Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #1 Skrevet 7. mars 2016 Joda, man får jo barnepass og alt det... Men allikevel? Mann, to unger og svigers. Han mente moren hans inviterte oss med, eller hvertfall leker med tanken. Vi skal jo da såklart betale alt selv. Jeg er 27 år og reiser ikke med foreldrene mine mer. Samboern er visst uenig og mener det er et pluss vi kan få mer ut av en "sydenferie" med barnevakter på tur. Har ikke noe imot dem, men ser de nok fra før allerede Anonymous poster hash: 77bb0...d8b
skinnfilla Skrevet 7. mars 2016 #2 Skrevet 7. mars 2016 Ja, det har vi gjort og gjør gjerne igjen. Har også reist med mamma+ samboer og min bror ,kone og barna. Kjempeturer alle sammen.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #4 Skrevet 7. mars 2016 Å ja! Jeg har reist på ferie med svigers flere ganger og det er kjempekoselig Med min mor også for den saks skyld. Det er veldig kjekt å ha flere voksne og snakke med, og man trenger jo ikke å bo oppå hverandre heller akkurat. Vi har alltid bodd i ulike hytter eller leiligheter, men møtts til flere av måltidene og litt i løpet av dagen de fleste dager. I år skal vi to uker til "syden" helt alene for første gang og jeg synes faktisk det er litt stusselig, hehe ... Anonymous poster hash: 8c8a5...a77
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #5 Skrevet 7. mars 2016 Det kommer aldri til å skje. De avlaster ikke noe med ungene her i Norge, så ser ingen grunn til å ha de med på ferie. Ville bare irritert meg over å bli mint på hvor lite de hjelper til med barna. Anonymous poster hash: f45b3...045
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #6 Skrevet 7. mars 2016 Ja det gjør vi ofte ☺️ Har veldig godt forhold til de. De passer ikke barna så mye da, eldste er kanskje hos de på overnatting 3 ganger i året. Yngste har vi ikke hatt barnevakt til ennå (han er 16 mnd) . Men vi er ofte sammen med svigers ☺️ Har ikke behov for barnepass hjemme eller på ferie . Anonymous poster hash: 55d54...16f
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #7 Skrevet 7. mars 2016 Det kommer aldri til å skje. De avlaster ikke noe med ungene her i Norge, så ser ingen grunn til å ha de med på ferie. Ville bare irritert meg over å bli mint på hvor lite de hjelper til med barna. Anonymous poster hash: f45b3...045 Er det så stress og vanskelig å ta seg av barna selv da? Anonymous poster hash: 55d54...16f
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #8 Skrevet 7. mars 2016 Jepp:-) har reist på ferie med ex-svigers også jeg;-) for barnet sin del. Anonymous poster hash: f30be...8cf
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #9 Skrevet 7. mars 2016 Tja, de kunne vært med, tror kanskje de hadde vært en liten ressurs mtp barnepass. Men svigerfar er så sær og styrt av sine egne rutiner at jeg tror jeg måtte holdt veldig avstand uansett. Så det spørs på folka. Anonymous poster hash: a8adf...f4e
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #10 Skrevet 7. mars 2016 Ja!!!!! Bare positive ting ved å reise sammen med både egne foreldre og svigers! Selskapet, barnevakt og spanderer alltid på noe (ikke det at vi regner med det da😉) Anonymous poster hash: fcfdc...32c
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #11 Skrevet 7. mars 2016 Det kommer aldri til å skje. De avlaster ikke noe med ungene her i Norge, så ser ingen grunn til å ha de med på ferie. Ville bare irritert meg over å bli mint på hvor lite de hjelper til med barna. Anonymous poster hash: f45b3...045 Er det så stress og vanskelig å ta seg av barna selv da? Anonymous poster hash: 55d54...16f Med flere barn under 3 år så er det jo såklart stress, men det er vi vant til da vi tar iss av de hele tiden selv. Mer irriterende for meg å ha med noen som kunne avlastet hvis de hadde vært interessert, men som ikke gidder. Da er det bedre å reise selv uten dette irritasjonsmomentet. Anonymous poster hash: f45b3...045
