Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #1 Skrevet 8. mars 2016 Datteren min skulle ha vært konfirmant i våres, men blir ikke det grunnet sosial angst. Så vi kommer fortsatt til å ha en enkel feiring av henne. Vi har veldig liten familie, så vi blir ca 9 personer tilsammen. Datteren min liker omtrent ingenting, hadde hun fått bestemme, så hadde det blitt kebab. Men hun liker oksestek, så tenkte at det var greit. Vi skal ha det hjemme, og oksesteken lager jo seg selv. Er det grei mat å servere? Og hva bør vi ha til? Og hvor mye oksestek beregner man til hver person? Anonymous poster hash: f616f...5d5
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #2 Skrevet 8. mars 2016 Mitt barn skal bestemme og det blir nok lapskaus eller raspebadl. Anonymous poster hash: 1c415...d58
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #3 Skrevet 8. mars 2016 Det er nydelig mat som egner seg til fest. Anonymous poster hash: 416fb...a55
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #4 Skrevet 8. mars 2016 Oksestek er nydelig:) godt valg. Anonymous poster hash: 42abc...7a4
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #5 Skrevet 8. mars 2016 Oksestek er super selskapsmat 😃 Jeg har også konfirmant i år og han har satt menyen selv, her blir det grillbuffet. Anonymous poster hash: 4f958...2c7
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #6 Skrevet 8. mars 2016 Oksestek er super selskapsmat Jeg har også konfirmant i år og han har satt menyen selv, her blir det grillbuffet. Anonymous poster hash: 4f958...2c7 Oi, spennende Hva har man på en grillbuffet? Oksestek er kjempefin festmat hi Anonymous poster hash: 5a9fb...ca9
Direkte Skrevet 8. mars 2016 #7 Skrevet 8. mars 2016 Oksestek er veldig god mat! Hva vil hun ha til da? Jeg ville foreslått fløtegratinerte poteter, eventuelt potetmos hvis det er trangt om ovnsplassen. Grønnsaker som annet tilbehør, feks rødbeter, asparges eller brokkoli. Rødvinssaus eller sjysaus til. Du finner mange gode oppskrifter hvis du googler litt
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #8 Skrevet 8. mars 2016 Oksestek er super selskapsmat Jeg har også konfirmant i år og han har satt menyen selv, her blir det grillbuffet. Anonymous poster hash: 4f958...2c7 Oi, spennende Hva har man på en grillbuffet? Oksestek er kjempefin festmat hi Anonymous poster hash: 5a9fb...ca9 Lager det meste av tilbehøret dagen før, grønn salat, kremet pastasalat, potetsalat, skåler med cherrytomater, mais, sukkererter osv pluss en stor bolle blandet salat. Div dressinger, kaldrørt saus o.l. Skreller og kutter poteter i båter dagen før, nok til å fylle to langpanner, og lar de stå i kaldt vann. På selve konfirmasjonsdagen baker jeg foccacia før kirken. Når vi kommer fra kirken heller jeg vannet av potetene, vender de i olivenolje og slenger de i ovnen med provance-krydder, varmer et par sauser, legger hel indrefilet av svin, oksefilet og marinert kylling på grillen (pluss noen pølser til ungene) Puh 😉 Skulle bli bra nok det. Anonymous poster hash: 4f958...2c7
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #9 Skrevet 8. mars 2016 Rart å ha konfirmasjon når man ikke konfirmerer seg. Hva med å heller vente til hun har bursdag? Anonymous poster hash: 8622c...e95
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #10 Skrevet 8. mars 2016 Pleier å ha kokte poteter, gulrøtter og kål. Stekt asparges, champingnong, mais. God saus laget av sky fra oksesteika. Tyttebær👍🏽 Anonymous poster hash: 47b58...da4
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #11 Skrevet 8. mars 2016 Rart å ha konfirmasjon når man ikke konfirmerer seg. Hva med å heller vente til hun har bursdag? Anonymous poster hash: 8622c...e95 Kunne ikke vært mer enig. En nabo her har en gutt som ikke vil konfirmere seg verken i kirken eller borgerlig. Så da bare lager de konfirmasjon for han! Tåpelig. Anonymous poster hash: 4d16a...d71
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #12 Skrevet 8. mars 2016 Rart å ha konfirmasjon når man ikke konfirmerer seg. Hva med å heller vente til hun har bursdag? Anonymous poster hash: 8622c...e95 Kunne ikke vært mer enig. En nabo her har en gutt som ikke vil konfirmere seg verken i kirken eller borgerlig. Så da bare lager de konfirmasjon for han! Tåpelig. Anonymous poster hash: 4d16a...d71 Nå skrev jeg at det var grunnet sosial angst. I høst da de skulle melde seg opp til konfirmasjon, så var hun veldig deprimert, og slet så med angsten at hun var ikke på skolen overhodet. Og jeg var redd for livet hennes. Vi har fått mye hjelp av psykolog, og nå er depresjonen mye bedre. Den sosiale angsten bra nok, til at hun stort sett kommer seg på skolen hver dag. Skal vi da straffe henne med at hun ikke skal få feire konfirmasjon? Anonymous poster hash: 8c901...925
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #13 Skrevet 8. mars 2016 Rart å ha konfirmasjon når man ikke konfirmerer seg. Hva med å heller vente til hun har bursdag? Anonymous poster hash: 8622c...e95 Kunne ikke vært mer enig. En nabo her har en gutt som ikke vil konfirmere seg verken i kirken eller borgerlig. Så da bare lager de konfirmasjon for han! Tåpelig. Anonymous poster hash: 4d16a...d71 Kan vi ikke la folk gjøre det som passer for dem? En markering behøver vel ikke være tåpelig selv om den ikke følger tradisjonelle konvensjoner. Dessuten gis det gid informasjon i hi om hvorfor de velger å gjøre det slik, noe som vel bør respekteres? Anonymous poster hash: ffbff...dd1
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #14 Skrevet 8. mars 2016 Rart å ha konfirmasjon når man ikke konfirmerer seg. Hva med å heller vente til hun har bursdag? Anonymous poster hash: 8622c...e95 Kunne ikke vært mer enig. En nabo her har en gutt som ikke vil konfirmere seg verken i kirken eller borgerlig. Så da bare lager de konfirmasjon for han! Tåpelig. Anonymous poster hash: 4d16a...d71 Nå skrev jeg at det var grunnet sosial angst. I høst da de skulle melde seg opp til konfirmasjon, så var hun veldig deprimert, og slet så med angsten at hun var ikke på skolen overhodet. Og jeg var redd for livet hennes. Vi har fått mye hjelp av psykolog, og nå er depresjonen mye bedre. Den sosiale angsten bra nok, til at hun stort sett kommer seg på skolen hver dag. Skal vi da straffe henne med at hun ikke skal få feire konfirmasjon? Anonymous poster hash: 8c901...925 Vet h Du hva det betyr å konfirmere seg? Det er ikke kun å ha et selskap. Men om det er viktig for henne å konfirmere seg så ta en prat med presten, jeg tenker han er behjelpelig med å enten la henne konfirmere seg en vanlig søndag eller i en privat sermoni i kirka rett før/etter en gudstjeneste. Anonymous poster hash: 8622c...e95
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #15 Skrevet 8. mars 2016 Rart å ha konfirmasjon når man ikke konfirmerer seg. Hva med å heller vente til hun har bursdag? Anonymous poster hash: 8622c...e95 Kunne ikke vært mer enig. En nabo her har en gutt som ikke vil konfirmere seg verken i kirken eller borgerlig. Så da bare lager de konfirmasjon for han! Tåpelig. Anonymous poster hash: 4d16a...d71 Uenig. "Konfirmasjon" er nå mer synonymt med "ungdomsfest" enn med "bekreftelse av dåp" (så vidt jeg vet bekrefter man ikke dåpen når man konfirmeres i Den norske kirke, det er mer en velsignelse). Selvsagt kan man holde ungdomsfest og feire ungdommen sin uten en seremoni. Anonymous poster hash: 416fb...a55
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #16 Skrevet 8. mars 2016 Rart å ha konfirmasjon når man ikke konfirmerer seg. Hva med å heller vente til hun har bursdag? Anonymous poster hash: 8622c...e95 Kunne ikke vært mer enig. En nabo her har en gutt som ikke vil konfirmere seg verken i kirken eller borgerlig. Så da bare lager de konfirmasjon for han! Tåpelig. Anonymous poster hash: 4d16a...d71 Nå skrev jeg at det var grunnet sosial angst. I høst da de skulle melde seg opp til konfirmasjon, så var hun veldig deprimert, og slet så med angsten at hun var ikke på skolen overhodet. Og jeg var redd for livet hennes. Vi har fått mye hjelp av psykolog, og nå er depresjonen mye bedre. Den sosiale angsten bra nok, til at hun stort sett kommer seg på skolen hver dag. Skal vi da straffe henne med at hun ikke skal få feire konfirmasjon? Anonymous poster hash: 8c901...925 Vet h Du hva det betyr å konfirmere seg? Det er ikke kun å ha et selskap. Men om det er viktig for henne å konfirmere seg så ta en prat med presten, jeg tenker han er behjelpelig med å enten la henne konfirmere seg en vanlig søndag eller i en privat sermoni i kirka rett før/etter en gudstjeneste. Anonymous poster hash: 8622c...e95 Ja, i kirken kunne de nok vært behjelpelige med det. Men min datter er virkelig ikke kristen. Tror overhodet ikke på Gud. Og da synes jeg ikke hun skal konfirmere seg i kirken. Anonymous poster hash: 8c901...925
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #17 Skrevet 8. mars 2016 Rart å ha konfirmasjon når man ikke konfirmerer seg. Hva med å heller vente til hun har bursdag?Anonymous poster hash: 8622c...e95 Kunne ikke vært mer enig. En nabo her har en gutt som ikke vil konfirmere seg verken i kirken eller borgerlig. Så da bare lager de konfirmasjon for han! Tåpelig.Anonymous poster hash: 4d16a...d71 Nå skrev jeg at det var grunnet sosial angst. I høst da de skulle melde seg opp til konfirmasjon, så var hun veldig deprimert, og slet så med angsten at hun var ikke på skolen overhodet. Og jeg var redd for livet hennes. Vi har fått mye hjelp av psykolog, og nå er depresjonen mye bedre. Den sosiale angsten bra nok, til at hun stort sett kommer seg på skolen hver dag. Skal vi da straffe henne med at hun ikke skal få feire konfirmasjon? Anonymous poster hash: 8c901...925 Uansett hvor tragisk grunnen er så er hun alikevel ikke ko konfirmert. Så å feire konfirmasjon blir uansett helt feil. Om hun ikke vil gå sammen med alle de andre konfirmantene er det helt greit, men snakk med presten om et eget opplegg eller dropp selskapet. Det blir helt ærlig for merkelig å feire en konfirmant som aldri har blitt konfirmert. Anonymous poster hash: fc434...498
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #18 Skrevet 8. mars 2016 Rart å ha konfirmasjon når man ikke konfirmerer seg. Hva med å heller vente til hun har bursdag? Anonymous poster hash: 8622c...e95 Kunne ikke vært mer enig. En nabo her har en gutt som ikke vil konfirmere seg verken i kirken eller borgerlig. Så da bare lager de konfirmasjon for han! Tåpelig. Anonymous poster hash: 4d16a...d71 Nå skrev jeg at det var grunnet sosial angst. I høst da de skulle melde seg opp til konfirmasjon, så var hun veldig deprimert, og slet så med angsten at hun var ikke på skolen overhodet. Og jeg var redd for livet hennes. Vi har fått mye hjelp av psykolog, og nå er depresjonen mye bedre. Den sosiale angsten bra nok, til at hun stort sett kommer seg på skolen hver dag. Skal vi da straffe henne med at hun ikke skal få feire konfirmasjon? Anonymous poster hash: 8c901...925 Vet hDu hva det betyr å konfirmere seg? Det er ikke kun å ha et selskap. Men om det er viktig for henne å konfirmere seg så ta en prat med presten, jeg tenker han er behjelpelig med å enten la henne konfirmere seg en vanlig søndag eller i en privat sermoni i kirka rett før/etter en gudstjeneste. Anonymous poster hash: 8622c...e95 Ja, i kirken kunne de nok vært behjelpelige med det. Men min datter er virkelig ikke kristen. Tror overhodet ikke på Gud. Og da synes jeg ikke hun skal konfirmere seg i kirken. Anonymous poster hash: 8c901...925 Men konfirmasjon skal hun ha? Anonymous poster hash: 8622c...e95
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #19 Skrevet 8. mars 2016 Rart å ha konfirmasjon når man ikke konfirmerer seg. Hva med å heller vente til hun har bursdag?Anonymous poster hash: 8622c...e95 Kunne ikke vært mer enig. En nabo her har en gutt som ikke vil konfirmere seg verken i kirken eller borgerlig. Så da bare lager de konfirmasjon for han! Tåpelig.Anonymous poster hash: 4d16a...d71 Nå skrev jeg at det var grunnet sosial angst. I høst da de skulle melde seg opp til konfirmasjon, så var hun veldig deprimert, og slet så med angsten at hun var ikke på skolen overhodet. Og jeg var redd for livet hennes. Vi har fått mye hjelp av psykolog, og nå er depresjonen mye bedre. Den sosiale angsten bra nok, til at hun stort sett kommer seg på skolen hver dag. Skal vi da straffe henne med at hun ikke skal få feire konfirmasjon?Anonymous poster hash: 8c901...925 Vet hDu hva det betyr å konfirmere seg? Det er ikke kun å ha et selskap.Men om det er viktig for henne å konfirmere seg så ta en prat med presten, jeg tenker han er behjelpelig med å enten la henne konfirmere seg en vanlig søndag eller i en privat sermoni i kirka rett før/etter en gudstjeneste.Anonymous poster hash: 8622c...e95 Ja, i kirken kunne de nok vært behjelpelige med det. Men min datter er virkelig ikke kristen. Tror overhodet ikke på Gud. Og da synes jeg ikke hun skal konfirmere seg i kirken. Anonymous poster hash: 8c901...925 Men da er det jo såre enkelt, er det grunnen så dropper hun å konfirmeres, men da også selskapet. Anonymous poster hash: fc434...498
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #20 Skrevet 8. mars 2016 Rart å ha konfirmasjon når man ikke konfirmerer seg. Hva med å heller vente til hun har bursdag?Anonymous poster hash: 8622c...e95 Kunne ikke vært mer enig. En nabo her har en gutt som ikke vil konfirmere seg verken i kirken eller borgerlig. Så da bare lager de konfirmasjon for han! Tåpelig.Anonymous poster hash: 4d16a...d71 Nå skrev jeg at det var grunnet sosial angst. I høst da de skulle melde seg opp til konfirmasjon, så var hun veldig deprimert, og slet så med angsten at hun var ikke på skolen overhodet. Og jeg var redd for livet hennes. Vi har fått mye hjelp av psykolog, og nå er depresjonen mye bedre. Den sosiale angsten bra nok, til at hun stort sett kommer seg på skolen hver dag. Skal vi da straffe henne med at hun ikke skal få feire konfirmasjon?Anonymous poster hash: 8c901...925 Vet hDu hva det betyr å konfirmere seg? Det er ikke kun å ha et selskap. Men om det er viktig for henne å konfirmere seg så ta en prat med presten, jeg tenker han er behjelpelig med å enten la henne konfirmere seg en vanlig søndag eller i en privat sermoni i kirka rett før/etter en gudstjeneste.Anonymous poster hash: 8622c...e95 Ja, i kirken kunne de nok vært behjelpelige med det. Men min datter er virkelig ikke kristen. Tror overhodet ikke på Gud. Og da synes jeg ikke hun skal konfirmere seg i kirken.Anonymous poster hash: 8c901...925 Men konfirmasjon skal hun ha?Anonymous poster hash: 8622c...e95 Nei det er gaver hun skal ha. Anonymous poster hash: fc434...498
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #21 Skrevet 8. mars 2016 HI her. Hvorfor konfirmerer tenåringer seg? Hvor mange gjør det fordi de er kristne. Så og si alle vennene til min datter konfirmerer seg i kirken. Ingen av de er kristne overhodet. De gjør det alle sammen fordi de vil ha gaver. Jeg konfirmerte meg selv for å få gaver. Fantes ikke kristen. Er dere konfirmert selv? Og hvorfor gjorde dere det? Anonymous poster hash: 8c901...925
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #22 Skrevet 8. mars 2016 Hehe, handlet plutselig ikke om mat lenger denne tråden Konfirmasjon er en fest, noen konfirmeres i kirken, noen borgelig og atter noen får en litt ekstra fin bursdagsfeiring det året fordi de velger å ikke konfirmere seg. Det er uansett helt vanlig å feire ungdommene litt ekstra det året de fyller 15 år, selv de som ikke konfirmeres. Opprinnelig var det vel et overgangsrituale, fra barn til voksen. Nå er man ikke voksen som 15-åring lenger, er ikke sånn at man tar seg jobb eller reiser på sjøen som 16-åring lenger, men ritualet har nå bestått, i form av konfirmasjon. Skjønner ikke hvorfor folk reagerer så veldig på at HI sin familie tar en feiring av datteren selv om hun ikke kunne konfirmeres pga psykisk sykdom, jeg personlig hadde ikke reagert ihvertfall. Jeg hadde vært glad jenta var bedre og syntes det var grunn nok til å feire i seg selv. Kos dere med oksestek og en fin familiefest dere, ingen grunn til å måtte forsvare det. Anonymous poster hash: 4f958...2c7
*Miss Marple* Skrevet 8. mars 2016 #23 Skrevet 8. mars 2016 Rart å ha konfirmasjon når man ikke konfirmerer seg. Hva med å heller vente til hun har bursdag? Anonymous poster hash: 8622c...e95 Kunne ikke vært mer enig. En nabo her har en gutt som ikke vil konfirmere seg verken i kirken eller borgerlig. Så da bare lager de konfirmasjon for han! Tåpelig. Anonymous poster hash: 4d16a...d71 Nå skrev jeg at det var grunnet sosial angst. I høst da de skulle melde seg opp til konfirmasjon, så var hun veldig deprimert, og slet så med angsten at hun var ikke på skolen overhodet. Og jeg var redd for livet hennes. Vi har fått mye hjelp av psykolog, og nå er depresjonen mye bedre. Den sosiale angsten bra nok, til at hun stort sett kommer seg på skolen hver dag. Skal vi da straffe henne med at hun ikke skal få feire konfirmasjon? Anonymous poster hash: 8c901...925 Selvsagt skal hun feires! Heldigvis er det dere som bestemmer det. Har dere hørt med presten om å enten få delta på selve konfirmasjonen selv om hun ikke har fulgt undervisningen? Hvis hun vil, altså. Hun kan sikkert få noen private timer med presten i ettertid hvis det er viktig for henne å feire dagen sammen med klassevennene sine. Og oksestek er jo nydelig festmat!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #24 Skrevet 8. mars 2016 HI her. Hvorfor konfirmerer tenåringer seg? Hvor mange gjør det fordi de er kristne. Så og si alle vennene til min datter konfirmerer seg i kirken. Ingen av de er kristne overhodet. De gjør det alle sammen fordi de vil ha gaver. Jeg konfirmerte meg selv for å få gaver. Fantes ikke kristen. Er dere konfirmert selv? Og hvorfor gjorde dere det? Anonymous poster hash: 8c901...925 Ungene mine er ikke veldig kristne, men de har sin barnetro. De konfirmerer seg for å lære mer, få et samhold, bli kjent i kirka. De har fått tilbud om en pengesum dersom de ikke konfirmerte seg (av farfar som ikke liker kirke-ting). Denne summen er faktisk høyere enn det de kan regne med å få totalt i gave. Men de mener at dette er ikke viktig. Det er summen av konfirmasjonsåret som er viktigere. Konfirmantene hos oss har mange oppgaver både i kirka, må delta under gudstjenester, fasteaksjon, samtaler om livet og kristendom i grupper, lese i bibelen osv. Eldste syntes faktisk bibelen var så spennende etter konfirmasjonsopplegget at han har lest hele! Dersom man ikke konfirmerer seg så kall det heller fest! Man kan ha så mange fester man vil, for hvem man vil. Men man må følge et spesielt opplegg for å ha konfirmasjon (både i kirka, borgerlig eller andre menigheter) Anonymous poster hash: 8622c...e95
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #25 Skrevet 8. mars 2016 Rart å ha konfirmasjon når man ikke konfirmerer seg. Hva med å heller vente til hun har bursdag?Anonymous poster hash: 8622c...e95 Kunne ikke vært mer enig. En nabo her har en gutt som ikke vil konfirmere seg verken i kirken eller borgerlig. Så da bare lager de konfirmasjon for han! Tåpelig.Anonymous poster hash: 4d16a...d71 Nå skrev jeg at det var grunnet sosial angst. I høst da de skulle melde seg opp til konfirmasjon, så var hun veldig deprimert, og slet så med angsten at hun var ikke på skolen overhodet. Og jeg var redd for livet hennes. Vi har fått mye hjelp av psykolog, og nå er depresjonen mye bedre. Den sosiale angsten bra nok, til at hun stort sett kommer seg på skolen hver dag. Skal vi da straffe henne med at hun ikke skal få feire konfirmasjon?Anonymous poster hash: 8c901...925 Vet hDu hva det betyr å konfirmere seg? Det er ikke kun å ha et selskap.Men om det er viktig for henne å konfirmere seg så ta en prat med presten, jeg tenker han er behjelpelig med å enten la henne konfirmere seg en vanlig søndag eller i en privat sermoni i kirka rett før/etter en gudstjeneste.Anonymous poster hash: 8622c...e95 Ja, i kirken kunne de nok vært behjelpelige med det. Men min datter er virkelig ikke kristen. Tror overhodet ikke på Gud. Og da synes jeg ikke hun skal konfirmere seg i kirken. Anonymous poster hash: 8c901...925 Men da er det jo såre enkelt, er det grunnen så dropper hun å konfirmeres, men da også selskapet. Anonymous poster hash: fc434...498 Ta for fan å rull inn, og drit i å legge deg opp i hva andre gjør! Anonymous poster hash: 5be33...9ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå