Gå til innhold

INSPIRASJON TIL OPPLEVELSER OG REISER MED BARN


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg tenkte at det kunne være fint å dele tips til ting man har gjort, skal gjøre eller har lyst til en gang i framtiden med barna. Det kan være alt fra eksotiske reiser til en morsom fottur, teaterforestilling eller en bok det var spesielt vellykket å lese for barnet. Dere tenker kanskje på helt andre ting, og da er det jo helt supert om dere bruker tråden til å tipse om det:)

 

Jeg vil dele noen ting jeg har lyst til, men foreløpig ikke gjort: Tur med turistforeningen i fjellet, tur til Hunderfossen vinterpark (kanskje sove i ishotellet), brevandring. Bare noen eksempler:)



Anonymous poster hash: 62545...555
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Astrid Lindgrens verden. Fantastisk!!

 

I år åpner Tornerosedalen, så det blir mye fokus på Brødrene Løvehjerte ❤️

 

Anonymous poster hash: 37548...59b

Skrevet

Astrid Lindgrens verden. Fantastisk!!

 

I år åpner Tornerosedalen, så det blir mye fokus på Brødrene Løvehjerte ❤️

 

Anonymous poster hash: 37548...59b

Å, jeg elsker brødrene løvehjerte! Har alltid tenkt at Astrid Lindgrens verden er mest for småbarn, men brødrene løvehjerte er jo en ganske "voksen" historie... Er det noe for eldre barn også, tro?

 

Anonymous poster hash: 62545...555

Skrevet

 

Astrid Lindgrens verden. Fantastisk!!

 

I år åpner Tornerosedalen, så det blir mye fokus på Brødrene Løvehjerte ❤️

 

Anonymous poster hash: 37548...59b

Å, jeg elsker brødrene løvehjerte! Har alltid tenkt at Astrid Lindgrens verden er mest for småbarn, men brødrene løvehjerte er jo en ganske "voksen" historie... Er det noe for eldre barn også, tro?

 

Anonymous poster hash: 62545...555

Det er en park for alle aldre. Voksne også :) Det er en teaterpark, og det er som å gå rett inn i eventyrene. Superproffe skuespillere, de er i karakter hele tiden.

 

I Tornerosedalen kan du imår gå inn i Katlagrotten. Og du må si passordet til Tengils soldater for å passere muren. De er like seriøse overfor voksne som barn 😀 Det å vandre rundt i Kirsebærsdalen, sitte på steinbroen og se Jonatan og Skåroan Løvehjerte leke i hagen... Helt magisk.,

 

Og plutselig kommer Ronja og Birk løpende forbi...

 

Vi pleier å bo i hyttene tilsluttet parken. Ikke så dyrt og du kan bestille nå og betale noe du kommer..

 

 

Anonymous poster hash: 37548...59b

Skrevet

Astrid Lindgrens verden er fin, ja.  Vår første "storbyferie" etter vi fekk barn var ei langhelg i Stockholm.  Ungane var 3 og 4, og på førehand hadde vi lese Karsten og Petra boka der dei reiser til Stockholm ("Karsten og Petra spiser glass")  Ungane syntes det var stor stas å oppleve dei same tinga som vi hadde lese om, 4 åringen var feks heilt ekstatisk over å sjå Wasaskipet.  Det er mykje som er tilrettelagt for barn i Sverige.  Vi vaksne syntes og vi fekk mykje ut av turen.

Skrevet

Gøteborg og Liseberg da? Hvordan er det? Vi skal dit i år og skal bo på Gothia Towers rett ved Liseberg.

 

Jeg er litt skeptisk til tivoli da...

 

Anonymous poster hash: 37548...59b

Skrevet

Gøteborg og Liseberg da? Hvordan er det? Vi skal dit i år og skal bo på Gothia Towers rett ved Liseberg.

 

Jeg er litt skeptisk til tivoli da...

 

Anonymous poster hash: 37548...59b

Gøteborg er en fin by for store og små! Har ikke vært i Liseberg, men anbefaler Universeum!

 

Anonymous poster hash: 62545...555

Skrevet

Bø sommarland tror jeg kan passe i et stort aldersspenn. Mine unger har elsket det i årevis. Og det går faktisk an å reise på dagstur fra Oslo, det har vi gjort et par ganger. Ellers er det også overnattingsmuligheter der.



Anonymous poster hash: 62545...555
Skrevet

Er det noen som har tanker om ca aldersgruppe Astrid Lindgrens verden passer for, om det er barn som ikke er spesielt intr i Astrid Lindgren på forhånd?



Anonymous poster hash: 62545...555
Skrevet

 

Er det noen som har tanker om ca aldersgruppe Astrid Lindgrens verden passer for, om det er barn som ikke er spesielt intr i Astrid Lindgren på forhånd?

 

Anonymous poster hash: 62545...555

Jeg var der hvertfall med barn under skolealder og det var dørgende kjedelig der.

 

Anonymous poster hash: 3efb3...628

Skrevet

 

Er det noen som har tanker om ca aldersgruppe Astrid Lindgrens verden passer for, om det er barn som ikke er spesielt intr i Astrid Lindgren på forhånd?

 

Anonymous poster hash: 62545...555

Jeg var der hvertfall med barn under skolealder og det var dørgende kjedelig der.

 

Anonymous poster hash: 3efb3...628

 

Ok, så det er kanskje hver sin smak... Lurte på om det var noe for mitt barn (9), men lurer på om h*n kanskje er for stor.

 

Anonymous poster hash: 62545...555

Skrevet

 

Hei! Jeg tenkte at det kunne være fint å dele tips til ting man har gjort, skal gjøre eller har lyst til en gang i framtiden med barna. Det kan være alt fra eksotiske reiser til en morsom fottur, teaterforestilling eller en bok det var spesielt vellykket å lese for barnet. Dere tenker kanskje på helt andre ting, og da er det jo helt supert om dere bruker tråden til å tipse om det:)

 

Jeg vil dele noen ting jeg har lyst til, men foreløpig ikke gjort: Tur med turistforeningen i fjellet, tur til Hunderfossen vinterpark (kanskje sove i ishotellet), brevandring. Bare noen eksempler:)

 

Anonymous poster hash: 62545...555

 

Er det noen her som har hatt med barn på ishotell? Eller prøvd selv? 

 

Anonymous poster hash: 62545...555

Skrevet

Disneyworld i Orlando! Magisk for viksne og barn.

 

Parkene Island of adventure og universal studios er fantastisk for de som liker fart og spenning, svære berg og dalbaner. Samt Harry Potter!

 

 

Anonymous poster hash: 14c24...dc9

Skrevet

 

Bø sommarland tror jeg kan passe i et stort aldersspenn. Mine unger har elsket det i årevis. Og det går faktisk an å reise på dagstur fra Oslo, det har vi gjort et par ganger. Ellers er det også overnattingsmuligheter der.

 

Anonymous poster hash: 62545...555

 

 

Hva er det som er der? Kun bading eller?

 

Anonymous poster hash: 84d83...2f4

Skrevet

 

 

Er det noen som har tanker om ca aldersgruppe Astrid Lindgrens verden passer for, om det er barn som ikke er spesielt intr i Astrid Lindgren på forhånd?

 

Anonymous poster hash: 62545...555

Jeg var der hvertfall med barn under skolealder og det var dørgende kjedelig der.

 

Anonymous poster hash: 3efb3...628

Ok, så det er kanskje hver sin smak... Lurte på om det var noe for mitt barn (9), men lurer på om h*n kanskje er for stor.

 

Anonymous poster hash: 62545...555

Barnet bør nok ha en interesse for eventyr og teater. Det er ingen karuseller og plastic fantastic der.. For oss er det midt i blinken.. Men sikkert andre som syns det er kjedelig :)

 

 

 

Anonymous poster hash: 37548...59b

Skrevet

 

 

 

Er det noen som har tanker om ca aldersgruppe Astrid Lindgrens verden passer for, om det er barn som ikke er spesielt intr i Astrid Lindgren på forhånd?

 

Anonymous poster hash: 62545...555

Jeg var der hvertfall med barn under skolealder og det var dørgende kjedelig der.

 

Anonymous poster hash: 3efb3...628

Ok, så det er kanskje hver sin smak... Lurte på om det var noe for mitt barn (9), men lurer på om h*n kanskje er for stor.

 

Anonymous poster hash: 62545...555

Barnet bør nok ha en interesse for eventyr og teater. Det er ingen karuseller og plastic fantastic der.. For oss er det midt i blinken.. Men sikkert andre som syns det er kjedelig :)

 

 

 

Anonymous poster hash: 37548...59b

 

Høres ut som midt i blinken for meg også, men er litt usikker på barnet... :/ Fins det andre ting i nærheten, tro, som kan være trekkplaster? VI reiser gjerne litt rundt.

 

Anonymous poster hash: 62545...555

Skrevet

De

 

 

 

Bø sommarland tror jeg kan passe i et stort aldersspenn. Mine unger har elsket det i årevis. Og det går faktisk an å reise på dagstur fra Oslo, det har vi gjort et par ganger. Ellers er det også overnattingsmuligheter der.



Anonymous poster hash: 62545...555

 

 

Hva er det som er der? Kun bading eller?



Anonymous poster hash: 84d83...2f4

 

Det er litt andre ting også, en lekepark og dinosaurskulpturer, men det er badingen som er det store, ja. Mye som er gøy både for små barn og tenåringer. 



Anonymous poster hash: 62545...555
Skrevet

 

De

 

 

 

Bø sommarland tror jeg kan passe i et stort aldersspenn. Mine unger har elsket det i årevis. Og det går faktisk an å reise på dagstur fra Oslo, det har vi gjort et par ganger. Ellers er det også overnattingsmuligheter der.

 

Anonymous poster hash: 62545...555

 

 

Hva er det som er der? Kun bading eller?

 

Anonymous poster hash: 84d83...2f4

 

Det er litt andre ting også, en lekepark og dinosaurskulpturer, men det er badingen som er det store, ja. Mye som er gøy både for små barn og tenåringer. 

 

Anonymous poster hash: 62545...555

 

Og lekne voksne!

 

Anonymous poster hash: 62545...555

Skrevet

Jeg har lyst til å gå på ski med barnet mitt, men jeg lært det aldri som liten og derfor blir det vanskelig å lære barnet... Jeg føler at jeg ikke kan noenting om det. Noen som vet om kurs voksen og barn kan ta sammen? Eller til samme tid, sånn at ikke barnet blir stående alene og vente på meg? Jeg tenker på både langrenn og slalom.



Anonymous poster hash: 62545...555
Skrevet

 

 

 

 

Er det noen som har tanker om ca aldersgruppe Astrid Lindgrens verden passer for, om det er barn som ikke er spesielt intr i Astrid Lindgren på forhånd?

 

Anonymous poster hash: 62545...555

Jeg var der hvertfall med barn under skolealder og det var dørgende kjedelig der.

 

Anonymous poster hash: 3efb3...628

Ok, så det er kanskje hver sin smak... Lurte på om det var noe for mitt barn (9), men lurer på om h*n kanskje er for stor.

 

Anonymous poster hash: 62545...555

Barnet bør nok ha en interesse for eventyr og teater. Det er ingen karuseller og plastic fantastic der.. For oss er det midt i blinken.. Men sikkert andre som syns det er kjedelig :)

 

 

 

Anonymous poster hash: 37548...59b

Høres ut som midt i blinken for meg også, men er litt usikker på barnet... :/ Fins det andre ting i nærheten, tro, som kan være trekkplaster? VI reiser gjerne litt rundt.

 

Anonymous poster hash: 62545...555

Vi drar fra Østlandet. Det er en lang biltur - 7 timer - til Småland. Stopper halvveis i Gøteborg og er der i to dager. Liseberg og Universeum. Så drar vi videre til Astrid Lindgren.

 

Vi synes at to dager i parken er perfekt, men vi koser oss med å rusle rundt, se teater, spise is og bare være i eventyret. Datteren min er en teaterjente, så hun koser seg. Også er det dyr der, hinderløyper osv.

 

Det jeg elsker med det er at det er så behagelig tempo der.. det er som å være tilbake i tid..

 

Anonymous poster hash: 37548...59b

Skrevet

 

 

Er det noen som har tanker om ca aldersgruppe Astrid Lindgrens verden passer for, om det er barn som ikke er spesielt intr i Astrid Lindgren på forhånd?

 

Anonymous poster hash: 62545...555

Jeg var der hvertfall med barn under skolealder og det var dørgende kjedelig der.

 

Anonymous poster hash: 3efb3...628

 

Ok, så det er kanskje hver sin smak... Lurte på om det var noe for mitt barn (9), men lurer på om h*n kanskje er for stor.

 

Anonymous poster hash: 62545...555

 

Det trur eg ikkje, men lurt å førebu med å lese bøker.  Ronja røverdatter og brødrene Løvehjerte er jo for dei litt eldre.  Våre ungar var 4 og 6 då vi var der, og kosa seg begge to.  Men vi hadde lese oss opp både på Pippi og Emil før vi drog, og har sett fleire AL filmar før og etter.

Skrevet

 

 

 

 

 

Er det noen som har tanker om ca aldersgruppe Astrid Lindgrens verden passer for, om det er barn som ikke er spesielt intr i Astrid Lindgren på forhånd?

 

Anonymous poster hash: 62545...555

Jeg var der hvertfall med barn under skolealder og det var dørgende kjedelig der.

 

Anonymous poster hash: 3efb3...628

Ok, så det er kanskje hver sin smak... Lurte på om det var noe for mitt barn (9), men lurer på om h*n kanskje er for stor.

 

Anonymous poster hash: 62545...555

Barnet bør nok ha en interesse for eventyr og teater. Det er ingen karuseller og plastic fantastic der.. For oss er det midt i blinken.. Men sikkert andre som syns det er kjedelig :)

 

 

 

Anonymous poster hash: 37548...59b

Høres ut som midt i blinken for meg også, men er litt usikker på barnet... :/ Fins det andre ting i nærheten, tro, som kan være trekkplaster? VI reiser gjerne litt rundt.

 

Anonymous poster hash: 62545...555

Vi drar fra Østlandet. Det er en lang biltur - 7 timer - til Småland. Stopper halvveis i Gøteborg og er der i to dager. Liseberg og Universeum. Så drar vi videre til Astrid Lindgren.

 

Vi synes at to dager i parken er perfekt, men vi koser oss med å rusle rundt, se teater, spise is og bare være i eventyret. Datteren min er en teaterjente, så hun koser seg. Også er det dyr der, hinderløyper osv.

 

Det jeg elsker med det er at det er så behagelig tempo der.. det er som å være tilbake i tid..

 

Anonymous poster hash: 37548...59b

Barnet vårt er syv og vi har vært der i to pr tidligere. Men det er mange eldre barn der også. Kommer som sagt an på interesse..

 

Anonymous poster hash: 37548...59b

Skrevet

Hvis det er snakk om en dagstur så vil jeg anbefale bjørneparken i Flå! På sommerstid, vel og merke.

 

Der får man bli "kjent" med bjørnene, se på mating og gå over de for å titte. Man får også sett gaupe, rev og hjort. Og man får mate/klappe elg, kaniner, geiter, hester, høner og gris:) og det er ikke så dyr inngang.

 

Anonymous poster hash: 84807...d7d

Skrevet

Hvis det er snakk om en dagstur så vil jeg anbefale bjørneparken i Flå! På sommerstid, vel og merke.

 

Der får man bli "kjent" med bjørnene, se på mating og gå over de for å titte. Man får også sett gaupe, rev og hjort. Og man får mate/klappe elg, kaniner, geiter, hester, høner og gris:) og det er ikke så dyr inngang.

 

Anonymous poster hash: 84807...d7d

Vet man at dyra har det bra? Er litt engstelig for å ta med barn og støtte noe med dyr som egentlig er ok, man hører at ting ikke er ok for dyr som jeg egentlig ikke har tenkt på...

 

Anonymous poster hash: 62545...555

Skrevet

 

Hvis det er snakk om en dagstur så vil jeg anbefale bjørneparken i Flå! På sommerstid, vel og merke.

 

Der får man bli "kjent" med bjørnene, se på mating og gå over de for å titte. Man får også sett gaupe, rev og hjort. Og man får mate/klappe elg, kaniner, geiter, hester, høner og gris:) og det er ikke så dyr inngang.

 

Anonymous poster hash: 84807...d7d

Vet man at dyra har det bra? Er litt engstelig for å ta med barn og støtte noe med dyr som egentlig er ok, man hører at ting ikke er ok for dyr som jeg egentlig ikke har tenkt på...

 

Anonymous poster hash: 62545...555

Du kan jo undersøke litt? Når jeg var der så dyra friske og raske ut. Den ene binna fødde også i fjor, så de har en bjørneunge. Det er mer som Langedrag enn en dyrepark, om du skjønner? Gaupene går i en stoooor innhegning og alt er ute. Så man må lete litt for å få sett de.

 

Www.bjørneparken.no

 

 

Anonymous poster hash: 84807...d7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...