❤lille stjerne❤ Skrevet 6. mars 2016 #26 Skrevet 6. mars 2016 Her gleder eldste jenta seg veldig til å besøke klatreparken og til å sove i telt.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #27 Skrevet 6. mars 2016 Når sønnen min var mindre 5-8 år så pleide vi å reise ofte til Scotland, da pleide jeg å passe på at vi fikkmed oss en show av denne gjengen: http://www.knightsroyal.co.uk/ .De er et fantastisk artig show både for barn og voksne og de er flink til å få folk med seg. Anonymous poster hash: ff232...c65
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2016 #28 Skrevet 6. mars 2016 Jeg gleder meg til å ta med lille jenta på opplevelser og reiser:) Noe jeg i alle fall har lyst til er: Dyreparken i Kristiansand, Legoland, Disneyworld i Orlando, badeferie i Sør-Europa et sted med basseng, strand, sol og is:) Og så er det jo mange andre parker som nok er spennende:) Anonymous poster hash: e3c56...e27
Gjest Antarctica Skrevet 6. mars 2016 #29 Skrevet 6. mars 2016 Astrid Lindgrens verden er fin, ja. Vår første "storbyferie" etter vi fekk barn var ei langhelg i Stockholm. Ungane var 3 og 4, og på førehand hadde vi lese Karsten og Petra boka der dei reiser til Stockholm ("Karsten og Petra spiser glass") Ungane syntes det var stor stas å oppleve dei same tinga som vi hadde lese om, 4 åringen var feks heilt ekstatisk over å sjå Wasaskipet. Det er mykje som er tilrettelagt for barn i Sverige. Vi vaksne syntes og vi fekk mykje ut av turen. Vasaskipet var helt utrolig, der er jeg enig. Fikk helt tårer i øynene over at de har klart å heve og konservere noe så stort.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #30 Skrevet 9. mars 2016 Dytter denne! Er nok et hav av flere opplevelser og tips der ute:) Anonymous poster hash: 62545...555
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #31 Skrevet 9. mars 2016 Vi har vært på flere ulike ferier, både i Norge og Europa. Men det ungene likte aller best var den gangen vi lånte en campingvogn og dro på ferie til en campingplass på Sørlandet. Det var riktignok sommeren 2014 og været var fantastisk. Men ungene snakker om denne ferien enda. Og det til tross for at vi har vært på Danmarksferie med legoland, en uke i leid hus på Mallorca og langhelg i London etter dette. Jeg må jo si at den campingferien ikke er min favoritt, men ungene elsket å bo i campingvogn. Og de fikk massevis av venner og bada dagen lang. Ungene er nå 7 og 9. Anonymous poster hash: 7011e...268
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #32 Skrevet 9. mars 2016 Noen som har vært på brevandring? Anonymous poster hash: 62545...555
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #33 Skrevet 9. mars 2016 Her gleder eldste jenta seg veldig til å besøke klatreparken og til å sove i telt. Klatreparken, hva er det? Anonymous poster hash: 62545...555
Salla Skrevet 9. mars 2016 #34 Skrevet 9. mars 2016 (endret) Hvis det er snakk om en dagstur så vil jeg anbefale bjørneparken i Flå! På sommerstid, vel og merke. Der får man bli "kjent" med bjørnene, se på mating og gå over de for å titte. Man får også sett gaupe, rev og hjort. Og man får mate/klappe elg, kaniner, geiter, hester, høner og gris:) og det er ikke så dyr inngang. Anonymous poster hash: 84807...d7d Namskogan Familiepark i Nord-Trøndelag er også veldig fin. Man kan være med å se på mating av rovdyr, se andre dyr, skuespill (egen billett), zip-line m.m. Ikke vært der med barn, men syntes det var artig for voksne og Endret 9. mars 2016 av Salla
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #35 Skrevet 9. mars 2016 Noen som har gode campingplasser å anbefale? Fint bassengområde, andre aktivitetstilbud osv? Anonymous poster hash: 62545...555
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #36 Skrevet 9. mars 2016 Vi tok med ungene på ferie til Australia, og det var helt fantastisk, en opplevelse for livet for oss alle! Nå drømmer jeg om en tur til USA, håper det kanskje kan bli om et år eller to. Anonymous poster hash: f1837...642
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #37 Skrevet 9. mars 2016 Hvis det er snakk om en dagstur så vil jeg anbefale bjørneparken i Flå! På sommerstid, vel og merke. Der får man bli "kjent" med bjørnene, se på mating og gå over de for å titte. Man får også sett gaupe, rev og hjort. Og man får mate/klappe elg, kaniner, geiter, hester, høner og gris:) og det er ikke så dyr inngang. Anonymous poster hash: 84807...d7d Namskogan Familiepark i Nord-Trøndelag er også veldig fin. Man kan være med å se på mating av rovdyr, se andre dyr, skuespill (egen billett), zip-line m.m. Ikke vært der med barn, men syntes det var artig for voksne og Namsskogan familiepark er veldig fin med barn også. Flott beliggenhet ved et lite vatn, og man kan ta med egen grillmat. Mange fine lekeplasser også, som var barnas favoritt. Anonymous poster hash: f1837...642
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #38 Skrevet 9. mars 2016 Vi tok med ungene på ferie til Australia, og det var helt fantastisk, en opplevelse for livet for oss alle! Nå drømmer jeg om en tur til USA, håper det kanskje kan bli om et år eller to. Anonymous poster hash: f1837...642 Å, så spennende. Vil du fortelle mer? Hvor reiste dere, hva gjorde dere og hvor gamle var barna? Hvor lenge ble dere og ca hvor mye kostet det? Anonymous poster hash: 62545...555
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #39 Skrevet 9. mars 2016 I marka, noen kilometer hjemmefra, er det satt opp flere gapahuker. Der pleier vi å overnatte noen netter hvert år. Ungene elsker både sommer og vinterturistene dit. Anonymous poster hash: 0fe43...0a7
❤lille stjerne❤ Skrevet 9. mars 2016 #40 Skrevet 9. mars 2016 Her gleder eldste jenta seg veldig til å besøke klatreparken og til å sove i telt.Klatreparken, hva er det? Anonymous poster hash: 62545...555 Det er utendørs parker hvor de har laget hinderløype oppe i trærne. Man bruker klatresele og hjelm. Kjempemoro, zipline og forskjellig. Finnes flere steder, søk på Høyt og lavt klatrepark.
the amazing spidermamma Skrevet 9. mars 2016 #41 Skrevet 9. mars 2016 Foldvik i Vestfold! Mellom Stavern og Helgeroa. Kjempekoselig bondegård/lekepark med masse dyr og en masse utendørs aktiviteter for barn. Tøffetog, traktorer og mye annet. Ikke så masete som en del sånne steder har en tendens til å bli, hyggelig både for voksne og barn. Vi var ikke i hele parken, for barna er ganske små, men det så ut til at det var aktiviteter for litt større barn også.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #42 Skrevet 9. mars 2016 Vi har vært i diverse parker i Norge, sånn som Hunderfossen, Barnas gård, Tusenfryd, Dyreparken i Kristiansand, Bø sommerland. Alle har vært flotte opplevelser. I utlandet har vi kun vært på Gran Canaria der vi fikk oppleve jeep safari, palmitos park med mange spennende dyr og delfinshow, delfinsafari, ubåt, badeland og et lite tivoli, mest innholdsrike turen vi har hatt fullspekket med gode opplevelser Anonymous poster hash: 45d6e...b98
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #43 Skrevet 9. mars 2016 Opplevelser kan jo være så mangt. Noen ting vi har gjort: * fjellturer, bodd på turistforeningshytter, gått turer tilpasset barnas alder. Har ikke gått fra hytte til hytte ennå, vurderte det i fjor. * Lofoten er flott både med og uten barn. Kjempefine strender å leke på (badetemperaturer kan man jo bare glemme), plukke skjell, dra på fisketur etc. * Storbyferie. Hadde med barn på 5 og nesten 8 til Berlin. Veldig bra for store og små. Brandenburger Tor, opp i TV-tårnet, båttur på elva, slottsbesøk, lærte mye om Betlinmuren, shopping, Trabi-museum (gamle biler), zoo... * mange bra fornøyelsesparker. En som kanskje ikke er så kjent for nordmenn er Hansapark i nord-Tyskland. Vi likte oss veldig godt der. Kan kombineres med Kiel-ferja om man tar et par overnattinger. I nærheten er også Lubeck en hyggelig by. * flere har nevnt Astrid Lindgrens verden. Har vært der tre ganger og liker det stedet veldig godt. Anbefaler at barna har lest noen av bøkene før man er der. Pippi og Emil for de aller minste, Karlson på taket trenger man heller ikke være så stor for å forstå. Ronja Røverdatter og Brødrene Løvehjerte for de større. Og Madicken. Anonymous poster hash: 912e9...5c7
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2016 #44 Skrevet 10. mars 2016 I marka, noen kilometer hjemmefra, er det satt opp flere gapahuker. Der pleier vi å overnatte noen netter hvert år. Ungene elsker både sommer og vinterturistene dit. Anonymous poster hash: 0fe43...0a7 Hvor er det? Anonymous poster hash: 62545...555
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå