en fet bankkonto på 18-års dagen!  Jeg jobber 60%, har vel 16.000 utbetalt og bruker barnetrygden.  Anonymous poster hash: 2d658...2d6
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #12 Skrevet 10. mars 2016 Mannen min tjener godt, men han mener at jeg også skal bidra til fellesøkonomien. Selv om vi klarer oss, så syns han det er urettferdig at han skal stå for mesteparten av husholdningen alene.  Jeg har sagt til han at mange velger å jobbe deltid i en periode, men han syns det er tullete i dagens samfunn med lite jobber.  Så spørsmålet mitt burde vært vinklet en annen vei, ser jeg...  Jeg har ingen problemer med å greie meg med lite, for det har jeg vært vant til i hele mitt liv. Men mannen mener jeg også skal bidra omtrent 50% økonomisk. Jeg er bare så sliten.. Men det er sikkert han og.  Hi  Anonymous poster hash: b1652...349
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #13 Skrevet 10. mars 2016 Jeg jobber 69% og har 20 000 utbetalt. Â Anonymous poster hash: 0a6e3...3ca
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #14 Skrevet 10. mars 2016 Mannen min tjener godt, men han mener at jeg også skal bidra til fellesøkonomien. Selv om vi klarer oss, så syns han det er urettferdig at han skal stå for mesteparten av husholdningen alene. Jeg har sagt til han at mange velger å jobbe deltid i en periode, men han syns det er tullete i dagens samfunn med lite jobber. Så spørsmålet mitt burde vært vinklet en annen vei, ser jeg... Jeg har ingen problemer med å greie meg med lite, for det har jeg vært vant til i hele mitt liv. Men mannen mener jeg også skal bidra omtrent 50% økonomisk. Jeg er bare så sliten.. Men det er sikkert han og. HiAnonymous poster hash: b1652...349 Enig med mannen din. Selvsagt skal du også bidra økonomisk til familien. Hvorfor skulle du ikke det?  Jobber selv 75% og har 23000 utbetalt.  Anonymous poster hash: bfbf7...85a
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #15 Skrevet 10. mars 2016  Mannen min tjener godt, men han mener at jeg også skal bidra til fellesøkonomien. Selv om vi klarer oss, så syns han det er urettferdig at han skal stå for mesteparten av husholdningen alene. Jeg har sagt til han at mange velger å jobbe deltid i en periode, men han syns det er tullete i dagens samfunn med lite jobber. Så spørsmålet mitt burde vært vinklet en annen vei, ser jeg... Jeg har ingen problemer med å greie meg med lite, for det har jeg vært vant til i hele mitt liv. Men mannen mener jeg også skal bidra omtrent 50% økonomisk. Jeg er bare så sliten.. Men det er sikkert han og. HiAnonymous poster hash: b1652...349 Enig med mannen din. Selvsagt skal du også bidra økonomisk til familien. Hvorfor skulle du ikke det? Jobber selv 75% og har 23000 utbetalt.  Anonymous poster hash: bfbf7...85a  Jeg mener jo også det, men jeg er ganske sliten av å ta meg av barna alene. Det følger mye med å ha tre tette barn som alle er med på ting. I tillegg har jeg et barn som er kronisk sykt og som må følges tett opp. Vi er stadig på sykehuset, og jeg gjør alt dette alene. Jeg strekker ikke til... Vi har ikke familie her.  Hi   Anonymous poster hash: b1652...349
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #16 Skrevet 10. mars 2016   Mannen min tjener godt, men han mener at jeg også skal bidra til fellesøkonomien. Selv om vi klarer oss, så syns han det er urettferdig at han skal stå for mesteparten av husholdningen alene. Jeg har sagt til han at mange velger å jobbe deltid i en periode, men han syns det er tullete i dagens samfunn med lite jobber. Så spørsmålet mitt burde vært vinklet en annen vei, ser jeg... Jeg har ingen problemer med å greie meg med lite, for det har jeg vært vant til i hele mitt liv. Men mannen mener jeg også skal bidra omtrent 50% økonomisk. Jeg er bare så sliten.. Men det er sikkert han og. HiAnonymous poster hash: b1652...349 Enig med mannen din. Selvsagt skal du også bidra økonomisk til familien. Hvorfor skulle du ikke det? Jobber selv 75% og har 23000 utbetalt.  Anonymous poster hash: bfbf7...85a Jeg mener jo også det, men jeg er ganske sliten av å ta meg av barna alene. Det følger mye med å ha tre tette barn som alle er med på ting. I tillegg har jeg et barn som er kronisk sykt og som må følges tett opp. Vi er stadig på sykehuset, og jeg gjør alt dette alene. Jeg strekker ikke til... Vi har ikke familie her.  Hi   Anonymous poster hash: b1652...349 Hva? Han må jo da selvfølgelig ta sin del sv alt til barna.  Min mann ser at vi alle ig ikke bare jeg tjener på at jeg ikke jobber fullt. Vi kan ha galv plass på sfo og middagen er klar til mannen kommer hjem. Da blir det ikke stress med aktiviteter på ettermiddagen.   Anonymous poster hash: 11000...8ff
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #17 Skrevet 10. mars 2016 Mannen min tjener godt, men han mener at jeg også skal bidra til fellesøkonomien. Selv om vi klarer oss, så syns han det er urettferdig at han skal stå for mesteparten av husholdningen alene.  Jeg har sagt til han at mange velger å jobbe deltid i en periode, men han syns det er tullete i dagens samfunn med lite jobber.  Så spørsmålet mitt burde vært vinklet en annen vei, ser jeg...  Jeg har ingen problemer med å greie meg med lite, for det har jeg vært vant til i hele mitt liv. Men mannen mener jeg også skal bidra omtrent 50% økonomisk. Jeg er bare så sliten.. Men det er sikkert han og.  Hi  Anonymous poster hash: b1652...349 Har det litt likt som deg med turnusmann. Jeg er student så ikke mulig for meg å bidra 50% av husholdningen som din mann vil enda. Men det ser jeg ikke for meg å gjøre heller så lenge han jobber sånn. Mitt svar til mannen da vil være: "hvis jeg skal bidra 50% økonomisk får du bidra 50% med barna." Alt kan altså ikke være likt, han må se at hans valg av jobb påvirker hele familien. Mener jeg   Anonymous poster hash: ed8f8...815
Mamsemums Skrevet 10. mars 2016 #18 Skrevet 10. mars 2016 Mannen min tjener godt, men han mener at jeg også skal bidra til fellesøkonomien. Selv om vi klarer oss, så syns han det er urettferdig at han skal stå for mesteparten av husholdningen alene. Jeg har sagt til han at mange velger å jobbe deltid i en periode, men han syns det er tullete i dagens samfunn med lite jobber. Så spørsmålet mitt burde vært vinklet en annen vei, ser jeg... Jeg har ingen problemer med å greie meg med lite, for det har jeg vært vant til i hele mitt liv. Men mannen mener jeg også skal bidra omtrent 50% økonomisk. Jeg er bare så sliten.. Men det er sikkert han og. HiAnonymous poster hash: b1652...349 Så han synes begge skal bidra likt mtp arbeid, men at han skal slippe å bidra hjemme store deler av tiden? Det er jo helt absurd.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #19 Skrevet 10. mars 2016 Jeg reduserte min 100 % med 3 senvakter på 6 uker,jobber nå ca 92 %,og det hjalp mye for meg. Snakket med arbeidsgiver om at jeg var sliten,så denne ordningen har jeg ut året i første omgang.  Anonymous poster hash: cf416...04d
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #20 Skrevet 10. mars 2016 Jobber 75% som spesialsykepleier med full ansiennitet. Utbetalt ca 23500 kr inkludert kvelds/natt/helgetillegg  (og summen er jo regulert ifht til vår skatt mtp lån etc, så vil jo være veldig individuelt). Anonymous poster hash: d2c58...160
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #21 Skrevet 10. mars 2016 Jobber 75% og har utbetalt ca 16.000. Ikke akkurat mye, men om 1 år har jeg full ansiennitet og stiger en god del. Mannen tjener bra, så vi klarer oss. Jeg jobber omtrent fulle dager, men har fri alle skoleferier. Det hjelper med 10 ferieuker i året når 2 av 3 er skolebarn.  Anonymous poster hash: 42641...20a
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #22 Skrevet 10. mars 2016 Jobber 75% som spesialsykepleier med full ansiennitet. Utbetalt ca 23500 kr inkludert kvelds/natt/helgetillegg  (og summen er jo regulert ifht til vår skatt mtp lån etc, så vil jo være veldig individuelt). Anonymous poster hash: d2c58...160 Det er veldig god lønn. Er dette representativt for sykepleierne i din situasjon?  Anonymous poster hash: 97485...f93
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #23 Skrevet 10. mars 2016  Jobber 75% som spesialsykepleier med full ansiennitet. Utbetalt ca 23500 kr inkludert kvelds/natt/helgetillegg (og summen er jo regulert ifht til vår skatt mtp lån etc, så vil jo være veldig individuelt). Anonymous poster hash: d2c58...160 Det er veldig god lønn. Er dette representativt for sykepleierne i din situasjon? Anonymous poster hash: 97485...f93 Det er ikke god lønn! Hun hver 3.helg, netter og aftenvakter..  Anonymous poster hash: 578a4...e15
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #24 Skrevet 10. mars 2016   Jobber 75% som spesialsykepleier med full ansiennitet. Utbetalt ca 23500 kr inkludert kvelds/natt/helgetillegg (og summen er jo regulert ifht til vår skatt mtp lån etc, så vil jo være veldig individuelt). Anonymous poster hash: d2c58...160 Det er veldig god lønn. Er dette representativt for sykepleierne i din situasjon? Anonymous poster hash: 97485...f93 Det er ikke god lønn! Hun hver 3.helg, netter og aftenvakter..  Anonymous poster hash: 578a4...e15 Jul og påske og helligdager.. Elendig lønn, spør du meg!!  Anonymous poster hash: 578a4...e15
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 10. mars 2016 #25 Skrevet 10. mars 2016 Å jobbe deltid (så lenge det er frivillig) er en avgjørelse man må ta sammen som familie. Dersom familien synes at det er den beste løsningen er det det. Dersom bare en av partene synes det er en grei løsning er det IKKE det. Hvis mannen din ikke er enig i at du bør jibbe deltid så bør du jobbe fulltid. Det fordrer selvsagt at han også bidrar like mye som deg på hjemmebane.  Det er bekvemt å jobbe deltid og bli forsørget, men det er urimelig å trumfe det gjennom uten grunn. Skriv ned alt du gjør i det daglige på hjemmebane, og si at når han bidrar like mye som deg hjemme, skal du bidra like mye som han økonomisk/på jobb. Husk at med økt inntekt kan du også kjøpe deg fri fra enkelte oppgaver hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå