Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #26 Skrevet 7. mars 2016 Nei. De er flotte mennesker, vi sees ofte, men ferien min bruker jeg ikke på dem. Anonymous poster hash: 1ac6d...671
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #27 Skrevet 7. mars 2016 Helst ikke. Har aldri gjort det til nå. Bortsett fra en weekend på hotell, koste meg ikke. Reiser ikke med mine foreldre heller. Alle fire er helt ok. Anonymous poster hash: 91e97...2c9
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #28 Skrevet 7. mars 2016 Har vært på ferie flere ganger med svigermor, synes det er veldig kos. Syden med hvert vårt rom fungerer nok hakket bedre enn en uke i samme campingvogn, men alt fungerer Ungene synes det er topp å ha farmor med på ferie Anonymous poster hash: b674e...f5e
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #29 Skrevet 7. mars 2016 Det har jeg gjort en gang. Skjer ALDRI igjen. Anonymous poster hash: c2ae6...b63
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #30 Skrevet 7. mars 2016 Har gjort det en gang, men skjer aldri igjen! Vi leide en stor leilighet på deling, og jeg håpte vi skulle få noe avlastning. Resultatet var: -minstemann gråt hele natten fordi det var for varmt. -svigers syns det var travelt da vi sto opp tidlig på morgenene, så vi måtte gå ut av leiligheten hver morgen slik de kunne sove lenge. -de forventet etter vi hadde trøstet minstemann hele natten og gått tur på morgenen at vi serverte de frokost og ryddet maten bort. -at jeg ryddet og holdt orden i leiligheten, den ene gangen jeg glemte å ta ut av oppvaskmaskinen ble faktisk svigermor sur. Hva hun gjorde; satt på altanen å røykte og drakk jägermeister. -de ble sure fordi vi ikke orket å sitte oppe til langt på natt for å drikke vin med de, de kunne virkelig ikke forstå hvorfor vi var slitne. -til slutt besvimte jeg (sikkert utmattelse), ikke engang da tilbydde de oss avlastning på natt/morgen. Hadde ikke gjort det igjen om så jeg fikk betalt for det! Anonymous poster hash: d2e38...53b
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #31 Skrevet 8. mars 2016 Hadde med glede gjort det med svigerfar og hans kone, men ikke med svigermor. Mannen hadde aldri latt svigermor få fullføre settningen om hun hadde foreslått noe slikt engang. Han har vært med henne på små turer hist og her, men hanvil ikke ha meg med. Han blir skikkelig grinete av å være rundt henne, og det vil han ikke skal gå utover oss. Han er morens eneste barn og hun har ikke annen familie som vil være med henne, så han føler han må når hun spør om å kjøre når hun skal på besøk til venner langt unna. Svigerfar kommer en uke på ferie her til våren, det blir bare koselig. Vi har egentlig for lite hus til oss, men vi stabler oss i høyden for at han skal bo hos oss når han er her. Det er så koselig når han og kona er på besøk her. Anonymous poster hash: 75baf...cb5
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #32 Skrevet 8. mars 2016 Hell no!! Anonymous poster hash: b8709...d41
MTF Skrevet 8. mars 2016 #33 Skrevet 8. mars 2016 Ja, det kunne jeg gjort, og det har jeg gjort. Reist på ferie med mine foreldre også, og med både svigers og mine foreldre sammen Helt topp det Her kommer det jo veldig an på personene da. Jeg hadde nok ikke orket å reist med mennesker jeg mistrivdes med eller ikke likte. Nå er både svigers og mine foreldre greie folk som er lette å være sammen med, og ungene elsker dem, så ingen problemer med det.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #34 Skrevet 8. mars 2016 Null problem. Ikke så glad i svigermor MEN hun er så snill og flink med barna og hun liker å være litt for seg selv så vi hadde ikke vært nødt til å tilbringe hele ferien med de. Anonymous poster hash: 3fa72...5be
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #35 Skrevet 8. mars 2016 Det kommer aldri til å skje. De avlaster ikke noe med ungene her i Norge, så ser ingen grunn til å ha de med på ferie. Ville bare irritert meg over å bli mint på hvor lite de hjelper til med barna. Anonymous poster hash: f45b3...045 Klarer du ikke se på svigerforeldrene dine som voksne mennesker det er ok å være sammen med? Når ble de nedgradert til barnepassere? Barna dine klarer du sikkert å ta vare på selv? Anonymous poster hash: 828fb...39e
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #36 Skrevet 8. mars 2016 Ekstremt mange bortskjemte "barn" i denne tråden. Foreldre/svigerforeldre er ikke her i verden for å tjene dere. Sliten meg her og sliten meg der, mange av dere er ekstremt sutrete og synes synd i dere selv, ikke sjarmerende. Anonymous poster hash: 828fb...39e
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #37 Skrevet 8. mars 2016 Vi reiser litt med både mine og hans. Skjønt enige om at det er håpløst, men ser det humoristiske i alle situasjonene vi kommer opp i. Grunnen til at vi fortsetter er dels fordi ungene elsket det, dels fordi de plutselig en dag er for gamle til å orke og den dagen kommer fortere enn vi aner Anonymous poster hash: 5e6fa...8ca
BareEnTil Skrevet 8. mars 2016 #38 Skrevet 8. mars 2016 JaaaaaHar kjempekoselige svigers, så absolutt
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #40 Skrevet 8. mars 2016 Ja det kunne jeg fint gjort. Jeg trives ikke sånn kjempegodt sammen med dem, men de er greie nok. De er jo ikke "mine egne" så jeg klarer ikke å slappe helt av når vi er med dem. Men det hadde vært koselig for mannen og veldig stas for barna, så det hadde vært verdt det likevel. Dessverre er de totalt uinteressert i å reise på ferie med oss (eller med noen andre i familien). Anonymous poster hash: 809d1...3a5
Ikkesåallerværst Skrevet 8. mars 2016 #41 Skrevet 8. mars 2016 Ja. Det har jeg også gjort flere ganger. To ganger har jeg dratt alene med barna mens mannen har vært hjemme og jobbet. Bedre uten mannen for han iriterer seg sånn over foreldra og liker ikke å være i syden 😊. Holder med en uke riktignok!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #42 Skrevet 8. mars 2016 Say what? Noooo Anonymous poster hash: 860a2...6f9
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #43 Skrevet 8. mars 2016 Man reiser vel ikke på ferie med svigers/foreldre for å få barnepass? Vi reiser på ferie både med mine og mannens foreldre/familie. Vi har selvsagt ansvar for egne barn og trenger ikke barnepass. Hva skal vi egentlig med det på ferie? Ungene synes det er kjekt, og barna får mange fine opplevelser å dele med besteforeldre som de kan prate om etterpå. Dagene legges opp etter barna og alle spiser sammen osv. Dersom besteforeldre vil finne på andre ting så er det selvsagt helt greit! I sommer var vi i dyreparken med hele svigerfamilien. Egne hotellrom, oppmøte kl 9 til frokost og så til dyreparken. I parken gikk vi litt samlet og litt delt i familier. Avtalte møte til middag osv. Vi hadde ansvar for egne barn, men stort sett gikk besteforeldrene med et barn i hver hånd. Pratet og så på dyr sammen. Spilte kort på hotellet, såg sabeltannshow på kvelden hele gjengen, spiste middag sammen, besteforeldre fikk se et barnebarn lære å svømme i bassenget, et stupte fra 5 meter osv. Kjekk tur der ingen hadde forventninger om barnepass. Vi forventet å betale alt selv, selvsagt! Men svigerfar hadde kjøpt billetter til dyrepark og sabeltannshow på forhånd. I tillegg var han tidlig oppe på utsjekking og da vi skulle betale på hotellet viste det seg at svigers hadde betalt hele hotellregningen for alle! Svigers og barnebarn prater enda om opplevelsene de hadde sammen etter denne turen. De blir kjent på en helt annen måte! Anonymous poster hash: fee2f...e50
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #44 Skrevet 8. mars 2016 Ja det hadde vi gjort. Hadde reist med både mine foreldre og svigers. Til og med alle sammen. Og det selv om vi ikke alle snakker samme språk Anonymous poster hash: 2a253...61e
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #45 Skrevet 8. mars 2016 Selvsagt! Har gjort det også. Det går veldig fint! Vi er også ganske ofte sammen med mine foreldre i deler av ferie. Det går også helt strålende. Nå er vi midt i 40-årene da og foreldrene våre er 70+ Anonymous poster hash: d0a07...6a5
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #46 Skrevet 8. mars 2016 Vi tilbringer absolutt alle ferier på hytta til svigermor. Sammen med svigermor. Jeg ønsker meg desperat en familie alene med mann og barn, men mannen mener at hytta er verdens beste sted å være, og nekter. Har ikke verdens beste forhold til svigermor (som forøvrig bor 300 meter unna oss til vanlig). Gruer meg til påskeferien. Gruer meg til sommerferien. Anonymous poster hash: 87ae2...3c0
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #47 Skrevet 8. mars 2016 Herregud, nei. Anonymous poster hash: 648df...326
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #48 Skrevet 8. mars 2016 Vært i syden med svigers og svigerinner 4 ganger. Bodd i feriehus og storkost oss! Mye hyggeligere å reise sammen med noen, enn alene. Svigers er veldig greie, aldri noe krangling eller surmuling eller noe sånt, alle er gode venner og trives med hverandre. Anonymous poster hash: 95614...698
Miss Honey Skrevet 9. mars 2016 #49 Skrevet 9. mars 2016 Joda, man får jo barnepass og alt det... Men allikevel? Mann, to unger og svigers. Han mente moren hans inviterte oss med, eller hvertfall leker med tanken. Vi skal jo da såklart betale alt selv. Jeg er 27 år og reiser ikke med foreldrene mine mer. Samboern er visst uenig og mener det er et pluss vi kan få mer ut av en "sydenferie" med barnevakter på tur. Har ikke noe imot dem, men ser de nok fra før allerede Anonymous poster hash: 77bb0...d8b Vi reiser med hele svigerfamilien hver sommer. Koselig men.. Litt slitsomt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå