Gå til innhold

klaging på mennene


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner godt at mange har behov for å klage litt. Det er jo mye derfor man har slike forum, der man kan være anonyme og få tilbakemeldinger fra andre. Ikke alle har en stor omgangskrets, og ikke alle ønsker å prate om slike ting med sine venner. Mange av problemstillingene herinne, går heller ikke ut på småting. Det er jo alvorlige saker innimellom.

 

Hvis du ikke gidder å lese om det HI, så anbefaler jeg deg å hoppe over disse innleggene.

Men så var det hellet ikke de mer alvorlige tingene jeg siktet til var det ?

 

 

 

Anonymous poster hash: 79c62...79c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

Jeg skjønner godt at mange har behov for å klage litt. Det er jo mye derfor man har slike forum, der man kan være anonyme og få tilbakemeldinger fra andre. Ikke alle har en stor omgangskrets, og ikke alle ønsker å prate om slike ting med sine venner. Mange av problemstillingene herinne, går heller ikke ut på småting. Det er jo alvorlige saker innimellom.

 

Hvis du ikke gidder å lese om det HI, så anbefaler jeg deg å hoppe over disse innleggene.

Men så var det hellet ikke de mer alvorlige tingene jeg siktet til var det ?

 

 

 

Anonymous poster hash: 79c62...79c

Men så fins det heller ikke så mange av de helt trivielle klageinnleggene, gjør det?

 

Anonymous poster hash: 553a3...a5d

Skrevet

 

Jeg skjønner godt at mange har behov for å klage litt. Det er jo mye derfor man har slike forum, der man kan være anonyme og få tilbakemeldinger fra andre. Ikke alle har en stor omgangskrets, og ikke alle ønsker å prate om slike ting med sine venner. Mange av problemstillingene herinne, går heller ikke ut på småting. Det er jo alvorlige saker innimellom.

 

Hvis du ikke gidder å lese om det HI, så anbefaler jeg deg å hoppe over disse innleggene.

Men så var det hellet ikke de mer alvorlige tingene jeg siktet til var det ?

 

 

 

Anonymous poster hash: 79c62...79c

 

Det kommer jo helt an på hva hver enkelt synes er alvorlig da. Ting du synes er en bagatell, er kanskje ikke det for en annen..

Skrevet

 

Jeg skjønner godt at mange har behov for å klage litt. Det er jo mye derfor man har slike forum, der man kan være anonyme og få tilbakemeldinger fra andre. Ikke alle har en stor omgangskrets, og ikke alle ønsker å prate om slike ting med sine venner. Mange av problemstillingene herinne, går heller ikke ut på småting. Det er jo alvorlige saker innimellom.

 

Hvis du ikke gidder å lese om det HI, så anbefaler jeg deg å hoppe over disse innleggene.

Men så var det hellet ikke de mer alvorlige tingene jeg siktet til var det ?

 

 

 

Anonymous poster hash: 79c62...79c

 

 

 

Det spørs hva man synes er alvorlig. Enkelte kvinner synes det er helt greit at mannen puler rundt, er ute hver helg og slår litt, mens andre synes porno er dealbreaker. Alle er forskjellige, du kan ikke sette standard for samtlige kvinner i Norge og si at de MÅ akseptere ditten og datten. Er for øvrig ikke norsk selv, så føler meg ikke truffet. Har vært gift med en mann som også syntes norske kvinner var kravstore og umulige. Helt til jeg forstod at han valgte ei fra utlandet fordi han trodde jeg ville akseptere å ta alt av husarbeid, at han flørtet med andre og oppsøkte sex med andre, og at han drev psykisk, og senere fysisk, mishandling. Han var veldig overrasket og forbanna da jeg gikk.

Skrevet

 

 

Jeg skjønner godt at mange har behov for å klage litt. Det er jo mye derfor man har slike forum, der man kan være anonyme og få tilbakemeldinger fra andre. Ikke alle har en stor omgangskrets, og ikke alle ønsker å prate om slike ting med sine venner. Mange av problemstillingene herinne, går heller ikke ut på småting. Det er jo alvorlige saker innimellom.

 

Hvis du ikke gidder å lese om det HI, så anbefaler jeg deg å hoppe over disse innleggene.

Men så var det hellet ikke de mer alvorlige tingene jeg siktet til var det ?

 

 

 

Anonymous poster hash: 79c62...79c

Men så fins det heller ikke så mange av de helt trivielle klageinnleggene, gjør det?

 

Anonymous poster hash: 553a3...a5d

Det er jo akuratt det det gjør. Men så dramatiske som dere er her inne, så ser dere ikke det selv.

 

Anonymous poster hash: 79c62...79c

Skrevet

 

 

Jeg skjønner godt at mange har behov for å klage litt. Det er jo mye derfor man har slike forum, der man kan være anonyme og få tilbakemeldinger fra andre. Ikke alle har en stor omgangskrets, og ikke alle ønsker å prate om slike ting med sine venner. Mange av problemstillingene herinne, går heller ikke ut på småting. Det er jo alvorlige saker innimellom.

 

Hvis du ikke gidder å lese om det HI, så anbefaler jeg deg å hoppe over disse innleggene.

Men så var det hellet ikke de mer alvorlige tingene jeg siktet til var det ?

 

 

 

Anonymous poster hash: 79c62...79c

Det kommer jo helt an på hva hver enkelt synes er alvorlig da. Ting du synes er en bagatell, er kanskje ikke det for en annen..

Nå har jeg skrevet i klartekst hva og hvilke innlegg jeg sikter til.

 

Anonymous poster hash: 79c62...79c

Skrevet

 

 

Jeg skjønner godt at mange har behov for å klage litt. Det er jo mye derfor man har slike forum, der man kan være anonyme og få tilbakemeldinger fra andre. Ikke alle har en stor omgangskrets, og ikke alle ønsker å prate om slike ting med sine venner. Mange av problemstillingene herinne, går heller ikke ut på småting. Det er jo alvorlige saker innimellom.

 

Hvis du ikke gidder å lese om det HI, så anbefaler jeg deg å hoppe over disse innleggene.

Men så var det hellet ikke de mer alvorlige tingene jeg siktet til var det ?

 

 

 

Anonymous poster hash: 79c62...79c

 

Det spørs hva man synes er alvorlig. Enkelte kvinner synes det er helt greit at mannen puler rundt, er ute hver helg og slår litt, mens andre synes porno er dealbreaker. Alle er forskjellige, du kan ikke sette standard for samtlige kvinner i Norge og si at de MÅ akseptere ditten og datten. Er for øvrig ikke norsk selv, så føler meg ikke truffet. Har vært gift med en mann som også syntes norske kvinner var kravstore og umulige. Helt til jeg forstod at han valgte ei fra utlandet fordi han trodde jeg ville akseptere å ta alt av husarbeid, at han flørtet med andre og oppsøkte sex med andre, og at han drev psykisk, og senere fysisk, mishandling. Han var veldig overrasket og forbanna da jeg gikk.

Igjen, over dramatisering av fakta. Jeg har ikke snakket om de som slår, er notorisk utro fra dag en, driter i ungene fra dag en osv. Er det så vanskelig å forstå ?

 

Anonymous poster hash: 79c62...79c

Skrevet

 

 

 

Jeg skjønner godt at mange har behov for å klage litt. Det er jo mye derfor man har slike forum, der man kan være anonyme og få tilbakemeldinger fra andre. Ikke alle har en stor omgangskrets, og ikke alle ønsker å prate om slike ting med sine venner. Mange av problemstillingene herinne, går heller ikke ut på småting. Det er jo alvorlige saker innimellom.

 

Hvis du ikke gidder å lese om det HI, så anbefaler jeg deg å hoppe over disse innleggene.

Men så var det hellet ikke de mer alvorlige tingene jeg siktet til var det ?

 

 

 

Anonymous poster hash: 79c62...79c

 

Det spørs hva man synes er alvorlig. Enkelte kvinner synes det er helt greit at mannen puler rundt, er ute hver helg og slår litt, mens andre synes porno er dealbreaker. Alle er forskjellige, du kan ikke sette standard for samtlige kvinner i Norge og si at de MÅ akseptere ditten og datten. Er for øvrig ikke norsk selv, så føler meg ikke truffet. Har vært gift med en mann som også syntes norske kvinner var kravstore og umulige. Helt til jeg forstod at han valgte ei fra utlandet fordi han trodde jeg ville akseptere å ta alt av husarbeid, at han flørtet med andre og oppsøkte sex med andre, og at han drev psykisk, og senere fysisk, mishandling. Han var veldig overrasket og forbanna da jeg gikk.

Igjen, over dramatisering av fakta. Jeg har ikke snakket om de som slår, er notorisk utro fra dag en, driter i ungene fra dag en osv. Er det så vanskelig å forstå ?

 

Anonymous poster hash: 79c62...79c

 

 

 

Du skriver at du har opplevd ting i forholdet som er verre enn manges verste mareritt. Og du holder ut fordi du vil. Vel, da aksepterer du disse tingene. "Manges verste mareritt" er ikke å få sokkene slengt i feil skuff eller at en kopp står igjen på middagsbordet. Du mener man skal holde sammen uansett, mange har lavere terskel for å gå. Aksepter det.

Skrevet

 

 

 

Jeg skjønner godt at mange har behov for å klage litt. Det er jo mye derfor man har slike forum, der man kan være anonyme og få tilbakemeldinger fra andre. Ikke alle har en stor omgangskrets, og ikke alle ønsker å prate om slike ting med sine venner. Mange av problemstillingene herinne, går heller ikke ut på småting. Det er jo alvorlige saker innimellom.

 

Hvis du ikke gidder å lese om det HI, så anbefaler jeg deg å hoppe over disse innleggene.

Men så var det hellet ikke de mer alvorlige tingene jeg siktet til var det ?

 

 

 

Anonymous poster hash: 79c62...79c

 

Det kommer jo helt an på hva hver enkelt synes er alvorlig da. Ting du synes er en bagatell, er kanskje ikke det for en annen..

 

Nå har jeg skrevet i klartekst hva og hvilke innlegg jeg sikter til.

 

Anonymous poster hash: 79c62...79c

 

Ja nå etter hvert som du har fått mange uenige svar. Men det kom ikke klart fram i hovedinnlegget ditt.

Skrevet

Har motsatt inntrykk etter å ha vært her jeg. Joa, sutreinnleggene finnes og det er mange som er ekstremt lite rause av seg. Da sutres det vel like mye om ikke mer over andre mødre og svigermødre som over menn.

Hvert år er det noen som lurer på om kvinnedagen fortsatt trengs. Etter et par år her inne er jeg ikke i tvil. Jeg forbauses daglig av innlegg av typen "arbeidsledig mann som sitter på ræva konstant mens mor jobber full tid og gjør alt husarbeid og all oppfølging av barn"

Hvorfor er det så mange som sliter med dette etter 40 år med likestilling ? Hva får noen menn til å synes dette er greit?

Så har de innleggene som sjokkerer meg dypt, fellesnevneren der er svik og uansvarlig oppførsel ift penger og pengespill, økonomi, rusmidler og utroskap. Det gjør inntrykk, og jeg blir takknemlig for min pålitelige partner, hans små og store brister til tross.

Skrevet

Har motsatt inntrykk etter å ha vært her jeg. Joa, sutreinnleggene finnes og det er mange som er ekstremt lite rause av seg. Da sutres det vel like mye om ikke mer over andre mødre og svigermødre som over menn.

Hvert år er det noen som lurer på om kvinnedagen fortsatt trengs. Etter et par år her inne er jeg ikke i tvil. Jeg forbauses daglig av innlegg av typen "arbeidsledig mann som sitter på ræva konstant mens mor jobber full tid og gjør alt husarbeid og all oppfølging av barn"

Hvorfor er det så mange som sliter med dette etter 40 år med likestilling ? Hva får noen menn til å synes dette er greit?

Så har de innleggene som sjokkerer meg dypt, fellesnevneren der er svik og uansvarlig oppførsel ift penger og pengespill, økonomi, rusmidler og utroskap. Det gjør inntrykk, og jeg blir takknemlig for min pålitelige partner, hans små og store brister til tross.

 

 

Fordi statistikken viser at det ikke er noen likestilling i Norge i 2016, selv om det ropes høyt om at vi er så likestilt. Oppklaringsprosenten av alle anmeldte voldtekter på 1 % er et av bevisene, et annet bevis er at kvinner fortsatt gjør mesteparten av husarbeidet i forhold der begge jobber like mye ute.

Skrevet

 

Uten at jeg faktisk gidder å forklare hvorfor, så kan jeg forsikre deg om at skulle det ha skjedd, så hadde det allerede skjedd. Etter alt vi har vært igjennom så vet vi at oss er det. Tro det eller ei, men noen ganger blir man presset til det ytterste. Men klarer alikevel å finne ut av det.

 

Jeg klarer fint å forstå det meste jeg. Men JOBBER man for forholdet, så kan man faktisk rette det opp. Så naiv er det siste jeg er. Erfart mer i mitt ekteskap enn noen av dere tørr å ha mareritt om. Men vi har lagt alle muskler i å HOLDE SAMMEN og faktisk jobbbe for OSS.I stede for jeg jeg jeg.

 

 

 

Anonymous poster hash: 79c62...79c

 

 

Jeg lurer på hva DU ville gjort om DU var den eneste i forholdet ditt som ønsket å jobbe for forholdet. Hva ville DU gjort om du plukket opp sokker og gjorde alt hjemme og mannen aldri gjorde noe som helst hjemme eller bidro på annen måte og ikke ville jobbe med forholdet?

 

Som jeg har påpekt tidligere, men som du nekter å ta inn over deg, de aller fleste tråder her inne som begynner med slike banale sokke-problemer, de viser seg nesten alltid å fortelle om et forhold som er i fullstendig ubalanse, hvor mannen ikke gjør noe som helst, bare utnytter kona og gjerne driver nedpsyking med psykisk vold i tillegg. Det kommer ofte frem at kona har forsøkt å jobbe med forholdet, hun har foreslått parterapi når de ikke greier å kommunisere og komme til enighet om hvordan AS Heimen skal fungere, men han nekter. Og etter lang tid med masse frustrasjoner så kommer gjerne et slikt "idiotisk" innlegg om at mannen aldri henger opp dusjhåndkleet, men bare slenger det på gulvet hver gang han dusjer - eller at han ikke gidder kaste sokkene i skittentøyskurven. Fordi akkurat der og da så er det denne banale irritasjonen som fikk det til å renne over. Svært sjelden ser jeg her inne kvinner skrive om slike problemer som eneste problem og som et problem som ødelegger hele deres tilværesle. Gidder du å stille dem spørsmål så får du som regel resten av historien i disse sakene, Hi.

 

Men jeg spør igjen. Hva ville DU gjort hvis du var den eneste som orket gjøre en innsats i hjemmet, den eneste som forsøkte å lage en god stemning mellom deg og mannen, den eneste av dere som orket å jobbe for å bevare forholdet? Hva hadde DU da gjort?

 

Se på det ordet i din egen tekst som jeg uthevet. VI!

Om ikke begge to i et forhold vil jobbe for forholdet - hvor langt tror du en kan komme i det forholdet?

 

Anonymous poster hash: fc86a...2a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...