Gå til innhold

mannen vil flytte 5 timer unna oss, for og starte sitt eget liv


Anbefalte innlegg

Skrevet

Som fotballtrener i 3 divisjon. Det er så vidt lønn så han må ha en jobb ved siden. Han har alltid vært interessert i fotball, og har trent endel lag opp igjennom. For en uke siden slapp han bomben om at denne klubben som er over 5 timer unna, søkte nye trenere. Vi har to små barn på  3 og 6 år. Jeg vet at han har en stor drøm om og bli trener i eliteserien, men jeg klarer ikke skjønne hvordan han kan se at dette vil være verdt det. Jeg hadde forstått det om vi ikke hadde hatt barn, eller at barna var store, men de er så små. Er ikke vi viktigst for han? Jeg ble veldig lei meg og begynte og gråte og gikk. han sier at det er dette som fikk han til og søke, altså min reaksjon. Han sier at siden jeg har levd min drøm (jeg har tatt opp fag som privatist 15 minutter unna her vi bor, slik at jeg kan ta en utdannelse) så må han få lov til og leve sin drøm. Jeg tenker på ungene som blir lei seg bare han skal være borte en helg. Hvordan skal de takle at pappa kommer hjem 2-3 ganger i måneden og er her i et par dager, før han skal reise tilbake til sitt nye liv, det som nå plutselig ble viktigst for han? Han ser ikke at jeg er skuffet, han mener jeg er en egoist som kun tenker på meg selv Fordi jeg tok opp fag på kveldstid, og fordi jeg jobber endel helger. Min drøm er ikke og jobbe 3 av 4 helger, men det må jeg for og få nok vakter. Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, kanskje få høre at jeg faktisk er en egoist som ikke vil at far til mine barn skal dra fra oss for og trene andre og skape sitt eget liv uten oss. 

Vi kjøpe oss drømmehuset for 9 mnd siden, og det er uaktuelt at vi blir med på lasset pga. eldstedatra vår som sliter (mulig adhd +) og virkelig ikke har godt av en så stor omveltning i livet. Det har akkurat begynt og løsne seg for henne på skolen



Anonymous poster hash: 1a005...11b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra han med til fvk og snakk ut om ting. Og nei jeg ville ikke syntes det var greit over en lengre periode. Kanskje for en kort stund men aller helst ikke.



Anonymous poster hash: 0417d...43c
Skrevet

Har mannen din bakkekontakt? Jeg mener... han har en drøm om å være trener i eliteserien, og nå skal han søke en tredjedivisjonsjobb. Hvor mange år har han tenkt å leve drømmen sin borte fra familien? Hvor lang tid tenker han bruke på å nå drømmen? Er det avstandsforhold/pendlertilværeslen han ønsker for familien? I så fall, hva er perspektivet hans? Ett år - fem år - femten år?

Om det skulle være realistisk for mannen din å bli eliteserietrener, da må han regne med å bruke flere år på det. Flere år i lag på ulike steder. Skal han flytte hver gang, dra barna opp med røttene gang på gang? Eller vil han bare være litendeltidspappa og bidra null og niks til fellesskapet?

 

Hvordan har han tenkt at det skal bli økonomisk når han nå tar en dårligere betalt jobb og må jobbe noe ved siden av? Dere har nytt hus med utgifter (og sikkert også arbeid å gjøre på eller i hage). Nå skal han ha eget bosted på nytt sted + ganske betydelige reisekostnader. Å ha to husholdninger er langt dyrere enn én, har han regnet på ekstrautgiftene på det også?

Du har brukt litt tid på å studere deltid der dere bor, og du har jobbet helger for å være med på å forsørge familien. Og fordi han kanskje (?) har brukt litt mer tid hjemme enn ellers denne perioden så mener han det er greit å flytte fra familien i år (?) fremover for å leve ut sin drøm?

 

Jeg er enig med nr. to - fvk er på sin plass. Jeg kunne også gått med på en stund, men da måtte det ligge klare avtaler for varighet, hva som skjer hvis han kommer videre til 2. divisjon, 1. divisjon osv.

 

Jeg får dessverre en følelse av at mannen din lever på rusen med å ha fått tilbud om denne jobben, og ikke tenker klart.

Hva har han forresten tenkt å gjøre med sin nåværende jobb? Skal han bare si opp den?



Anonymous poster hash: 5561c...8ad
Skrevet

Takk for langt svar. Han sier til meg at det bare er 1-2 år. Men det tror jeg ikke på.. Jeg syns også at 1-2 år er lenge borte fra oss. og jeg ser ikke vitsen med og trene et lag i en så kort periode. Han startet sitt eget liv der med ny jobb og nytt lag. Vi har kjøpt oss et gammel hus med mange prosjekter. Ja, jeg jobber mye helg nettopp for og forsørge oss. Og jeg vet ikke hvordan det vil gå med oss videre nå, da jeg ikke vil kunne jobbe så mye jeg har gjort tidligere pga turnus. 

 

hi



Anonymous poster hash: 1a005...11b
Skrevet

 

Takk for langt svar. Han sier til meg at det bare er 1-2 år. Men det tror jeg ikke på.. Jeg syns også at 1-2 år er lenge borte fra oss. og jeg ser ikke vitsen med og trene et lag i en så kort periode. Han startet sitt eget liv der med ny jobb og nytt lag. Vi har kjøpt oss et gammel hus med mange prosjekter. Ja, jeg jobber mye helg nettopp for og forsørge oss. Og jeg vet ikke hvordan det vil gå med oss videre nå, da jeg ikke vil kunne jobbe så mye jeg har gjort tidligere pga turnus. 

 

hi

 

Anonymous poster hash: 1a005...11b

 

 

Så det mannen din sier er helt seriøst at han skal komme som en forholdsvis ukjent trener, trene et tredjedivisjonslag ett år, kanskje to, og så bli headhuntet som trener for et eliteserielag? Er det noe som helst realisme i den tanken? Ikke slik jeg kjenner til den bransjen i hvert fall....

 

Få ham til å sette seg ned og skriv ned alle faste utgifter dere har og utgifter som dere vet kommer pga. oppussingen av huset. Sett opp alle nye faste utgifter dere får fordi han velger å flytte - utgifter til bolig, oppvarming, møbler/hvitevarer, strøm, mat, bil, reiseutgifter + det at du ikke kan jobbe så mye lenger + at dere må regne med ganske betydelige merutgifter fordi dere må leie inn profesjonelle til alt arbeid i huset.

 

Så på hovedinnlegget ditt en gang til... forstår jeg deg rett, at du har tatt opp igjen fag for å kunne studere, men ikke faktisk studert enda? I så fall, hvordan vil hans flytting påvirke dine videre studie-/jobbmuligheter ellers?

 

Beklager å si det, men mannen din virker helt komplett urealistisk. Hvorfor sier han at det bare blir ett-to år? Hva er det som gjør at han selv setter denne tidsrammen?

 

Jeg får en sterk følelse av at mannen din har klassisk panikk, dere har kjøpt hus med mye jobb på, han stikker av for å leve ut trenerdrømmen og singeltilværelsen. Sier han bare opp jobben han har i dag?

 

Igjen, dette tror jeg du må ta på fvk!

 

 

 

Anonymous poster hash: 5561c...8ad

Gjest Antarctica
Skrevet

Panikk og egoist.

Dere trenger hjelp.

Skrevet

Hadde det nå enda vært penger i dette..

Han er helt dust! Og en egoist! Som menn flest!

 

Anonymous poster hash: f73b8...097

Skrevet

Tredjedivisjon? Altså på nivå fire i norsk fotball? Innse det. Han har mistet forstanden. Og/eller han bruker dette som en unnskyldning til å flytte ut.

 

Anonymous poster hash: fe4b7...f37

Skrevet

 

 

Takk for langt svar. Han sier til meg at det bare er 1-2 år. Men det tror jeg ikke på.. Jeg syns også at 1-2 år er lenge borte fra oss. og jeg ser ikke vitsen med og trene et lag i en så kort periode. Han startet sitt eget liv der med ny jobb og nytt lag. Vi har kjøpt oss et gammel hus med mange prosjekter. Ja, jeg jobber mye helg nettopp for og forsørge oss. Og jeg vet ikke hvordan det vil gå med oss videre nå, da jeg ikke vil kunne jobbe så mye jeg har gjort tidligere pga turnus. 

 

hi

 

Anonymous poster hash: 1a005...11b

 

 

Så det mannen din sier er helt seriøst at han skal komme som en forholdsvis ukjent trener, trene et tredjedivisjonslag ett år, kanskje to, og så bli headhuntet som trener for et eliteserielag? Er det noe som helst realisme i den tanken? Ikke slik jeg kjenner til den bransjen i hvert fall....

 

Få ham til å sette seg ned og skriv ned alle faste utgifter dere har og utgifter som dere vet kommer pga. oppussingen av huset. Sett opp alle nye faste utgifter dere får fordi han velger å flytte - utgifter til bolig, oppvarming, møbler/hvitevarer, strøm, mat, bil, reiseutgifter + det at du ikke kan jobbe så mye lenger + at dere må regne med ganske betydelige merutgifter fordi dere må leie inn profesjonelle til alt arbeid i huset.

 

Så på hovedinnlegget ditt en gang til... forstår jeg deg rett, at du har tatt opp igjen fag for å kunne studere, men ikke faktisk studert enda? I så fall, hvordan vil hans flytting påvirke dine videre studie-/jobbmuligheter ellers?

 

Beklager å si det, men mannen din virker helt komplett urealistisk. Hvorfor sier han at det bare blir ett-to år? Hva er det som gjør at han selv setter denne tidsrammen?

 

Jeg får en sterk følelse av at mannen din har klassisk panikk, dere har kjøpt hus med mye jobb på, han stikker av for å leve ut trenerdrømmen og singeltilværelsen. Sier han bare opp jobben han har i dag?

 

Igjen, dette tror jeg du må ta på fvk!

 

 

 

Anonymous poster hash: 5561c...8ad

 

Ja, det er det som er drømmen hans, at han en dag skal bli elitetrener. og da starter han med og flytte 5 timer unna oss for og starte den. Han sammenligner det at jeg jobber mye helg og tok opp fag på kveldstid med dette. "nå er det min tur" sier han. Akkurat som at jeg følger min drøm ved og jobbe helg og ta opp fag som privatist. De fagene jeg tok opp som privatist tok jeg opp for og begynne på en utdannelse. Den må jeg sette på vent nå. Jeg jobber turnus, og med denne turnusen vet jeg ikke hvordan det skal gå bare mtp. og jobbe hvis han skal flytte fra oss. Hadde drømmen hans vært så nærvernde føler jeg han har villedet meg til og slå rot her vi bor nå og kjøpt dette huset. hi

 

Anonymous poster hash: 1a005...11b

Skrevet

Men han må da ha noen tanker om hvordan dette skal ordnes sånt rent praktisk? I sesongen er det vel kamp hver helg pluss nærmest daglige treninger? Eller er det bare på høyere nivå?

 

Hvordan tenker han at du skal få utføre jobben din med turnusarbeid? Hvem skal passe ungene hans mens han lever drømmen sin? Hvordan har han tenkt å finansiere to husholdninger? Hvordan har han tenkt å oppfylle papparollen?

 

Jeg hadde seriøst lurt på om han hadde fått et lite slag eller noe om en ellers oppegående (?) mann hadde kommet med en sånn vill ide. Er det midtlivskrisen som har rammet han?

 

For egen del hadde det ikke vært aktuelt å godta en sånn egotripp og jeg hadde satt et ultimatum, enten ta ansvar for familien han har stiftet, eller leve ungkarlivets glade dager. Å få i pose og sekk hadde ikke skjedd.

Skrevet

Har'n ramla ut av senga og slått hodet eller?!

 

Anonymous poster hash: b9092...2b3

Skrevet

Hva slags bakgrunn har han? Har han vært spiller på eliteserienivå selv? Har han trenerutdanning? Idrettspsykologi? Tenker ikke kurs i regi av den lokale klubben, men universitetsutdannelse.

 

Anonymous poster hash: 46a7b...a8e

Skrevet

Men han må da ha noen tanker om hvordan dette skal ordnes sånt rent praktisk? I sesongen er det vel kamp hver helg pluss nærmest daglige treninger? Eller er det bare på høyere nivå?

 

Hvordan tenker han at du skal få utføre jobben din med turnusarbeid? Hvem skal passe ungene hans mens han lever drømmen sin? Hvordan har han tenkt å finansiere to husholdninger? Hvordan har han tenkt å oppfylle papparollen?

 

Jeg hadde seriøst lurt på om han hadde fått et lite slag eller noe om en ellers oppegående (?) mann hadde kommet med en sånn vill ide. Er det midtlivskrisen som har rammet han?

 

For egen del hadde det ikke vært aktuelt å godta en sånn egotripp og jeg hadde satt et ultimatum, enten ta ansvar for familien han har stiftet, eller leve ungkarlivets glade dager. Å få i pose og sekk hadde ikke skjedd.

Støtter denne!

 

 

Anonymous poster hash: 6c29d...f1a

Skrevet

Nå er jeg nok en av dem som er ganske åpen for at en part kan ha behov for selvrealisering, har selv jobbet noen måneder i utlandet uten egentlig å tjene så veldig bra. Grunnen var at det var en fin mulighet for meg.

Men her synes jeg mannen din er egoistisk. Enten må dere flytte hele hurven, eller så blir jo dette en altfor stor påkjenning for familien.

Skrevet

Men han må da ha noen tanker om hvordan dette skal ordnes sånt rent praktisk? I sesongen er det vel kamp hver helg pluss nærmest daglige treninger? Eller er det bare på høyere nivå?

 

Hvordan tenker han at du skal få utføre jobben din med turnusarbeid? Hvem skal passe ungene hans mens han lever drømmen sin? Hvordan har han tenkt å finansiere to husholdninger? Hvordan har han tenkt å oppfylle papparollen?

 

Jeg hadde seriøst lurt på om han hadde fått et lite slag eller noe om en ellers oppegående (?) mann hadde kommet med en sånn vill ide. Er det midtlivskrisen som har rammet han?

 

For egen del hadde det ikke vært aktuelt å godta en sånn egotripp og jeg hadde satt et ultimatum, enten ta ansvar for familien han har stiftet, eller leve ungkarlivets glade dager. Å få i pose og sekk hadde ikke skjedd.

 

 

Han skal få seg en jobb på det nye stedet sitt, sier han for og betale sin del av huset.Det har det jeg har hørt til nå. Når jeg har prøvd og stille spørsmål så har han kalt meg en egoist og at jeg bare tenker på meg selv. Han sier han kommer jo hjem noen helger, så da får vi ha det koselig da. 

 

Anonymous poster hash: 1a005...11b

Skrevet

Hva slags bakgrunn har han? Har han vært spiller på eliteserienivå selv? Har han trenerutdanning? Idrettspsykologi? Tenker ikke kurs i regi av den lokale klubben, men universitetsutdannelse.

 

Anonymous poster hash: 46a7b...a8e

Han har trenerkurs innad i klubben. Nei han har ikke vært elitespiller selv. hi

 

Anonymous poster hash: 1a005...11b

Skrevet

Han har nok funnet seg en annen dame der, og flytter til henne. Eventuelt vil han leve glade singeldager med ny dame hver helg. Han er ferdig med dere som familie, dette her er bare unnskyldning. Hvilken mann går fra et hjem der han får regelmessig sex, får se barna sine vokse opp og utvikle seg, klærne sine vasket og middag servert, fra alle kompiser og alt han kjenner, til et sted der han ikke kjenner noen, må ha kjempelange arbeidsdager (fotball pluss jobb), gjøre alt husarbeid selv og ikke ha noen garanti for sex? Ingen!



Anonymous poster hash: e61a9...ae6
Skrevet

Du får si din meining til han. Og at på atte du kan sikkert leite etter ei ny dame.

 

EGOEN.



Anonymous poster hash: 31931...c8e
Skrevet

Sitter bare å måter etter å ha lest innlegget. Elitefotball??? Så kommer han å skryter av 3.divisjon? Er ikke det bare hakket over løkkefotball? Høre Ut som gubben på 42 til kusina mi som flyttet til Danmark for å leve ut sin drøm som proff surfer. For meg så høres det ut som han vil straffe deg for at du gjøre så godt du kan, inntektsmessig. Hadde gubben her i hus kommet med det der hadde jeg bare blitt forbanna, sagt at velger han å gjøre det trenger han ikke komme tilbake igjen. Jeg hadde nektet å leve sånn. Sitte igjen med Alt ansvar,en far som er borte Fra unger som trenger far sin, ha et ekteskap over tlf.. Nei til helvete heller. Det fortjener du ikke. Kjøp fifa16 til han!

 

Anonymous poster hash: 2c072...305

Skrevet

Enig i at du må gi han et ultimatum. Familien eller fotballdrømmen. Mannen mangler jo en skrue! Egoist på høyt nivå!

 

Anonymous poster hash: 0df82...394

Skrevet

 

 

Anonymous poster hash: 5561c...8ad

 

Ja, det er det som er drømmen hans, at han en dag skal bli elitetrener. og da starter han med og flytte 5 timer unna oss for og starte den. Han sammenligner det at jeg jobber mye helg og tok opp fag på kveldstid med dette. "nå er det min tur" sier han. Akkurat som at jeg følger min drøm ved og jobbe helg og ta opp fag som privatist. De fagene jeg tok opp som privatist tok jeg opp for og begynne på en utdannelse. Den må jeg sette på vent nå. Jeg jobber turnus, og med denne turnusen vet jeg ikke hvordan det skal gå bare mtp. og jobbe hvis han skal flytte fra oss. Hadde drømmen hans vært så nærvernde føler jeg han har villedet meg til og slå rot her vi bor nå og kjøpt dette huset. hi

 

Anonymous poster hash: 1a005...11b

 

 

 

Han skal få seg en jobb på det nye stedet sitt, sier han for og betale sin del av huset.Det har det jeg har hørt til nå. Når jeg har prøvd og stille spørsmål så har han kalt meg en egoist og at jeg bare tenker på meg selv. Han sier han kommer jo hjem noen helger, så da får vi ha det koselig da. 

 

Anonymous poster hash: 1a005...11b

 

 

 

Han har trenerkurs innad i klubben. Nei han har ikke vært elitespiller selv. hi

Anonymous poster hash: 1a005...11b

 

 

Jeg har svart deg over her også, og synes dette virker verre jo mer du forteller.

 

Beklager å si det, men det virker som om mannen din har mistet fullstendig all virkelighetsoppfatning.

Han stikker av fra ansvaret fra familien, han har en løselig plan om at han skal skaffe seg en tilleggsjobb for å dekke inn sin del av huset - men har han satt seg ned og regnet på ting slik jeg skrev over? Skal han reise mye til kamper osv. så vil jo det også begrense hvilken annen jobb han kan ta der i tillegg til trenerjobben. Vil han i det hele tatt få en jobb tidsnok? Hva om han ikke gjør det, hva er så planen?

 

Mannen din har altså ingen bakgrunn fra eliteserie selv, han har kun kurs gjennom klubben han nå har vært tilknyttet. Igjen, virker svært virkelighetsfjernt at han skal kunne bli eliteserietrener - og om han skulle greie det likevel så må han innse at det er mange år opp og frem. År hvor han må velge bort familie, bo borte, forsake helger og kvelder.

 

Jeg stemmer for midtlivskrise eller ny dame også, for jo mer du forteller om det han sier (og ikke sier), jo mindre henger det på greip. Ring fvk her og nå og bestill time - og krev at han blir med dit FØR han signerer noen som helst kontrakt.

Han har mistet alt som heter virkelighetsoppfatning etter min mening. Og jeg har også ganske stor toleranse for at man skal kunne få "følge drømmer" selv i et forhold, men innenfor rimelighetens grenser. Hadde det enda vært et realistisk håp om at han kunne nå drømmen sin, men beklager, det er det forsvinnende liten grunn til å tro at han kan innen rimelig tid.

Nå mener han at du ikke skal ta utdannelse fordi han skal bli o store fotballtrener.... helt urimelig. Hadde det enda vært førstedivisjon og mannen din var et usedvanlig talent og virkelig blitt lagt merke til...

 

Helt seriøst så hadde jeg begynt å undersøke hvordan du ev. kan greie deg selv, bolig, studier uten ham. Hvis han skal følge sin drøm på en så egoistisk måte så tror jeg du må belage deg på at du planlegger ditt liv videre uten ham.

 

Nei, fvk asap og sørg for at han må svare detaljert om ting og bli ærlig om den egentlige årsaken til at han vil dra. Om han tror han mirakuløst skal bli eliteserietrener pga. dette og innen det tidsspennet, da tror jeg han har mistet grepet fullstendig.

 

Fvk asap og krev at han blir ekstremt detaljert og ærlig med deg, for det tror jeg ikke han er nå. Spør også detaljer om hvordan han skal følge opp som pappa og ektemann, hvordan dere skal få ferdig huset osv.

 

 

 

Anonymous poster hash: 5561c...8ad

Skrevet

Tror han virkelig han kan bli eliteserietrener med noen interne kurs i klubben?

 

Kanskje begynne med å google de trenerne som er i eliteserien nå og se på bakgrunnen deres, så får han se hva som kreves. Han blir ikke eliteserietrener av å ha trenet et tredjedivisjonslag i et år altså...

 

Dette er jo latterlig, må være midlivskrisen dette, hvor gammel er han?



Anonymous poster hash: ad2ce...10a
Skrevet

Men altså... Har han fått jobben?

Skrevet

Ring familivernkontoret i dag, og be om time så raskt som mulig. Dette høres jo helt vilt ut. Og når skal han ha tid til dere. Gjør han dette, tror jeg du får det lettere uten han. Er du enslig mor, får du OS til å ta utdannelsen din.

 

Og hvordan tror han at han skal bli trener i eliteserien? Spranget fra 3. divisjon til eliteserien er utrolig langt.



Anonymous poster hash: c6cd5...893
Skrevet

Du sier du har jobbet mye helger og kvelder, i tillegg har du gått på kveldsskole?

 

Jeg tipper han rett og slett er dritt lei, dritt lei av at du er så mye borte, dritt lei av å se på at du kommer deg "opp og frem", dritt lei av å ha såpass mye ansvar for barna hjemme mens du jobber og går på skole, dritt lei av å stagnere rett og slett. Han føler nok at livet hans har stagnert i denne småbarnsfasen.

 

Selvfølgelig jobber du for å forsørge dere, du vil studere for å få en sikker og god inntekt, alt er gjort med tanke på familien. Men fakta er at du har vært mye borte og han er dritt lei av det.

 

På en måte kan jeg forstå han, for jeg har en mann som er mye borte i jobben sin jeg også, man blir lei av å være den som alltid er hjemme mens den andre er ute og jobber, tjener penger og utvikler seg. Selv om man veit at det er til familiens beste, at pengene som tjenes forsørger familien osv så blir man lei.

 

Så så han vel denne annonsen da, og begynte dagdrømme? Så bestemte han seg for at nå er det hans tur, nå kan du sitte hjemme mest mens han lever ut drømmen...

 

Problemet er jo at han helt har mistet bakkekontakten. Det er ofte gjennomførbart at den ene parten en periode tar en pendlerjobb, men planen hans er altfor høytsvevende og lite realistisk. Han har latt dagdrømmen ta helt overhånd og ser ikke sine egne begrensninger og har dessverre skylapper på.

 

Støtter forslaget om en time på familievernkontoret, dere trenger å snakke skikkelig ut.



Anonymous poster hash: ad2ce...10a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...