Gjest Skrevet 7. mars 2016 #12 Skrevet 7. mars 2016 Ja her reiser vi hele storfamilien på tur. Foreldre, svigers m.m Synes det er koselig jeg da. Men legger til at vi er enten 2 el 3 uker, mens de andre reiser hjem etter 1 uke.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #13 Skrevet 7. mars 2016 Det kommer aldri til å skje. De avlaster ikke noe med ungene her i Norge, så ser ingen grunn til å ha de med på ferie. Ville bare irritert meg over å bli mint på hvor lite de hjelper til med barna. Anonymous poster hash: f45b3...045 Er det så stress og vanskelig å ta seg av barna selv da? Anonymous poster hash: 55d54...16f Klart det er stress å ta seg av barn innimellom, og kanskje spesielt på ferie hvor man ikke har alt "for hånden" slik man gjerne har hjemme og kanskje også er i nærheten av basseng og må følge ekstra godt med. Da er det også ekstra kjipt å reise sammen med noen som kunne vært en ressurs, men som ikke vil/gidder å være det. Jeg svarte lenger oppe at vi har reist med svigers flere ganger, og de er dessverre ikke av den typen som er god på å avlaste, men de gjør det hvis vi spør (en kort stund). Det er likevel hyggelig å reise med dem, spesielt nå som barna er store og klarer seg selv. Anonymous poster hash: 8c8a5...a77
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #15 Skrevet 7. mars 2016 Vi vurderer å bytte på å invitere hans og mine foreldre på tur. Nå bruker vi alle feriene på å reise til den ene eller andre og får fremdeles klager på at vi ikke er mer sammen (bor i en annen del av landet enn resten av familien) Vi vil jo se litt mer av verden. Anonymous poster hash: e7ef8...50e
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #16 Skrevet 7. mars 2016 Nei aldri! Anonymous poster hash: 7f6c9...e2e
veitikke Skrevet 7. mars 2016 #17 Skrevet 7. mars 2016 Vi har vært på sydenferie 2 ganger etter at vi fikk barn, og begge gangene reiste vi sammen med mine foreldre og søsken. Koste oss maks! Men nå hjelper mine foreldre gjerne til med barna, vi fikk tilogmed frikvelder hvor de la ungene og vi fikk gå ut å spise alene! På dagtid tok mine søsken gjerne med barna i bassenget så vi fikk slappet av i sola. Har også vært på ferie med svigers flere ganger, men da i Sverige/Danmark. Alt fra langhelg til en uke. Koste oss maks da også, men ikke fullt så mye avlastning med ungen. Men ja, vi reiser gjerne på ferie med foreldrene våre igjen! Og ungen koser seg maks på ferie med besteforeldrene sine
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. mars 2016 #18 Skrevet 7. mars 2016 Har ikke reist på ferie med svigers, men har truffet dem flere ganger på ferie både en og flere dager. Det er kjekt og koselig, men ikke for masse på en gang 😛 😊
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #19 Skrevet 7. mars 2016 Ja, vi har en fin flyt på hvor mye tid som skal tilbringes sammen og hvor mye tid vi skal ha hver for oss, de elsker å være sammen med barnebarna og jeg og mannen får litt kjærestetid. Tipptopp! Anonymous poster hash: 9d7d4...2c8
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #20 Skrevet 7. mars 2016 Ikke om det så var mitt siste valg på jord! Anonymous poster hash: 8e096...644
Guttaboys Skrevet 7. mars 2016 #21 Skrevet 7. mars 2016 Ja, det har jeg ingen problemer med. Vi er på ferie med min mor og stefar nesten hver sommer, og vi inviterer alltid svigermor med. Hun er litt sær på det området, så hun har aldri blitt med☺️ men vi har hatt henne med på hyttetur.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #22 Skrevet 7. mars 2016 Ja, det kan vi fint gjøre med svigers på begge sider. Anonymous poster hash: 58cff...322
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #23 Skrevet 7. mars 2016 Vi hadde m svigermor til Syden en gang. Ikke noe barnepass eller noe, hun bare ble med og dilta etter oss. Var helt greit, men hadde ikke savna henne om hun ikke var med. Men det var da. Nå hadde det vært helt uaktuelt. Jeg har ikke sett henne på et par år og håper det blir mange år til neste gang vi sees. Hadde aldri i verden reist noe sted med henne nå. Ex svigermor derimot kunne jeg reist jorda rundt med. Eller stemora til mannen for den saks skyld. Fantastiske mennesker begge to. Anonymous poster hash: 198ad...c8a
the amazing spidermamma Skrevet 7. mars 2016 #24 Skrevet 7. mars 2016 Jeg har dobbelt opp med svigerforeldre fordi mannen min er skilsmissebarn. Det ene paret kan jeg gjerne reise med, de andre holder jeg såvidt ut en ettermiddag uten å måtte gå ut og dunke hodet i veggen.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2016 #25 Skrevet 7. mars 2016 Nei. Har gjort det og gjør det ikke flere ganger. De er hyggelige mennesker, men de hadde ingen forståelse for at når man har små barn, så må ting legges opp etter dem og ikke etter de voksne, så det å være på helge tur med dem var mer slitsomt enn å bare være oss og barna. Når man hele tiden må få barna til å tilpasse seg de voksne så blir det ikke så hyggelig. Med mine foreldre er det annerledes for de husker hvordan det var å ha barn, og de er opptatt av at barnebarna skal trives. Anonymous poster hash: 5bf7e...47a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå