Gå til innhold

Vitne til utroskap innad i vennegjengen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på en fest forrige helg med venner av meg og mannen. Vi er alle voksne mennesker på 30+. Mannen til ei god venninne av meg ble veldig full og flørtet mye med en annen venninne av oss. Kona hans var hjemme da hun var syk.

Utover natta ser jeg at de er litt for close, og begynner å kline.. lenge. Gir f i alle som ser .Jeg drar med meg venninna mi på gangen og spør hva hun driver med, hun sier hun ble revet med pga oppmerksomheten han gav henne. Hun sier også at han prøvde å ta på henne under klærne, gav henne komplimenter for kroppen hennes og vile overnatte der. Når vi kom inn i stua igjen var han sovnet, når han våknet igjen prøvde han seg ikke på noe mer. Begynte vel å komme til seg selv.

Har kjent denne mannen og kona hans i noen år og aldri sett eller hørt at han har gjort noe sånt før.. men vet jo ikke. Synes det hele er kjempeubehagelig da vi 3 venninnene ofte finner på ting sammen. Vi har ikke truffet hverandre etter dette. Fatter heller ikke hvordan venninna mi kunne gjøre dette mot en annen venninne hun har hatt i mange år..

Føler jeg ødelegger hvis jeg sier noe (de har 3 barn sammen), og føler meg falsk hvis jeg ikke sier noe.

Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: 7b6be...e2c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold deg unna, ikke si noe, dette vil komme frem uansett...

Anonymous poster hash: 43b44...b82

Skrevet

Det er det jeg er redd for også, at det vil komme frem og så har "alle" visst det unntatt kona..

Skrevet

Jeg hadde bedt han si noe, og om han ikke gjorde det innen en viss tid, så hadde jeg sagt det!

Hadde ikke klart å se henne i øyene, og hvertfall ikke vært med henne og den andre venninnen. Hadde og likt å visst det om det var meg.

Det var kanskje bare klining, men det kunne fort endt opp med noe mer, om du ikke hadde stoppet dem..

Anonymous poster hash: 05d3c...997
Gjest Antarctica
Skrevet

Herregud. Storm i et vannglass. Kyssing i fylla er da ikke utroskap i den forstand. Hvis han var så dritings at han sovnet like etterpå, husker han det ikke selv en gang.

Skrevet

Ville ikke du visst om det var deg? PG hvor sint hadde ikke du blitt på "venninna" di som ikke fortalte deg det??

Du er en dårlig venninne om du ikke forteller! Alle sier at det er ikke din plass- men tenk så dum og sviktet hun føler seg når alle andre vet om dette bortsett fra henne selv!

Anonymous poster hash: 7d1f7...28d

Skrevet

Man har nok forskjellige grenser her; for min del er kyssing i fylla helt klart utroskap. Det hadde min mann også syntes dersom det var jeg som stod for kyssingen. Synes det høres fornuftig ut å be han si det selv, det er jo det beste.

Skrevet

Herregud. Storm i et vannglass. Kyssing i fylla er da ikke utroskap i den forstand. Hvis han var så dritings at han sovnet like etterpå, husker han det ikke selv en gang.

For noen er det kanskje ikke utroskap, for andre er det et kjempesvik. Det dummeste jeg vet er folk som forholder seg til utroskap som om det finnes en standard for hva som er over streken. Det er noe ethvert par må definere selv.

Anonymous poster hash: 1f55b...3ce

Skrevet

Kyssing er en form for utroskap, det er tillitsbrudd. Kona har tre barn med denne mannen som viser henne så lite respekt når hun er hjemme syk.

Anonymous poster hash: 7a6cb...efc

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

For noen er det kanskje ikke utroskap, for andre er det et kjempesvik. Det dummeste jeg vet er folk som forholder seg til utroskap som om det finnes en standard for hva som er over streken. Det er noe ethvert par må definere selv.

Og dermed blir det jo ekstra latterlig når det kommer en sladretante og sier "din mann var utro på lørdag - han kysset noen og sovnet dritings etterpå!" Da bør man jo vite helt sikkert om dette er "utro" eller ikke i hennes bok. Endret av Pashla
Skrevet

Man har nok forskjellige grenser her; for min del er kyssing i fylla helt klart utroskap. Det hadde min mann også syntes dersom det var jeg som stod for kyssingen. Synes det høres fornuftig ut å be han si det selv, det er jo det beste.

Her er jeg enig med Fandens Oldemor! Man har forskjellige grenser, og dette ville vært en form for utroskap for meg også. Også for de jeg har vært sammen med tidligere.

Jeg synes mannen bør snakkes med og bli fortalt at han bør si fra selv om dette. Jeg synes også at hun som kysset bør be kona hans om unnskyldning. Begge to bør holde seg edru på fester heretter siden de ikke kan kontrollere seg i fylla.

Anonymous poster hash: f8985...f86

Skrevet

Jeg hadde sagt det eller det bestw ville vært å prøve å få mannen til å si det. Tro hvor sviktet hun vil føle seg om ikke bare to, men tre mennesker som står henne nær ikke er til å stole på ... Stakkars...

Anonymous poster hash: 4bcac...62d

Skrevet

Jeg opplevde at kjæresten min var utro på fest,med "bestevenninnen" min mens jeg satt barnevakt for vårt og hennes barn.

Da dette til slutt kom frem, var det som var aller sårest, at ALLE viste om det,snakket bak ryggen min om "stakkars henne-noen skulle ha fortalt det til henne..", men INGEN sa noe!DET var dobbeltsvik fra det jeg regnet som venner og veninner.  

Anonymous poster hash: c1ad2...292
Skrevet

Jeg opplevde at kjæresten min var utro på fest,med "bestevenninnen" min mens jeg satt barnevakt for vårt og hennes barn.

Da dette til slutt kom frem, var det som var aller sårest, at ALLE viste om det,snakket bak ryggen min om "stakkars henne-noen skulle ha fortalt det til henne..", men INGEN sa noe!DET var dobbeltsvik fra det jeg regnet som venner og veninner.

Sitter du barnevakt for ditt eget barn du da. For en holdning!

Anonymous poster hash: b3aa8...30e

Skrevet

Send mannen hennes ei melding hvor du ber han om å si det innen 2 dager, ellers gjør du det. Da har du det skriftlig at du har oppfordret mannen til å fortelle det før du tar grep.

Anonymous poster hash: c28d2...d6a
Skrevet

Ikke si noe, jeg er veldig imot utroskap, men nien ganger kan ting som ikke skulle skje skje.

Han var dritings, og i flørtehjørnet. La det bli med det. Ingenting mere alvorlig skjedde.

Ikke alltid at slikt bør komme frem. Ødelegger veldig. Det kan jo rett og slett bare ha vært en gedigen tabbe, som han agrer over.

Jeg tar det som en stor tabbe, men hold øynene åpne ved senere fester.

Anonymous poster hash: 7d3db...c9c

Skrevet

Her inne har det gått sport i å vise hvor tolerant og "mye mindre sjalu enn andre" man er, at man godtar at mannen kliner rundt på byen, at han har ONS og diverse. Konkurranse om å godta mest mulig intimkontakt mellom mannen og andre kvinner, da føler man seg tøff og ikke-sjalu.

Anonymous poster hash: 5b448...956

Skrevet

Og dermed blir det jo ekstra latterlig når det kommer en sladretante og sier "din mann var utro på lørdag - han kysset noen og sovnet dritings etterpå!" Da bør man jo vite helt sikkert om dette er "utro" eller ikke i hennes bok.

Utroskap eller ikke, kona ligger hjemme syk og mannen flørter rundt på byen og kliner OFFENTLIG med noen andre - viser vennene sine hvor lite respekt han har for sin syke kone. Det hadde vært litt annerledes hvis de gjemte seg i et hjørne, men å vise hele vennekretsen at han gjør hva han vil mens kjerringa er hjemme er total mangel på respekt. Og ikke skyld på fylla. Mange som aldri er utro selv om de drikker seg fulle. Man blir jo ikke mer drittsekk av å drikke, men man mister hemninger. Har man moral og er imot utroskap, så er man ikke utro uansett hvor full man er. Har man en liten faen i seg og har hatt lyst til å kysse/kline/ha sex med noen andre når man var edru, tyter dette ut når man drikker seg overstadig. Men personligheten og moralen forandres altså ikke, ergo er ikke alle utro i fylla.

Anonymous poster hash: 5b448...956

Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe, denne gangen. Men jeg hadde vært på vakt fremover, og neste gang jeg så så mye som at de satt litt for tett på hverandre hadde jeg gitt de en lekse om moral og respekt, og kanskje en trussel om å fortelle det om jeg ikke fikk den reaksjonen jeg ønsket. Det kan som noen sier være en gedigen tabbe de angrer på. En tabbe som ikke kommer noen tilgode å fortelle.

Skrevet

Og dermed blir det jo ekstra latterlig når det kommer en sladretante og sier "din mann var utro på lørdag - han kysset noen og sovnet dritings etterpå!" Da bør man jo vite helt sikkert om dette er "utro" eller ikke i hennes bok.

Men hva er problemet med å si fra da? Hvis de har åpent forhold så er det jo ikke noe problem for henne å få vite at han har vært og flørtet? Da sier hun jo bare at sånt blir akseptert i deres forhold. Hvis hun ikke aksepterer dette så er det også greit å få vite at hennes mann har bedrevet offentlig klining slik at hun ikke blir den eneste som ikke vet, latterliggjort og sett ned på av vennene deres.

Skrevet

Jeg var på en fest forrige helg med venner av meg og mannen. Vi er alle voksne mennesker på 30+. Mannen til ei god venninne av meg ble veldig full og flørtet mye med en annen venninne av oss. Kona hans var hjemme da hun var syk.

Utover natta ser jeg at de er litt for close, og begynner å kline.. lenge. Gir f i alle som ser .Jeg drar med meg venninna mi på gangen og spør hva hun driver med, hun sier hun ble revet med pga oppmerksomheten han gav henne. Hun sier også at han prøvde å ta på henne under klærne, gav henne komplimenter for kroppen hennes og vile overnatte der. Når vi kom inn i stua igjen var han sovnet, når han våknet igjen prøvde han seg ikke på noe mer. Begynte vel å komme til seg selv.

Har kjent denne mannen og kona hans i noen år og aldri sett eller hørt at han har gjort noe sånt før.. men vet jo ikke. Synes det hele er kjempeubehagelig da vi 3 venninnene ofte finner på ting sammen. Vi har ikke truffet hverandre etter dette. Fatter heller ikke hvordan venninna mi kunne gjøre dette mot en annen venninne hun har hatt i mange år..

Føler jeg ødelegger hvis jeg sier noe (de har 3 barn sammen), og føler meg falsk hvis jeg ikke sier noe.

Hva hadde dere gjort?

Avstand.

Du skal aldri stole 100 % på venniner. Alle har ein stygg måte og være på.

Anonymous poster hash: 47edd...008

Skrevet

Sitter du barnevakt for ditt eget barn du da. For en holdning!

Anonymous poster hash: b3aa8...30e

:spy:

Anonymous poster hash: 6b94e...5d6

Skrevet

Tenk om det var motsatt -at det var din mann. Ville ikke du ha fått beskjed? Når dette skjedde såpass offentlig får hun vite etterhvert av en eller annen via via osv. Er best at mannen sier ifra nå, og at du gjør det dersom han ikke tør.

Jeg hadde nok vurdert det annerledes om det var slik at de ble oppdaget kun av meg bortgjemt, og at han kom og snakket med meg og "angret sine synder".

Anonymous poster hash: e35a7...9dd

Gjest Antarctica
Skrevet

Men hva er problemet med å si fra da? Hvis de har åpent forhold så er det jo ikke noe problem for henne å få vite at han har vært og flørtet? Da sier hun jo bare at sånt blir akseptert i deres forhold. Hvis hun ikke aksepterer dette så er det også greit å få vite at hennes mann har bedrevet offentlig klining slik at hun ikke blir den eneste som ikke vet, latterliggjort og sett ned på av vennene deres.

Latterliggjort og sett ned på...? Ser du ned på en dame hvis mannen hennes er et fjols i fylla?

Det koker jo i så fall ned til hvilke tilleggs"verdier" man har, da. Om man knytter enormt mye ære og selvfølelse til partnerens kyskhet og til seksualitet generelt.

Jeg har f eks aldri forstått at en pakistansk familiefar føler sin ære bli krenka av at datteren får en kjæreste. På samme måte føler jeg ikke at kona er til latter om mannen kysser noen. Andres handlinger smitter ikke over på deg selv hvis du klarer å holde eldgamle konvensjoner fra livet...

Skrevet

Latterliggjort og sett ned på...? Ser du ned på en dame hvis mannen hennes er et fjols i fylla?

Det koker jo i så fall ned til hvilke tilleggs"verdier" man har, da. Om man knytter enormt mye ære og selvfølelse til partnerens kyskhet og til seksualitet generelt.

Jeg har f eks aldri forstått at en pakistansk familiefar føler sin ære bli krenka av at datteren får en kjæreste. På samme måte føler jeg ikke at kona er til latter om mannen kysser noen. Andres handlinger smitter ikke over på deg selv hvis du klarer å holde eldgamle konvensjoner fra livet...

Jeg har selv opplevd å bli sett ned på og ledd av. Hele vennegjengen til meg og eksen visste om at han holdt på med ei venninne, unntatt meg. Fordi ingen gadd å si fra. Men dere utroskapsforkjempere som mener at det er "enormt mye ære og selvfølelse til partnerens kyskhet og seksualitet generelt" får bare holde på. Forstår du ikke at utroskap ikke har så veldig mye med sex å gjøre, men med respekt og det å være trofast mot partneren? Det er ikke sexen som er essensen i utroskapet, ikke kliningen eller sexchattingen. Det er at du driter i din partner og tar ditt intime forhold utenfor husets fire vegger, og involverer andre personer i det intime forholdet uten partnerens samtykke. Men som sagt, hver sin smak. Har ingenting med eldgamle konvensjoner å gjøre, men hvis du tenner på at din mann kliner og puler rundt, vær så god. De fleste andre synes det er overtramp og tillitsbrudd å kline og pule rundt, og det er det som er gjengs oppfatning i samfunnet. Man gifter seg ikke med en person for å være bort på andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...