Gå til innhold

mannen vil flytte 5 timer unna oss, for og starte sitt eget liv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ring familivernkontoret i dag, og be om time så raskt som mulig. Dette høres jo helt vilt ut. Og når skal han ha tid til dere. Gjør han dette, tror jeg du får det lettere uten han. Er du enslig mor, får du OS til å ta utdannelsen din.

Og hvordan tror han at han skal bli trener i eliteserien? Spranget fra 3. divisjon til eliteserien er utrolig langt.

Anonymous poster hash: c6cd5...893

Han har sikkert sett for mange episoder av "Alle gutta" på TV :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men har han egentlig fått jobben? Hvor skal han bo der borte evt? Har han skaffet en abnen jobb og sagt opp den nåværende jobben?

Anonymous poster hash: b58c8...190

Skrevet

Du sier du har jobbet mye helger og kvelder, i tillegg har du gått på kveldsskole?

Jeg tipper han rett og slett er dritt lei, dritt lei av at du er så mye borte, dritt lei av å se på at du kommer deg "opp og frem", dritt lei av å ha såpass mye ansvar for barna hjemme mens du jobber og går på skole, dritt lei av å stagnere rett og slett. Han føler nok at livet hans har stagnert i denne småbarnsfasen.

Selvfølgelig jobber du for å forsørge dere, du vil studere for å få en sikker og god inntekt, alt er gjort med tanke på familien. Men fakta er at du har vært mye borte og han er dritt lei av det.

På en måte kan jeg forstå han, for jeg har en mann som er mye borte i jobben sin jeg også, man blir lei av å være den som alltid er hjemme mens den andre er ute og jobber, tjener penger og utvikler seg. Selv om man veit at det er til familiens beste, at pengene som tjenes forsørger familien osv så blir man lei.

Så så han vel denne annonsen da, og begynte dagdrømme? Så bestemte han seg for at nå er det hans tur, nå kan du sitte hjemme mest mens han lever ut drømmen...

Problemet er jo at han helt har mistet bakkekontakten. Det er ofte gjennomførbart at den ene parten en periode tar en pendlerjobb, men planen hans er altfor høytsvevende og lite realistisk. Han har latt dagdrømmen ta helt overhånd og ser ikke sine egne begrensninger og har dessverre skylapper på.

Støtter forslaget om en time på familievernkontoret, dere trenger å snakke skikkelig ut.

Anonymous poster hash: ad2ce...10a

Jeg støtter dette!

Kanskje dette er hans måte å si fra til deg at nå er det nok? Dere bør begge sette dere ned og tenke på hva som er best for barna. Kanskje dere begge må ofte litt nå når barna er små?

Kanskje han kan ta mer trenerkurs og trene et ungdomslag i nærområdet? Så kan målet være å jobbe seg oppover i systemet når barna blir store?

Kanskje du også må utsette utdanningen din om den går på bekostning av mann og barn?

Hadde min mann virkelig dratt 5 timer unna for å bli fotballtrener på amatørnivå, så hadde jeg tatt ut skilsmisse og sagt lykke til.

Anonymous poster hash: 77c39...f7f

Skrevet

Dette høres jo fjernere ut enn venninna mi som som nittenåring ville bli Hollywood-skuespiller basert på sine dramaferdigheter på avslutninger på barneskolen...

Anonymous poster hash: a2a58...ed7

Skrevet

Det er jo ikke bare deg han dropper, det er familien deres. Barna og alt.

Jeg støtter ideen om å få samtale på fvk.

Man kan ikke sitestille at den ene jobber mye helger en periode med at den andre parten forlater familien for bare å dukke opp en sjelden gang i blant - om han da har tid, lyst og råd.

Har han tenkt seg å bare være ferie-pappa? Ikke å ta noen form for del i barnas hverdag, ikke å være til stede på de ting som er viktige for dem, ikke å være med å oppdra dem? Har han tenkt seg å bare komme hjem en gang i blant, gi deg rettningslinjer på hvordan han mener barna skal oppdras fremover og så forvente, at du gjør hele jobben for ham mens han lever ut denne drømmen sin? Enten er man pappa fulgt og helt og da bruker man tid og krefter i hverdagen både i lek sammen med barna og i de praktiske gjøremål som må til i familien og man tar del i de kjipe situasjonene som oppstår når barna tester grenser osv. Eller også så er man bare feriepappa uten noe å skulle ha sagt i hverdagen, men da må det betales bidrag og man har ikke samme bodstedsadresse.

Lykke til på fvk. Jeg håper han enten står ved at han egentlig stikker av eller at han får øynene opp for hva han holder på å gjøre med familien og barna. Det er jo dem han svikter først og fremst.

Skrevet

Men han må da ha noen tanker om hvordan dette skal ordnes sånt rent praktisk? I sesongen er det vel kamp hver helg pluss nærmest daglige treninger? Eller er det bare på høyere nivå?Hvordan tenker han at du skal få utføre jobben din med turnusarbeid? Hvem skal passe ungene hans mens han lever drømmen sin? Hvordan har han tenkt å finansiere to husholdninger? Hvordan har han tenkt å oppfylle papparollen?Jeg hadde seriøst lurt på om han hadde fått et lite slag eller noe om en ellers oppegående (?) mann hadde kommet med en sånn vill ide. Er det midtlivskrisen som har rammet han?For egen del hadde det ikke vært aktuelt å godta en sånn egotripp og jeg hadde satt et ultimatum, enten ta ansvar for familien han har stiftet, eller leve ungkarlivets glade dager. Å få i pose og sekk hadde ikke skjedd.

Han skal få seg en jobb på det nye stedet sitt, sier han for og betale sin del av huset.Det har det jeg har hørt til nå. Når jeg har prøvd og stille spørsmål så har han kalt meg en egoist og at jeg bare tenker på meg selv. Han sier han kommer jo hjem noen helger, så da får vi ha det koselig da.  Anonymous poster hash: 1a005...11b

Så det er bare kosen med familielivet han vil ha? Alt arbeidet og oppfølging med barn og hus skal du få lov til å fikse helt alene?

Gjest Antarctica
Skrevet

Hva slags bakgrunn har han? Har han vært spiller på eliteserienivå selv? Har han trenerutdanning? Idrettspsykologi? Tenker ikke kurs i regi av den lokale klubben, men universitetsutdannelse.

Anonymous poster hash: 46a7b...a8e

Han har trenerkurs innad i klubben. Nei han har ikke vært elitespiller selv. hi

Anonymous poster hash: 1a005...11b

Dette blir som å flytte fra Rena til Sykkylven og dirigere blandakoret der, i håp om at Operaen skal headhunte ham. Syns det høres ut som en bløff eller et påskudd for noe HELT annet (ny dame/ lei av småbarnstiden/ hevn mot deg etc)

Skrevet

Har han bare søkt på trenerjobben, eller har han fått den også?

Anonymous poster hash: ec4e8...d1d

Skrevet

Om han ikke har fått jobben, tror jeg dette lun er en slags "trussel".

Om han ikke har noen tilknytning til dette laget fra Før og får høres om "drømmen" hans, tror jeg han bare kan se langt etter den jobben.

Om han har fått den, er han en stor fjott. Han gjør det på bekostning av deg og barna. Dine helgevakter og skolegang har jo aldri vært på bekostning av familien. Nå er det jo faktisk sånn at det er ganske vanlig at en kvinne jobber turnus og at menn jobber 8-16. Samfunnet er fortsatt litt bedre tilrettelagt for mannfolk enn oss.

Jeg håper (og tror, ingen er vel så merkelige) han våkner opp av denne drømmen snart!

Skrevet

Har han ingen planer om hvordan dere skal leve sammen som familie? Man flytter ikke fra familien sin for å bli trener, herregud.. Undersøk mulighetene for dagtidjobb. Start omså fulltidsutdanning og bli selvstendig. Du klarer deg alene.

Anonymous poster hash: 096cb...098

Skrevet

Du sier du har jobbet mye helger og kvelder, i tillegg har du gått på kveldsskole?

Jeg tipper han rett og slett er dritt lei, dritt lei av at du er så mye borte, dritt lei av å se på at du kommer deg "opp og frem", dritt lei av å ha såpass mye ansvar for barna hjemme mens du jobber og går på skole, dritt lei av å stagnere rett og slett. Han føler nok at livet hans har stagnert i denne småbarnsfasen.

Selvfølgelig jobber du for å forsørge dere, du vil studere for å få en sikker og god inntekt, alt er gjort med tanke på familien. Men fakta er at du har vært mye borte og han er dritt lei av det.

På en måte kan jeg forstå han, for jeg har en mann som er mye borte i jobben sin jeg også, man blir lei av å være den som alltid er hjemme mens den andre er ute og jobber, tjener penger og utvikler seg. Selv om man veit at det er til familiens beste, at pengene som tjenes forsørger familien osv så blir man lei.

Så så han vel denne annonsen da, og begynte dagdrømme? Så bestemte han seg for at nå er det hans tur, nå kan du sitte hjemme mest mens han lever ut drømmen...

Problemet er jo at han helt har mistet bakkekontakten. Det er ofte gjennomførbart at den ene parten en periode tar en pendlerjobb, men planen hans er altfor høytsvevende og lite realistisk. Han har latt dagdrømmen ta helt overhånd og ser ikke sine egne begrensninger og har dessverre skylapper på.

Støtter forslaget om en time på familievernkontoret, dere trenger å snakke skikkelig ut.

TS her.

JeG? Kommer opp og frem??  :sjokkert:  Jeg kan si en ting jeg om min såkalte opp og frem karriere... Jeg har tatt opp alle fagene som privatist, der det kun var 2 timer undervisning 4 ganger i uken. 2 av disse gangene hadde han trening og vi hadde barnevakt. en på 15 år som ville tjene en 200lapp. Imens jeg tok opp fag også jobbet jeg som telefonselger! da begynte jeg kl 10, og hadde god til med barna på morgenen, var på jobb, hentet unger, lagde middag og var med de til kl 17 før jeg måtte dra på kurs. Jeg vil ikke si hvor jeg jobber nå i frykt for og bli gjenkjent, men jeg kan si såpass at jeg på ingen vis kommer opp og frem. Men det er en givende jobb og jeg elsker den. men ikke nok til at jeg elsker og si ja til jobbehelg hele tiden, for det gjør jeg ikke! Men si at jeg jobber 80-100% og det får jeg kun til hvis jeg jobber lørdag og søndag, og da går ting akkurat rundt her. Til høsten skulle jeg studere, og dette har ligget i kortene hele veien. Jeg har egentlig en annen drøm.. Jeg ville studere genteknologi (oppi alt vaset som er nå så husker jeg ikke engang fakultetet for min drømmeutdannelse)  :frustrert:  Men siden dette er 1.5 time unna la jeg dette på hylla og har valgt drømmeutdannelse nr 2, med en utrolig spennende etterutdanning, og denne etterutdanningn er også satt på hylla, da den er 3 timer unna. Han har hele tiden selv ment at drømmer må settes til siden når man har familie og barn. 

Han vet også veldig godt at hvis vi skal gjennomføre alle de opppussingsplanene han setter igang, så må jeg bidra til og tjene penger! Jeg jobber helger for og bidra med oppussing, mat på bordet, klær og et stabilt sted og bo. 

hi

Skrevet

Om han ikke har noen tilknytning til dette laget fra Før og får høres om "drømmen" hans, tror jeg han bare kan se langt etter den jobben.

Om han har fått den, er han en stor fjott. Han gjør det på bekostning av deg og barna. Dine helgevakter og skolegang har jo aldri vært på bekostning av familien. Nå er det jo faktisk sånn at det er ganske vanlig at en kvinne jobber turnus og at menn jobber 8-16. Samfunnet er fortsatt litt bedre tilrettelagt for mannfolk enn oss.

Jeg håper (og tror, ingen er vel så merkelige) han våkner opp av denne drømmen snart!

De som jobber vanlig turnus jobber hver 3 helg. Jeg har bare fast helg. resten av mine vakter er ekstravakter. Det er mest dagvakter, kveldsvakter prøver jeg og unngå, men hvis jeg ser at jeg bare har fått 1 vakt, så må jeg nesten si ja om noen spør om jeg kan jobbe en kveld pga. sykdom. Da har jeg i hvertfall sikret to vakter den uka. 

Skrevet

Hva er sannsynligheten for at han kan få denne jobben? Tror jeg bare hadde latt være å si noe før han eventuelt fikk jobben. Han har ingen relevant utdanning annet enn internkurs. Han har jo ikke en sjanse i eliteserien...

Anonymous poster hash: d706c...909

Skrevet

De som jobber vanlig turnus jobber hver 3 helg. Jeg har bare fast helg. resten av mine vakter er ekstravakter. Det er mest dagvakter, kveldsvakter prøver jeg og unngå, men hvis jeg ser at jeg bare har fått 1 vakt, så må jeg nesten si ja om noen spør om jeg kan jobbe en kveld pga. sykdom. Da har jeg i hvertfall sikret to vakter den uka.

Jobber selv turnus, har jobbet annenhver helg i 15 år. Har 2 barn og mannen holder på å bli gal. Han har kommet seg opp og frem, jeg har ikke. De siste 3 årene har han gått skole itillegg.

MEN, har han fått jobben? Vi er mange som lurer 😊

Skrevet

Jeg svarte veldig kort igår natt, var jo sent og var på vei til sengen når jeg leste innlegget ditt og ville gi det eneste rådet som egentlig kan gis her. Ikke la noen dømme deg og situasjonen din, du har forklart deg godt nok og mannen din har litt å forklare seg med i dette når han prøver å vende problemstillingen mot deg. Derfor er det viktig å få inn en nøytral tredjepart som kan høre begges versjoner og hjelpe dere begge med å se hverandre i situasjonen som dere er i nå. 

I forhold til hva du gjør om han skulle velge fotball drømmen er opp til deg, men dette handler i bunn og grunn om barna deres og hva som er riktig for dem. 

Lykke til og håper han kommer til vettet snarest. 

Anonymous poster hash: 0417d...43c
Skrevet

TS her.

JeG? Kommer opp og frem?? :sjokkert: Jeg kan si en ting jeg om min såkalte opp og frem karriere... Jeg har tatt opp alle fagene som privatist, der det kun var 2 timer undervisning 4 ganger i uken. 2 av disse gangene hadde han trening og vi hadde barnevakt. en på 15 år som ville tjene en 200lapp. Imens jeg tok opp fag også jobbet jeg som telefonselger! da begynte jeg kl 10, og hadde god til med barna på morgenen, var på jobb, hentet unger, lagde middag og var med de til kl 17 før jeg måtte dra på kurs. Jeg vil ikke si hvor jeg jobber nå i frykt for og bli gjenkjent, men jeg kan si såpass at jeg på ingen vis kommer opp og frem. Men det er en givende jobb og jeg elsker den. men ikke nok til at jeg elsker og si ja til jobbehelg hele tiden, for det gjør jeg ikke! Men si at jeg jobber 80-100% og det får jeg kun til hvis jeg jobber lørdag og søndag, og da går ting akkurat rundt her. Til høsten skulle jeg studere, og dette har ligget i kortene hele veien. Jeg har egentlig en annen drøm.. Jeg ville studere genteknologi (oppi alt vaset som er nå så husker jeg ikke engang fakultetet for min drømmeutdannelse) :frustrert: Men siden dette er 1.5 time unna la jeg dette på hylla og har valgt drømmeutdannelse nr 2, med en utrolig spennende etterutdanning, og denne etterutdanningn er også satt på hylla, da den er 3 timer unna. Han har hele tiden selv ment at drømmer må settes til siden når man har familie og barn.

Han vet også veldig godt at hvis vi skal gjennomføre alle de opppussingsplanene han setter igang, så må jeg bidra til og tjene penger! Jeg jobber helger for og bidra med oppussing, mat på bordet, klær og et stabilt sted og bo.

hi

Men du må jo se muligheten for at han er lei av din jobbing/kurs/utdannelse og kun ser at dere alle er lite sammen.

Detsom du var med barna etter barnehage til kl 17, så var vel han akkurat kommet hjem da du reiste osv.

2 timer 4 ganger i uka er endel å ta hensyn til. I tillegg skal han ta hensyn til dine jobbhelger, lesing ig eksamenslesing.

Jeg skjønner at du gjør dette mye mer for familien enn denne rare drømmen hans. Men samtidig så går din utdannelse også ut over familien.

Kanskje er dette hans måte å få deg til å tenke. True med denne jobben som han nok aldri får likevel. Kanskje han vil at du skal se hvor mye du egentlig er avhengig av han for å få til din utdannelse og jobbing?

Gjest Antarctica
Skrevet

TS her.

JeG? Kommer opp og frem?? :sjokkert: Jeg kan si en ting jeg om min såkalte opp og frem karriere... Jeg har tatt opp alle fagene som privatist, der det kun var 2 timer undervisning 4 ganger i uken. 2 av disse gangene hadde han trening og vi hadde barnevakt. en på 15 år som ville tjene en 200lapp. Imens jeg tok opp fag også jobbet jeg som telefonselger! da begynte jeg kl 10, og hadde god til med barna på morgenen, var på jobb, hentet unger, lagde middag og var med de til kl 17 før jeg måtte dra på kurs. Jeg vil ikke si hvor jeg jobber nå i frykt for og bli gjenkjent, men jeg kan si såpass at jeg på ingen vis kommer opp og frem. Men det er en givende jobb og jeg elsker den. men ikke nok til at jeg elsker og si ja til jobbehelg hele tiden, for det gjør jeg ikke! Men si at jeg jobber 80-100% og det får jeg kun til hvis jeg jobber lørdag og søndag, og da går ting akkurat rundt her. Til høsten skulle jeg studere, og dette har ligget i kortene hele veien. Jeg har egentlig en annen drøm.. Jeg ville studere genteknologi (oppi alt vaset som er nå så husker jeg ikke engang fakultetet for min drømmeutdannelse) :frustrert: Men siden dette er 1.5 time unna la jeg dette på hylla og har valgt drømmeutdannelse nr 2, med en utrolig spennende etterutdanning, og denne etterutdanningn er også satt på hylla, da den er 3 timer unna. Han har hele tiden selv ment at drømmer må settes til siden når man har familie og barn.

hi

Men du må jo se muligheten for at han er lei av din jobbing/kurs/utdannelse og kun ser at dere alle er lite sammen.

Detsom du var med barna etter barnehage til kl 17, så var vel han akkurat kommet hjem da du reiste osv.

2 timer 4 ganger i uka er endel å ta hensyn til. I tillegg skal han ta hensyn til dine jobbhelger, lesing ig eksamenslesing.

Jeg skjønner at du gjør dette mye mer for familien enn denne rare drømmen hans. Men samtidig så går din utdannelse også ut over familien.

Kanskje er dette hans måte å få deg til å tenke. True med denne jobben som han nok aldri får likevel. Kanskje han vil at du skal se hvor mye du egentlig er avhengig av han for å få til din utdannelse og jobbing?

At familien er lite sammen kan helt klart være et problem. Men ikke et som løses av at han flytter fem timer unna, taper penger og jobber flest helger...

Skrevet

TS her.

hi

At familien er lite sammen kan helt klart være et problem. Men ikke et som løses av at han flytter fem timer unna, taper penger og jobber flest helger...

Selvsagt ikke. Men im han har prøvd å tatt opp problemet flere ganger uten at hi vil høre, så kan dette være hans desperate sjanse.

Kanskje han bare truer med denne jobben for å åpne øynene til hi? Det virker jo ikke at har. Har FÅTT jobben, siden hi ikke svarer på det spørsmålet. Og i dagens arbeidsmarked er det vel mange som kommer før han som kun har et lite trenerkurs?

Min mann måtte også på trenerkurs, for å få trene gutter11!

Skrevet

Hva slags bakgrunn har han? Har han vært spiller på eliteserienivå selv? Har han trenerutdanning? Idrettspsykologi? Tenker ikke kurs i regi av den lokale klubben, men universitetsutdannelse.

Dette blir som å flytte fra Rena til Sykkylven og dirigere blandakoret der, i håp om at Operaen skal headhunte ham. Syns det høres ut som en bløff eller et påskudd for noe HELT annet (ny dame/ lei av småbarnstiden/ hevn mot deg etc)

Haha!! Blandakor fra Sykkylven må jo bare bli suksess.😂😂

Anonymous poster hash: 066db...9bd

Skrevet

For meg høres dette ut som begynnelsen på slutten av deres felles familieliv. Ser ut for meg at han trekker seg. Sier opp jobben som far og inntar en mer selrealiserende sti.

Skrevet

Haha!! Blandakor fra Sykkylven må jo bare bli suksess.😂😂

Anonymous poster hash: 066db...9bd

Haha, jeg synger i blandakor i Sykkylven! Kan garantere suksess 😂😂

Anonymous poster hash: 52d0f...d21

• 1 måned senere...
Skrevet

Hvordan har det gått med deg/dere HI?

Anonymous poster hash: 46be8...d84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...